Chidaneh.com placeholder image

25 مدل کابینت جزیره متحرک + عکس

به قلم: گلنار

فضاهای انعطلاف پذیر در طراحی داخلی و دکوراسیون امروز دنیا به عنوان یکی از مطرح ترین روش به کار گرفته می شوند. دلیل این موضوع نیز هم کوچک بودن فضاهای آپارتمانی و هم ایجاد فضاهای مختلف در یک خانه است. منظور از انطاف پذیری در این بحث، امکان تغییر وسایل و مبلمان و در نتیجه تغییر ابعاد و اندازه فضاست که در قسمت های مختلف خانه قابل اجرا خواهد بود. آشپزخانه هم با ایده‌های متفاوتی به این قابلیت دست می‌یابد که یکی از آن‌ها همین کابینت جزیره متحرک می‌باشد.
کابیت جزیره متحرک یکی از انواع کابینت جزیره آشپزخانه است. در ادامه با مدل های مختلفی که برای‌تان در نظر گرفتنم، شما را با این جزیره های متحرک بیش تر آشنا می کنم.

جزیره متحرک آشپزخانه
جزیره متحرک آشپزخانه

مدل کابینت جزیره متحرک چرخدار

chidaneh ad banner

1. کابینت جزیره متحرک چرخدار

از بهترین روش هایی که برای متحرک کردن کابینت های جزیره استفاده می شود، چرخ دار کردن آن هاست. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این نمونه چرخ هایی متناسب با سبک جزیره و دکوراسیون کلی آشپزخانه دارد. این سبک که بیش تر حس و حال سبک دکوراسیون صنعتی را نشان می دهد، با چرخ هایی بزرگ طراحی شده که به شما این امکان را می دهد جزیره و میز ناهارخوری را در کنار یکدیگر قرار دهید، در عین حال زمان های مورد نیاز آن ها را از هم جدا نمایید. 

جزیره متحرک آشپزخانه
جزیره متحرک آشپزخانه

کابینت های متحرک آشپزخانه با چرخ مخفی

2. مدل کابینت جزیره متحرک با چرخ مخفی

ممکن است که شما دوست نداشته باشید چرخ های زیر جزیره دیده بشوند و تمایل دارید که شبیه به جزیره های معمولی به نظر آید. در این صورت بهتر است از مدل بالا استفاده کنید. در این مدل که صفحه کابینت بلندتر از حد معمول مدل های دیگر طراحی و ساخته می شود، چرخ ها را در زیر خود پنهان کرده و در نتیجه دیگر آن ها را نخواهید دید. در ضمن فراموش نکنید که این جزیره های متحرک شستشو و تمیز کردن  کف آشپزخانه را نیز بسیار آسان می کنند.

جزیره متحرک آشپزخانه

جزیره آشپزخانه با قسمت های متحرک

3. جزیره آشپزخانه با قسمت های متحرک

همان طور که در ابتدای متن اشاره کردم، کابینت های جزیره متحرک برای انعطاف پذیری آشپزخانه ها مخصوصا آشپزخانه‌های کوچک طراحی شده اند تا در عین حال فضای ذخیره سازی لازم را نیز ایجاد نمایند. اما ممکن است در بعضی شرایط شما فضای کافی برای چنین جزیره هایی را نداشته باشید بنابراین باید از ایده های دیگر مثل استفاده از انواع جزیره آشپزخانه کوچک استفاده نمایید. 

جزیره متحرک آشپزخانه
جزیره متحرک آشپزخانه
جزیره متحرک آشپزخانه

جزیره های ثابت آشپزخانه با بخش‌های متحرک

ایده مناسب برای داشتن یک اپن متحرک برای آشپزخانه این است که شما از جزیره ثابتی استفاده نمایید که فقط بخشی از قسمت های آن متحرک باشند. به این معنا که صحنه کانتر جزیره با پایه هایی در یک قسمت آشپزخانه ثابت شده اما کمدها و میزهایی در زیر آن قرار کی گیرند که با همان مدل چرخ دار قابل حرکت و جابه جایی هستند. به طور مثال ممکن است شما در حین آشپزی به میز کار نیاز داشته باشید که با این کار به راحتی می توانید آن را حرکت داده و پس از انجام کارتان دوباره به محل اصلیش برگردانید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک این مطلب را بخوانید.

جزیره متحرک آشپزخانه

مزیت استفاه از مدل کابینت جزیره متحرک چرخدار

وجود چرخ ها این امکان را به شما می دهند که جزیره به اطراف حرکت کرده و دقیقا در همان مکانی که شما نیاز دارید قرار بگیرد. از مزایای دیگر می توان به چند کاربردی آن اشاره کرد. به طور مثال گاهی می تواند نقش کابینت سیار اشپزخانه را داشته باشد، یا به عنوان اپن متحرک برای آشپزخانه ایفای نقش نماید و گاهی دیگر به عنوان میز غذاخوری مورد استفاده قرار گیرد. همه این موارد به ابعاد و اندازه آشپزخانه شما و همینطور نیازتان به جزیره بستگی دارد. 

جزیره متحرک آشپزخانه

مدرل کابینت جزیره مدرن متحرک

جزیره متحرک آشپزخانه

 مدل کابینت جزیره ممبران متحرک

کابینت جزیره متحرک مدرن یا کلاسیک

جزیره های سفید و چوبی با چرخ هایی ظریف تر از نمونه قبل، برای آشپزخانه های مینیمال و مدرن ایده‌آل هستند. شما به راحتی با جابه جا کردن جزیره می‌توانید آشپزخانه تان را بزرگ تر یا کوچک تر نمایید. اگر به مدل های بالا توجه کنید خواهید دید که چرخ ها می توانند متناسب با سبک جزیره انتخاب شوند اما نکته مهم تر، مقاوم و محکم بودن آن ها در مقابل فشار وارده از سمت جزیره است. برای دکوراسیون آشپزخانه های کلاسیک می‌توانید از انواع جزیره ممبران کوچک و متحرک استفاده کنید.

جزیره متحرک آشپزخانه

نمونه های بیشتر از جزیره سیار آشپزخانه

در ادامه نمونه های بیشتری از مدل کابینت جزیره مترحک را می‌بینید.

جزیره متحرک آشپزخانه
جزیره متحرک آشپزخانه
ابینت جزیره متحرک
ابینت جزیره متحرک
کابینت جزیره ای سیار
ابینت جزیره متحرک
کابینت جزیره ای سیار
ابینت جزیره متحرک
ابینت جزیره متحرک
ابینت جزیره متحرک
ابینت جزیره متحرک
کابینت جزیره ای متحرک

در پایان:

استفاده از کابینت جزیره ای متحرک باعث می شود در طراحی داخلی و دکوراسیون آشپزخانه فضای انعطاف پذیرتری داشته باشید و از این طریق کمبود جا و کوچک بودن فضا را جبران کنید. زیرا به راحتی می توانی کابینت جزیره ای سیار تان را جابجا کنید و در نتیجه ابعاد و اندازه فضای آشپزخانه را تغییر دهید.

“شما هم می توانید برای سفارش و خرید انواع میز جزیره متحرک از اهالی فن چیدانه در زمینه کابینت کمک بگیرید"

منبع : contemporist / thekitchn

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه