Chidaneh.com placeholder image

چگونه یک نیمکت ساده برای فضای بیرونی خانه بسازید

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: اگر شما هم بیرون منزلتان فضایی مثل یک ایوان دنج و کوچک دارید که برای تبدیل کردن آن به یک بهشت کوچک و اختصاصی نیازی نمی بینید که هزینه گزاف بپردازید، می توانید با این مطلب چیدانه همراه باشید تا به شما نشان دهد که چگونه می توانید با یکسری وسائل ساده و در دسترس ایوان و یا پاسیوی کوچک خانه را تحول کنید، قبلا هم در مطالبی مانند ساده و ارزان یک میز پارچه ای زیبا بسازید، در قسمت خودتان بسازید، با هم نحوه ساخت برخی از لوازم و وسایل برای فضاهای بیرونی خانه را یاد گرفتیم و حالا می خواهیم تجربه جدید تری داشته باشیم پس با چیدانه همراه باشید تا به شما بگوید چگونه یک نیمکت زیبا برای پاسیو و یا ایوان منزل خود بسازید.

سرویس خواب بالسا

مواد و وسایل مورد نیاز:

  • 14 عدد بلوک بتنی مجوف
  • 6 عدد لوور چوبی به ابعاد 10*10 سانتی متر و به طول 180 سانتی متر
  • چسب بتن
  • تیوب درز بند
  • پارچه مرطوب
  • رنگ
  • قلمو برای رنگ
  • کاغذ سنباده نرم
  • رنگ چوب ضد آب
  • گیره نگهدارنده چوب

نکته : قبل از شروع مراحل ساخت باید این نکته رو به یاد داشته باشید، که این نیمکت روباید درجایی نزدیک همان ایوان یا پاسیوی مورد نظرتان بسازید، چراکه بعد از تمام شدن مراحل ساخت بلوک ها به قدری سنگین می شوند که نمی توان آن ها را زیاد جابه جا کرد.

مرحله اول: چسباندن بلوک ها به هم

مقداری از چسب بتن را در تیوب درز بند بریزید ، این تیوب ها به شما کمک می کند تا راحت تر با چسب کار کنید، سپس شروع کنید مطابق عکس بلوک های بتنی را به یکدیگر بچسبانید. اگر اشتباهی دو قطعه را به هم چسباندید، سریع آن ها را از هم جدا کنید و با یک دستمال مرطوب اثرات چسب را از روی آن ها پاک کنید.

چسباندن بلوک ها رو تا جایی ادامه بدهید که شبیه شکل بلوک های داخل عکس بالا بشود. یادتان باشد که از این شکل دو عدد نیاز دارید برای دو طرف نیمکت.

مرحله دوم: بلوک های سیمانی را رنگ کنید

بعد از چسباندن بلوک ها به هم و خشک شدن چسبشان، می توانید شروع کنید به رنگ کردن این بلوک های بتنی، انتخاب یک رنگ جذاب به شما کمک می کند تا نیمکت جذاب تری داشته باشید.

مرحله سوم: لوور های چوبی را صاف کنید

حالا نوبت لوور های چوبی است، ابتدا آن ها را به گیره های نگه دارنده چوب وصل کنید، سپس به کمک سنباده روی آن ها را از هرگونه زائده ای پاک کنید

مرحله چهارم: رنگ آمیزی لوور های چوبی

بعد از این که سنباده زدن لوور ها تمام شد روی آن ها را با استفاده از یک پارچه تمیز کنید تا بتوانید روی آن ها را رنگ کنید.

مرحله پنجم: نصب لوور ها روی بلوک های بتنی

بعد از خشک شدن رنگ لوور ها آن ها را ما بین فضاهای خالی بین بلوک های بتنی جا بدهید. تا نیمکت شما تکمیل شود. 

مرحله ششم: تزئین نیکمت

وقتی مراحل ساخت به پایان رسید، حالا وقت آن است تا با اضافه کردن  وسائل و لوازم دکوری، نیکمت زیبایتان را زیباتر کنید، عدادی کوسن، و یا حتی گلدان های زیبا می تواند چهره نیمکت شما را از این رو به آن رو کند.

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

اگر قصد تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود ، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب پیشنهادی : ساخت نیمکت های ارزان و زیبا برای دکوراسیون منزل!
با آینه های شکسته دکوراسیون دیوار منزل خود را زیبا کنید!
چگونه با تنه درخت یک میز زیبا بسازید
ساخت زیر لیوانی کنفی برای تزئین میز پذیرایی

منبع: ehow | مترجم: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ناهید در تاریخ 06 مرداد 1394
چیدن منزل

ثبت دیدگاه