Chidaneh.com placeholder image

چیدمان خانه 50 متری، تریبلکسی با ترکیب بنفش و آبی و خاکستری!

به قلم: گلنار

در این مطلب می خواهیم بازسازی یک خانه تریبکلس 47 متری در شهر پاریس، که تنها در 3 هفته انجام گرفته را با یکدیگر بررسی نماییم. این بازسازی که با پیشنهاد معمار با تغییر فضاها و ایجاد قسمت های جدید در طبقه اول همراه بود، نمونه ای بسیار زیبا و البته پر ایده در به کارگیری و ترکیب رنگ هاست. معمار پروژه با به کارگیری ایده هایی خلاقانه، از راه حل های ارزان و البته رنگارنگی استفاده کرده که تعجب همه از جمله صاحبان خانه را برانگیخت. من این بررسی این خانه را به همراه تصاویر قبل و بعد از بازسازی برای شما آماده کرده ام. با من همراه باشید.

بازسازی خانه 45 متری

تابلو فرش ریحان

پلان اولیه خانه تریبلکس

ابتدا بهتر است قبل از بررسی بازسازی نگاهی به نقشه اصلی خانه بیندازیم. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طبقه اول از یک سالن بسیار بزرگ و چند پله برای ایجاد اختلاف سطح تشکیل شده بود. در واقع در این طرح آشپزخانه و نشیمن با یکدیگر ادغام شده و تنها با همان چند پله از هم جدا شده بودند. نورگیری این سالن تنها از طریق سه پنجره صورت می گرفت و سه درب به آن باز می شد.

مطلب پیشنهادی : خانه ویلایی تریبلکس، غرق زیبایی خانه آرام اصفهان می شوید!

بازسازی خانه 45 متری

بازسازی خانه 45 متری

یک اتاق نشیمن بزرگ بدون پارتیشن

در این دو تصویر که قبل از بازسازی طبقه اول را نشان می دهند، آشپزخانه در قسمت بالایی و نشیمن در پایین سالن قرار دارند به نحوی که درب ورودی به داخل آشپزخانه باز می شود. در بازسازی لازم بود که تغییری در این نوع قرارگیری فضاها داده شده و همین طور دیوارها با رنگ مناسبی رنگ آمیزی شوند. نکته مثبتی که در این فضا وجود داشت ارتفاع زیاد سقف ان بود که اجازه می داد از بالای سالن نیز بدون هیچ محدودیتی استفاده شود. اولین قدم برای بازسازی این قسمت با تقسیم بندی به فضاهای مختلف با پارتیشن آغاز شد.

مطلب پیشنهادی : ویلای تریبلکس نیلگون، آشیانه دست ساز آتوسا در شهرک غرب!

بازسازی خانه 45 متری

پلان خانه تریبلکس بعد از بازسازی

تصویر بالا نقشه خانه بعد از بازسازی را نشان می دهد. همان طور که مشاهده می کنید سالن اصلی در طبقه اول به سه بخش کاملا مجزا تقسیم شده است. در ابتدای ورود اتاق خواب قرار گرفته که البته که توسط یک راهرو از ورودی جدا می شود. سپس آشپزخانه دقیقا پایین پله ها در نظر گرفته شده و بعد از آن بیش ترین فضا به اتاق نشیمن تعلق گرفته است. 

مطلب پیشنهادی : آپارتمان ژوان، خانه تریپلکس در زمینی با عرض ۷/۵ متر!

بازسازی خانه 45 متری

بازسازی اتاق نشیمن در خانه تریبلکس

به گفته معمار این پروژه، از ابتدای بازسازی ترکیب رنگ های مناسب برای این تریبلکس انتخاب شدند که باعث می شود علاوه بر ایجاد یک فضای هنری، هر فضا شخصیت مستقل به خود را نیز پیدا نماید. این رنگ ها باعث شده که پارتیشن ها ماهیت دیوار مانند و خشک و خشن خود را از دست داده و به جزیی از فضا تبدیل شوند. به این ترتیب که تشخیص وجود قسمت های مختلف به طور مثال آشپزخانه با اتاق خواب سخت شده است. یعنی زمانی که ما در نشیمن نشسته ایم نمی توانیم به راحتی متوجه وجود آشپزخانه یا اتاق خواب بشویم.

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان مدرن در خیابان زعفرانیه تهران

بازسازی خانه 45 متری

ترکیب رنگی در بازسازی

انتخاب رنگ ها براساس یک ترکیب رنگ سه تایی یعنی بنفش، طوسی و آبی در نظر گرفته شد. شما می توانید حضور این سه رنگ ها را به شکل های متفاوت در فضاهای مختلف خانه مشاهده نمایید. همان طور که از تصویر بالا مشخص است، اولین کاربرد آن ها در انتخاب موکت کف برای نشیمن بوده است. سپس پارچه مبلمان و پرده ها نیز به همین سه رنگ انتخاب شدند. البته ناگفته نماند که رنگ سفید نقش متعادل کردن و پیوند بین این سه رنگ را به خوبی بازی خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : چیدمان آپارتمان ۴۰ متری، چطوری همه چیز جا شده؟

بازسازی خانه 45 متری

بازسازی آشپزخانه تریبلکس 47 متری

آشپزخانه در این بازسازی به صورت یک فضای کاملا جداگانه و با در نظر گرفتن کارایی و زیبایی در کنار هم طراحی و اجرا شده است. پنل های کشویی شفاف این فضا را از اتاق خواب جدا کرده که روشی ارزان برای استفاده از پارتیشن محسوب می شود. همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید، سه رنگ اصلی در این پنل ها به خوبی استفاده شده اند. شفافیت پنل ها یک بازی با سایه را در داخل اتاق انجام می دهند که مانع از تاریک شدن آن خواهد شد. فضای آشپزخانه بسیار مدرن و معاصر طراحی شده و تمامی تجهیزات و وسایل داخل کابینت ها قرار داده شده اند. حتی جعبه های برق و تجهیزات نیز با رنگ آمیزی به سه رنگ اصلی پوشش داده شده اند.

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان ۸۰ متری، خانم طراح سنگ تمام گذاشت!

بازسازی خانه 45 متری

طراحی فضای غذاخوری

با تقسیم سالن بزرگ طبقه اول به فضای مستقل و جداگانه، قسمتی نیز برای میز غذاخوری در نظر گرفته شد که به خوبی می توانید سه رنگ بنفش، آبی و خاکستری را در صندلی هایی مشاهد نمایید که دقیقا با رعایت استانداردها و ارگونومی افراد خانه سفارش و ساخته شده اند. نوار ابی رنگ روی دیوار که دقیقا بالای میز قرار دارد، مانند یک ریل امکان جابه جایی میز برای کوچک یا بزرگ کردن فضا را به ساکنین خانه می دهد. همین طور در زیر میز فضایی برای ذخیره سازی و جادادن وسایل و ظروف تعبیه شده است. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان دوبلکس در تهران با دکوراسیون سفید و طوسی

بازسازی خانه 45 متری

طراحی فضای کار در آشپزخانه

ساختار این میز کار ممکن است در برخورد اول عجیب به نظر رسیده و با خود بگویید که در مکان نامناسبی قرار داده شده است. ما بر خلاف این تصور، این میز انجام امور روزانه را برای ساکنین خانه راحت تر کرده است. در واقع، این قطعه مبلمان عجیب و غریب به عنوان یک دفتر کار برای آن ها عمل می کند. به این صورت که در صورت نیاز برای کارهای آشپزخانه استفاده شده و در غیر این صورت برای قار دادن لب تاپ و انجام امور شخصی به کار برود. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان دوبلکس دربند، رقص سایه ها در تهران!

بازسازی خانه 45 متری

طراحی راهرو در آپارتمان 47 متری

راهرویی که از ورودی تا قسمت نشیمن ادادمه پیدا کرده و به نوعی جدا کننده فضاهای مختلف است، با طراحی یک کتابخانه بزرگ زیباتر و جذاب تر شده است. معمار برای جلوگیری از شلوغ شدن و همچنین رفت و آمد راحت تر، فقط دیوار کنار اتاق خواب و آشپزخانه را برای این منظور در نظر گرفته که باعث شده فضای ذخیره سازی زیادی در اختیار ساکنین گذاشته شود. 

بازسازی خانه 45 متری

طراحی اتاق خواب در بازسازی خانه 47 متری

قبل از شروع کار، ساکنین فکر نمی کردند که امکان وجود یک اتاق خواب، بدون حذف آشپزخانه یا نشیمن در طبقه همکف وجود داشته باشد. اما همان طور که مشاهده می کنیم ایده و طرح معمار خلاف این امر را به آن ها ثابت کرد. بعد از ورودی، اتاق خواب والدین اولین فضایی است که می توان به آن وارد شد. البته با وجود دلباز و بزرگ بودن این اتاق جدید، گرمی و صمیمیت لازم برای اتاق خواب فضا نیز فراموش نشده است. همانطور که در قسمت آشپزخانه توضیح داده شد، پنل های شفاف و کشویی ارتباط لازم برای آشپزخانه را فراهم کرده و مکانیز آن ها به گونه ای است که تنها توسط والدین و از اتاق خواب قابل باز شدن خواهند بود. 

مطلب پیشنهادی : طراحی آپارتمان ۴۰ متری با وسایل کم جا

بازسازی خانه 45 متری

بازسازی خانه 45 متری

با این حال، اتاق خواب اصلی، کمی بیش تر از بقیه قسمت ها، به خصوص به خاطر باز شدن آن در آشپزخانه، از نور طبیعی بهره می برد. معمار توضیح می دهد: “مهم بود که اتاق دارای پنجره خاصی باشد تا بتواند از نور طبیعی استفاده کند.." به دنبال آن پرده های ابریشمی با همان ترکیب سه رنگی توسط خود والدین انتخاب و نصب شدند. در طول دوره ساخت و ساز ( تقریبا سه هفته ) ساکنین در خانه حضور نداشتند، بنابراین آن ها بعد از بازگشتشان کاملا شگفت زده شدند. 

بازسازی خانه 45 متری

همانطور که تصویر بالا مشاهده می کنید، طراحی دستی معمار تقریبا با نتیجه نهایی کار شباهت زیادی داشته و معمار پروژه معتقد است : " من معماری و دکوراسیون را در از یکدیگر جدا نمی کنم، در واقع به هر دو در یک زمان فکر می کنم." 

مطالب زیر دکوراسیون های جذاب خانه های 40 متری را به شما نشان می دهند :

منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه