Chidaneh.com placeholder image

چیدمان مبلمان گرد، این نیم دایره ها رو کجا بذاریم؟

به قلم: گلنار

چیدمان مبلمان در دکوراسیون همیشه از معضلاتی بوده که در همان مراحل اول دکور کردن خانه با آن مواجه می شویم که البته در این انتخاب، مسلما علاوه بر شکل، فرم و زیابیی مبل، ابعاد و اندازه فضا و مهم ترین از همه شکل کلی آن نیز اهمیت زیادی پیدا می کند. معمولا در خانه های ایرانی چیدمان معمولی مبلمان و نهایتا مبل ال شکل را می بینیم و کم تر شاهد چیدمان مبل های گرد هستیم. من یکی از دلایل این موضوع را سخت بودن جا دادن این مبلمان در خانه می دانم که در این مطلب ترفندهایی را برای کنار زدن این مشکل پیشنهاد می کنم. امیدوارم مبلمان های زیبای دایره ای را بیش تر در خانه های شما ببینیم.

استودیو پر
منزل کاوه نجم آبادی _ روایت خانه 3
استودیو پر

چوب و هنر

محل قرارگیری مناسب مبلمان گرد

به طور کلی در مورد مبلمان های دایره و نیم دایره مزایا و معایب متفاوتی مطرح می شود. این که این مبل ها به دلیل کمتر بودن فاصله نشیمنگاه ها از یکدیگر، فضای صمیمانه و گرم تری را ایجاد می کنند و یا این که به دلیل فرم گرد بودن، فضای پرن و بدون استفاده زیادی را در گوشه های اتاق به وجود می آورند. اما با دانستن این موضوع که در چه فضاها و با چه چیدمانی آن ها را به کار ببریم در مفید یا مضر بودن به این مبل ها تاثیر زیادی خواهد گذاشت. مسلما اگر همه چیز از مکان قرار گرفتن، نوع چیدمان و حتی وسایلی که در اطراف آن ها استفاده می شوند به درستی انتخاب شوند، نه تنها مشکلی به وجود نمی آید بلکه به سک دکوراسیون کاملا منحصر به فرد خواهیم رسید.

مطلب پیشنهادی : چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل آپارتمان

چیدمان مبلمان گرد
چیدمان مبلمان گرد
چیدمان مبلمان گرد

چیدمان مبل دایره ای در کنار دیوار منحنی

اولین و راحت ترین روشی که برای چیدمان مبل های دایره و نیم دایره وجود دارد، قرار آن ها در کنار دیوارها و پنجره های منحنی است. این کار باعث می شود که تمامی سطح آن دیوار با مبل پوشیده شده و هیچ فضای پرتی به وجود یاید. شما می توانید در این چیدمان یک مبل نیم دایره بزرگ برای کل دیوار در نظر گرفته و یا اینکه از یک مبل کوچک تر استفاده نمایید و بقیه فضای خالی را با مبل های تکی پر نمایید. به این منظور این راه را به عنوان ساده ترین روش پیشنهاد می کنم چون در خانه های کمی دیوارهای منحنی وجود دارد و اغلب دیوارها صاف هستند.

مطلب پیشنهادی : 8 چیدمان نشیمن برای سلیقه های مختلف

چیدمان مبلمان گرد در گوشه ها
چیدمان مبلمان گرد در گوشه ها
چیدمان مبلمان گرد در گوشه ها

چیدمان مبل دایره ای در گوشه ها

مکان دومی که می توانید برای قرار دادن مبل دایره یا نیم ایره خود استفاده نمایید در گوشه های اتاق و سالن است. ممکن است در برخورد اول تصور کنید مبل های معمولی به دلیل گوشه دار بودنشان راحت تر در گوشه ها قرار گرفته و آن ها را به خوبی پر می کنند، اما گاهی اوقات که با فضای محدود روبه رو هستید نمی توانید از مبلمان های معمولی استفاده کنید زیرا نهایتا یک یا دو مبل د رگوشه ها جای می گیرند. بنابراین بهتر است در این مواقع مبل های نیم دایره را در پوشه قرار داده و جلوی آن ها از یک میز گرد بزرگ بگذارید.

مطلب پیشنهادی : بهترین چیدمان مبلمان در نشیمن ال شکل آپارتمان

چیدمان مبلمان گرد در نقطه کانونی
چیدمان مبلمان گرد در نقطه کانونی
چیدمان مبلمان گرد در نقطه کانونی
چیدمان مبلمان گرد در نقطه کانونی

قرار دادن مبل گرد در نقطه کانونی

مکان دیگری که برای قرار دادن مبلمان گرد به شما پیشنهاد می کنم، نقطه کانونی سالن نشیمن و یا پذیرایی خانه تان است. این نقطه کانونی می تواند شومینه، تلویزیون، یک پنجره بزرگ و یا هر عنصر دیگری باشد. فرم منحنی این مدل مبل باعث می شود که تمام تمرکز و توجه به سمت همان نقطه کانونی جلب شده و نقطه قوتی در چیدمان شما به وجود بیاید. در تصاویر بالا می توانید مشاهده کنید که برای ایده هم می توان یک مبل دایره ای را روبه روی نقطه کانونی قرار داد و هم می توان دو مبل نیم دایره را به صورت عمود بر نقطه کانونی چیدمان کرد.

مطلب پیشنهادی : بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل

چیدمان مبلمان نیم دایره
چیدمان مبلمان نیم دایره
چیدمان مبلمان نیم دایره
چیدمان مبلمان نیم دایره
چیدمان مبلمان نیم دایره
چیدمان مبلمان نیم دایره
چیدمان مبلمان نیم دایره

مبل راحتی نیم دایره ای، اینطوری بچینید

اگر تمایلی به استفاده از مبل های دایره ای ندارید می توانید نمونه های نیم دایره را انتخاب نمایید. بسته به شعاع نیم دایره، میزان باز یا بسته بودن این مبل ها متفاوت خواهد بود اما در حالت کلی جای کم تری نسبت به مبلمان دایره ای اشغال می کنند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که از نوع چیدمان می توانیدبهره ببرید. به این صورت که اگر فضای بزرگی در اختیار دارید از دو مبل نیم دایره ای رو به روی هم استفاده نمایید و اگر فضا محدودتر است، یک نیم دایره و چند مبل تکی را در اتاق قرار دهید. توجه داشته باشید که هرچقدر مبل ها به سمت دیوار نزدیک تر باشند فضا را بزرگ تر و هرچقدر به سمت مرکز اتاق قرار بگیرند، ان را کوچک تر نشان می دهند.

مطلب پیشنهادی : چیدمان پذیرایی مربع شکل، راهی داره؟

چیدمان مبلمان گرد
چیدمان مبلمان گرد
چیدمان مبلمان گرد
چیدمان مبلمان گرد

چیدمان گرد مبلمان معمولی

گاهی اوقات شما می خواهید از همنا مبل های معمولی اما با چیدمان به صورت دایره ای استفاده نمایید. در این حالت حتما لازم نیست که خود مبل ها نیز گرد باشند، فقط کافی است یک میز دایره ای بزرگ را در مرکز قرار داده و مبل های تکی را مانند تصاویر بالا در اطراف آن بچینید. در چیدمان های گرد، چه با مبلمان دایره ای و چه با مبلمان معمولی، بهتر است سایر وسایل نیز گرد انتخاب شوند. میزهای عسلی، تابلوهای روی دیوار، ظروف و … هنمگی می توانند فرم و ظاهری شبیه به همان مبل ها داشته باشند.

مطالعه مطالب زیر را نیز به شما توصیه می کنم:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه