Chidaneh.com placeholder image

لوستر کریستالی، برای خانه های کلاسیک و مدرن!

به قلم: صبا صوفی

نور و تأمین روشنایی منزل، موضوعِ مهمی است که طی سالیانِ طولانی یکی از دغدغه های اصلی افراد به شمار می رود. امروزه با متنوع شدن صنایع نورپردازی منزل، انتخاب ها هم متنوع و در بعضی اوقات چالش برانگیز شده اند. یکی از این چالش ها، هماهنگ کردنِ لوسترِ دلخواه با سبک دکوراسیونِ داخلی است. در این مطلب خواهیم دید که چگونه محبوب ترین لوسترِ این روزها، یعنی لوسترِ کریستالی را با انواع دکوراسیون ها هماهنگ کنیم. 

لوستر ستامنس
لوستر
لوستر ستامنس

تابلو فرش ریحان

تاریخچۀ لوستر

سال ها قبل، لوسترها به عنوان نمادی از تجمل، یکی از وسایل تزیینی مورد علاقۀ ثروتمندان و اشراف به حساب می رفتند اما با گذرِ زمان، پای لوسترها به عنوان ابزارِ تزیینیِ روشنایی در منازلِ همۀ مردم باز شد.

لوستر ستامنس
لوستر
لوستر ستامنس

لوستر از فلز تا چوب

در طول سال ها، صنعتگران با استفاده از متریال و جنس های مختلف، لوسترهایی با ظاهر و قیمت های متنوع برای تأمین سلیقۀ بازار تولید کردند. به عنوان نمونه می توان از لوسترهایی با آلیاژهای مس، برنز، طلا نام برد که در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک ساخته می شوند. همچنین، لوسترهایی از جنسِ چوب در بازار موجود است که علاوه بر قیمت مناسب تر، جلوه ای متفاوت نیز دارند.

لوستر ستامنس
لوستر
لوستر ستامنس

چرا کریستال؟

صنعت لوسترسازی از پیشرفت های صورت گرفته در حرفۀ شیشه گری بیشترین بهره را برد و از ترکیب سرب و کریستال، لوستری تولید کرد که به سرعت به یکی از محبوب ترین لوسترها تبدیل شد. ساخت لوستر با قطعات شیشه و کریستال مقرون به صرفه بود و قدرت خرید و استفاده از آن برای درصد زیادی از مردم ممکن بود.

لوستر ستامنس
لوستر
لوستر ستامنس

این ویژگی بارز لوسترهای کریستالی

یکی از مشخص ترین ویژگی های کریستال، قدرت پخش نور است. استفاده از آن در لوستر موجب پراکندن چشمگیر نور شده و در نهایت جلوه ای با شکوه به فضا خواهد بخشید.

یکی دیگر از ویژگی های شاخص کریستال، قدرت هماهنگی آن با رنگ های مختلف است.

لوستر ستامنس
لوستر
لوستر ستامنس

لوستر کریستالی و دکوراسیون کلاسیک

زمانِ انتخابِ لوستر، مهم ترین مسأله توجه به متراژ فضا و محلِ نصب است. لوسترهای کریستالی در ابعاد متفاوت تولید می شوند، بنابراین در هنگامِ خرید، دستِ شما برای انتخاب باز خواهد بود.  برای طرفدارانِ سبکِ کلاسیک، انتخابِ لوستر کریستالی با شاخه های متعدد است که توانایی روشن کردن تمامِ قطعاتِ مبلمان و اکسسوری های تزیینی را به میزانِ برابر داشته باشد.

لوستر ستامنس
لوستر
لوستر ستامنس

لوستر کریستالی و دکوراسیون مدرن

اما اگر سلیقۀ شما دکوراسیونِ مدرن است، از خریدِ لوستر کریستالی منصرف نشوید. چرا که  لوسترهای کریستالی با طرح های منظم تر مناسب دکوراسیون های مدرن طراحی می شوند. یک راهِ دیگر برای هماهنگ کردن لوستر کریستالی با دکوراسیون مدرن، انتخاب مدل هایی با زرق و برق کمتر است. علاوه بر آن، لوسترهایی با کریستال های رنگی را می توان جزو محبوب ترین گزینه ها در این دسته بندی دانست.

لوستر ستامنس
لوستر لوکس ستامنس
لوستر ستامنس

اگر شما هم از طرفدارانِ لوسترهای کریستالی هستید، به پیشنهاد چیدانه از پروفایلِ اهالی فن چیدانه دیدن کنید تا علاوه بر آگاهی از راه های تماس، با نمونه های متنوع تولید شده توسط این گروه آشنا شوید.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه