Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب به سبک روستیک، این 7 نکته را از قلم نیندازید!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

سبک روستیک در دکوراسیون یکی از سبک های پرطرفدار و بسیار دوست داشتنی است و در سال های اخیر نیز دوباره مورد استفاده طراحان داخلی قرار گرفته است. این سبک که در واقع از خانه های روستایی و مرزعه ها الهام می گیرد، ابن امکان را به شما می دهد تا بتوانید در شهرهای مدرن و به دور از مزارع، طبیعت را وارد فضای زندگی خود نموده و از آن تزیینات ساده اما پر احساس لذت ببرید. در ادامه 7 عنصر مهم در اتاق خواب به سبک روستیک را به شما معرفی خواهم کرد.

چوب و هنر

اتاق خواب به سبک روستیک

اتاق خواب به سبک روستیک

اتاق خواب به سبک روستیک

تلفیق وسایل مدرن و قدیمی در اتاق خواب به سبک روستیک

اولین عنصری که به شما کمک می کند تا بتوانید حس و حال سبک روستیک را در اتاق خوابتان به وجود بیاورید، به کار بردن وسایل وینتیج و بسیار قدیمی است. اشیا عتیقه و حتی صنایع دستی از عناصر جدانشدنی این سبک هستند و در اتاق خواب می توانید آن ها را به شکل های گوناگون مانند میزپاتختی، دیوارکوب های تزیینی، درب های چوبی کشویی و …. به کار ببرید. تصاویر بالایی سه نمونه مختلف از این ایده را به شما نشان می دهند. 

مطلب پیشنهادی : آوردن گرمای سبک روستیک به یک خانه مدرن!

طراحی دیوار به سبک روسیک

طراحی دیوارها در اتاق خواب به سبک روستیک

یکی از روش هایی که برای طراحی دیوارها به این سبک استفاده می شود، پنل های چوبی به جای رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری است. این پنل ها به دلیل چوبی بودن بافت و حس طبیعی را به خوبی در فضا القا می کنند و معمولا در رنگ های مانند سبز خاکستری و سفید مورد استفاده قرار می گیرند. 

مطلب پیشنهادی : پنل چوبی، 8 کاربرد مدرن در خانه!

سرویس خواب روستیک

پارچه در سبک روستیک

سرویس خواب در اتاق خواب روستیک

مسلما پارچه ها و سرویس خواب نیز از همان حس و حال روستایی تبعیت می کنند. بهتر است برای این موارد از پارچه های قدیمی استفاده کنید و به سمت رنگ های گرم تر بروید. معمولا پتوها و کوسن های بافتنی در این راه به شما کمک زیادی می کنند. البته برای داشتن سبک روستیک رومانتیک معمولا از پرده های حریر یا توری های نازک در بالای تخت خواب استفاده می شود. در دو تصویر بالا به خوبی می توانید این ایده ها را مشاهده نمایید. 

مطلب پیشنهادی : آموزش کوسن بافتنی، خانه را برای زمستان گرم و نرم آماده کنید!

تخت خواب به سبک روستیک

تخت خواب به سبک روستیک

تخت خواب و مبلمان در اتاق خواب روستیک

دو عنصر بسیار مهم دیگری که در اتاق خواب های به سبک روستیک مورد استفاده قرار می گیرد، تخت خواب سایه بان دار و یک صندلی چوبی یا مبل تکی است. اگر به تصویر اول دقت نمایید، سایه بان تخت خواب به طور کمل بالا نرفته و پهار ستون در کنار تخت را ایجاد می کند. این  مدل تخت خواب بیش تر برای سبک روستیک مناسب خواهند بود. فراموش نکنید که یکی از نکات مهم در این سبک راحتی طرح بوده و نباید آن را به قیمت تزییات از دست داد.

مطلب پیشنهادی : سبک روستیک را به دکوراسیون منزل خود بیاورید!

رنگ در سبک روستیک

رنگ در سبک روستیک

پالت رنگی در سبک روستیک

همان طور که در طبیعت رنگ های بسیار زیادی وجود دارد، برای اتاق خواب روستیک نیز نمی توان رنگ دقیق و مشخصی را بیان نمود. اما به طور کلی رنگ سفید، چوب با رنگ روشن و رنگ های گرم بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. اما در کشورهای مختلف در صورت استفاده از عناصر و المان های بومی و محلی می توانیم شاهد رنگ های دیگر مانند قرمز و آبی نیز باشیم. 

تخت خواب فلزی در سبک روستیک

تخت های فلزی کلاسیک در اتاق خواب روستیک

به غیر از مدل تخت خواب و مبلمانی که در موارد قبل اشاره شد، تخت خواب فلزی نیز یکی از عناصر مهم در این سبک محسوب می شوند. این تخت خواب ها معمولا به همراه یک نیمکت چوبی و سبدهای حصیری پایینشان دیزاین شده و حتی بیش تر از تخت خواب های چوبی فضا را تحت تاثیر خود قرار می دهند. 

مطلب پیشنهاد : درخت زیبایی طبیعی در دکوراسیون منزل به سبک روستیک

رنگ در سبک روستیک

پترن در سبک روستیک

طرح و نقش سبک روستیک برای اتاق خواب

در سبک روستیک معمولا باید برای استفاده از نقوش و طرح های مختلف حد اعتدال را به کار گرفت و این تصور که می توان پترن ها و رنگ های زیادی به کار برد کاملا اشتباه است. معمولا مانند دو تصویر بالا، الگوها به صورت کم و تکی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال کوسن ها یا پتو و یا حتی کاغذ دیواری طرح دار انتخاب شده و بقیه موارد به صورت ساده انتخاب می شوند زیرا نکته مهم آرامش و سادگی اتاق خواب است.

با سایر سبک های دکوراسیون نیز آشنا شوید :

منبع : thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه