Chidaneh.com placeholder image

تابلوی سه بعدی دیواری، فقط با پوست تخم مرغ و ورق طلا!

به قلم: گلنار

دیوارها در خانه هایمان نقش مهمی را ایفا می کنند. به غیر از این که فضاهای مختلف را از یکدیگر جدا می سازند و حریم ها را مشخص می کنند، بهترین مکان برای نصب تابلوها و آثار هنری هستند. اگر شما هم احساس می کنید که چیزی در خانه تان کم دارید و می خواهید کمی جان به دکوراسیونتان ببخشید، بی تردید به سراغ همین دیوارها بروید. امروز در این مطلب یک اثر هنری را برای شما انتخاب کردم که به راحتی می توانید در خانه ساخته و برای تزیین دیوارها از آن استفاده نمایید. مطمئن هستم که شما هم مانند من شیفته این تابلوی هنری و خلاقیت ساخت آن می شوید.

ساخت تابلوی سه بعدی دیواری

چوب و هنر

وسایل مورد نیاز ساخت تابلوی سه بعدی

  • تخته چوب
  • پوسته تخم مرغ
  • ورق طلا و چسب ورق طلا
  • چسب حرارتی
  • رنگ آکریلیک
  • خط کش و مداد
  • میخ

مطلب پیشنهادی : تزیین دیوار خالی با 10 ایده شیک و کم هزینه!

ساخت تابلوی سه بعدی دیواری

ساخت تابلوی سه بعدی دیواری

ساخت تابلوی سه بعدی دیواری

مراحل کار ساخت تابلوی سه بعدی دیواری

مرحله اول:

ابتدا باید تابلویی که می خواهید اثر هنری را بر روی آن درست کنید، تهیه نمایید. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد. به طور مثال از بوم های نقاشی آماده استفاده کرد، اما به نظر من اگر تمایل دارید که این کار را با کم ترین هزینه انجام دهید، از یک تخته سه لایی کمک بگیرید. باید این تخته را به اندازه دلخواهتان برش داده و برای زیباتر شدن کار، با الوارهای باریک، دورتادور آن را قاب بگیرید. 

مطلب پیشنهادی : 7 دیوارکوب تزیینی برای طراحی دیوار منزل

ساخت تابلوی هنری

تابلوی هنری چوبی

ساخت تابلوی هنری چوبی

ساخت تابلوی چوبی

برای ساخت قاب دور تخته، پایین هر یک از نوارهای چوبی را با زاویه 45 درجه بریده تا بتوانید آن ها را کنارهم قرار دهید. سپس با یک مداد مشخص کنید که می خواهید چه مقدار از قاب بیرون بوده و چه مقدار به تخته بچسبد. بعد از آن که دورتادور قاب را با چسب چسبانید از میخ برای محکم کردن آن ها استفاده نمایید. 

مطلب پیشنهادی : جدیدترین تزیینات دیوار، گلیم و فرش فقط برای زیر پا نیست!

رنگ آمیزی تابلوی سه بعدی دیواری

رنگ آمیزی تابلوی سه بعدی دیواری

مرحله دوم، رنگ آمیزی تابلوی دیواری

برای این که به یک تابلوی زیبا و شیک برسید، بهتر است با یک رنگ دلخواه آن را رنگ آمیزی نمایید. من برای این کار از رنگ نقره ای مات استفاده کردم تا در کنار رنگ طلایی و سفید تخم مرغ ها جلوه ای زیبا به نمایش بگذارد. می توانید رنگ آمیزی را با اسپری رنگ و یا به آسانی با یک قلم مو انجام دهید. فقط دقت داشته باشید که رنگ آمیزی به صورت صاف و یکدست انجام شود. 

مطلب پیشنهادی : تزیین دیوار اتاق خواب، این 8 ایده را از دست ندهید!

تابلوی سه بعدی با تخم مرغ

تابلوی سه بعدی با تخم مرغ

تابلوی سه بعدی با تخم مرغ

ساخت تابلوی سه بعدی با تخم مرغ

مرحل سوم: تخم مرغ و ورق طلا

پوسته های تخت مرغ را به صورت طبیعی جدا کرده تا تکه های کوچک و بزرگ و در اندازه های مختلف به دست آورید. سپس ورق های طلا را با استفاده از یک قلم موی باریک و چسب ورق طلا داخل تخم مرغ ها بچسبانید. شاید این کار کمی شبیه به پتینه باشد اما به آن اندازه سخت و دقیق نخواهد بود. بعد از آن که کار چسباندن ورق های طلا به اتمام رسید، تخم مرغ ها را با چسب حرارتی به روی تابلو بچسبانید. این که چه تعداد تخم مرغ و با چه طرحی چسبانده شود کاملا به سلیقه و خلاقیت شما بستگی دارد. من برای رسیدن به یک اثر هنری انتزاعی از چیدمان منظم و متقارن پرهیز کردم و در عوض آن ها را به صورت نامنظم و بی قاعده چسباندم. 

مطلب پیشنهادی : تزیین دیوار با 7 راه حل سریع و ارزان!

تزیین دیوار با تابلوی سه بعدی

تزیین دیوار با تابلوی سه بعدی

بعد از آماده شدن تابلوی هنری می توانید آن را بر روی دیوار نشیمن، راهرو و یا هر دیوار خالی دیگری که نیاز به طراحی دارد نصب نمایید. 

اگر به دنبال ایده های جدید برای تزیین دیوارهای خانه تان هستید این مطالب را نیز از دست ندهید :

منبع : lilyardor

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه