Chidaneh.com placeholder image

7 ایده کتابخانه خانگی، قدردانی از یار مهربان!

به قلم: کیمیا مرادی

 

امسال وقت سر و سامان دادن به کتاب های دوست داشتنیتان است. چیدانه به شما 7 کتابخانه معرفی می کند تا شما بهتر و راحت تر در مورد خرید یک کتابخانه مناسب، تصمیم گیری کنید. آماده اید؟

چوب و هنر

[[nid:151357]]

[[nid:261579]]

1- کتابخانه دکوراتیو

اگر کتاب‌های زیادی ندارید و زیبایی بیش تر از کارایی برایتان مهم است، حتما یک کتابخانه دکوراتیو بخرید. کتابخانه های دکوراتیو گزینه مناسبی برای به نمایش گذاشتن هم زمان کتاب ها و وسایل دکوراتیو هستند. در ساخت این کتابخانه ها از جنس های مختلف استفاده می شود. بسیاری از pvc در ترکیب با فلز ساخته می شوند. اما حسی که ایجاد می کنند، مشابه چوب است. این کتابخانه چند عملکردی شما را شگفت زده خواهد کرد!

مطلب پیشنهادی: مدل کتابخانه خانگی ساده، 1+10 خانواده کتاب دوست ایرانی!

دکوراسیون داخلی کنسول
پاتختی
دکوراسیون داخلی کنسول

مدل کتابخانه دکوری

مدل کتابخانه کوتاه

2- کتابخانه کوتاه قد

فضاهایی هستند که قدرت بلقوه کتابخانه شدن دارند. این فضاها ممکن است در حال حاضر بلااستفاده باشند. یک کتابخانه کوتاه قد می تواند دگرگونی در فضا ایجاد کند. کتابخانه های کوتاه قد معمولا یک یا دو طبقه دارند و می توانید از آن ها به عنوان جایی برای نگه داری کتاب های دم دستیتان استفاده کنید. ظاهر جمع و جور این کتابخانه، آن را به یک اکسسوری مناسب برای اتاق خواب تبدیل کرده است.

کتابخانه کلاسیک

3- کتابخانه کلاسیک

اگر عاشق کتاب هستید، یک کتابخانه محکم و بلند از جنس چوب مرغوب، انتخاب مناسبی است. کتابخانه های کلاسیک وزن سنگینی دارند چرا که باید تحمل وزن زیاد کتاب ها را داشته باشند. طراحی این کتابخانه ها بسیار سنجیده و کاربردیست. معمولا طبقات متعدد با اندازه های مختلف دارند. طبقات پایین، ارتفاع بلند تری دارند. تا بتوانید از کتاب های سنگین با قطع وزیری، بهتر نگهداری کنید. البته برای اینکه مجبور نباشید یک کتابخانه عظیم الجثه را با خود جابه‌جا کنید، می توانید از شلف ها کمک بگیرید. یک دیوارتان را از بالا تا پایین به کتاب های دلبندتان اختصاص دهید!

کتابخانه کودکان

مدل کتابخانه کودک

4- کتابخانه کودکان

تشویق کودکان به کتاب خوانی از همان سال های ابتدایی می تواند آن ها را به عاشقان کتاب مبدل کند. به کودکان فضایی بدهید تا بتوانند کتاب هایشان را آن جا قرار دهند. با این کار اهمیت کتاب هایشان را بیش تر درک خواهند کرد. این قفسه های پارچه ای بهترین هدیه ایست که می توانید برای آن ها تهیه کنید. ارتفاع مناسبشان به راحتی این اجازه را به کودکتان می دهد تا کتابهایش را جا به جا کند. رنگ های جذاب جنس به کار رفته در ساختشان، کودکان را بیش تر جذب می کند و سبکیشان خیال شما را از بابت هر نوع خطری آسوده نگه می دارد.

گروه حافظ چوب
کتابخانه
گروه حافظ چوب

مدل کتابخانه کودک

5- کتابخانه برای آپارتمان کوچک

در آپارتمان کوچک زندگی می کنید؟ به همین دلیل کتاب نمی خرید و خودتان را محروم کرده اید؟ اشتباه بزرگی مرتکب شده اید! کتابخانه هایی با طراحی ظریف و رنگ های روشن، می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. این کتابخانه ها عرض زیادی ندارند اما ارتفاع مناسبی دارند. از کشوهای پایین هم می توانید برای قرار دادن لوازم تحریرتان استفاده کنید. در یک آپارتمان کوچک مهم است که هر وسیله کاربردی و ظریف باشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین جای کتابخانه خانگی در دکوراسیون شما کجاست؟

دکوراسیون داخلی کنسول
کتابخانه
دکوراسیون داخلی کنسول

مدل کتابخانه درب دار

6- کتابخانه درب دار

اگر به تمیزی اهمیت بیش تری می دهید یا دوست دارید از کتاب های نفیستان بهتر مراقبت کنید، از کتابخانه درب دار استفاده کنید. درب های شیشه ای این امکان را برایتان فراهم می کند تا علاوه بر تمیزی بیش تر، کتابهایتان را نیز به نمایش بگذارید. البته ذرات گرد و غبار بسیار ریز هستند و از درز ها عبور میکنند. اما با این کتابخانه ها مثل کتابخانه های باز نیاز به گردگیری مستمر نخواهید داشت.

مدل کتابخانه برای کنج خانه

کتابخانه گوشه ای

7- کتابخانه مناسب کنج

از کنج های بلااستفاده در منزلتان استفاده کنید! کتابخانه های گوشه ای با شکل مثلث برای این کار انتخاب مناسبی هستند. این استند های دوست داشتنی به شما کمک می کنند تا محدودیت ها را به فرصت تبدیل نمایید. نباید از این مدل کتابخانه انتظار نگهداشتن کتاب های سنگین را داشته باشید. از این کتابخانه ها می توانید به عنوان جایی برای به نمایش گذاشتن قاب عکس و گیاهان در کنار کتاب ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: 12 کتابخانه متفاوت در گوشه و کنار دکوراسیون منزل شما

ثبت خدمات در چیدانه رایگان است! همین الان از چیدانه کمک بگیرید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه