Chidaneh.com placeholder image

فرش رانر، غیر از راهرو کاربرد دیگه ای هم داره!

به قلم: گلنار

فرش و موکت برای ما همیشه یک تعریف و کاربرد مشخصی را داشته اند و فکر می کردیم که در فضاهایی مشخص باید از آن ها استفاده نماییم. اما بهتر است نگاهی دوباره به آن ها بیندازیم و ببینیم که چگونه به یک عنصر چند کاره و مقرون به صرفه در کل خانه ما تبدیل می شوند. من 5 مورد از علت های استفاده از رانر یا موکت راهرو در دکوراسیون را به شما معرفی می کنیم تا متوجه شوید که در کدام فضاها و برای چه کاربردی می توانید از آن ها استفاده نمایید.

فرش راهرو

قالیشویی ادیب

فرش راهرو

 فرش ورودی : از کف شما محافظت می کند

کف پوش ورودی به دلیل رفت و آمد و تردد زیاد باید از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. در این قسمت از خانه گرد و غبار، کفش ها و … همگی باعث کثیف شدن زیاد و همینطور سایش کف پوش می شوند. وجود یک رانر یا موکت راهرو، با جذب این گرد و غبار و خاک مانع از ورود آن ها به خانه شده و باعث می شود سرامیک و یا پارکت زیر آن نیز دچار فرسودگی و سایش کم تری بشود. هم چنین با انتخاب یک طرح و رنگ مناسب، گزینه بسیار خوبی برا خوش آمدگویی و زیبایی ورودی شما خواهد شد.

مطلب پیشنهادی : بهترین رنگ موکت برای پذیرایی، چطور با فرش ست کنم؟

فرش راهرو

رانر، اتصال بین فضاها

در هر خانه ای فضاها و قسمت هایی وجود دارند که استفاده زیادی برای ساکنین نداشته و یا به دلیل شکل غیر طبیعی، قابلیت چیدمان مبلمان مناسب را ندارند. راهروها، فضای خالی بین اتاق ها، جلوی راه پله ها و .. همگی در این دسته قرار می گیرند که یک رانر و یا موکت راهرو به راحتی می تواند آن ها را پوشش داده و فضای خالی را به یک فضای جذاب تبدیل نمایید. علاوه بر این زمانی که رانر در بین فضاها قرار بگیرد، یک مسیر خطی بصری را به وجود آورده و باعث اتصال این فضاها و مشخص شدن فضای حرکتی در خانه می شود.

مطلب پیشنهادی : فرش و موکت راه پله را چگونه انتخاب کنیم؟

فرش دستباف ذوالانواری
فرش ذوالانواری در دکوراسیون منازل
diamond+فرش دستباف ذوالانواری

فرش و موکت راهرو، سر و صدا را جذب می کند

مهم ترین استفاده از این رانرها همان راهرو است. دلیل ان را علاوه بر پوشاندن و زیبایی راهرو می توانیم در عایق صدا بودن آن ها نیز بدانیم. این امر به خصوص در راهروهای کنار اتاق خواب ها که نیاز بیش تری به آرامش وجود دارد مهم تر خواهد بود. در نتیجه این کار در صورت رفت و آمد صدای مزاحمی به گوش نمی رسد و سر و صدا تا حد زیادی کاهش می یابد.

مطلب پیشنهادی : مناسب ترین کفپوش دکوراسیون منزل: موکت یا سرامیک؟

فرش راهرو

فرش آشپزخانه، راحتی کار کردن

پهن کردن رانر یا همان موکت و فرش در آشپزخانه و در قسمت هایی که کار بیش تری را انجام می دهد با ایجاد یک سطح نرم، باعث کاهش خستگی پاها شده و در نتیجه کار کردن را راحت می نماید. این امر به خصوص در زمانی که شما یک کف پوش سخت مانند سرامیک و یا پارکت در آشپزخانه خود دارید اهمیت بیش تری پیدا می کند. اگر موکت یا فرش مناسبی را نیز انتخاب کرده باشید، به راحتی می توانید پس از مدتی آن را شسته و دوباره پهن نمایید. 

مطلب پیشنهادی : بهترین رنگ موکت برای پذیرایی، چطور با فرش ست کنم؟

فرش راهرو

رانر راه پله، زیبایی یک فضا

گاهی اوقات یک فضای خالی در خانه، فقط نیاز به اضافه شدن رنگ و بافت دارد تا به یک دکوراسیون کامل تبدیل شود. اگر به دنبال یک گزینه خاص می گردید رانرها را انتخاب نمایید. آن ها به دلیل باریک و کم عرض بودن به راحتی در همه فضاها قرار گرفته و می توانند با سایر وسایل دکوراسیون نیز ست بشوند. در ضمن با انتخاب طول مناسب برای آن ها ، می توانید میزان پوشش فضا را نیز خودتان تعیین کنید.

“برای خرید و سفارش از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

در زمینه فرش و موکت مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنم : 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه