Chidaneh.com placeholder image

تابلوهای شیک و مدرن، انتخاب اصولی در 15 خانه ایرانی!

به قلم: گلنار

یکی از بهترین روش ها برای این که بتوانید به سبک شخصی خود در دکوراسیون تان رسیده و نمودی از شخصیتتان را در آن به نمایش بگذارید، به کار بردن مجموعه ای از تصاویر و یا آثار هنری است. انتخاب یک تابلوی هنری مناسب علاوه بر این که تکمیل کننده دکوراسیون است در عین حال یکی از چالش برانگیزترین موارد نیز محسوب می شود. زیرا از یک طرف تنوع بسیار زیادی در این آثار وجود دارد و از طرف دیگر انتخاب اندازه مناسب، سبک متناسب با دکوراسیون و حتی رنگ بندی ایده آل اصلا کار آسانی نیست و مسلما انتخاب را مشکل می کند. من در این مطلب به 5 نکته اصولی در مورد خرید تابلو برای پذیرایی پرداخته ام که می توانید این نکات را در خانه های ایرانی بهتر درک نمایید.

تابلو های دیواری سرپوستر
تابلو دکوراتیو طرح شش ضلعی
تابلو های دیواری سرپوستر

اسکای اسکرپر

تابلو های دیواری سرپوستر
مجموعه تابلو دکوراتیو غروب مینیمال
تابلو های دیواری سرپوستر

سجاد یزدانی
خانه آقای نبی زاده
سجاد یزدانی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی اوین
استودیو پر

نصب تابلوهای شیک و مدرن در منزل: کجا نصب کنیم؟

  • بالای مبلمان
  • بالای تخت خواب
  • دیوارهای خالی

همه مردم زمانی که وارد یک اتاق نشیمن می شوند، عادت دارند یک تابلوی نقاشی را بالای مبلمان ببینند. این یک اصل درست و شناخته شده است. یعنی اولین مکان مناسبی که برای نصب آثار هنری وجود دارد بالای مبلمان است. اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود. فضاهای بسیار زیاد دیگری را می توانید در خانه تان بیابید که مناسب برای نصب تابلو هستند.

یکی از این مکان ها بالای تخت خواب است که معمولا عکس های خانوادگی در این مورد بیش تر استفاده می شوند. راهروهای خانه به خصوص راهروی ورودی از نقاط دیگری است که شما به راحتی می توانید با استفاده از تابلو طراحیشان کنید. 

مطلب پیشنهادی : ۸ نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار در دکوراسیون منزل

تابلو های دیواری سرپوستر
تابلو دکوراتیو گوچی
تابلو های دیواری سرپوستر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان پاسداران
استودیو پر

امیر صادقی
عکاسی خانه ی پر از حس خانم اولیا شیرازی
امیر صادقی

دیوارهای خالی خانه را نادیده نگیرید. این دیوارها می توانند در کنار درب اتاق ها و راهرو باشند و یا در کنار پنجره ها. اگر به تصاویر خانه های ایرانی که برای شما انتخاب کردم دقت نمایید، متوجه می شوید که در بعضی موارد این تابلوها در دو طرف یک نقطه کانونی مانند کمد و ویترین قرار گرفته اند و یا بالای شومینه نصب شده اند. یعنی نقطه کانونی خانه مانند میز ناهارخوری، می تواند یکی از همین مکان های مناسب برای تابلوها باشد.

در مواردی دیگر تابلوی هنری خود یک نقطه کانونی خلق می نماید مانند زمانی که شما از وجود یک کنسول استفاده کرده و تابلوها را بالای آن نصب می کنید.

مطلب پیشنهادی : ۷ راه جلوه گری تابلو ها در دکوراسیون داخلی

تابلو های دیواری سرپوستر
تابلو رقص آفریقایی
تابلو های دیواری سرپوستر

تابلو های دیواری سرپوستر
تابلو دکوراتیو طرح شش ضلعی
تابلو های دیواری سرپوستر

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم جهانیان
حسین گلیار

حسین گلیار
عکاسی منزل خانم موسوی
حسین گلیار

انتخاب رنگ تابلوهای شیک و مدرن خانه های ایرانی

رنگ یکی از معضلاتی است که مردم در انخاب تابلوی هنری با آن روبه رو هستند و معمولا به دنبال نمونه هایی می گردند که با مبلمان و دکوراسیون منزلشان ست شده و با آن ها مطابقت داشته باشد. این روش یکی از روش های مناسب و قابل قبول محسوب می شود اما مسلما تنها راه حل نیست. یکی ار ترفندهایی که می تواند شما را به گزینه مناسب برساند انتخاب رنگ های متضاد است. در تصاویر پایین دقت نمایید، در بساری از آن ها رنگ تابلوها با ترکیب رنگی دکوراسیون همخوانی کامل دارند اما در بسیاری از موارد نیز رنگ ها از بین رنگ های مکمل و متضاد انتخاب شده اند. این کار باعث می شود که شما بتوانید با یک ترکیب رنگی جذابیت و کنتراست را در فضا به وجود بیاورید. 

مطلب پیشنهادی : ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون

تابلو های دیواری سرپوستر
تابلو دکوراتیو طرح شش ضلعی
تابلو های دیواری سرپوستر

استودیو پر
خانه جنت آباد
استودیو پر

اندازه و مقیاس تابلو دیواری مدرن

در یک قاعده کلی برای اندازه مناسب اثر هنری، تابلو باید اندازه ای برابر با دو سوم مبل شما داشته باشد. همین قضیه برای تخت خوای نیز صادق است. اما با این حال این قانون می تواند شکسته شود. به این صورت که شما به جای استفاده از یک تابلوی بزرگ با طول دو سوم مبل، می توانید از چند تابلوی کوچک استفاده نمایید. بدین ترتیب همان قانون برای این چند تابلو نیز قابل اجرا خواهد بود.

توصیه من به شما در این است که برای انتخاب اثر هنری خود را محدود به قوانین نکنید. ممکن است در برخی موارد تابلوی مورد علاقه شما ابعاد کوچکی داشته باشد و به همین خاصر از نصب آن بر روی دیوارتان خودداری کنید. اما در تصاویر به خوبی می توانید انواع اندازه های تابلوها را مشاهده نمایید.

اگر تابلوی شما کوچک است، پس آن را با چند تابلوی کوچک و بزرگ دیگر همراه نمایید. فقط به این نکته دقت داشته باشید که دیوارتان خیلی شلوغ نشده و هرکجا که آن را نصب می کنید در ارتفاع مناسب قرار بگیرد. به این معنا که تابلو باید در ارتفاع چشم قرار گرفته و برای دیدن آن مجبور نباشیم گردنمان را خیلی پایین و یا خیلی بالا بگیریم.

مطلب پیشنهادی : تزیین دیوار با تابلو، ایده های خلاقانه در ۴ خانه ایرانی!

تابلو های دیواری سرپوستر
تابلوهای فانتزی اتاق خواب
تابلو های دیواری سرپوستر

[[nid:258850]]

انتخاب تابلو دیواری شیک: سبک هم مهمه

کنتراست چیزی است جذابیت و هیجان را به یک فضا می آورد. اگر واقعا می خواهید که اثر هنری در دکوراسیون خانه تان تاثیر گذاشته و آن را خاص تر نماید، از تضاد بین سبک ها بهره ببرید. به این معنا که از سبک های مختلف هنری استفاده نمایید. اگر دکوراسیون منزل تان به سبک مدرن است، می توانید تابلوهای کلاسیک و پست مدرن به کار ببرید. در مثالی دیگر، در یک اتاق سنتی یک اثر هنری مدرن می تواند نقطه مرکزی قابل توجهی ایجاد نماید. تلفیق سبک ها در یک فضا طراحی جذاب و خیره کننده را خلق می نمایند. 

مطلب پیشنهادی : ارتفاع مناسب نصب تابلو، چقدر باشه بهتره؟

تابلو های دیواری سرپوستر
تابلوهای فانتزی مدرن
تابلو های دیواری سرپوستر

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی نوشهر
استودیو پر

چیدمان تابلو روی دیوار

همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، ایجاد یک گالری دیواری با مجموعه ای از عکس ها و تصاویر از طرفداران بسیاری برخوردار شده و در خانه های زیادی می توانیم این نمونه را ببینیم. اگر شما هم به استفاده گروهی از تابلوها علاقه دارید باید نکاتی را در این زمینه بدانید :

  • همیشه قبل از نصب بر روی دیوار، مکان هر تابلو را پیش بینی کنید. برای این کار تابلوها یا عکس ها را روی زمین در مقابل دیوار قرار داده و چیدمان های مختلفی با آن انجام دهید تا زمانی که به چیدمان دلخواهتان برسید. 
  • هنگامی که چندین تابلو را با هم نصب می کنید، باید آن ها را به عنوان یک واحد در نظر بگیرید. یعنی به عنوان یک مجموعه در ارتفاع و تناسبات مناسب باشد.
  • در این گالری دیواری مهم است که یک نقطه کانونی داشته باشید. بنابراین پیشنهادی می کنم تابلوی بزرگ تر را در مرکز دیوار قرار داده و تابلوهای کوچک تر در اطراف آن نصب شوند.
  • سعی کنید همه تابلوها در فاصله یکسانی از یکدیگر نصب بشوند. حدقل 2 تا 3 سانتی متر فاصله لازم خواهد بود.
  • شما می توانید با ابعاد قاب ها و تابلوها بازی کنید. به این معنا که اندازه های بزرگ و کوچک را در کنار هم قرار دهید. گاهی اوقات لازم است فریم قاب و تابلوها یکسان و یک شکل باشند و گاهی اوقات نیز می توانند در رنگ ها مختلفی انتخاب بشوند. همه چیز به دکوراسیون خانه شما و سلیقه تان بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی : اصول نصب تابلو بر دیوار

“برای سفارش و خرید انواع تابلوهای دیواری با کلیک بر روی عکس زیر با گروه سرپوستر در ارتباط باشید"

تابلو پذیرایی شیک

 

     
     
     
     
     

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه