Chidaneh.com placeholder image

ست رنگ کالباسی، با این 3 رنگ محشر میشه!

به قلم: گلنار

اگر قبلا مطالب رنگ از کتاب the coloue scheme را دنبال کرده باشید، با ترکیب رنگی‌های آن آشنایی پیدا کرده‌اید. در این کتاب یک رنگ به‌عنوان رنگ اصلی در نظر گرفته شده و چهار رنگ مختلف برای ست کردن با آن معرفی می‌شوند. ازآنجا‌یی‌که رنگ کالباسی یکی از رنگ‌های پرطرفدار و همیشه مد است، تصمیم گرفتم به کمک این کتاب، ترکیب رنگ کالباسی در دکوراسیون را به شما معرفی کنم. پس با این مطلب همراه ما باشید.

ترکیب رنگ کالباسی با رنگ‌های خنثی

قالیشویی ادیب

1. ترکیب رنگ کالباسی با رنگ‌های خنثی

کالباسی یک رنگ گرافیکی، شهری و مدرن است که هم در تنالیته‌های گرم و هم در تنالیته‌های سرد برای خانه‌هایی با پلان باز بسیار ایده‌آل خواهد بود.

رنگ کالباسی، یک رنگ غیرمعمول مینیمالیستی است که در کنار رنگ‌های خنثی و انواع آبی، تضادهای بی‌نظیری را به وجود می‌آورد. این پالت رنگی که به شما معرفی می‌کنم، یک ترکیب رنگی عالی برای جدا کردن فضاهای مختلف خانه به‌خصوص در خانه‌های پلان باز است. همچنین تنالیته‌های طوسی، کرمی و رنگ خاکی در ترکیب با رنگ کالباسی عالی به نظر می‌رسند.

ترکیب رنگ کالباسی با رنگ‌های خنثی ترکیب رنگ کالباسی ترکیب رنگ کالباسی با رنگ خاکی و کرم ست رنگ کالباسی ترکیب رنگ کالباسی با رنگ خنثی ست رنگ کالباسی با رنگ‌های خنثی

بهترین کاربرد این ترکیب رنگی، این است که رنگ‌های خنثی را برای کف، دیوارها، سقف و ستون‌ها در نظر گرفته و با رنگ کالباسی جزییات را نمایش بدهید. رنگ‌های شماره 1 و 2 می‌توانند برای سطوح چوبی و پارچه‌ها هم به کار بروند. همین‌طور می‌توانید از تنالیته‌های روشن‌تر و تیره‌تر آن‌ها در همین ترکیب استفاده کنید. همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، رنگ کالباسی برای سرویس خواب، پرده‌ها و صندلی‌ها به‌کاررفته است.

ست رنگ کالباسی و آبی

2. ست رنگ کالباسی و آبی

در این ترکیب رنگی، شما می‌توانید آبی مایل به خاکستری را برای سطوح و محدوده‌های بزرگ مانند کاناپه، صندلی‌ها و رنگ‌آمیزی یک دیوار به کار ببرید. تفاوت همنشینی رنگ کالباسی با این آبی در مقایسه با رنگ‌های خنثی در این است که گرمی و صمیمیت بیشتری را در فضا خلق می‌کند. رنگ‌های شماره‌ی 3 و 4 می‌توانند به خوبی برای ایجاد یک تضاد قوی به‌کار روند. همچنین برای تاکید و شاخص کردن نیز کاربرد دارند. این رنگ‌ها معمولا به میزان بسیار کم و محدودی استفاده می‌شوند. اما همین میزان، تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون گذاشته و به‌نوعی تکمیل‌کننده‌ی طراحی شماست.

ست رنگ کالباسی با سبز کله‌غازی

رنگ کالباسی با سبز کله‌غازی

3. ترکیب رنگ کالباسی با سبز کله‌غازی

در اینجا می‌خواهم یک ترکیب رنگی فوق‌العاده خاص را به شما معرفی کنم: کالباسی و سبز کله غازی. این رنگ سبز یک رنگ بسیار قوی است که می‌تواند جذابیتی خیره‌کننده در فضای شما به وجود آورد. اگرچه می‌توانید از آن برای سطوح در آشپزخانه‌تان استفاده نمایید، اما اگر به تصاویر پایین دقت نمایید، کاربردهای گسترده‌تری از این ترکیب را می‌بینید. شاید پذیرایی و اتاق خواب بیشترین استفاده را از این رنگ‌ها دارند اما نکته‌ی قابل توجه این است که از سبز کله‌غازی حتی برای دیوارها نیز استفاده شده است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل 2020، این سبک‌ها دیگر مد نیستند!

ترکیب رنگ کالباسی با سبز کله‌غازی

رنگ کالباسی در دکوراسیون

این سه ترکیب رنگ کالباسی، تنالیته‌های روان‌تر و تیره‌تر رنگ اصلی را به ما نشان می‌دهند. این امر به این معناست که اگر شما نمی‌خواهید دقیقا رنگ اصلی را به کار ببرید، می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر و تیره‌تر آن اما با همین ترکیب رنگی استفاده نمایید.

با دیگر رنگ‌های این کتاب بیشتر آشنا شوید:

منبع: the colour scheme | مترجم: گلنار صفدریان | بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه