Chidaneh.com placeholder image

میز ناهارخوری گرد، از مربع بهتر نیست؟

به قلم: نجمه مهران پور

گاهی آن قدر درگیر روزمرگی ها و زندگی ماشینی می شویم که زمان کمتری برای گذران وقت در کنار اعضای خانواده مان اختصاص می‌دهیم. باید راهی بیابیم تا بتوانیم بیش تر اعضای خانواده را در کنار هم جمع کنیم… یک راه آسان و خوشمزه، شگرد میز ناهارخوری است! هر چقدر هم که درگیر کارهایمان باشیم، موقع گرسنگی هیچ چیز به جز غذا نمی‌تواند ما را به سمت خود جذب کند؛ یک میز زیبا با غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب خانگی! 

رویای مبل ماندگار
میز نهارخوری
رویای مبل ماندگار

اسکای اسکرپر

رویای مبل ماندگار
انواع میز غذاخوری کلاسیک
رویای مبل ماندگار

میز ناهار خوری گرد بهتره یا مستطیل؟

قبل از تعیین فرم گرد یا مستطیل میزناهارخوری، باید تعیین کنید که قصد دارید کجا از آن استفاده کنید. از میز ناهارخوری می‌توانید در آشپزخانه یا اتاق غذاخوری یا کنار سالن پذیرایی استفاده کنید. ابعاد میزهایی که در آشپزخانه استفاده می شوند، در ۹۹% موارد کوچک تر از میزهای اتاق غذاخوری و پذیرایی هستند؛ چرا که فضای آشپزخانه ها اغلب کوچک بوده و رفت و آمد در آن ها زیاد است و ابعاد میز و صندلی باید طوری انتخاب شود که مزاحم رفت و آمد نباشد. این میزها بیش تر به عنوان میز صبحانه خوری شناخته می شوند.

طراحی مبلمان
میز ناهارخوری
طراحی مبلمان

میز ناهار خوری چلکا
میز غذاخوری
میز ناهار خوری چلکا

میز ناهار خوری چلکا
میز غذاخوری
میز ناهار خوری چلکا

میز ناهار خوری که برای اتاق غذاخوری یا پذیرایی انتخاب می شود معمولاً از ست مبلمان پذیرایی در نظر گرفته می شود تا انسجام و هماهنگی در خانه بیش تر رعایت شود. این میز مناسب فضای آشپزخانه و صبحانه خوری نمی تواند باشد.

مطلب پیشنهادی: 10 میز صبحانه خوری دنج در دکوراسیون منزل!

گالری مبلمان پارسا
میز و صندلی ناهارخوری طرح ارس
گالری مبلمان پارسا

مبلمان صدرا چوب
میز و صندلی پامچال
مبلمان صدرا چوب

میز ناهار خوری نقلی

میز ناهار خوری های گرد، معمولاً جای بیش تری در اتاق می گیرند، برعکس میزهای مربع و مستطیل که در پلان های زاویه دار و جمع و جور خانه های امروزی فیکس می‌شوند و کمتر جا اشغال می‌کنند. اما در عوض طراحی میزهای گرد به گونه ای است که فاصله ی صندلی ها کمتر از میزهای گوشه دار است و افراد به هم نزدیک ترند! میز ناهارخوری کوچک و شیک شما هم می تواند در آشپزخانه قرار گیرد، هم در کنار مبلمان پذیرایی؛ البته خیلی بهتر است که جایی نزدیک به آشپزخانه باشد تا دسترسی به ظروف و جمع آوری و انتقال آن ها از میز به آشپزخانه را میسر کند.

میز ناهار خوری چلکا
میز ناهارخوری با میز گرد
میز ناهار خوری چلکا

میز ناهار خوری چلکا
میز غذاخوری
میز ناهار خوری چلکا

میز ناهار خوری گرد سفید

اگر مجبور شدید یک میز ناهارخوری نقلی بخرید، پیشنهاد می کنم -با در نظر گرفتن هارمونی و تم دکوراسیونتان- یک میز سفید انتخاب کنید. میز سفید کمی بزرگ تر از آن چه هست به نظر می رسد و حتی فضای کوچک اتاق شما را هم بزرگ تر نشان می دهد.

مطلب پیشنهادی: ست مبل و میز غذا‌خوری، چطوری باهم هماهنگشون کنیم؟

دکوراسیون وود آرت
انواع میز ناهارخوری
دکوراسیون وود آرت

طرح و چوب پانه
میز ناهارخوری
طرح و چوب پانه

کمجا چوب
میز ناهارخوری کم جا- 6 نفره
کمجا چوب

میز ناهار خوری کم جا گرد

اگر به هر دلیل یک میز ناهارخوری گرد را بر میزهای گوشه دار ترجیح می دهید و در عین حال با مشکل کمبود جا هم مواجه اید، می توانید از مدل های کم جا استفاده کنید که هم صفحه ی کوچکتری دارند و هم صندلی ها طوری طراحی شده‌اند که وقتی نمی خواهید از آن ها استفاده کنید، کاملاً زیر میز جای می گیرند و فضای خارج از آن را اشغال نمی کنند.

مطلب پیشنهادی: 7 نکته طلایی برای خرید بهترین میز و صندلی ناهار خوری!

کوسن و رانر
رومیزی
کوسن و رانر

مدل رومیزی برای میز ناهار خوری گرد

برای میزهای گرد غذاخوری، هم می توانید از رومیزی های مربع استفاده کنید و هم گرد، که البته رومیزی گرد مناسب تر است؛ چون زیبایی پایه های میز را به خوبی نمایش می دهد. علاوه بر آن می توانید از یک رانر گرد یا مربع در مرکز میز استفاده کنید. رانر را می‌توانید روی رومیزی و یا بدون آن استفاده کنید. اگر رومیزی شما ساده است پیشنهاد می کنم حتما از رانرهای طرح داری استفاده کنید که ترکیب رنگی نقوش آن ها از رنگ زمینه ی رومیزی شما استفاده شده باشد تا بر جذابیت آن افزوده شود.

مطلب پیشنهادی: میز و صندلی ناهار خوری، 20 مدل شیک و زیبا

کاج گالری
کلیه محصولات در نیم نگاه
کاج گالری

کاج گالری
میز و صندلی صبحانه خوری 4 نفره طرح گل پایه گلدانی کد 1003L
کاج گالری

میز ناهار خوری دست دوم

اگر بودجه ی کافی برای خرید میز ناهار خوری محبوبتان را ندارید، می ‌توانید از سایت های فروش لوازم دست دوم، مدل مورد علاقه تان را خریداری کنید و با یک دست سنباده و پولیش و رنگ توسط یک تعمیرکار مبلمان، یک میز ناهار خوری شیک و زیبا به دکوراسیون منزلتان اضافه کنید که با یک میز نو، مو نمی زند!

راستی یادتان باشد چیدانه هم در خرید و تعمیر میز ناهارخوری محبوبتان، کنار شماست!

میز ناهار خوری گرد

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
فیروزه ملکی در تاریخ 14 شهریور 1397
عالی بود مرسی

ثبت دیدگاه