Chidaneh.com placeholder image

تزیینات فلزی در دکوراسیون، 8 ایده کاربردی و جدید!

به قلم: گلنار

تزیینات فلزی معمولا زنجیره هایی هستند که از قطعات کوچک فلزی تشکیل شده و فرم ها و شکل های مختلفی را به وجود می آورند. این نوع تزیینات در طول زمان کاربردهای مختلفی داشته و به مرور تکامل یافته اند. به طور مثال در قرون وسطا برای ساختن زره شوالیه ها و در دهه 80 در تزیین بعضی از لباس ها مورد استفاده قرار می گرفتند. پس از آن برای مدتی فراموش شده، تا دوباره در سال 2007 به دنیای دکوراسیون وارد شدند و بیش تر برای صندلی ها و روشنایی ها کاربردی بودند. اما امروزه این عناصر تنها برای تزیینات به کار نرفته و نقش کاربردی تری را در دکوراسیون ایفا می کنند که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازم.

تزیینات فلزی در دکوراسیون

تابلو فرش ریحان

زنجیره فلزی برای تفکیک فضاها

زنجیره های فلزی، مشابه آن چه که در تصویر بالا می بینید، در قالب یک پارچه در هر متر مربع در دسترس است. بنابراین مهم ترین کاربرد آن ها را می توان در تفکیک و جدا کردن فضاهای مختلف از یکدیگر دانست. در واقع این زنجیرهای فلزی پارتیشن های آویزانی هستند که بدون محدود کردن نور و دلگیر شدن فضا به سازماندهی فضا کمک می کنند. تصویر بالا لابی یکی از هتل های معروف در بروکسل را به شما نشان می دهد که قسمت های نشیمن توسط همین زنجیرهای فلزی از یکدیگر جدا شده اند.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون خانه لوکس با این 6 وسیله دکوری

تزیینات فلزی

تزیینات فلزی برای پوشاندن پنجره ها

یکی از زیباترین کاربردهای زنجیرهای فلزی استفاده از آن ها به عنوان پرده برای پنجره هاست. زمانی که این زنجیرها از قطعات کوچک و متعدد تشکیل شده باشند بافت توری مانندی را خلق می کنند که تا حدودی می تواند نور ورودی از پنجره را کنترل کرده و در عین حال اجازه لذت بردن از فضای بیرون را نیز به وجود بیاورد. این تزیینات فلزی جلوه بسیار خاصی را به فضای اتاق خواب می بخشند. 

تزیینات فلزی برای شومینه

ایمن سازی شومینه با زنجیر فلزی

زنجیرهای فلزی در این مورد بیش تر از تزیینی بودن جنبه کاربردی دارند. این مورد که بیش تر به عنوان یک توری فلزی شناخته می شود، در مقابل شومینه قرار گرفته و برای ایمنی بیش تر به کار گرفته می شود. اما نوع نصب کردن و آویزان شدن توری نیز خود می تواند کمی به زیبایی فضا کمک نماید. این مدل بیش تر برای سبک های صنعتی مناسب خواهد بود.

تزیینات فلزی در نورپردازی

تزیینات فلزی برای ایجاد جلوه های نور

یکی از پرکاربردترین مصارف تزینات فلزی در آباژورها و روشنایی هاست. همان طور که در مدل بالا مشاهده می کنید، قطعات توپر و تو خالی فلزی و همین طور اشکال دایره مانند آن ها باعث ایجاد سایه روشن بسیار زیبایی بر روی زمین و دیوار شده و در نتیجه نمای بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد. مسلما هر چقدر ابعاد روشنایی زرگ تر بوده سایه ایجاد شده نیز بزرگ تر خواهد بود. 

مطلب پیشنهادی : تزیینات لوکس منزل، 10 مجسمه برنزی دکوری!

لوستر با تزیینات فلزی

شکل پذیری تزیینات فلزی

یکی از مزایای بسیار عالی و منحصر به فرد این نوع تزییات شکل پذیری راحت آسان است. به این صورت که به راحتی با در کنار هم قرار گرفتن می توانند فرم های منحنی و پیچیده خلق نمایند. اشکال مربع، مستطیل، دایره و … هر کدام به شیوه هایی متفاوت نور را از خود عبور داده و در نتیجه کیفیت های متفاوتی نیز ارائه  می دهند. معمولا برای این کاربرد از فلزهای مختلف مانند برنز، آلومینیوم و حتی طلا استفاده می شود که می توانید نمونه از آن را به خوبی در تصویر بالا مشاهده نمایید. 

مطلب پیشنهادی : 10 وسیله قدیمی فراموش شده در خانه های امروزی

زنجیر فلزی برای تزیین

زنجیرهای فلزی برای تکمیل دکوراسیون

زنجیرهای فلزی می توانند دارای بافت های بسیار ظریف و زیبایی بوده و در نتیجه برای تزیین انواع وسایل به کار بروند. تزیین گلدان، رومیزی، زیر بشقابی و …. همگی برای این کار کاملا مناسب هستند و اگر مانند تصویر بالا به درستی مورد استفاده قرار بگیرند، تکمیل کننده دکوراسیون شما خواهند بود.

زنجیر فلزی برای تزیین مبلمان

ساخت مبلمان با زنجیرهای فلزی

به دلیل بافت و نمای خاصی که زنجیرهای فلزی به وجود می آورند، گاهی می توانند در طراحی و ساخت مبلمان و وسایل گوناگون نیز به کار بروند. تصویر بالا نمونه ساده اما مدرن این ایده را به شما نشان می دهد. برای ساخت این کنسول از یک شیشه و دو پایه استفاده شده که در نهایت توسط یک زنجیره بسیار ظریف فلزی پوشانده می شود و ما در نهایت یک مجموعه کامل و بی نقص را مشاهده می کنیم.

زنجیر فلزی برای تزیینات میز

تزیینات فلزی برای میز غذاخوری

آخرین کاربردی که از تزیینات فلزی به شما معرفی می کنم کاربردشان در تزیین میز غذاخوری است. حلقه دستمال، رانر و حتی محلی برای قرار دادن قاشق و کارد، همگی ایده های عالی برای یک میز غذاخوری بدون نقص هستند. اگر به تصویر بالا دقت نمایید متوجه می شوید که همه این موارد بر روی یک میز چوبی قرار گرفته و با جاشمعی هایی از همان متریال ست شده اند. 

“شما هم می توانید برای پیدا کرد و سفارش تزیینات فلزی مورد نظرتان از ثبت درخواست چیدانه کمک بگیرید"

منبع : maisonapart

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه