Chidaneh.com placeholder image

جاکفشی آپارتمانی، چه رنگی انتخاب کنم به ورودی منزلم بیاد؟

به قلم: تحریریه چیدانه

بسیاری از افراد بر این باور هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تنها باید به فضاهای مهم تری از جمله نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب ها و… توجه کرد و به همین دلیل نیز از طراحی دکوراسیون راهرو در منزل خود چشم پوشی می کنند و غالبا ساده ترین و بدون طراحی ترین وسایل را برای آن انتخاب می کنند. این در صورتی است که راهروی خانه به عنوان ابتدایی ترین بخش خانه که وظیفه خوش آمد گویی به مهمانانتان را بر عهده دارد از مهم ترین قسمت های هر خانه ای به حساب می آید. در نتیجه در انتخاب تک تک وسایل موجود در راهرو نیز باید دقت و وسواس بسیاری را به کار برد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
دیوارپوش آجری ورودی
عرفان شریف نژاد: عکاس

چوب و هنر

 به طور کلی یکی از اصلی وسایل و المان ها موجود در دکوراسیون راهرو جاکفشی است، وسیله ای پرکاربرد و مهم که غالبا توجه چندانی به چگونگی انتخاب آن نمی شود. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به موضوع رنگ جاکفشی بپردازیم و نحوه انتخاب این وسیله مهم و کاربردی در دکوراسیون راهرو را به شما معرفی کنیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

استودیو مدرن
منزل اقای دارابی
استودیو مدرن

انتخاب جاکفشی آپارتمانی کوچک

یکی از اصلی ترین مسائلی که ذهن افراد را در زمان انتخاب جاکفشی مشغول می کند، انتخاب جاکفشی جمع و جور و کوچکی برای آپارتمان هایی با ابعاد کم است. پیش از این در مطلبی با عنوان «جاکفشی های کوچک برای ورودی خانه های کوچک!» به طور مفصل به این نوع از جاکفشی آپارتمانی پرداخته ایم. بر اساس این مطلب مدل جاکفشی به نسبت متراژ خانه تفکیک شده است برای مثال:

جاکفشی کوچک ام دی اف برای منازل زیر 120 متر

  • فضای مجزای ورودی: اگر پشت در ورودی آپارتمان یک فضای کوچک دارید، می‌توانید جاکفش‌هایی که با چوب‌ لباسی ادغام شده‌اند را به دکوراتور خود سفارش دهید که در دیوار برای‌تان کار کند. این فضا معمولا با دیوار آشپزخانه یا سرویس بهداشتی ایجاد می‌شود.
  • راهرو: گاهی راهرویی جلوی در بخش پذیرایی را از اتاق‌ها جدا می‌کند. این نقشه در خانه‌های جنوبی بیشتر به چشم می‌خورد که می‌توانید با سفارش جاکفشی کوچک‌ جادار از این فضا استفاده کنید.
  • در وسط هال: اگر در ورودی وسط هال باز می‌شود، می‌توانید با جاکفشی کوچک کاربردی یک پارتیشن جلوی در ایجاد کنید. این فضا برای مواقعی که مهمان‌های رسمی دارید، واقعا به درد می‌خورد و با یک تیر دو نشان می‌زنید.

جاکفشی کوچک و جمع و جور برای منازل 60 تا 90 متری

در منازلی با این محدوده متراژ معمولا راهرو وجود ندارد و در بهترین حالت دیوار سرویس بهداشتی یا آشپزخانه فضایی مجزا برای ورودی آپارتمان کوچک شما ایجاد می‌کند. پس 2 گزینه وجود دارد.

  • ایجاد پارتیشن برای در وسط هال
  • تکیه دادن جاکفشی به دیوار

صنایع چوبی دارچوب
جاکفشی کمد بوفه
صنایع چوبی دارچوب

جاکفشی کوچک و جادار برای آپارتمان زیر 60 متری

در آپارتمان کوچک زیر 60 متری، احتمالا کنار دیوار آشپزخانه یا سرویس بهداشتی هم جای کافی برای جاکفشی ندارید. اینجا دو راه دارید:

  • ادغام دو بخش دکوراسیون: می‌توانید به دکوراتور بگویید از فضای دیگر اجزای دکوراسیون، برای شما استفاده کند. مثلا زیر تلویزیون برای شما جاکفشی در‌بیاورد.
  • طراحی انحصاری: ببینید دیوار کنار در چه مساحتی دارد، برای آن یک جاکفشی کوچک دراز یا باریک طراحی کنید.

معین صالحی
عکاسی خانه نسترن مرتضوی در مشهد
معین صالحی

انتخاب رنگ جاکفشی آپارتمانی

قطعا علاوه بر نوع و مدل جاکفشی، شما باید به رنگ جاکفشی آپارتمانی خود نیز توجه لازم را داشته باشید. پیش از هر چیز شما باید برای انتخاب رنگ جاکفشی آپارتمانی تان به رنگ های استفاده شده و در فضا و دکوراسیون راهرو توجه کنید و سعی داشته باشید که تا جای ممکن رنگ جاکفشی را متناسب با فضا انتخاب کنید. به همین دلیل نیز توصیه ما این است که در وهله اول به رنگ درب منزل خود توجه کنید و برای یکدستی فضا و جلوگیری از شلوغی بصری برای رنگ جاکفشی آپارتمانی تان نیز به سراغ همان رنگ بروید.

کمجا چوب
جاکفشی شوبین- تصویر 2
کمجا چوب

علاوه بر این شما باید به رنگ دیوار، کفپوش و سایر فضاهای موجود در راهرو هم توجه داشته باشید. به خاطر داشته باشید که عموما فضاهایی همچون راهروی منزل شلوغ و پر از وسایل ریز و درشت هستند. به همین دلیل هم بهتر است که تا جای ممکن با انتخاب رنگ جاکفشی مناسب از شلوغی بیش از حد فضا بکاهید. به همین دلیل هم سعی کنید که تضاد رنگی جاکفشی با سایر وسایل و المان های موجود در راهرو را به حداقل برسانید و بگذارید که فضا یکدست تر و یکنواخت تر به نظر برسد.

مطالب مرتبط:

سهیل زندآذر
منزل آقای عباسی و خانم خداشناس
سهیل زندآذر

مدل جاکفشی آپارتمانی

امروزه جاکفشی هایی که در بازار موجود هستند مدل های بسیار متنوع و متفاوتی دارند که باعث می شود هر کسی با هر سلیقه و البته ابعاد منزلی بتواند مدل جاکفشی آپارتمانی مناسبی را برای خود خریداری کند.

ریزو
جاکفشی
goldریزو

پیش از این در مطلبی با عنوان «مدل جاکفشی، اینهمه کفش رو کجا جا بدم؟» در رابطه با چگونگی انتخاب جاکفشی مناسب گفته شده است که بهتر است مجموعه کفش‌ های خود را به سه بخش تقسیم کنید:

  • کفش‌ هایی که به‌ صورت روزانه می‌ پوشید.
  • کفش‌ هایی که در آخر هفته‌ ها برای تفریح می‌ پوشید.
  • کفش‌ هایی که مخصوص موقعیت‌ های رسمی هستند.

علاوه بر این توصیه شده که به یاد داشته باشید کفش‌ های دم‌ دستی بهتر است در نزدیکی درب ورودی خانه که دسترسی به آن آسان است، نگه‌ داری شوند، اما مناسب‌ ترین فضا برای کفش‌ هایی که در آخر هفته‌ ها برای تفریح و کفش‌ های مخصوص موقعیت‌ های رسمی داخل کمد لباس‌ های شما است. با این‌حال شما ممکن است تعداد کفش جدید خریداری کنید، پس همیشه سعی کنید چند فضای اضافه برای فضای بیشتر و کفش‌ های جدید در نظر بگیرید.

دوگر
نیمکت و جاکفشی دوگر
دوگر

با مطالعه این مطلب شما می توانید با انواع مدل های جاکفشی آینه دار، نیمکت یا باکس در ورودی خانه و… آشنا شوید.

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی یافت آباد
استودیو پر

علاوه بر این در مطلب دیگری با عنوان «جاکفشی و جالباسی، 30 مدل کاربردی مناسب هر خانه!» نیز ایده های بسیاری از مدل جاکفشی آپارتمان پیش روی شما قرار گرفته که با مطالعه و البته تماشای آنها می توانید تجربه بسیار خوبی را برای خرید و انتخاب جاکفشی آپارتمانی خود به دست آورید.

فاطمه غفاری
دکوراسیون ورودی
فاطمه غفاری

پیش از این در مطلب دیگری با نام «جای کیف و کفش، 8 معجزه نظم دهی!» نیز به تفصیل در رابطه با انتخاب مدل جاکفشی صحبت شده است. با مطالعه این مطلب شما می توانید با انواع جای کیف و کفش روی شلف، جای کیف و کفش داخل کمد، جای کیف و کفش قفسه ای، جای کیف و کفش دیواری و… آشنا شوید.

“شما می توانید برای خرید و سفارش جاکفشی مورد نظر خود از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه