Chidaneh.com placeholder image

کاغذ دیواری گل دار، طرح های لطیف برای فضاهای مختلف خانه!

به قلم: کیمیا مرادی

همیشه طراحان مد و دکوراتورها به دنبال ایده های جدید برای طراحی های خود می گردند و با وجود تنوع بالایی که امروز در طراحی شاهد هستیم، برگشت به گذشته و زنده ساختن موضوعات قدیم خیلی هم دور از دسترس نیست. این موضوغ در خصوص کاغذ دیواری ها نیز مطرح شده و می بینیم که بعضی از نقش ها و الگو ها یا اصلا از مد نمی افتند ویا هر از چندگاهی به شکلی تازه تکرار می شوند. با من همراه باشید تا در ادامه یکی از همین طرح ها را بررسی نماییم.

در ادامه خواهید دید:

اسکای اسکرپر
  • نقوش گل‌ دار بازگشته ‌اند
  • کاغذ دیواری با گل‌های درشت
  • کاغذ دیواری گلدار با پس ‌زمینه تیره
  • کاغذ دیواری گلدار با پس ‌زمینه روشن
  • کاغذ دیواری‌های گلدار به سبک کوبیسم و آبستره

 

کاغذ دیواری گل دار
کاغذ دیواری گلدار

نقوش گل‌ دار بازگشته ‌اند

دنیای طراحی داخلی هم همانند مد، موسیقی و هنر، توسط ترندها تعریف می‌شود. ترندها یک فرآیند آمد و رفت دارند. بعد از مدتی عوض می‌شوند و گاهی اوقات هم قوی‌تر از گذشته بازمی‌گردند. نقوش گل‌دار اولین بار در 1900 میلادی مطرح گشته و در تمام وسایل منزل ازجمله مبل، پرده، ظروف و … استفاده شدند. محبوبیت نقوش گل‌دار به حدی رسید که در کروات آقایان نیز استفاده شد؛ اما بعد از آن به‌ یک‌باره ناپدید شد. بازگشت نقوش گل‌دار به‌آرامی از سال 2016 آغاز شد و نقوش گل‌دار امسال بیشتر از هر چیز به چشم می‌خورند! جایگاه یک کاغذدیواری گل‌دار در منازل ایرانی کجاست؟

مطلب پیشنهادی : کاغذ دیواری ، تغییر دکوراسیون بی دردسر!

کاغذ دیواری با طرح گل درشت

کاغذ دیواری با گل‌های درشت

کاغذدیواری با گل‌های درشت‌تر بیشتر زمینه تابستانی و پاییزی دارد. همان‌طور که می‌دانید کاغذدیواری‌ها با گل‌های ریز بیشتر شکوفه‌های بهاری را در ذهن تداعی می‌کنند. گل‌هایی که کاملاً شکفته‌اند و در اوج دوره رشدشان هستند، خبر از فصل تابستان می‌دهند. فارغ از اینکه پس‌زمینه کاغذدیواری تیره یا روشن باشد، گل‌هایی را انتخاب کنید که الهام‌بخش خورشید درخشان، گیاهان شاداب و سواحل گرم باشند. صورتی‌های غلیظ، زرد شنی، سبزهای غلیظ، قرمزهای ارغوانی و فیروزه‌ای براق رنگ‌هایی هستند که فضاهای تابستانه و رنگ های نارنجی، قهوه ای، سبز تیره و قرمز متمایل به قهمه ای برای پاییز به کار می روند.

مطلب پیشنهادی : کاغذ دیواری سه بعدی، در این مدل ها گم می شوید!

کاغذ دیواری گلدار با زمینه تیره

کاغذ دیواری گلدار با پس ‌زمینه تیره

کاغذدیواری‌های گل‌دار با پس‌زمینه تیره کمی چالش‌برانگیز به نظر می‌رسند. تضاد بین رنگ تیره پس‌زمینه و رنگ‌ گل‌ها باعث خودنمایی فضای نشیمنتان می‌شود. این کاغذدیواری‌ها برای فضاهایی بزرگ با سقف بلند و نورگیری بالا مناسب‌اند. کاغذدیواری گل‌دار با پس‌زمینه تیره را رو به روی پنجره که ورودی نور خورشید است، نصب کنید تا با جذب مقداری از تابش آفتاب، یک نور طبیعی و ملایم را در فضایتان داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : انواع طرح کاغذ دیواری و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری گلدار با زمینه روشن
کاغذ دیواری با طرح گلدار

کاغذ دیواری گلدار با پس ‌زمینه روشن

این کاغذدیواری‌های گل‌دار بسیار مناسب فضاهای کوچک با سقف‌های بلند یا کوتاه هستند. سعی کنید از رنگ‌های درخشان‌تری برای این نقوش گل‌دار در اتاق کودکان، حمام‌ها، ورودی‌ها و نشیمن‌های مدرن استفاده کنید. از غلیظ‌ترین رنگ داخل کاغذدیواری گل‌دارتان برای اکسسوری‌های منزل بهره بگیرید. در کنار این کاغذدیواری‌های پر از رنگ، بهتر است سایر دیوارها را با رنگ ساده دکور کنید.

مطلب پیشنهادی : آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کنیم؟

کاغذ دیواری با طرح کوبیسم
کاغذ دیواری با طرح کوبیسم

کاغذ دیواری‌های گلدار به سبک کوبیسم و آبستره

همان‌طور که پیشتر اشاره شد ترند گل‌دار، قوی‌تر از گذشته بازگشته است! این نقوش تقریباً در تمام سبک‌های هنری استفاده شده است، درواقع نقوش گل‌دار خود را با شرایط و تمایلات انسان حال حاضر وفق داده‌اند. یکی از جالب‌ترین طرح‌های گل‌دار که در کاغذهای دیواری استفاده‌شده،کوبیسم است. کوبیسم، هنر ایجاد اشکال انتزاعی از اشیای سه‌بعدی بر روی سطح دوبعدی است. اگر گرایش‌های هنرمندانه دارید و دوست دارید یکی از دیوارهای منزلتان تبدیل به یک اثر هنری شود، این سبک از نقوش گل‌دار بسیار مناسب سلیقه شماست.

 

برای سفارش و پیدا کردن کاغذ دیواری مورد نظرتان به بخش اهالی فن چیدانه سر بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه