Chidaneh.com placeholder image

فرش دستباف ارگانیک، طرحاش لنگه نداره!

به قلم: صبا صوفی

 

فرش دستباف به عنوان یکی از محبوب ترین صنایع دستی همواره جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان داشته و از اصلی ترین عناصر دکوراسیون داخلی خانه ها محسوب می شود. در این مطلب با خانه دیدار همراه شده ایم تا با فرش دستباف ارگانیک بیشتر آشنا شویم. در ادامه با ما همراه شوید.

تابلو فرش ریحان

فرش ارگانیک چیست؟

در فرآیند تولید فرش دستباف ارگانیک از مواد کاملا طبیعی استفاده می شود. متریال مورد نیاز با رنگ های گیاهی رنگرزی شده و بر اساس نقشه های گوناگون بافته می شود.

خانه دیدار
شوروم خانه دیدار
خانه دیدار

متریال فرش دستباف ارگانیک

فرش های اصیل و با هویتِ ایرانی در مناطق مختلف ایران و با موادی کاملاً طبیعی بافته می شوند. از جمله این مواد می توان به پشم اشاره کرد که قابلیت ترکیب با متریال دیگر را هم دارد و بسته به نوع استفاده، فرش های تمام پشم یا چله پشم را تولید می کند.

خانه دیدار
فرش دستباف
خانه دیدار

خانه دیدار پشم دستریس شده را یکی از بهترین متریال قابل استفاده برای بافت فرش های ارگانیک می داند.

خانه دیدار
فرش دستباف
خانه دیدار

رنگ های گیاهی

برای تولید فرش های ارگانیک، متریال طبیعی با انواع گیاهان رنگرزی می شوند و طیف گسترده ای از رنگ ها را با تنالیته های متنوع در اختیار بافنده قرار می دهند.

خانه دیدار عقیده دارد رنگرزی طبیعی، علاوه بر اینکه جذابیت و زیبایی فرش را بیشتر می کند، ثبات و هماهنگی رنگ ها را هم دوچندان کرده و برای سلامت انسان ها بی خطر است.

گیاهان و رنگ های درخشان

از جمله گیاهانی که به منظور رنگرزی در تولید فرش ارگانیک استفاده می شوند می توان به روناس که طیف های گوناگون رنگ قرمز را می سازد، عصارۀ گیاهی وسمه که طیف آبی و بنفش را تولید می کند و اسپرک که با استفاده از رنگینۀ آن رنگ زرد به دست می آید اشاره کرد.

نقشۀ منحصر به فرد

یکی از مزایای قابل توجه فرش های ارگانیک، بافت آن ها بر اساس نقشه های تک است. به این ترتیب فرش تولید شده علاوه بر متریال کاملاً طبیعی، نقشه ای منحصر به فرد دارد که به فرش ارزش هنری بیشتری می بخشد.

خانه دیدار
شوروم خانه دیدار
خانه دیدار

این مسأله برای طراحان و افراد مشکل پسند امکان انتخابی بی نظیر را فراهم می کند.

خانه دیدار
شوروم خانه دیدار
خانه دیدار

اگر شما هم در خرید فرش سلیقه ای متفاوت و مخصوص به خود را دارید، به پیشنهاد چیدانه از پروفایل خانه دیدار دیدن کنید و علاوه بر کسب اطلاعات تماس، نمونه کارهای بیشتر این مجموعه را هم تماشا کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه