Chidaneh.com placeholder image

درب کشویی چوبی، 11 مدل پر از ایده های متنوع!

به قلم: گلنار

در دکوراسیون و طراحی داخلی امروزی، دیگر مانند گذشته شاهد قوانین سفت و سخت سبک ها و اصولشان نیستیم، بلکه دقیقا برعکس، تلفیقی از مبلمان ها و وسایل گوناگون را می بینیم که هیچ گاه فکر نمی کردیم بتوان آن ها را در کنار یکدیگر قرار داد. درب های کشویی یکی از همین عناصری است که قبلا بیش تر برای انباری ها و گاراژ ها مورد استفاده قرار می گرفته اما امروزه در داخل خانه کاربرد پیدا کرده است. در ادامه 11 مورد از این کاربردها را برایتان توضیح خواهم داد.

درب کشویی چوبی

قالیشویی ادیب

درب کشویی چوبی برای هر سبک دکوراسیون

شاید یکی از دلایل مهم استفاده از این درب ها، کشویی بودن آن هاست که در نتیجه باعث می شود نسبت به درب های معمولی فضای کم تری اشغال کرده و فقط روی دیوار قرار بگیرد. با این که این درب ها بیش تر برای سبک هایی مانند سبک روستیک مناسب هستند، اما می بینیم که در انواع سبک های مدرن نیز استفاده می شوند. زمانی که شما بخواهید فضایی خاص و منحصر به فرد ایجاد نمایید، به راحتی می توانید از این درب ها در خانه تان بهره ببرید. از طرف دیگر، چوبی بودن آن ها باعث می شود که به راحتی در کنار وسایل چوبی قرار گرفته و در نتیجه راحت تر با عناصر دکوراسیون ست بشوند.

مطلب پیشنهادی : درب های کشویی داخل منزل، درب های جاگیر را فراموش کن!

درب کشویی حمام

درب کشویی چوبی برای حمام

برخلاف تصویر، حمام یکی از فضاهایی است که می توان از این مدل درب برای آن استفاده کرد. همان طور که قبلا اشاره کردم، بزرگ ترین مزیت این درب ها اشغال فضای کمتر نسبت به مدل های معمول است که در نتیجه برای حمام و سرویس بهداشتی های امروزی که بسیار کوچک هستند می تواند ایده آل باشد. نوع کشویی بودن و ریلی که برای درب ها انتخاب می کنید، می توانند تاثیر بسیار زیادی بر طرح نهایی و سبک ایجاد شده داشته باشند. به طور مثال، غلتک هایی که در تصویر بالا استفاده شده اند بیش تر حس و حال سبک های صنعتی را القا می نمایند.

مطلب پیشنهادی : انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه!

درب کشویی آشپزخانه

درب های کشویی را برای آشپزخانه امتحان کنید

در فضای این آشپزخانه، درب کشویی به صورت یک تخته سیاه طراحی شده تا علاوه بر پوشش قفسه های پشت آن، بتواند کاربرد دیگری نیز به وجود بیاورد. این کار ایده بسیار خوبی برای یادداشت های روزانه، یادآوری لیست خرید و حتی تفریح بچه ها خواهد بود. این رنگ مشکی در کنار میز چوبی و دیوار آجری ترکیب زیبایی را نیز به وجود آورده و می تواند الهام بخش آشپزخانه های قدیمی و سنتی باشد. 

مطلب پیشنهای : شیک ترین طراحی برای درب ورودی ساختمان منزل شما!

درب کشویی برای کابینت

درب کشویی کوچک

درب های کشویی حتما نباید در ابعاد بزرگ و برای ورودی ها باشند، بلکه می توانند اندازه های کوچک داشته و برای کابینت ها نیز استفاده شوند. البته به غیر از این مورد، در برخی خانه ها برای پوشاندن ماشین لباسشویی یا ظرفشویی، محل قرارگرفتن سطل زباله و …  نیز از همین ایده استفاده می شود. این کاربرد نیز جذابیت زیادی در آشپزخانه خلق می نماید.

مطلب پیشنهادی : آنچه باید درباره درب در دکوراسیون داخلی منزل بدانید!

درب کشویی برای حمام

درب کشویی فلزی

گاهی اوقات شکل پلان و قرارگیری فضاها به گونه ای هستند که طراحی را سخت کرده و اشکالاتی رابه وجود می آورند. یکی از مزایای درب های کشویی در این است که به راحتی می توانند بر روی دیوارها کوچک با بزرگ نصب شده و همچنین گوشه ها را نیز پوشش بدهند. همان طور که در تصویر بالای بینید، این کار به خوبی با اضافه کردن دو درب کشویی حل شده است. اگر دقت نمایید خواهید دید که در این مورد، شکل ظاهری و جنس درب ها نیز تغییر کرده و با رنگ رز گلد دیزاین شده اند. درب های فلزی یک راه عالی برای استفاده در خانه های مدرن و امروزی هستند.

مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ درب و چهارچوب، یکی از این 30 ایده بالاخره جواب میده!

درب کشویی انباری

درب کشویی برای پنهان کردن انباری

اگر شما انبار یا فضای ذخیره سازی در قسمت های کوچک خانه مانند راهروها دارید، درب های کشویی راه حل بسیار مناسبی برای پنهان کردن آن ها هستند. در تصویر بالا یکی از این نمونه ها را مشاهده می کنید که در عین ساده بودن شیک نیز بوده و با پارکت کف هماهنگی کامل دارد. کمجا بودن این درب ها هم برای فضای بیرون انباری و هم برای فضای داخل ایده آل است و باعث می شود شما به راحتی بتوانید وسایل بزرگ را نیز جا دهید. 

مطلب پیشنهادی : انواع درب ورودی منزل، از دکوراسیون تان محافظت کنید!

درب کشویی کمد

درب کشویی برای کمدها

اگر شما از کمدها و یا کنسول های کوچک برای طراحی قسمتی از خانه استفاده می کنید چرا درب های کشویی را امتحان نمی کنید؟ شما می توانید به راحتی یک میز مدرن را با حذف یک درب و اضافه کردن درب کشویی، به یک انباری کوچک تبدیل نمایید. البته از آن جایی که با این کار، همیشه یک قسمت کمد باز بوده و درون آن مشخص است، می توانید از آن به عنوان ویترین و نمایش ظروف خاص اتسافده کرده و سایر وسایل را در قسنت دیگر بچینید.

مطلب پیشنهادی : شیک ترین طراحی برای درب ورودی ساختمان منزل شما!

درب کشویی چوبی

درب کشویی چوبی

تفکیک فضاهای مختلف با درب کشویی

یکی از کاربردهای درب های کشویی، به خصوص در آپارتمان های کوچک امروزی، در این است که بتوانید برای فضاهای مختلف حریم قائل شوید. به طور مثال جدا کردن فضای راهرو از نشیمن و یا حتی تفکیک اتاق خواب از نشیمن با این روش انجام شده و این شما هستید که تصمیم می گیرید چه زمانی درب را باز گذاشته و چه زمانی آن را ببندید. در عین حال فراموش نکنید که بافت های مختلف چوب این درب ها نیز می توانند تاثیر زیادی بر دکوراسیون شما داشته باشند. دو تصویر بالا، دو مدل مختلف را به شما نشان می دهند.

مطلب پیشنهادی : درب اچ دی اف، ارزان و خوش جنس برای داخل ساختمان شما

درب کشویی اتاق خواب

درب کشویی رنگی

این درب ها علاوه بر داشتن مدل و بافت گوناگون، قابلیت رنگ آمیزی نیز داشته و در نتیجه شما به راحتی می توانید رنگ مورد نظر و مناسب با منزلتان را انتخاب نمایید. بنابراین اگر نمونه چوبی یا فلزی مورد علاقه تان را انتخاب می کنید، می توانید به راحتی رنگش را تغییر داده و هماهنگی بیش تری در منزلتان ایجاد نمایید.

مطلب پیشنهادی : درب ضد سرقت ، امنیت در آپارتمان های امروزی!

درب کشویی کمد

مخفی کردن تلویزیون با درب کشویی

اگر به دنبال راهی برای پنهان کردن تلویزیون در فضای نشیمن یا اتاق خواب هستید، درب های کشویی کوچک می توانند یک راه بسیار ایده آل باشند. علاوه بر این، استفاده از مدل های چوبی، همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید، به راحتی می توانند به عنوان تزیینی برای دیوار منزلتان نیز استفاده بشوند. بهتر است این مورد را برای سبک های دکوراسیون روستیک و سنتی به کار ببرید.

درب کشویی اینه ای

درب کشویی آینه دار

آخرین مدل از درب های کشویی که می خواهم به شما معرفی کنم، مدل آینه دار آن هاست. این مدل که بیش تر از بقیه در خانه های امروزی استفاده می شود، به بزرگ تر و روشن تر نشان داده شدن فضای شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. در تصویر بالا این نمونه در حمام استفاده شده اما کاربرد زیادی نیز برای درب کمدهای اتاق خواب دارد.

“برای سفارش انواع مدل درب کشویی چوبی از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

خواندن مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهم :

منبع : thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه