Chidaneh.com placeholder image

چراغ خواب کودک، این مدلها برای اتاق فرزندتان لازم است!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

با وجود تنوع بسیار در چراغ های خواب برای کودکان، چگونه می توانید برای کودک خود بهترین انتخاب را داشته باشید؟ در این مقاله با ما همراه شوید تا هر آنچه در مورد چراغ های خواب لازم است بدانید را به شما بگوییم.

چوب و هنر

چراغ شب کودک

لامپ اتاق کودک چراغ خواب کودک چراغ خواب کودک

چراغ خواب چیست؟

یک چراغ خواب همانطور که از نام آن پیداست، چراغیست که آن را در شب روشن می گذارید. یک چراغ خواب طراحی شده تا فضای یک اتاق را با نوری ملایم روشن کند، به گونه ای که این نور مانع خوابیدن فرد نباشد.

مزایای چراغ خواب چیست؟

  • چراغ های خواب استفاده کاربردی بسیاری دارند، از جمله:
  • باعث آرامش کودکانی که از تاریکی می ترسند می شوند.
  • در هنگام شب به والدین برای چک کردن کودک خود کمک می کنند.
  • به فرزند کوچک شما این امکان را می دهند تا جای عروسک یا هر اسباب بازی دیگر خود را در تاریکی به راحتی مشخص کند.
  • در صورت لزوم، والدین تنها با نور این چراغ می توانند در نیمه شب پوشک کودک خود را بدون برهم زدن آرامش او به خاطر نور زیاد، عوض نمایند.

چراغ شب کودک

یک انتخاب خوب برای کودک و یک انتخاب عالی برای والدین

درحالی که چراغ های بسیاری برای کودکان در بازار عرضه می شود. ولی ما معتقدیم پدر و مادرانی که از چراغ های خواب برای اتاق کودک خود استفاده می کنند، بیشترین بهره را می برند.

– شما والدین محترم، مجدداً به راحتی به خواب می روید.

وقتی با ورود عضو جدید به خانه (نوزاد)، نیمه شب مجبور به ترک تختخواب و رفتن به اتاق کودک خود می شوید، چراغ خواب می تواند به بازگشت راحت تر شما به تختخواب کمک کند. روشن کردن چراغ های پرنور زمانی که می خواهید کودک خود را چک کنید، در واقع باعث می شوند مغز شما هوشیار و فعال شود. در نتیجه دوباره به خواب رفتن برای شما سخت تر خواهد شد.
یک چراغ خواب کم نور در اتاق کودک شما، این امکان را فراهم می کند تا کودک خود را بدون برهم زدن خواب و بیدار نمودن او، با نور کافی چک کنید. این به این معنی است که وقتی به تختخواب خود برمی گردید خیلی سریع تر به خواب می روید.

– قادر به دید کافی در شب خواهید بود.

وقتی نیمه شب برای چک کردن کودک خود به سمت اتاق و تخت او می روید به مقدار کمی نور احتیاج دارید که به اندازه کافی دید داشته و با اسباب بازی ها و وسایل دیگر اتاق کودک خود برخورد نکنید. والدین بسیاری با این تجربه آشنا هستند که به خاطر برخورد با وسایل یا اسباب بازی کودکشان با صدای فریاد خود کودک را از خواب بیدار کرده و زمان طولانی تری را مجبور به آرام کردن و به خواب رفتن او نموده اند.

– یک چراغ خواب مقرون به صرفه تر از یک چراغ سقفی است.

بعضی از والدین ترجیح می دهند یک چراغ سقفی خارج از اتاق کودک روشن گذاشته و درب اتاق کودک را به صورت نیمه باز قرار دهند. شاید این روش در ارائه یک منبع نور در تمام طول شب مؤثر باشد ولی کنترل نور منتشر شده توسط چنین منبع نوری دشوار بوده، به علاوه برق مصرفی شما با استفاده از این روش بسیار بیشتر از به کار بردن یک چراغ خواب است.
از آنجا که چراغ های خواب نسبت به چراغ های سقفی برق کمتری مصرف می کنند، باعث می شوند که شما برای پرداخت قبض برق خانه خود هزینه کمتری متحمل شده و پول بیشتری ذخیره نمایید.

چراغ خواب کودک

نکات مهم هنگام انتخاب یک چراغ خواب کودک

– محل پریز برق

قبل از انتخاب چراغ خواب، نگاهی به طرح اتاق کودک خود بیاندازید. به محل قرارگیری پریز برق نسبت به تخت کوک خود توجه کنید. اگر پریز برق نسبت به تخت کودک خیلی دور و یا خیلی نزدیک باشد، ممکن است شما مجبور به خیلی زیاد و یا خیلی کم کردن نور چراغ شوید. در صورت وجود چنین شرایطی، ممکن است شما مایل باشید از یک چراغ قابل حمل استفاده کنید تا چراغ را در فاصله مناسبی از تخت کودک خود قرار دهید.

رنگ چراغ خواب کودک

– بهترین رنگ برای چراغ خواب

به طور شگفت انگیزی، نور یک چراغ خواب می تواند در طول شب تأثیر بسزایی در کیفیت خواب کودک شما بگذارد.

منطقاً شما تصور می کنید که یک نور آبی آرام به شما کمک می کند تا کودکتان راحت تر بخوابد. در حالی که تحقیقات بیانگر چیزی متفاوت از این تصور است. نور آبی در واقع یک محرک است و باعث افزایش توجه و واکنش می شود. به طور قطع شما خواستار چنین ویژگی در زمان خوابیدن نیستید. نور سفید نیز در زیرمجموعه و دسته بندی نور آبی قرار می گیرد.

بهترین رنگ برای نور شب، قرمز یا نارنجی است. با آوای این رنگها آشنا هستید؟ اینها همان رنگ هایی هستند که به طور برجسته ای در گرگ و میش غروب خورشید به چشم می آیند. طبیعت به زیباترین صورت ممکن به شما می گوید که برای خوابیدن آماده شوید.

نتیجه مطلوب این است که کودک شما نور قرمز را آرامش بخش تشخیص داده و وجود این رنگ آشنا می تواند به معنی یک خواب بهتر برای او باشد. کارشناسان معتقدند این واکنش به این دلیل است که تنها نور رنگی که کودک در رحم مادر خود دیده است، رنگ قرمز بوده است. بنابراین به نظر می رسد بهترین رنگ برای نور چراغ خواب در اتاق کودک، رنگ قرمز است تا کودک خواب خوبی داشته باشد.

بسیاری از والدین ایده چراغ خواب تایمر دار را می پسندند. چرا که وقتی کودک به خواب می رود، آنها مجبور نیستند چراغ را در تمام طول شب روشن بگذارند. این چراغ می تواند زمانی که کودک به خواب رفت خاموش شود. این امر در نتیجه باعث صرفه جویی در برق و همچنین هزینه های خانه شما خواهد شد.

لامپ چراغ خواب کودک

– نوع لامپ چراغ شب کودک

توجه به نوع لامپ چراغ خواب دارای اهمیت است. بعضی از این چراغ ها دارای لامپ قابل تعویض هستند. برخی دیگر از چراغ های خواب دارای لامپ هایی هستند که به دلیل سوختن، شما مجبور به عوض کردن کل چراغ خواب هستید.

نوع لامپ همچنین مشخص می کند که چه مقدار گرما از چراغ خواب تولید خواهد شد. لامپ های ال ای دی گرمای بسیار کمی تولید می کنند، در حالی که لامپ های رشته ای و لامپ های هالوژن گرمای زیادی از خود متصاعد می کنند.

چراغ شب برای اتاق کودک

– روشنایی چراغ خواب کودک

به یاد داشته باشید ایده چراغ خواب برای آن است که در تاریکی و شب عمل کند و با یک نور محیطی نرم، فضا را به آرامی روشن نماید. چنین نوری یقیناً روشنایی همچون خورشید ندارد. میزان روشنایی ، فاکتور مهمی در انتخاب چراغ خواب برای اتاق کودک شما است.

چراغ خواب با روشنایی زیاد می تواند منجر به ناآرامی و از بین بردن خواب راحت کودک شود. همه ما میدانیم هیچ چیز بدتر از روبه رو شدن با یک کودک بدخلق که خواب کافی نداشته است، نیست.

با استفاده از روش ساده ای که در ادامه مطرح خواهد شد، می توانید مشخص کنید که آیا میزان روشنایی چراغ خواب اتاق کودک شما مناسب است یا خیر.

تا تاریک شدن هوا صبر کرده، سپس چراغ خواب را روشن کنید. سر خود را در محلی که کودک شما در آنجا به خواب می رود قرار دهید و چشمان خود را بسته و سر خود را به سمت منبع نور (چراغ خواب) بچرخانید. اگر همچنان قادر به دیدن نور چراغ از میان پلک های خود هستید، پس میزان روشنایی چراغ زیاد بوده و می تواند در خواب کودک شما اختلال ایجاد کند.

از سوی دیگر، چراغ خواب باید به اندازه کافی روشنایی داشته باشد برای زمانی که پدر و مادر می خواهند به آرامی در نیمه شب به کودک خود سرکشی نمایند.

چراغ خواب اتاق کودک

– امکانات اضافی یک چراغ شب کودک

در حالی که نقش اصلی یک چراغ خواب تابش نور ملایم در محل خواب کودک است، می توانید این چراغ را با یک سری امکانات اضافه تر خریداری نمایید، که شامل:

  • دماسنج برای اطلاع از درجه حرارت اتاق کودک؛
  • جعبه موسیقی و دستگاه تولید کننده صداهای تسلی بخش که با نوای خود کودک شما را به آرامی بخواباند؛
  • لامپی که رنگ نور آن تغییر می کند؛
  • سنسورهایی که چراغ را تنها در زمانی که شما در اتاق کودک راه می روید، روشن می کنند؛
  • دستگیره هایی که به راحتی به کودک شما امکان حمل چراغ خواب را می دهد؛

با اینکه این امکانات اضافی می توانند مفید باشند، شما نباید به خرید چراغ خوابی که به امکانات آن نیازی ندارید، اقدام کنید. چرا که با اضافه شدن هر کدام از این امکانات، قیمت چراغ خواب افزایش خواهد یافت.

برای معرفی تولیدکنندگان و فروشندگان انواع ملزومات اتاق کودک، می توانید از طریق ثبت سفارش کالا و خدمات در چیدانه اقدام نمایید.

نویسنده: شهرزاد افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه