Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی منزل، 50 مدل که در سال 2021 ترِند شده است

به قلم: یاسمین ثریا

باور کنید یا نه؛ اگر دل‌تان می‌خواهد یک خانه شیک امروزی، شبیه آن عکس‌های رنگارنگ منازل ژورنال‌های خارجی و سایت‌های دکوراسیون، بداشته باشید؛ باید کار را به کاردانش بسپارید. متخصصان طراحی داخلی منزل با اصول علمی و هنری‌ای که بلدند؛ چنان جلوه‌ای به طراحی داخلی منزل‌تان می‌بخشند که در هیچ ژورنالی نظیرش را نخواهید دید. البته بعضی افرادی که پی‌گیر طراحی داخلی منزل هستند، همیشه از خودشان می‌پرسند که طراحی داخلی منزل با معماری داخلی چه فرقی دارد؟ این فرق شاخص و 50 مدل طراحی داخلی منزل که در سال 2021 کلی طرفدار پیدا کرده است را در این مطلب چیدانه می‌خوانید؛ تازه کلی نکته ریز و درشت دیگر هم یاد خواهید گرفت.

امیر صادقی
عکاسی منزل سپیده و حبیب در اسلامشهر
امیر صادقی

اسکای اسکرپر

الفبای طراحی داخلی منزل، الف تا ی

اگر دوست دارید یک خانه شیک و مسحورکننده داشته باشید؛ از آن خانه‌ها که مهمان‌ها با در، دیوار و وسایلش کلی عکس می‌اندازند؛ باید مانند یک معماری داخلی تمامی اشیای تزئینی خانه،، مبلمان منزل و حتی رنگ دیوارها را انتخاب کنید. یک طراح داخلی ماهر را  تنها برای کلاس گذاشتن، استخدام نمی‌کنند. این افراد در دوره‌های طراحی داخلی منزل، کلی درس خوانده‌اند و در مورد اصول نورپردازی، طراحی مبلمان خانه، انتخاب رنگ مناسب برای دیوار‌ها، کف، سقف و حتی رنگ اثاثیه منزل اطلاعات دقیق و شاخصی دارند.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی بابل 2
استودیو پر

پس در طراحی داخلی خانه‌مان، سلیقه خودمان چه می‌شود؟

درست است که مهندس طراحی داخلی منزل طبق دانشی که دارد برای طراحی داخلی خانه مشتری‌اش طرح می‌ریزد اما ابتدا اطلاعات دقیقی درباره سلیقه و خواسته مشتری‌اش به دست می‌آورد. این‌که شما چه مدل مبل یا چه رنگی را بیشتر از همه دوست دارید؛ ذهنیت روشن‌تری به متخصصان شرکت‌های طراحی داخلی منزل می‌دهد. در نتیجه بهترین طرح را به شما ارائه می‌دهند و در پایان پروژه احساس می‌کنید؛ آن طرحی که پس ذهن خودتان بوده، به شکل حرفه‌ای پخته و پردازش شده و حالا در واقعیت به خانه خودتان آن شکلی است. 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی بابل 2
استودیو پر

سبک ‌های طراحی داخلی منزل آشنا شوید

هنگامی که یک متخصص طراحی داخلی منزل تصمیم می‌گیرد پروژه‌ای را برای مشتری‌اش طرح ریزی کند، براساس احساسات و حال به خصوص یک روزش پلن کارش را طراحی نمی‌کند. طراحی داخلی منزل نیز مانند نقشه‌کشی ساختمان کلی مراحل دارد و متخصص معماری داخلی، ابتدا سبک طراحی داخلی خانه را تعیین می‌کند:

1.سبک طراحی داخلی خانه

این سبک از طراحی داخلی منزل، طیف بسیار گسترده‌ای دارد و در آن شاهدیم که متخصص حین طراحی از خطوط صاف و منظم، پالت‌های رنگی ساده و متریال ساده (جنس لوازم) مثلا استیل یا شیشه استفاده کرده است. به طوری‌که در طراحی منزل، حس سادگی تمام خانه را پوشانده است. اشیای استفاده شونده نمایی صیقلی، شفاف و براق دارند و اکثر آنها کم‌رنگ هستند.

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

2.سبک طراحی داخلی امروزی یا معاصر

این سبک طراحی داخلی شاید به نظر شبیه سبک امروزی باشد اما تفاوت شاخصی با هم دارند. سبک معاصر از قرن بیستم شکل گرفت اما سبک امروزی که بعضی‌ها به آن سبک طراحی داخلی معاصر هم می‌گویند؛ انعطاف‌پذیری زیادی دارد و دست طراح را باز می‌گذارد. مثلا متخصص طراحی داخلی می‌تواند از خطوطی با خمیدگی بیشتر هم در طرح خود استفاده کند.‌ 

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

امیر صادقی
دکوراسیون مینیمال نشیمن با تابلو
امیر صادقی

3.سبک طراحی داخلی مینیمال منزل

این سبک طراحی داخلی خانه امروزی هم میان ایرانی‌ها طرافداران زیادی پیدا کرده است؛ رنگ‌ها و آیتم‌ها خیلی ساده هستند و بیشتر ظاهری خثی دارند. زرق و برق اضافه دیده نمی‌شود. رنگ شاخص این سبک طراحی داخلی، سفید است.

استودیو پر
عکاسی شرکت هوم
استودیو پر

4.طراحی داخلی منزل به سبک صنعتی

این استایل طراحی منزل از زمان انقلاب صنعتی اروپا ایجاد شد و با دیدن آن حس ناتمام بودن به بیننده منتقل می‌شود، مثلا آجر یا الوارهای چوبی. همچنین شاید در خانه بعضی افراد ترکیب مبلمان چرم و جعبه‌هایی که شکل و حروف خارجی روی آنها پرینت شده را دیده باشید که همگی المان‌های این سبک طراحی داخلی صنعتی است و بیننده را به یاد کارخانه‌های صنعتی قرن‌های 17 و 18 میلادی می‌اندازد.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی نوشهر
استودیو پر
 

5. طراحی داخلی جدید به استایل قرن 20 ام

این سبک طراحی داخلی منزل در میانه دهه 1900 ایجاد شد؛ یعنی چیزی حدود 1950تا 1960 که حس نوستالژی سبک‌های موسیقی و هیپی آن زمان را می‌دهد.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

6.سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی خانه

حتما خانه دانمارکی‌ها، سوئدی‌ها و نروژی‌ها را در فیلم‌‌ها دیده‌اید. اصلا چرا راه دور برویم لوازم شرکت بزرگ سوئدی ایکیا را که دیگر دیده‌اید. چهارچوب‌های فوق‌العاده ساده با  طیف رنگ‌های سفید و طوسی. در این سبک دکوراسیون خانگی طراح سعی می‌کند از نورپردازی طبیعی و لوازم چوبی و پلاستیکی و استیل ساده در اثر هنری خود به کار برد.

معین صالحی
دکوراسیون کلاسیک منزل خانم هنرور در مشهد
معین صالحی

7. سبک کلاسیک سنتی غرب در طراحی منزل

متخصص طراحی داخلی منزل اگر تشخیص دهد سبک کلاسیک برای شما مناسب است؛ در انتخاب لوازم دکوری و اثاثیه منزل از چوب‌های تیره، رنگ‌های عمیق و سنگین مثلا زرشکی، سبز یشمی، سورمه‌ای یا طلایی سیر استفاده می‌کند پارچه‌های گران‌قیمت و طرح‌‌دار که جنس ابریشمی دارند یا گلدوزی‌های پرکار در آنها لحاظ شده، هم در سبک کلاسیک زیاد دیده می‌شود. این سبک یادآور زندگی اشرافی فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها است که تک‌تک اشیای دکوری منزل‌شان را با وسواس و هزینه بالا انتخاب می‌کردند.

فاطمه غریبی
دکوراسیون خانه ما
فاطمه غریبی

8. سبک طراحی داخلی خاور میانه

این مدل طراحی داخلی برای ما ایرانی‌های خیلی مناسب است زیرا المان‌های اصلی سبک طراحی داخلی خاورمیانه، فرش، گلیم، ظروفی با طرح قدیمی و حکاکی شده هستند. رنگ‌هایی که طراح برای منازل خاورمیانه‌ای انتخاب می‌کند بیشتر تند مثلا نارنجی، قرمز و حتی طرح‌های اسلیمی هستند.

طراحی داخلی منزل، ترنزیشنال یا انتقالی

9. طراحی داخلی منزل، ترنزیشنال یا انتقالی

وقتی طراح داخلی سبک Transitional  را انتخاب می‌کند در واقع دارد بین سبک کلاسیک و معاصر یک پیوند برقرار می‌سازد. به عبارتی المان‌های دو سبک طراحی منزل کلاسیک و امروزی را با هم ترکیب می‌کند اما بین آن دو تعادل را از یاد نمی‌برد. مثلا اجزای ساده شیشه و استیل را انتخاب می‌کند و در کنار آنها از مبلمان مخمل با رنگ‌های خنثی به کار می‌برد. این سبک به درد کسانی می‌خورد که طراحی خاص حوصله‌شان را سر می‌برد اما در منزلی با طراحی داخلی کلاسیک هم کلافه می‌شوند.

10.طراحی داخلی منزل به سبک آسیای شرقی یا شرق دور

منظورمان ایده گرفتن از طراحی داخلی خانه چینی‌ها و ژاپنی‌ها است که عنصر سادگی را به شدت در طراحی منازل خود رعایت می‌کنند. مردم آسیای شرقی بسیار فروتن، فرهنگ‌مآب و صبور‌اند. در خانه‌های آسیای شرقی تشک، میزهای کوتاه مربعی و صندلی‌های کوتاه می‌بینیم. اشکال مینیاتور و در‌های کشویی از ویژگی‌های بارز سبک طراحی داخلی شرق دور است. در یک کلام مثل خانه اوشین، هانیکو و یانگوم. لوازم که در خانه‌های سبک شرق دور به کار می‌روند هم‌چنین گوشه‌های تیز دارند و بیشتر آنها به رنگ خنثی هستند.

طراحی داخلی به سبک فرانسوی

11. طراحی داخلی به سبک فرانسوی

کلا فرانسوی‌ها نقش مهمی در سبک‌های طراحی داخلی داشته‌اند؛ در این سبک به‌خصوص هم معمولا رنگ‌ها گرم ملایم به کار می‌‌رود. مصالح دیوارهای داخلی اتاق نشیمن شامل سنگ‌های گرد و آجر است و از ظروف چینی یا المان‌های پارچه‌ای گران‌قیمت، دست‌ساز و گران‌قیمت خیلی استفاده می‌شود.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی پر انرژی فرشاد و یاسمن
امیر صادقی

12.طراحی داخلی منزل با سبک  Bohemian یا بوهومیان

به این سبک طراحی داخلی، کولی‌وار هم می‌گویند و در آن از طرح‌های برجسته و رنگ‌های تند استفاده می‌شود که شاید در ظاهر برای انتخاب آنها در کنار هم قانونی به کار نرفته باشد. کوسن‌ها و پارچه‌های مبلی رنگ‌هایی خیلی آتشین دارند. تابلوهای خانه طرح‌شان گل درشت است و هرچه قدر المان‌های مختلف چنین خانه‌ای را ببینی خسته نمی‌شود چون در هر جای آن کلی سوژه برای بررسی وجود دارد. در سبک طراحی بوهومیان ممکن است رنگ‌های تند سرد مثلا بنفش سیر، کله‌غازی و سورمه‌ای با هم استفاده شوند. گیاهانی با برگ‌های کشیده در یک گلدان بزرگ زیبای ایستاده بخشی از خانه را پر کنند و تابلویی وسیع از فلامینگوی سرخابی سمت مقابل را زینت ببخشد.

سبک روستیک

13. طراحی داخلی خانه روستیک Rustic

خانه‌های روستایی را دیده‌اید دیوارشان چوبی یا کاهگلی است؟ در سبک روستیک هم از این نمای ساده الهام گرفته می‌شود؛ صاحب‌خانه با مهمان‌هایش تعارف ندارد؛ صمیمت در خانه‌های روستیک حرف اول را می‌زند. در چنین خانه‌هایی لوازم رنگ‌و‌رو رفته، طرح کنده درخت، فلزهای زنگ‌زده و سبک قدیمی را زیاد می‌بینیم. در یک کلام خانه‌هایی که از هر طرفش حس نوستالژی فوران می‌کند. 

سبک طراحی داخلی منزل Shabby Chic یا شابی شیک

14. سبک طراحی داخلی منزل Shabby Chic یا شابی شیک

حتما این روزها در صفحه اینستاگرام بعضی خانم‌های خانه‌دار دیده‌اید که اشیای صورتی و رز گلد با طرح‌های کهنه‌کاری و زمینه سفید، کل اکسپلورِرمان را پر کرده است. به ای سبک طراحی داخلی منزل، شابی شیک می‌گویند که خانم‌ها طرفدار پروپا قرص آن هستند. در اصل شابی شیک یک طراحی داخلی زنانه است. حالا این‌که یک زوج خوشبخت چطور سر این نوع طراحی داخلی منزل به توافق می‌‌رسند را به کارشناسان خانواده می‌سپاریم. در سبک شابی شیک مبلمانی طرح قدیمی، رنگ‌هایی با طیف سفید، وسایل تزئینی آنتیک می‌افتیم؛ در بازار امروز ایران و جهان به مغازه‌هایی که چنین اشیای دکوری را می‌فروشند؛ خانه‌های سفید می‌گویند؛ مثلا فروشگاه خانه سفید فلان یا بهمان. 

سبک  طراحی داخلی منزل هالیوودی

15. سبک طراحی داخلی منزل هالیوودی

مبلمان باشکوه مخملی و لوازم آنتیک طراحی داخلی هالی‌وودی بیننده را به صحنه‌های فیلم‌های پرخرج هالیوود می‌برد. در این سبک معمولا رنگ‌هایی خیره کننده مانند بنفش، قرمز و فیروزه‌ای استفاده می‌شود و هنر نورپردازی زیبایی اجزای دکوراسیون را دوچندان می‌کند.

سبک دکوراسیون همپتون یا ساحلی

16. طراحی داخلی منزل به استایل همپتون (Hamptons)

همپتون یکی از ممناطق ساحلی پرطرفدار امریکاست و مثل ما که سواحل شمال کشورمان را خیلی دوست داریم و «خاطرات شمال‌ محاله یادمون بره»، امریکایی‌ها هم همپتون و خاطرات‌اش را خیلی دوست دارند؛ بنابراین سعی کرده‌اند سبک طراحی داخلی ویلاهای همپتون را وارد دکوراسون داخلی منزل شهرهای دیگر هم بکنند. در این سبک طراحی، طیف‌های خنثی رنگ آبی و سبز با ترکیبی از سفید و طوسی روشن کاربرد دارد. رنگ‌های مکمل هم می‌توانند بژ، لیمویی و کرم است و برای جان بخشیدن به فضا گاهی چند آیتم سرخابی، قرمز یا سبز اضافه می‌شود.

امیر صادقی
خانه ی خوش چهره ی قشم
امیر صادقی

ترند های طراحی داخلی منزل در سال 2021، 50 نمونه بی‌نظیر

حال که با انواع سبک‌های طراحی داخلی منزل آشنا شدید، اجرای این 16 سبک را در 50 نمونه پروژه‌ مختلف بررسی می‌کنیم.

نمونه شماره 1:

امیر صادقی
عکاسی خانه ی آقای نادری در هروی
امیر صادقی

نمونه شماره 2:

امیر صادقی
عکاسی خانه ی آقای نادری در هروی
امیر صادقی

نمونه شماره 3:

امیر صادقی
عکاسی منزل دلباز خانم احمدی در نارمک
امیر صادقی

نمونه شماره 4: 

امیر صادقی
عکاسی منزل دلباز خانم احمدی در نارمک
امیر صادقی

نمونه شماره 5:

فروزان رحمانی
منزل نوعروس حمیده تمیمی
فروزان رحمانی

نمونه شماره 6:

خانه‌ای نقلی و دلنشین با وسایل چوبی دست ساز

نمونه شماره 7:

خانه‌ای نقلی و دلنشین با وسایل چوبی دست ساز

نمونه شماره 8:

فاطمه غریبی
دکوراسیون خانه ما
فاطمه غریبی

نمونه شماره 9: 

گروه طراحی و معماری برندا
نمونه کارهای گروه طراحی برندا
گروه طراحی و معماری برندا

نمونه شماره 10: 

محمد محسنی
دکوراسیون آپارتمان در اهواز
محمد محسنی

نمونه شماره 11:

محسن رشیدی
منزل خانم مشعشعی
محسن رشیدی

نمونه شماره 12:

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم اسدپور
حسین گلیار

نمونه شماره 13: 

 

امیر صادقی
عکاسی منزل ستاره و سامان
امیر صادقی

نمونه شماره 14:

استودیو پر
عکاسی منزل مجتمع گلدیسان
استودیو پر

نمونه شماره 15:

حسین گلیار
عکاسی منزل خانم موسوی
حسین گلیار

نمونه شماره 16:

امیر صادقی
عکاسی منزل دلباز خانم احمدی در نارمک
امیر صادقی

نمونه شماره 17: 

محمدحسن جمالی
عکاسی تور خانه گردی
محمدحسن جمالی

نمونه شماره 18: 

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

نمونه شماره 19:

معین صالحی
منزل مجلل خانم ایمانی
معین صالحی

نمونه شماره 20 :

محمد محسنی
دکوراسیون آپارتمان مجلل خانم آرزو رضا زاده در اهواز
محمد محسنی

نمونه شماره 21:

امیر صادقی
خانه ی بزرگ فردیس
امیر صادقی

نمونه شماره 22:

طراحی منزل شخصی خودم

نمونه شماره 23:

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خانم حاجیان در تهران
امیر صادقی

نمونه شماره 24:

 

سینا عزیزی
عکاسی از منزل مسکونی هدی باقری در گرگان
سینا عزیزی

نمونه شماره 25:

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

طراحی داخلی منزل ویلایی

 نمونه شماره 26:

استودیو آرتا
منزل مسکونی اکبرزاده
استودیو آرتا

نمونه شماره 27:

شرکت معماران کارینا
طراحی داخلی منزل تریپلکس
شرکت معماران کارینا

نمونه شماره 28:

شرکت معماران کارینا
طراحی داخلی منزل تریپلکس
شرکت معماران کارینا

نمونه شماره 29:

طراحی داخل ویلا

نمونه شماره 30:

دکوراسیون داخلی ویلا

نمونه شماره31:

طراحی داخلی منزل دوبلکس

نمونه شماره 32:

امیر صادقی
خانه ی دوبلکس سروش در لویزان
امیر صادقی

نمونه شماره 33: 

ساناز بهبودی*
خانه دوبلکس ویلایی، سبکی متفاوت در منزل مرجان
ساناز بهبودی*

نمونه شماره 34:

دکوراسیون میرمجتهدی
پروژه‌‌ی آذر
دکوراسیون میرمجتهدی

نمونه شماره 35: 

گروه طراحی پارسان
دکوراسیون داخلی
گروه طراحی پارسان

طراحی داخلی منزل با چوب

نمونه شماره 36:

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از خانه خیابان بهار
عرفان شریف نژاد: عکاس

نمونه شماره 37:

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با بالکنی بی نظیر در هروی
امیر صادقی

طراحی داخلی منزل با کاغذ دیواری

نمونه شماره 38:

فروزان رحمانی
مبلمان زرد پذیرایی
فروزان رحمانی

نمونه شماره 39:

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه بنفش
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیون داخلی منزل با MDF

نمونه شماره 40:

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با بالکنی بی نظیر در هروی
امیر صادقی

نمونه شماره 41: 

شرکت معماران کارینا
طراحی داخلی منزل تریپلکس
شرکت معماران کارینا

نمونه شماره 42:

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون منزل زوج جوان تهرانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

نمونه شماره 43: 

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون منزل زوج جوان تهرانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

طراحی داخلی منزل ایرانی

هرچه‌قدر هم از سبک‌ها و نمونه‌ها بگوییم بعضی از ما ایرانی‌ها دوست‌داریم گرمای فرهنگ شرقی‌مان در خانه‌مان موج بزند و گریزی هم به سبک معاصر داشته باشیم. در هفت نمونه آخر شاهد چنین خانه‌هایی هستیم.

نمونه شماره 44: 

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از دکوراسیون سنتی سوهانک
عرفان شریف نژاد: عکاس

نمونه شماره 45:

عرفان شریف نژاد: عکاس
سوهانک
عرفان شریف نژاد: عکاس

نمونه شماره 46: 

عرفان شریف نژاد: عکاس
معماری سنتی خانه های ایرانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

نمونه شماره 47:

محسن رشیدی
منزل خانم ویسمرادی
محسن رشیدی

نمونه شماره 48:

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی منزل میرفخرایی
عرفان شریف نژاد: عکاس

 نمونه شماره 49:

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی منزل میرفخرایی
عرفان شریف نژاد: عکاس

نمونه شماره 50: 

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه میدان گلها
عرفان شریف نژاد: عکاس

طراحی داخلی منزل را به چه کسی بسپاریم؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب توضیح دادیم، برای طراحی داخلی منزل باید کار را به شرکت‌هایی بسپارید که کارشناسان طراحی داخلی خانه را در استخدام خود دارند و پروژه خانه شما را با تکیه بر اصول علم انجام می‌دهند. یک مهندس طراحی داخلی منزل می‌تواند این کار را برایتان انجام دهد.

مهندس طراحی داخلی منزل با دکوراتور فرق دارد

عبارت مهندس طراحی داخلی منزل در اصطلاح عامیانه با دکوراتور داخلی اشتباه گرفته می‌شود. طراحی داخلی علم و رشته‌ای دانشگاهی است که بعد از قبول در رشته معماری، باید این زیرشاخه تحصیلی را انتخاب کرد. اما اجرای دکوراسیون و طراحی داخلی را معمولا افراد دکوراتور انجام می‌دهند.

مهندس طراحی داخلی کیست؟  مهندسان طراحی داخلی منزل در دوره‌های دانشگاهی انواع شاخته‌های تخصصی این امر را یاد می‌گیرند:

  • رنگ‌شناسی
  • شناخت پارچه‌ها
  • شناخت متریال ساختمانی
  • نرم‌افزارهای کامپپیوتری طرحی داخلی
  • فضاسازی
  • ترسیم پلن

دکوراتور کیست؟ افرادی که با مهندسان طراحی داخلی منزل کار می‌‌کنند و طرح این مهندسان پیاده‌ می‌سازند. این افراد نیاز به تحصیلات آکادمیک ندارند و بعد از شرکت در برخی دوره‌های کوتاه‌مدت، در بخشی از پروژه به شرکت‌های طراحی داخلی کمک می‌کنند. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ناهید
عرفان شریف نژاد: عکاس

تفاوت معماری داخلی با طراحی داخلی منزل 

به طور کلی سه عبارت هست که در کاربرد، هم‌پوشانی دارند اما باید از نظر معنا تفکیک شوند:

  1. معماری داخلی: در معماری داخلی، مهندس معمار فضای داخل یک ساختمان را برای ساکنان و مراجعان آن مناسب می‌سازد، به طوریکه افراد با ساختمان مربوطه ارتباط و حس تعلق پیدا کنند. معماری داخلی مربوط به پروژه‌های مراکز تفریحی، منازل و ساختمان‌های اداری می‌شود. یک مهندس معماری داخلی باید هنر، فلسفه، روانشناسی را بداند و پروژه خود را با لحاظ جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی و صنعتی پیش ببرد.
  2. طراحی داخلی: در طراحی داخلی، مهندس معمار با تکیه بر علم و هنر و توجه به رفتارشناسی مردم، فضای داخل یک ساختمان را به طور خلاقانه‌ای، مطابق کاربرد ساکنان یا مراجعین، سازمان‌دهی می‌کند. در این امر بررسی اصول ایمنی، عایق بودن نسبت به صدا، دما، نورپردازی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت انتخاب اثاثیه و لوازم دکوری و نحوه چیدمان آنها.
  3. دکوراسیون داخلی: اجرای این امر توسط دکوراتورها انجام می‌شود و تنها به امور ظاهری یا اجرای پلن مهندسان معماری داخلی می‌پردازند. مثلا ب در انتخاب مبلمان، یک دکوراتور تنها مسئول انتخاب نوع ، رنگ ، بافت و الگوی میز و مبل است اما یک مهندس طراحی داخلی با توجه به ضوابط و قوانین موجود، به بررسی کاربرد، انتقال دما، اشتعال پذیری، طول عمر، الزامات الکترسیته ساکن و امور علمی و تخصصی آن هم می‌پردازد .اغلب دکوراتورها خود آموخته هستند و آموزش رسمی و آکادمیک طراحی ندیده‌اند. به علاوه دکوراتورها بیشتر در پروژه‌های منازل شخصی فعال‌اند نه پروژه‌ای عظیم مثلا طراحی داخلی ایران مال

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ناهید
عرفان شریف نژاد: عکاس

در پایان طراحی داخلی منزل سوالی ندارید؟

بعد از آشنایی با روش کار و طراحی متخصصان طراحی داخلی منزل، حتما متوجه شده‌اید این افراد برای تحویل یک پروژه عالی به مشتری خود با چه دشواری‌هایی روبه‌رو هستند. خصوصا این‌که در دوران تحریم به سر می‌بریم و شاید لازم باشد برخی اشیای دکوری به سختی وارد شود. با این حال اگر هنگام بازسازی یا طراحی داخلی منزل‌تان با تجربه جالبی در این زمینه مواجه شده‌اید؛ حتما به ما و خوانندگان چیدانه هم بگویید یا اگر پرسشی تخصصی دارید، برای‌مان بنویسید که از اهالی فن چیدانه بپرسیم.

بهتر است برای تکمیل اطلاعات طراحی داخلی مطالب زیر را هم بخوانید:
 

آموزش طراحی داخلی

  1. 10 نشانه برای کشف استعداد طراحی داخلی! 
  2. چگونه طراحی داخلی را شروع کنیم؟ 
  3. طراحی داخلی هدفمند، چه گام هایی را باید طی کرد؟

متریال طراحی داخلی 

  1. معجزه حضور چوب در طراحی داخلی منزل
  2. طراحی داخلی منزل، اصلی ها را تغییر دهید!

    مدل‌های طراحی داخلی 

  3. جدیدترین دکوراسیون منزل، از ترندهای 2018 خبر دارید؟
  4. انواع سبک های معماری داخلی، 10 خانه ایرانی هیجان انگیز! 
     

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه