7 پیشنهاد عالی برای پوشش سقف حیاط خلوت، پاسیو و نورگیر

7 پیشنهاد عالی برای پوشش سقف حیاط خلوت، پاسیو و نورگیر

به قلم: تحریریه چیدانه

آیا شما هم تو فکر یک سقف هستید؟ اما شاید بی روزنه بودن آن چندان برایتان مهم نباشد! یک سقف یا حتی یک سایبان در این تابستان گرم می تواند حیاط خلوت کوچک یا پاسیو شما را تبدیل به فضایی مطبوع برای گذراندن بعد از ظهر ها، استراحت و صرف صبحانه و عصرانه کند. ما 7 پیشنهاد زیبا و کاربردی برای سایبان و یا سقفی برای پاسیو و حیاط خلوت برایتان داریم. با چیدانه همراه باشید.

طراحی داخلی پاسیو

اسکای اسکرپر

برای پاسیو ها و حیاط خلوت هایتان می توانید از ترکیب مواد و مصالح مختلف استفاده کنید. مثلا در عکس بالا از ترکیب صفحات نیمه شفاف و لوورهای چوبی برای سقف پاسیو استفاده شده است. این صفحات نیمه شفاف به شما اجازه می دهد تا به روشی مطلوب از نور طبیعی روز استفاده کنید و حال و هوای پاسیوهای خود را عوض کنید.

استودیو معماری بوژگان
طراحی پاسیو و نورگیر خانه حقیقی دولت
استودیو معماری بوژگان

در طراحی سقف پاسیوی خانه حقیقی از چوب های بامبو استفاده شده است و همان طور که مشاهده می کنید، این بامبوها هم ظاهری زیبا به خود سقف بخشیده اند و هم با سایه هایی که روی زمین ایجاد کرده زیبایی کلی فضا رو هم تحت تاثیر قرار داده اند.

استفاده از سقف های پارچه ای هم می تواند گزینه دیگری برای سقف های پاسیو و حیاط خلوت خانه شما باشد. این سقف ها جلوی نور مزاحم را می گیرند و در عین حال باعث می شوند که اختلالی در تهویه هوای پاسیو ایجاد نشود. هم چنین پارچه ای که در سقف استفاده می شود می تواند متناسب با دکوراسیون داخلی فضای شما انتخاب شود تا هماهنگی بیشتری را در فضا شاهد باشید. همچنین می توانید هر زمان لازم بود به راحتی آنها را جمع کنید یا پارچه آنها را بدون هزینه خیلی زیاد تعویض کنید.

سقف های مشبک آلومینیومی می تواند جذابیت فضای پاسیو و حیاط خلوت خانه شما را بیشتر کند. این سقف ها علاوه بر مقاومت خوبی که دارند با طرح ها و نقش های مختلفی که دارند باعث می شود تا شما دست بازتری برای انتخاب داشته باشید. به بازی های نور و سایه ای که این سقف ها ایجاد کرده اند توجه کنید تا متوجه شوید که استفاده از این سقف ها در فضاهای مدرن تا چه اندازه می تواند بر زیبایی حیاط و پاسیوی خانه شما تاثیر گذار باشد.

مطلب مرتبط: طراحی سقف های طاقی شکل, به سلیقه نیاکان مان

عکس بالا هم نمونه دیگری از سقف های مشبک را به شما نشان می دهد. شما می توانید از همین ترفند برای دیوار فضای مورد نظرتان نیز استفاده کنید. این کار باعث می شود تا به فضایی به مراتب زیبا تر و جذاب تر دست پیدا کنید. با استفاده از سقف و دیوارهای مشبک علاوه بر نور گیری عالی و جذاب می توانید با پوشاندن قسمت بیرونی شبکه ها با صفحه های پلکسی شفاف یا مات می توانید از نفوذ باد و باران جلوگیری کنید.

اگر علاقه مند به داشتن خانه ای هوشمند هستید، استفاده از سقف های متحرک بهترین گزینه برای شما است. این سقف ها با قابلیت جمع شوندگی خود می توانند شما را در خلق فضایی جدید همراهی کنند. این سقف ها را می توانید در طول روز باز کنید و جلوی ورود نور مزاحم را بگیرید و در شب هنگام با جمع کردن آن از نمای زیبای آسمان پر ستاره لذت ببرید.

همان طور که در قسمت های قبلی هم گفتیم سقف ها تاثیر زیادی بر زیبایی فضای شما دارند. پس بهتر است که از سقف های خلاقانه استفاده کنید. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، استفاده خلاقانه از پارچه برای طراحی سقف، این تراس معمولی را به تراسی منحصر به فرد تبدیل کرده است. پس قدرت دگرگونی سقف ها را دست کم نگیرید.

مطلب پیشنهادی: ایده های خلاقانه برای سقف اتاق خواب کودک

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

نویسنده : شمیم آقازاده | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حسین مرادی در تاریخ 17 اردیبهشت 1402
تراس روباز در طبقه چهارم دارم بعرض ۳ متر بطول ۱۰ متر ، قصد دارم حدود ۶ مت از طول این تراس در ۳متر را مسقف نمایم با توجه به توضیحات شما برای ایجاد سقف متحرک ، هرمتر مربع از این سقف چقدر تمام می‌شود، اگر هزینه بالایی دارد باتوجه باینکه بازنشسته هستم طرح مناسبیکه با هزینه کم قابلیت اجرایی داشته باشد وهم از زیبایی و جذابیت برخوردار باشد اعلام بفرمایید ممنون میشم باتشکر

ثبت دیدگاه