Chidaneh.com placeholder image

ساخت زیر لیوانی کنفی برای تزئین میز پذیرایی

به قلم: لاله داورپناه

خودتان بسازید: فصل تابستان فرا رسیده و هوا رو به گرم شدن رفته است. بسیاری از ما دوست داریم که عطش خود را در این فصل با نوشیدنی های سرد و خوشمزه فرو نشانیم. در پاسیو خنک و در کنار گیاهان خانگی بنشینیم و جرعه جرعه از نوشیدنی مان لذت ببریم. این لذت زمانی دو برابر خواهد شد که میز کوچک پاسیو خانه را به زیبایی تزئین کرده باشیم. برای این کار چیدانه در این مطلب می خواهد ساخت یک زیر لیوانی زیبا را به شما آموزش دهد. این زیر لیوانی کنفی به سادگی و با ابزار در دسترس قابل ساخت است. پس با ما همراه شوید.

تابلو فرش ریحان

لوازم و وسایل مورد نیاز برای ساخت زیر لیوانی کنفی

  • مقداری کنف یا قیطون
  • چسب پارچه
  • چوب بستنی
  • نخ، رنگ های مختلف
  • قیچی
  • سوزن نخ

در اولین مرحله مقدار کمی از چسب پارچه را بر روی چوب بستنی قرار داده و سر کنف مورد نظر را به آن آغشته کنید. در طول کار از این روش برای چسباندن کنف استفاده کنید. این روش باعث می شود که کار شما تمیز و بی عیب از آب در بیاید و قطره های چسب اضافی بر روی کار باقی نماند.

مطلب پیشنهادی: تزئین میز پذیرایی با زیر بشقابی های زیبا

پس از آن در سطحی مسطح شروع با گرد کردن کنف کرده و سعی کنید صفحه ای رول مانند از کنف را با این روش بسازید. همانطور که قبلا گفتیم بهتر است دقت کنید که سطح کار با قطره های اضافی چسب کثیف نشود. این کار را تا جایی انجام دهید که این صفحه کنفی به اندازه دلخواه شما بزرگ شود. توجه کنید که می خواهید آن را زیر چه سایز لیوانی قرار دهید. پس از آن قسمت اضافی کنف را قیچی کرده و انتهای آن را با چسب به خوبی محکم کنید.

مطلب پیشنهادی: تزئین میز با موزائیک های سنگی!

نخ های رنگی مورد نظرتان را در دسترس قرار دهید. تنوع رنگ در این کار می توانید زیر لیوانی شما را زیباتر کند. ما در اینجا از سه رنگ قرمز، آبی، صورتی و زرد استفاده کرده ایم. به نظر می آید در کنار رنگ سفید کنف ترکیب خوبی را بسازند.

یک الگوی ساده را برای کارتان انتخاب کنید و دست به کار شوید. سوزن را نخ کنید و از بین حلقه های کنف عبور دهید. سعی کنید ریتم و توازن را در کار رعایت کنید. اگوی انتخابی ما در کار خطوط شعاعی دایره است که از مرکز عبور کرده و به لایه های پایانی رول کنفی می رسد. الگوی انتخابی شما می تواند متفاوت باشد.

این کار را با نخ ها با رنگ های دیگر ادامه دهید. سعی کنید این کار را تمیز انجام دهید. گره های نخ را در زیر کار با مهارت پنهان کنید و نخ های اضافه را به کمک قیچی جدا کنید.

مطلب پیشنهادی: سفره آرایی و تزئین میز با وسایل قدیمی

می توانید برای زیبا تر شدن زیر لیوانی تان با استفاده از نخی با رنگ متفاوت گره های ریش ریش مانند را به لبه انتهایی رول کنفی متصل کنید. برای محکم تر شدن کار آن را دو گره بزنید. این کار باعث می شود زیر لیوانی بر روی میز بیشتر خودنمایی کند.

مطلب پیشنهادی: ۱۰میز شام تحسین برانگیز در دکوراسیون منزل

اجازه دهید تا چسب به کار رفته در ساخت زیر لیوانی کاملا خشک شود. حالا کار شما به پایان رسیده و به همین سادگی یک زیر لیوانی برای زیباتر کردن میز مهمانی های خانوادگی تان دارید.

مطلب پیشنهادی: هنر خانم های با سلیقه در تهیه و تزیین سفره افطار!

شما می توانید این زیر لیوانی های زیبا را در طرح و الگوهای بی شماری بسازید و به عنوان هدیه به دوستانتان که از داشتن وسایل تزئینی دست ساز لذت می برند، هدیه دهید. یادمان باشد که همین وسایل کوچک می توانند لبخند را به لبان ما بیاورند.

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

مطالب بیشتر: میوه آرایی و تزئین سالاد میوه برای پذیرایی از مهمان ها
با گلدان های فنجانی از بهار پذیرایی کنید !
۱۱ پیشنهاد خانه داری برای خانم های با سلیقه
برای دکوراسیون منزل خود جا روزنامه ای مدرن بسازید

منبع: ehow | ترجمه: لاله داورپناه | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه