ترکیب رنگ سبز سدری، این سبز پرطرفدار با ست‌های مختلف!

ترکیب رنگ سبز سدری، این سبز پرطرفدار با ست‌های مختلف!

به قلم: گلنار

رنگ سبز در دکوراسیون همیشه نماد طبیعت، سرزندگی و شادابی بوده و طرفداران بسیاری را به سمت خود کشانده است. رنگ سبز سدری یکی از انواع رنگ‌های سبز جذاب است. همه ما به نوعی از رنگ  سبز در خانه‌هایمان استفاده می‌کنیم. چه آن زمانی که یک دست گل با برگ‌های سبز را در گلدانی می گذاریم و چه آن زمان که مبلمان، پرده و یا کوسن‌هایمان را به این رنگ انتخاب می‌کنیم. اما همین سبز، گستره رنگی زیادی دارد که در تمام دنیا با اسامی گوناگون شناخته می‌شود. از آن جایی که قبلا سبز زیتونی را به شما معرفی کرده بودم، امروز به ترکیب رنگی سبز سدری در دکوراسیون می‌پردازم.

چوب و هنر

 

دکوراسیون با ترکیب سبز سدری و آبی

به طور کلی چیدمان خانه به رنگ سبز به دلیل ایچاد یک جو آرامش بخش، برای اکثر فضاهای خانه مناسب هستند و زمانی که با رنگ آبی ترکیب می‌شوند، خاصیت آرامش بخشی و تسکین‌دهندگی خود را افزایش می‌دهند. تنالیته‌های مختلف رنگ آبی از جمله آبی روشن و خاکستری-آبی برای این ترکیب بسیار مناسب هستند.

در واقع این شما هستید که مشخص می‌کنید کدام یک به عنوان رنگ اصلی و کدام به عنوان رنگ مکمل در دکوراسیون دیده بشوند. رنگ سبز سدری به خصوص برای پارچه‌های مخمل مناسب است و جلوه خاصی را به وجود می آورد اما برای رنگ آمیزی یک دیوار خاص چه در نشیمن و چه در اتاق خواب نیز بسیار ایده آل خواهد بود.

 

ترکیب رنگی سبز سدری و قهوه ای در دکوراسیون

ترکیب سبز سدری و قهوه ای از جذاب ترین و شیک ترین ترکیب رنگی‌های سبز است. در عین حال که یک دکوراسیون با طراوت را ایجاد می‌نماید، شیک و خاص بودن را نیز به دنبال خود دارد. معمولا در استفاده از این ترکیب سبز سدری برای پارچه ها و رنگ آمیزی دیوار و قهوه‌ای در نقش وسایل چوبی ظاهر می‌شوند.

البته به غیر وسایل چوبی، استفاده از چرم قهوه‌ای نیز لوکس بودن بیش‌تری را دکوراسیون ایجاد می‌کند. همه این موارد به این بستگی دارد که شما چگونه می‌خواهید از آن‌ها در خانه تان استفاده نمایید. اما اگر به دنبال یک دکوراسیون باطراوات می‌گردید از ترکیب این دو رنگ، در صورت بیش تر بودن رنگ سبز سدری، استفاده نمایید. بگذارید رنگ قهوه‌ای با همان مبلمان و وسایل چوبی تامین شود.

مطلب پیشنهادی: رنگ سبز نعنایی، به فضای شما تازگی می‌بخشد!

 

رنگ سبز سدری با رنگ‌های قرمز یا نارنجی

در کنار رنگ سبز سدری می‌توانید از رنگ‌های گرم نارنجی یا قرمز استفاده کنید. سردی رنگ سبز سدری در کنار رنگ گرم به تعادل می‌رسد. نوع رنگ نارنجی و قرمز و تیرگی و روشنی آن باید با این رنگ متناسب باشد. بهتر است این دو رنگ خیلی جیغ و شاد نباشد و قرمز تیره و نارنجی مات برای ترکیب با رنگ سبز سدری به کار ببرید. مقدار رنگ قرمز و یا نارنجی در دکوراسیون بیشتر از سبز سدری نباشد و آنها را فقط در قسمت‌هایی از دکور به کار ببرید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل با رنگ سبز، خانه ای شیک + تصویر

 

ترکیب رنگی سبز سدری و سفید برای دکوراسیون

رنگ سفید که همیشه با تمامی رنگ‌ها ترکیب شده و جادوی خاصی در میان سایرین دارد. اما با رنگ سبز سدری نیز زیاد دیده می‌شود. برای رسیدن به این ترکیب بهتر است رنگ سفید را به عنوان رنگ اصلی خود در نظر گرفته و سپس سبز سدری را برای رنگ مکمل انتخاب نمایید. دیوارهای کاملا سفید با مبلمان سبز، سرویس خواب سفید با کوسن‌های سبز و … مثال‌هایی از این نمونه هستند.

ترکیب رنگ سبز سدری و طلایی

طلایی همیشه برای آنهایی که به دنبال دکوراسیونی مجلل و لوکس هستند، کمک کننده بوده. رنگ سبز سدری در کنار طلایی، دکوراسیونی فاخر ایجاد می‌کند. در این ترکیب حواستان باشد که از رنگ طلایی بیش از اندازه استفاده نکنید چون باعث می‌شود دکور منزل زود از چشمتان بیفتد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه