Chidaneh.com placeholder image

فرش گلبهی و کرم با چه رنگ مبلمانی ست می شود؟

به قلم: تحریریه چیدانه

سوال:

“براى فرش ايرانى دستباف با زمينه رنگ گلبهى و كرم چه رنگ مبلمانى رو براى اتاق نشيمن پيشنهاد مى ديد؟"

چوب و هنر

پاسخ:

اگر به دنبال ست کردن مبلمان با فرش کرم گلبهی‎تان هستید، از همین حالا به شما مژده‎ی یک دکوراسیون بهاری آمیخته با مهربانی و صمیمیت را می‎دهم. این 2 رنگ در دسته رنگ‎های ملایم و پاستلی قرار دارند که به‎راحتی با رنگ‎های تنالیته صورتی، کرم، بژ، شکلاتی و حتی سرمه ای و طوسی، ست می‎شوند. البته هرچقدر هم که دست و‎دلباز هستید، در استفاده از رنگهای تیره و تند، خسیس باشید، چرا که فضای شما را کوچکتر از آنچه هست نشان می‎دهند و هرگز نباید به‎صورت رنگ غالب در فضا به نظر برسند. اگر خواستید از آنها استفاده کنید، پیشنهاد می‎کنم از تنالیته کم رنگ آنها و پارچه مبلی ساده و بدون طرح استفاده کنید و حتما قدرت تاثیرگذاری آنرا با کوسن‎های کرم، گلبهی (متناسب با تم رنگی فرش) کاهش دهید‎‎‎.

مبلمان صدرا چوب
مبلمان مدرن مدل پرنسا
مبلمان صدرا چوب

گروه هنری ارمغان
پوف
گروه هنری ارمغان

اما پیشنهاد من به شما…

بسته به میزان رنگ کرم و گلبهی به‎کار‎‎رفته در فرشتان، می‎توانید از تنالیته‎ی این رنگ ها به نسبت معکوس در انتخاب پارچه مبلمان استفاده کنید؛ یعنی اگر نسبت رنگ کرم در فرش شما بیشتر از رنگ گلبهی است، بهتر است برای ایجاد توازن، مبلمانتان را از طیف رنگی صورتی-گلبهی انتخاب کنید و بالعکس.

فروشگاه دکوراسیون دکوریما
پرده پانچ حریر دکوریما کد 900
فروشگاه دکوراسیون دکوریما

پرده های تور یا حریر سفید، ارتباط خوبی با این دو رنگ برقرار می‎کنند.

دکوراسیون و مبلمان نیکانه
مبلمان دست دوز
دکوراسیون و مبلمان نیکانه

گروه هنری ارمغان
کوسن
گروه هنری ارمغان

با توجه به اینکه فرش‎های زیبای ایرانی معمولا از نقوش نسبتا شلوغی برخوردارند، پیشنهاد می‎کنم پارچه ای ساده برای مبل انتخاب کنید تا از ایجاد اغتشاش بصری در فضا جلوگیری شود.

کوسن‎ها اما می‎توانند ترکیبی از ساده و طرحدار انتخاب شوند. حتی می‎توانید قسمتی از طرح فرشتان را روی پارچه چاپ کرده و یک کوسن سفارشی بسازید.

مطلب کوسن های زیبا، 7پیشنهاد جذاب از ویترین کالاهای چیدانه را از‎دست ندهید!

لوستر ستامنس
شوروم تهران
لوستر ستامنس

لوستر ستامنس
شوروم تهران
لوستر ستامنس

برای درهم شکستن یکنواختی بصری، از رنگ‎های نقره‎ای و طلایی، در سایر اجزای دکوراسیون نظیر لوستر، دیوارکوب،‎ قاب عکس ها، آباژور و … استفاده کنید.

خواندن این مطالب را نیز به شما توصیه می کنم:

امیدوارم مهمان بعدی تور خانه گردی چیدانه، شما باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه