Chidaneh.com placeholder image

چیدمان دراور، حرفه ای عمل کن!

به قلم: کیمیا مرادی

 

دراور یکی از مهم ترین وسایل هر اتاق خواب است. همه ما دراورهای بزرگ با کشوهای بسیار را دوست داریم. اما متوجه نمی شویم چرا باز هم فضای کمی برای نگهداشتن لوازم و لباس هایمان داریم! وقت آن رسیده با شیوه های قدیمی چیدمان دراور خداحافظی کنید. با چیدانه در چیدمان دراور حرفه ای عمل کنید.

قالیشویی ادیب

دراور هشت کشوی ایکیا

گروه تولیدی عاج
میز آرایش
گروه تولیدی عاج

برای چیدمان دراور دست به اقدام بزنید!

شاید یکی از کشوهای دراورتان را باز کنید و با خوتان بگویید: " فقط کمی سازماندهی لازم دارد! اگر این دو لباس را تا کنم و آن تیشرت ها را جابه‌جا کنم، قضیه حل می شود." اما می دانید که با این کارها مشکل نظم بخشی به دراور حل نمی شود. شما باید کل کشو را خالی کنید! بعد از خالی کردن کشو می توانید آن را از جایش در بیاورید و روی زمین یا تخت خوابتان بگذارید. حالا به کشو نگاه کنید. فرض کنید کشویتان کوچک تر از آنیست که می بینید! پس باید دو کار مهم را انجام دهید:

چیدمان کشوی دراور

چیدمان دراور

1- وقت آن رسیده تا تعدادی از لباس ها را بیرون بگذارید.

اگر بیرون گذاشتن لباسی برایتان سخت است! یا برایتان پیش آمده که از بیرون گذاشتنش پشیمان شده و تصمیم نادرست گرفته باشید، قبل از تصمیم گیری سوالات زیر را از خودتان بپرسید.

آیا این لباس را دوست دارم؟ اگر واقعا لباسی را دوست دارید، بهتر است آن را نگهدارید. این اصل برای هدایا و یادگاری ها نیز صدق می کند. اما اگر تصمیم به نگهداشتن آن بگیرید، برای ساماندهی به چیدمان دراورتان نیاز دارید با چیز دیگری خداحافظی کنید. شما که نمی توانید هرسال دراورتان را بزرگ تر کنید!

چیدمان دراور اتاق خواب

چیدمان کمد لباس

 از این لباس چند تا دارم! به کارم می آید؟ داشتن چند تا از یک لباس گاهی اوقات بد نیست. اما اگر به مدل خاصی علاقه دارید که مدام می خرید و استفاده نمی کنید! بهتر است در مورد خداحافظی با یک یا دو تای آن ها آماده شوید. البته قبل از خداحافظی، شرایط اقتصادی را در نظر بگیرید. آیا می توانید یکی دیگر بخرید؟! راه بهتری هم هست. چند تا از آن ها را کنار بگذارید و در جای دیگر نگهدارید. مدتی بعد استفاده کنید.

مطلب مرتبط: 8 اکسسوری کمد لباس برای نظم دهی آسان و کم هزینه!

چیدمان رگال لباس

چیدمان دراور

2- وقت آن رسیده تا یک دسته بندی جدید برای برای لباس هایتان در نظر بگیرید.

گاهی اوقات نکات مهمی را در دسته بندی هایمان برای چیدمان دراور رعایت نمی کنیم. چیدانه از شما می خواهد، یک بار دیگر به دسته بندی هایتان نگاهی بیاندازید و سوالات زیر را از خودتان بپرسید.

این لباس را استفاده می کنم؟ چه وقت هایی؟ یکی از مواردی که در ساماندهی و نظم دراور کمکتان می کند، دسته بندی لباس ها به دو گروه لباس هایی که اغلب استفاده می کنید و لباس هایی که کم تر استفاده می کنید است. لباس هایی که اغلب استفاده می کنید را در یک کشوی جدا، جایی که آسان ترین دسترسی را دارید، قرار دهید. اگر امکان ذخیره در کشوی جدا را ندارید، بهتر است این لباس ها را در قسمت جلوی کشو قرار دهید و طوری تا کنید که با برداشتنشان لباس های دیگر بهم نریزد.

مطلب مرتبط: نظم دهی کمد لباس با این 8 اکسسوری معجزه گر!

کمد چوبی آیکیا

آیا دراور برای نگهداری از این وسایل مناسب است؟ شاید جای کفش ها در دراور نیست و باید آن ها را در طبقه پایین کمدتان نگهداری کنید. بعضی از لباس ها مانند: سوئیشرت ها را آویزان کنید. این لباس ها جای کم تری را در کمد اشغال می کنند. فکری به حال لباس های حجیمتان بکنید! با ورود به فصل بهار، لباس های زمستانی خود را در وکیوم ها قرار دهید. آن ها را در طبقه بالای کمدتان بگذارید. از لباس های رنگی و بهاری لذت ببرید!

چیدمان کشوی دراور

در چیدمان دراور وظیفه هر کشو چیست؟ تخصیص وظیفه ای خاص به هر کشو، به شما در یافتن لباس مورد نظر یاری می رساند. این شیوه برای لباس های کوچک و اکسسوری ها کارآمد تر است. برای اکسسوری هایتان می توانید از تقسیم کننده ها کمک بگیرید.

مطلب مرتبط: جای زیورآلات، ساعت و جواهرات، 10 ایده راه گشا!

دراور سه کشوی ایکیا

[[nid:85166]]

چیدمان روی دراور

چیدمان اکسسوری روی دراور

نوبت چیدمان اکسسوری های روی دراور است!

برای نظم و جلوه بهتر در چیدمان اکسسوری های روی دراور، از دسته بندی استفاده کنید. با این کار شما می توانید انواع رنگ ها و بافت ها را در کنار هم به نمایش بگذارید. نیازی نیست که اشیاء یکسان در یک گروه قرار گیرند. به عنوان مثال: چند کتاب و دستمال می توانند یک دسته را تشکیل دهند. قاب عکس و شمع دسته دیگر و یک گلدان به تنهایی بخش دیگری را تشکیل دهد. برای درک بیشتر این مفهوم شما را به دیدن تصاویر بالا با دقت بیش تری دعوت می کنیم.

همین الان از چیدانه کمک بگیر! ثبت درخواست در چیدانه رایگان است.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه