Chidaneh.com placeholder image

ترمه در دکوراسیون، حتی خانه های مدرن!

به قلم: گلنار

آیا تا به حال به تصاویر فضای داخلی خانه های قدیمی ایرانی دقت کرده اید؟! یا از پدر مادرتان قصه های دراز از احساس سرشار از زیبایی و شادی را در خانه مادربزرگ شنیده اید؟! خانه هایی که روح هویت ایرانی در آن ها موج می زد و پر بود از رنگ و نقش و نگارهایی که شادی را به ارمغان می آورد. پارچه ترمه یکی از همین عناصری  بود که در اکثر خانه ها دیده می شد و همان رنگ نقش پرروح را وارد فضا می کرد. من امروز می خواهم به شما بگویم فکر غیر قابل دسترس بودن آن فضاها را فراموش کنید. در این ویدیو ترفندهایی را بررسی می کنیم که به ما نشان می دهد چگونه از پارچه ترمه در دکوراسیون های امروزی استفاده کنیم.

کاربرد ترمه در دکوراسیون

ترمه در دکوراسیون می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد:

قالیشویی ادیب
  • رومیزی
  • کوسن
  • اکسسوری
  • روتختی
  • قاب های دکوراتیو

استفاده می شوند. هر یک از این وسایل و اکسسوری های ترمه می توانند متناسب با دکوراسیون و نیاز شما انتخاب شوند. به غیر از مواردی مانند رانر و رومیزی یا حتی روتختی، جدیدترین کاربردی که ترکه درد کوراسیون خانه های امروزی پیدا کرده، چیدمان چند قاب کوچک با هارمونی رنگی در کنار هم یا یک قاب بزرگ رو به عنوان نقطه کانونی بالای کاناپه یا دیوارهای خالی نصب می کنند.

ترمه در دکوراسیون
ترمه در دکوراسیون
ترمه در دکوراسیون
ترمه در دکوراسیون

انتخاب رنگ ترمه در دکوراسیون

برای انتخاب رنگ ترمه در دکوراسیون دو راه پیش رو داریم:

  • دکوراسیون مدرن:

اگر دکوراسیون شما مدرن است یا ترکیب رنگی خنثی و مونوتون دارد، می توانید از یک رنگ شارپ یا یک رنگ هماهنگ با فضا استفاده نمایید. معمولا ترمه های بدون حاشیه که رنگ های یکنواختی دارند و بعضی از ترمه های حاشیه دار با زمینه رنگی یک دست برای این چیدمان مناسب خواهند بود.

  • دکوراسیون سنتی

اما راه دوم برای فضاهایی با سبک سنتی یا تلفیقی که رنگ و نقوش زیادی دارند در این است که از ترمه به عنوان اکسسوری استفاده شود. در این حالت بهتر است که ترمه را با دیگر وسایل مانند گلدان ست کنید. در واقع ترمه شما 10 درصد ترکیب رنگی را تشکیل بدهد.

این نکته را فرامشو نکنید که طراحی ترمه به چند ماه زمان نیاز دارد. مرا حل آن به این گونه است که باید به صورت دستی روی کاغذ شطرنجی کشیده شده و سپس رنگ آمیزی شود.اما مهم ترین اصل همان طراحی است که باید بت ها و چینش آن ها در کنار یکدیگر با تناسب انجام شود.

“برای سفارش انواع مدل ترمه می توانید از طریق ثبت سفارش در چیدانه اقدام کنید"

 

مطالب بیشتر:

 

مجری: زهرا احمدی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 24 تیر 1394
افرین برشما که پاسداشت صنایع دستی هستید. مطلب عالی بود
lalehdavarpanah در تاریخ 24 تیر 1394
درود بر شما و سپاس از توجه و همرایتان!

ثبت دیدگاه