Chidaneh.com placeholder image

مدل آلاچیق فلزی، رقیب جدید چوبی ها!

به قلم: گلنار

زمانی که صحبت از آلاچیق می کنیم، همه حواس ها به سمت آلاچیق های چوبی زیبا با نیمکت های چوبی و گلدان های اطرافش می رود. البته که آلاچیق های چوبی زیبایی منحصر به فردی داشته و با طبیعت کاملا همگون و هماهنگ هستند، اما به این معنا نیست که متریال های دیگر را کنار گذاشته و از طرح ها و مدلهای جدید استقبال نکنیم. آلاچیق فلزی از همین دسته است که اگر به جای درست و به صورت اصولی اجرا شود، حتی می تواند از نمونه های چوبی کاربردی تر و زیباتر هم باشد. این امر مستلزم این است که شناخت بیش تری از این مدل آلاچیق ها پیدا کرده و اطلاعات کافی در مورد آن ها داشته باشیم.

 

انواع الاچیق فلزی

مدل آلاچیق فلزی

مزایای آلاچیق فلزی

آلاچیق های فلزی و آلومینومی می توانند نسبت به نمونه های چوبی مزایای خوبی داشته باشند که موجب برتری آن ها خواهد شد. یکی از این مهم ترین این مزایا وزن کم تر و انعطاف پذیری آن است. اگر به تصاویر دقت نمایید، می توانید نمونه های پرکار با دیتیل های زیاد را در میان این آلاچیق ها بیابید. اگر شما یه سراغ نمونه های پیش ساخته فلزی بروید، می توانید نصب سریع و آسان آن ها را از نزدیک مشاهده کنید. 

مطلب پیشنهادی : قیمت آلاچیق، انواع مختلفش چقدر هزینه دارد؟

انواع الاچیق فلزی

آلاچیق فلزی ساده

آلاچیق فلزی ساده

مدل آلاچیق فلزی

از مزایای دیگر آلاچیق های فلزی می توان به این اشاره کرد که :

  • در هر آب و هوایی قابل استفاده بوده و می توانند با طرح ها و مدل های متنوع، از سنتی تا مدرن شکل بگیرند.
  • این سازه ها که به صورت مکانیکی نیز طراحی می شوند، می توانند محدوده بسیار وسیعی را پوشش بدهند.

قیمت آلاچیق فلزی

البته بسته به مدل و طرح الاچیق، میزان فلز به کار رفته در آن و در نتیجه وزن و قیمت آلاچیق متفاوت خواهد بود. هرچه میزان فلز بیش تر باشد قیمت نیز بیش تر خواهد بود. اما به طور کلی این هزینه می تواند بین 3 میلیون تا 15 میلیون تومان متغییر بشد.

مطلب پیشنهادی : آلاچیق و سایبان های زیبا برای وقت گذرانی در فضای سبز

آلاچیق فلزی ساده

آلاچیق فلزی ساده

مراحل ساخت آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی در محوطه سازی

انواع مدل آلاچیق فلزی

مدل های آلاچیق فلزی می تواند شامل شکل های هندسی مانند:

  • چهار گوش
  • پنج گوش
  • تا دایره ای

باشند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سازه ها در این است که می توانید سقف های گوناگونی را با آن اجرا نمایید. از سقف های شیشه ای و متحرک گرفته تا طرح های پارچه های و حتی چوبی. اگر به تصاویر بالا دقت نمایید، متوجه تفاوت زیاد سازه های این آلاچیق ها می شوید. برخی دارای ستون ها ضخیم و بزرگ هستند و برخی دیگر با ظرافت هر چه تمام تر تزییات پرکاری را به نمایش می گذارند.

مطلب پیشنهادی : انواع آلاچیق های مدرن، دورهمی های گرم در حیاط خانه

مراحل ساخت آلاچیق فلزی

مدل آلاچیق فلزی

مدل آلاچیق فلزی

متریال مناسب آلاچیق فلزی

اگر متریال انتخابی شما آلومینیوم باشد، باید به این نکته توجه داشته باشید که این ماده در عین مقاوم و بادوام بودن، وزن بسیار پایینی داشتی و این موضوع برتری ویژه ای را به آن داده است. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید سازه فلزی در بین درختان و گیاهان محوطه تان دیده بشود، به راحتی می توانید آن را پنهان نمایید. این کار می تواند با دو روش صورت پذیرد، یکی با نصب نمای چوبی بر روی آلاچیق فلزی و دیگری با استفاده از پرده های پارچه ای که در اطراف آن آویزان می شوند.

مطالب زیر را برای مطالعه بیش تر به شما پیشنهاد می کنم: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه