Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون پذیرایی کوچک بهناز و امیر، هم سنتی هم جدید!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

وقتی وارد فضای خانه ای شوید که برای انتخاب هر وسیله آن دقت و وسواس زیادی خرج شده باشد، به غیر از زیبایی نهایی دکوراسیون، انرژی و حس مثبتی به شما منتقل می شود. افرادی که برای دکوراسیون منزل خود شرایط مختلفی تعیین می کنند و بر اساس علاقه و راحتی خود فضای خانه را چیدمان می کنند، این حس صمیمی بودن را به شما هم القا می کنند. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه و تورهای تک فضا، دکوراسیون نشیمن خانه کوچک بهناز حسن زاده و امیر خورشیدی را مشاهده کنید، این زوج جوان برای انتخاب هر وسیله ای دقت زیادی داشته اند:

chidaneh ad banner

دکوراسیون پذیرایی کوچک

خانه بهناز و امیر در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: دو نفر
  • شغل خانم خانه: معمار/ شغل همسر: مهندس عمران
  • موقعیت شهر: تهران
  • متراژ فضا: ۵۸ متر مربع
  • سال ساخت: ۱۳۹۳، ۴ سال ساخت
  • ملک اجاره ای
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: سبز-آبی و سرخابی
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از سبک سنتی وسایل و دکوری های قدیمی
  • طراح: بهناز حسن زاده

وسایل سنتی در دکوراسیون مدرن

داستان دکوراسیون خانه بهناز و امیر

سبک مورد علاقه من سبک سنتی است ولی نه به شکل خیلی اغراق آمیز چون گاهی در دکوراسیون برخی خانه ها می دیدم به اندازه ای سنتی کار شده که حس سفره خانه یا قهوه خانه را به بیننده القا می کند. به همین دلیل ترجیح دادم سبک سنتی را کمی با سبک مدرن تلفیق کنم تا آن حس به من دست ندهد. من در کل عاشق وسایل قدیمی، طاقچه که در روزهای قدیم در خانه مادر بزرگم بود، ظروف مسی و برنجی و گلدان های به سبک قدیمی بودم و به همین دلیل هم سعی کردم وسایل دکوری خانه را در این سبک انتخاب کنم.

دکوراسیون حال و پذیرایی

وسایل و لوازم در دکوراسیون خانه تهران

  • مبلمان: برند چوب و هنر، 9 میلیون تومان، شعبه کرج 45 متری کاج
  • میز تلویزیون: سفارشی ساخته شده
  • میز جلو مبلی: سفارشی ساخته شده
  • میز عسلی: سفارشی ساخته شده
  • بوفه: سفارشی ساخته شده
  • جا کفشی: سفارشی ساخته شده
  • وسایل سفارشی: ساخت توسط پیج اینستاگرام dooger.wood.works ، قیمت حدودی 10 میلیون تومان
  • لوازم دکوری بوفه: قدیمی و یادگاری مادرانمان
  • بقیه لوازم دکوری: حدود 3 میلیون تومان
  • شمعدان، ساعت و گلدان روی میز عسلی: حدودا 1.7 میلیون تومان از برج یادمان کرج
  • فرش: برند مد نو، 1.5 میلیون تومان، بازار مبل شماره ۳ یافت آباد
  • سرویس چینی چایخوری و غذا خوری شش نفره: حدود 3 میلیون تومان از کرج، خیابان بهار، فروشگاه اورانوس

طراحی دکوراسیون ورودی

طراحی ورودی خانه زوج جوان

در طراحی ورودی خانه دوست داشتم مثل بسیاری از خانه ها جاکفشی قهوه ای و ساده نباشد. دلم می خواست جا کفشی ام آنقدر زیبا باشد که هر کس آن را ببیند، فکر کند کنسول یا کمد است و نه جاکفشی! دوست داشتم رنگ آن هم پر رنگ و شارپ باشد تا ورودی خانه به چشم بیاید. شمعدان های برنجی را با یک گلدان به شکل قدیمی ست کردم و با یک تابلوی دیواری که رنگ بندی مناسب با رنگ جا کفشی داشته باشد، فضای ورودی را تکمیل کردم. رنگهای به کار رفته در این وسایل به دیوار سفید پشت جا کفشی کمی رنگ بخشیده است.

دکوراسیون ناهارخوری منزل بهناز

دکوراسیون ناهارخوری خانه کوچک

من در جلوی درب ورودی، میز نهارخوری را قرار دادم. یک پارچ گل سرخی قدیمی که یادگاری مادر بزرگم بود و تمام گل هایی که همسرم در دوران نامزدی برایم خریده بود را روی میز گذاشتم. شاید همه این نظر را داشته باشند که گل خشک انرژی منفی وارد فضای داخلی خانه می کند، ولی به من این حس را نمی دهد چون همه آنها یادآور روزهای خوبی برایم هستند.

دکوراسیون منزل ایرانی بهناز

من عاشق طاقچه هستم و برای همین طاقچه ای سفارش دادم و روی آن را با ظروف مسی، یک گلدان به رنگ سبز ملایم و گل های سرخابی که به چشم بیابد پر کردم. برای قسمت پایین دیوار هم دو عدد چهارپایه چوبی خریدم و گیاهان آپارتمانی با گلدان های رنگی روی آنها قرار دادم تا به فضا روح ببخشد.

دکوراسیون دیوار تلویزیون

طراحی داخلی نشیمن با دقت بهناز انجام شد

دوست داشتم میز تلویزیون متفاوت باشد که هم مدرن باشد و هم با فضای سنتی خانه هماهنگ باشد. پس قسمت بالای تلویزیون 2 طبقه اضافه شد که حس طاقچه هم دارد. من از یک ساعت برنجی، ظروف مسی، گلدان، بشقاب و قاب عکس بر تزیین طبقات استفاده کردم. به نظر من دلیلی ندارد حتما همه لوازم دکوری از یک جنس باشند، مثلا همه برنجی یا همه از جنس مس باشند. وسایل دکوری با جنس ها و رنگ های مختلف که همه با هم متفاوت هستند، می تواند حس راحتی به فرد بدهد و برای انتخاب دیگر اکسسوری ها چهار چوبی هم تعیین نکند. به علاوه من دوست داشتم قسمت پایین میز تلویزیون هم درب داشته باشد تا شلوغی را بپوشاند. همچنین میز تلویزیون کمی از زمین فاصله داشته باشد تا هم مدلش متفاوت تر شود و هم راحت تر بتوان زیر میز تلویزیون را جارو زد و تمیز کرد.

دکوراسیون نشیمن ایرانی

به نظر من وسایل داخل بوفه باید با ارزش باشند، نه صرفا به لحاظ قیمت بلکه مثل موزه وسایلی از یادگاری های گذشته را نشان بدهد. وسایل داخل بوفه من همگی ظروف جهیزیه مادرم و مادر همسرم هستند: ظروف گل سرخی قدیمی. من مدل بوفه هایی که پایه دارد و یاد کمدهای قدیمی را برایم زنده می کند، را دوست دارم. رنگ بوفه را سبز انتخاب کردم تا متفاوت تر باشد و همچنین با ست وسایل خانه هم هماهنگ شود.

ترجیح من برای فرش این بود که یک فرش قرمز زیبا و دستبافت ۱۲ متری روی زمین و وسط مبلمان پهن کنم ولی چون هزینه اش برایم زیاد بود، به ناچار یک فرش طرح گلیم گرفتم که حداقل رنگش همانی باشد که می خواستم. ولی این فرش زیاد راحت نیست و اصلا نمیشود روی زمین نشست. من فکر می کنم یک فرش دستبافت با سایز بزرگتر فضای خانه را گرمتر می کند.

رنگ بیشتر مبل ها کرم با رگه های قهوه ای هستند. این انتخاب مبل با رنگ خنثی به این دلیل بود که اگر یک روز خواستم رنگ وسایل خانه را عوض کنم، مجبور نباشم پارچه کل مبلمان را تغویض کنم و فقط رنگ کوسن ها را تغییر بدهم. البته دو عدد مبل تکی به رنگ سبز هستند. همه کوسن های روی مبل را سرخابی انتخاب کردم تا به رنگ های خنثی و سرد فضا کمی روح ببخشد.

تزیین میز جلومبلی نشیمن

میز جلومبلی و میزهای عسلی سفید رنگ هستند تا با رنگ میز تلویزیون و مبل ها هماهنگ باشند و دکوراسیون خانه خیلی هم رنگی رنگی و شلوغ نشود. این میزها را کشودار سفارش دادم تا به سبک کلاسیک نزدیک باشند. رنگ چوب وسایل خانه را به رنگ قهوه ای روشن انتخاب کردم تا فضای داخلی خانه را دلگیر نکند.

انتخاب پرده ساده و توری چین دار من را به روزهای گذشته می برد که با یک پرده ساده توری، هم نور خانه روشن و مناسب بود و هم راحت جمع و باز می شد. من با این پرده ها حس راحتی و خودمانی بودن داشتم، گویی یک اتاق نشیمن گرم و کوچک دارم نه یک پذیرایی خشک و رسمی با پرده های سنگین و مجلل.

من گل روز عروسی مان را هم خشک کردم و درون یک پارچ مسی قرار دادم.

توصیه  بهناز برای دکوراسیون خانه: از رنگها نترسیم!

نظر کلی من درباره چیدمان وسایل این است: رنگهایی که دوست داریم را در چیدمان وسایل به کار ببریم و از استفاده رنگ ها نترسیم. در عین زیبایی فضای خانه، سعی کنیم این فضا راحت و صمیمی باشد تا اعضای خانواده احساس راحتی داشته باشند. به نظر من استفاده از مبل های سلطنتی و استیل برای فضای خانه های کوچک که فقط یک نشیمن دارند، مناسب نیست و کسی که آنجا باشد راحت نیست.

برای شرکت در تورهای خانه گردی چیدانه فقط کافی است تصاویر منزل خود را به شماره تلگرام 09388547140 یا ایمیل [email protected] بفرستید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه