Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون باغچه ای رویایی در دل خانه کلاسیک بهاره سلیمانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

با بزرگ شدن متراژ خانه و باز بودن دست برای استفاده از هر گونه وسایل و مبلمان، گزینه های بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد. برخی دوست دارند به دنبال سبک مدرن باشند و خانه را ساده و با پلان باز طراحی کنند. ولی برخی دیگر تصمیم می گیرند از پتانسیل موجود در فضا استفاده کرده و سبک کلاسیک را به بهترین شکل برای دکوراسیون منزل خود به کار ببرند. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه می خواهیم دکوراسیون منزل کلاسیک خانم بهاره سلیمانی در کرمانشاه را به شما معرفی کنیم که علاوه بر سبک، روف گاردن و فضای سبز خصوصی آنها نیز جذابیت این خانه بزرگ را بیشتر کرده است.

دکوراسیون خانه های کلاسیک

سرویس خواب بالسا

 

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

خانه بهاره در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: ۴ نفر، زن و شوهر و دو فرزند
  • شغل خانم خانه: بلاگر و مترجم زبان انگلیسی
  • موقعیت شهر: کرمانشاه/ محله: ۲۲ بهمن
  • متراژ فضا: ۳۶۰ متر مربع
  • سال ساخت: ۱۳۹۷
  • طبقه: دو طبقه آخر 6 و ۷
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: ۴ خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: 4 عدد
  • سبک دکوراسیون طبقه اول: کلاسیک
  • سبک دکوراسیون طبقه دوبلکس: تلفیقی
  • رنگ های غالب: سبز و آبی، طلایی و کرم
  • ویژگی برجسته طراحی: جدا شدن دو طبقه دوبلکس به وسیله آسانسور درون منزل و وجود روف گاردن
  • طراحی اولیه و خام با دفتر معماری و دیزاین کامل با خودم (بهاره سلیمانی)
  • مدت زمان که طراحی داخلی و دیزاین کامل: یک سال
  • هزینه دکوراسیون منزل: حدود 200 میلیون تومان
  • فضای مورد علاقه: روف گاردن

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

داستان دکوراسیون خانه کرمانشاه

من به گل و گیاه علاقه بسیاری دارم و تا جایی که یادم می آید همیشه تعدادی گلدان در خانه نگهداری می کردم. اما دوست داشتم خانه ای داشته باشم که فضای مناسب تری برای نگهداری از تعداد زیادی گیاه در آن موجود باشد و واقعا بام سبز این خانه رویای من بود و همیشه به این چنین مکانی فکر می کردم.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

من همیشه عاشق سبک کلاسیک بودم ولی وقتی وارد این خانه شدم تصمیم گرفتم این بار همه چیز را مدرن و ساده انتخاب کنم و همین کار را هم کردم ولی بسیار زود پشیمان شدم. به هیچ وجه از فضای مدرن لذت نمی بردم و مدام احساس می کردم در یک محیط خالی و بدون روح زندگی می کنم که با خصوصیات شخصیتی من جور نبود.

مطلب پیشنهادی: زیبایی های سبک کلاسیک در معماری داخلی!

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

این بود که تصمیم گرفتم کم کم و ذره ذره فضا را به سمت سبک مورد علاقه ام سوق بدهم. ابتدا برای کابینت های ساده آشپزخانه موتیف های آماده تهیه و خودم رنگ و نصبشان کرد. در مرحله بعد تعدادی قاب به سبک کلاسیک تهیه و آنها را روی دیوارها نصب کردم تا این مرحله فضا فوق العاده تغییر کرد.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

در مرحله بعد قاب آینه بزرگ دکوراسیون پذیرایی که پشت میز نهارخوری قرار داشت را خودم دست به کار شدم و روی آن ورق طلا کار کردم، این آینه بسیار در تغییر فضا موثر بود.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

سپس تعدادی موتیف تهیه کردم و خودم به آنها رنگ صدفی و طلایی زدم و در قسمت های مناسب روی دیوارها و اطراف میز تلویزیون آنها را نصب کردم. به مرور زمان با اضافه کردن ظروف و وسایل تزیینی هماهنگی دکوراسیون خانه کامل شد و فضای طبقه پایین کاملا  به سبک کلاسیک در آمد و طبقه دوبلکس را هم برای ایجاد تنوع مدرن باقی گذاشتم.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

وسایل و لوازم در دکوراسیون پذیرایی خانه

  • کل مبلمان و میزهای نهارخوری: ۶۰ میلیون تومان
    میز تلویزیون: 3 میلیون تومان
    کل لوستر: ۳۰ میلیون تومان
    کل آباژورها: 7 میلیون تومان
    کل لوازم دکوری: 25 میلیون تومان
    کل فرشها: ۲۵ میلیون تومان
    گیاهان: ۱۰ میلیون تومان

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

هارمونی رنگها در طراحی داخلی منزل برای من از اهمیت بالایی برخوردار بود. اینکه رنگ مبلمان، فرشها، کاغذ دیواری ها و وسایل‌ تزیینی همه با هم هماهنگ باشند از اولویت های من در دکوراسیون منزل بود. به همین خاطر هیچوقت بی هدف صرف اینکه از چیزی خوشم آمده باشه، آن را خریداری نکرده ام. قبلش مجسم کردم که آیا این وسیله با بقیه وسایل من جور در می آید یا نه.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

به نظر من روشنایی ها و وسایل نورپردازی در دکوراسیون فوق العاده نقش موثری دارند و فضا را رویایی و گرم جلوه می دهند و نور را از حالت یکنواختی خارج می کنند. به همین خاطر من از انواع آباژور پایه دار، رومیزی، دیواری و انواع شمعدان مناسب با فضای محیط داخلی خانه به تعداد زیاد استفاده کرده ام.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

دکوراسیون به سبک تلفیقی در طبقه دوم

همانطور که گفته شد طبقه دوم خانه با مبلمان مدرن باقی مانده است و از آنجایی که گبه سنتی در فرش کف به کار برده شده، سبک دکوراسیون تلفیقی دیده می شود. میز دو نفره چوبی، طاقچه چوبی دکوری با ویوی زیبای روف گاردن، فضای دلنشینی به وجود آورده است.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

طراحی دکوراسیون اتاق والدین به سبک کلاسیک

  • سرویس خواب: ۸ میلیون تومان
    لوستر: ۲ میلیون تومان
    آباژور: یک میلیون تومان

سرویس خواب دونفره به سبک کلاسیک و با ترکیب رنگی کرم و طلایی طراحی شده است. استفاده از کاغذ دیورای طرح دار در این فضا یکنواختی رنگ روشن را از بین برده و با فضا هماهنگ شده است. با وجود بزرگ بودن متراژ اتاق خواب، استفاده از رنگ روشن در دلباز شدن آن تاثیر مثبتی داشته است.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

دکوراسیون اتاق نوجوان دخترلنه

  • سرویس خواب: ۶ میلیون تومان
  • آباژور و تجهیزات خواب: ۲ میلیون تومان

برای دیوار اتاق دختر بزرگم چون علاقه زیادی به سفر و جهانگردی دارد، از پوستر نقشه جهان استفاده کردم‌ تا همیشه با دیدنش حس خوبی به او القا شود. من فکر می کنم برای اتاق نوجوان و جوان هاو همچنین دفاتر خانگی این تم دکوراسیونی مناسب باشد.

دکوراسیون اتاق کودک

طراحی داخلی اتاق اتاق خواب کودک

  • سرویس خواب: ۷ میلیون تومان
  • آباژور و تجهیزات خواب: ۲ میلیون تومان

برای دیزاین اتاق دختر کوچکم هم از شخصیت کارتونی مورد علاقه اش استفاده کردم. پرده ها، روتختی، کوسن ها و آباژور همه طرح اسب تک شاخ هست که برای اکثر دختر بچه ها بسیار خوشایند و دوست داشتنی محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی: رنگ اتاق خواب دخترانه، محبوب ترین رنگ ها برای تمام سنین

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

کابینت کلاسیک در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

کابینت آشپرخانه نیز به سبک کلاسیک و با استفاده از تزیینات و دستگیره هایی طراحی شده است که جلوه بیشتری به این دکوراسیون داده است. استفاده از رنگ های روشن سفید و کرم فضا را دلباز و زیباتر کرده است.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

طراحی روف گاردن خانه دوبلکش کرمانشاه

برای فضای روف گاردن با تحقیق از باغبان ها و افراد مطلع و متخصص در این زمینه از گیاهانی استفاده کردم که ریشه های نه چندان بزرگی داشته باشند. درختچه هایی مثل یاس ‌هلندی، کاج های تزیینی، بوته های رز مینیاتوری، سیکاس و غیره در روف گاردن خانه من وجود دارند.

مطلب پیشنهادی: مزایای روف گاردن، چرا باید بام خانه را سبز کنیم؟

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

این گیاهان به گونه ای انتخاب شده اند که در زمستان و هوای سرد هم مشکلی نداشته باشند و بتوانند در دمای پایین هم دوام بیاورند. جنس باغچه ها و نرده های بام سبز از جنس ترمووود انتخاب شده است. این متریال کاملا مناسب فضای باز است و سرما، گرما، باد و باران آسیبی به آن نمی زند.

مطلب پیشنهادی: روف گاردن، مزایای طراحی بام سبز با ترمووود!

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

توصیه بهاره: از دکوراسیون خاصی تقلید نکنید

هیچوقت فقط صرف اینکه دکوراسیون و سبک خاصی مد و متداول است، خانه خود را دیزاین نکنید. خانه باید جایی باشد که شما و بقیه اعضای خانواده داخل آن احساس آرامش و امنیت کنید و از حضور در آن فضا لذت ببرید، نه اینکه بدون تحقیق و بررسی فقط از سبک و وسایل خاصی تقلید کنید. پس همیشه سعی کنید برای این کار طبق ‌سلیقه خود و بقیه اعضای خانواده تان پیش بروید.

برای مشاهده تصاویر بیشتر از دکوراسیون لوکس خانه کرمانشاه به پروفایل عکاس سری بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روف گاردن به بخش مربوطه بروید و یا در بخش ثبت درخواست جویای متخصصان این زمینه باشید. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه