Chidaneh.com placeholder image

سرویس خواب رنگی، اینطوری رنگ ها بهتر ست می شن!

به قلم: گلنار

 

در دکوراسیون اتاق خواب، بعد از انتخاب عناصر اصلی مانند تخت خواب، میز Hرایش، میز کار و هر وسیله ای که فکر می کنید تکمیل کننده این فضا خواهد بود، این کالای خواب است که می تواند نقش تعیین کننده ای در سبک دکوراسیون اتاق ایفا نماید. تخت خواب به همراه بالشت، کوسن ها و روتختی یک مجموعه کامل را تشکیل داده و رنگ و طرح و نقش را وارد اتاق می کنند. در این مطلب چند نکته برای انتخاب مناسب این مجموعه در اختیار شما قرار می گیرد که با توجه به نمونه ایی اجرا شده در خانه های ایرانی می توانید از آن ها الهام گرفته و بنتخاب رست داشته باشید.

اسکای اسکرپر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی نوشهر
استودیو پر

امیر صادقی
عکاسی خانه ی کوچک و زیبای اندیشه
امیر صادقی

ساده اما هدفمند

اگر شما به داشتن سرویس خواب ساده علاقه مندید باید بدانید که انتخاب آسان تری را پیش روی دارید. اما موضوع اصلی این است که ساده بودن به تنهایی نمی تواند کارآمد بوده و باید هدف و ایده ای پشت آن نهفته باشد. برای هدفمند بودن ابتدا باید رنگ مورد علاقه خود را برای ملافه و یا روتختی انتخاب کرده و بیش تر به سبک کلی دکوراسیون اتاق فکر نمایید. اگر رنگ با سبک همخوانی لازم را داشت، می توانید به راحتی کوسن ها و بالشت ها را نیز به همان رنگ تهیه نمایید.

مطلب پیشنهادی : راهنمای خرید کالای خواب راحت و زیبا

مانی فرم
اتاق خواب مدرن با رو تختی بنفش مانی فرم
مانی فرم

امیر صادقی
عکاسی منزل سفید خانم امیدزاده در بابل
امیر صادقی

تک رنگ یا نقش دار

به غیر از انتخاب رنگ، نوبت به مدل ها، نقش ها و الگوها می رسد. زمانی که شما تنها از یک رنگ استفاده می کنید، ممکن است در عین زیبه بودن به مرور خسته کننده به نظر برسد و یا برعکس، مدل های نقش دار می توانند همیشه جذاب بوده اما اگر درست انتخاب نشوند شلوغی بصری زیادی را وارد فضا نمایند. در مورد اول، بهتر است یک رنگ پایه برای روتختی در نظر گرفته و سایر وسایل را در تنالیته های روشن تر یا تیره تر همان رنگ انتخاب نمایید. این کار باعث می شود علاوه بر حفظ تک رنگ بودن از خسته کننده بودن فضا هم جلوگیری شود

مطلب پیشنهادی10 راز طراحی دکوراسیون اتاق خواب بی نقص!

ثمین موسوی
اتاق خواب قهوه ای
ثمین موسوی

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون اتاق خواب سفید
عرفان شریف نژاد: عکاس

سرویس خواب رنگی

در مورد دوم، یعنی استفاده از طرح و نقش های مختلف نیز باید حد اعتدال را حفظ کرده و پارچه نقش دار موردنظرتان را فقط برای چند مورد به کار بگیرید. راز به کاربردن این پارچه ها در این است که بتوانید آن ها را با مدل های تک رنگ و ساده ترکیب نمایید. به طور مثال روتختی را نقش دار انتخاب کرده و ملافه ها و کوسن ها و بالشت ها همگی ساده و به رنگ یکی از رنگ های داخل روتختی باشند. برعکس این حالت نیز وجود دارد، یعنی روتختی ساده در نظر گرفته شده و کوسن ها نقش دار انتخاب شوند. فراموش نکنید که همه این رنگ ها می توانند با رنگ آمیزی دیوارهای اتاق خواب شما هماهنگی و هارمونی داشته باشند

مطلب پیشنهادیسرویس خواب عروس، 20 مدل برای جهیزیه ای تمام عیار!

کالای خواب بیوتی
ست 1 نفره کد0614 کالای خواب بیوتی
کالای خواب بیوتی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد (علیرضا و سارا)
استودیو پر

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

سرویس خواب ست

بعضی افراد به ست کردن وسایل علاقه زیادی دارند و دلشان می خواهد که از یک مجموعه شبیه به هم استفاده نمایند. به غیر از موارد بالا این مورد هم در نوع خود زیبا و جذاب بوده و طرفداران زیادی نیز دارد. شاید بتوان نسبت به روش های قبلی این راه را ساده ترین راه دانست زیرا معمولا این ست ها به صورت آماده در بازار وجود داشته و فقط کافی است که آن ها راخریداری نمایید. اما به این موضوع دقت کنید که طرح و نقش این ست ها به تنهایی زیبا هستند اما ممکن است زمانی که روی تخت خواب پهن شده و در فضا قرار می گیرند زیبایی شان را از دست داده و یا خیلی شلوغ به نظر برسند. بنابراین حتما قبل از خرید به این موضوع توجه داشته باشید.

مطلب پیشنهادیسرویس خواب دو نفره، 13 خانه ایرانی با 13 مدل مختلف!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی بابل
استودیو پر

ثمین موسوی
اتاق خواب قهوه ای
ثمین موسوی

جنس پارچه ها

به غیر از رنگ و طرح سرویس خواب، جنس پارچه ها نیز می توانند تاثیر بسیار زیادی بر سبک دکوراسیون اتاق خواب شما داشته باشند. باید کاملا به این موضوع آگاه باشید که هر جنس پارچه به طور مثال مخمل، چرم، ساتن و …. ویژگی های خاص خود را داشته و برای موارد خاص خود نیز به کار می روند. معمولا پارچه هایی مانند بافت ها، پشم و خز برای اکسسوری های خاص و شال تخت می کار می روند. روتختی های ساتن و براق حالت لوکس بودن را به وجود می آورند و پارچه های کتان و نخی برای سبک های روستیک انتخاب می شوند. 
اطلاعات بیش تر را در مطالب زیر جست و جو نمایید :

منبع : thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه