Chidaneh.com placeholder image

تزیین درب ورودی حیاط، از اقتصادی‌ترین تا لوکس‌ترین ورودی!

به قلم: کیمیا مرادی

 

شاید تزئین درب حیاط به نظر شما ضروری نباشد! اما اولین چیزی که ناظر در نمای خانه شما می بیند، درب ورودی حیاط است. برای زیبا تر شدن ورودیتان با چیدانه همراه شوید. از اقتصادی ترین تا لوکس ترین دیزاین های ورودی را برایتان آورده ایم! شما می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کنید یا چند روش را باهم ترکیب کنید.

تابلو فرش ریحان

درب ورودی منزل آهنی

رنگ درب ورودی حیاط

رنگ درب ورودی حیاط

ساده ترین و ارزان ترین شیوه دیزاین ورودی، رنگ کردن درب حیاط است. رنگ کردن بیش تر برای درب های فلزی به کار می رود و علاوه بر زیبایی از آن در برابر عوامل محیطی مانند: رطوبت، محافظت می کند. پرطرفدارترین رنگ درب ورودی در ایران رنگ های تیره مانند مشکی و قهوه ای است. رنگ های تیره به خصوص رنگ مشکی قابلیت ترکیب با تمام رنگ ها را در نما دارد. رنگ های تیره شاید برای نماهای روشن انتخاب مناسبی باشند اما در نماهای تیره باعث گم شدن ورودی می شود.

رنگ درب ورودی

می توانید از رنگ های روشن نیز استفاده کنید. رنگ های روشن، فضای وروردی را حتی اگر قدیمی باشد، نو و تازه جلوه گر می سازند. دقت کنید! نمی توانید هر رنگی را برای درب ورودیتان انتخاب کنید. باید رنگی را انتخاب کنید که متناسب با سایر درب های محله باشد. آبی روشن رنگیست که بیش تر از سایر رنگ ها در ایران می شود استفاده کرد.

گیاه در طراحی درب ورودی حیاط

تزیین درب ورودی حیاط با گیاهان

استفاده از گیاهان در تزیین درب ورودی حیاط

برای تزئین ورودی حیاط با گیاهان، باید به موارد زیادی توجه کنید. یکی از این موارد داشتن امکان کاشت گیاه در ورودی  و توجه به آب و هوای منطقه سکونتتان است. اگر منطقه کاشت کوچکی در اختیار دارید، می توانید تنها در دو سمت ورودی دو کاج زینتی بکارید.

دیزاین ورودی ساختمان

 یکی از راه های دیزاین ورودی استفاده از فنس ها یا نرده های دکوراتیو است. این نرده ها قرار نیست نقش امنیتی یا مسدود کردن دید را داشته باشد! این نرده ها کوتاه هستند و فقط چشم بیننده را به سمت وروردی هدایت می کند. گل های زینتی کوتاه قد بهاری را جلوی فنس ها بکارید.

بوته کاری در کنار درب ورودی حیاط

استفاده از بوته های کوتاه قد یا گیاهان شکل پذیر، مانند: شمشاد به جای نرده های کوتاه قد نیز مسیر ورودی را شاخص تر می کند. نوع سنگ فرش یا کفپوش انتخابی برای این مسیر هرچند کوتاه، بسیار مهم و بر جداسازی حریم ورودی از خیابان و کوچه موثر است.

طراحی درب ورودی حیاط برای شب

تزیین درب ورودی برای شب

تمام آن چیزی که تا به حال به آن ها اشاره کردیم، برای زیبایی در روز بوده است. اگر می خواهید این زیبایی ها در شب هم خودنمایی کند، باید چاشنی نورپردازی را به ورودیتان اضافه کنید. البته نورپردازی ورودی امنیت ساختمان را هم بیش تر می کند!

تزیین درب ورودی حیاط با نورپردازی

اگر مقابل ورودیتان مسیری دارید، هرچند کوتاه، می توانید اطراف این مسیر را با چراغ های led زمینی نورپردازی کنید. این چراغ های led  توان کمی دارند و تنها نور ملایمی به محیط می دهند تا ایده یا مسیری را مشخص تر کنند. Led های زمینی نورهای متنوعی در رنگ های مختلف دارند که می توانید با توجه به رنگ ورودی و مصالح فضای ورودی، مناسب ترینش را انتخاب کنید. از به کار بردن led ها در نزدیکی درختان بپرهیزید!

درب ورودی حیاط ویلا

اگر در اطراف ورودیتان دیوارهای کوتاه تزیینی دارید، می توانید از led های دیواری استفاده کنید. این چراغ ها در دیوار قرار می گیرند و مانند مورد قبل نور ملایمی به مسیر ورودیتان می بخشند.

استفاده از چراغ های پایه دار برای ورودی های کلاسیک مناسب تر است. پایه های کوتاه یا بلند به نوع ورودی و انتظار شما از این روشنایی ها بستگی دارد. سعی کنید به تعداد زیاد از آن ها استفاده نکنید.

مطالب بیش تری در چیدانه مطالعه کنید:

ثبت سفارش در چیدانه رایگان است! چرا همین الان درخواست کمک نمی کنید؟

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه