معرفی جدیدترین و متنوع‌ترین مدل‌های پرده زبرا، کاربردی و جذاب

معرفی جدیدترین و متنوع‌ترین مدل‌های پرده زبرا، کاربردی و جذاب

به قلم: نرگس مهردادیان

جدیدترین و متنوع‌ترین مدل‌های پرده زبرا

پرده زبرا با نام‌های دیگر پرده دوبل رول یا پرده شب و روز یکی از انواع پرده کرکره‌ایست. این پرده با تنوع طرح و رنگ بالا می‌تواند با هر سلیقه‌ای هم‌خوانی داشته باشد. زبرا قابل استفاده در انواع سبک‌های دکوراسیون و فضاهای مختلف خانه و محل کار است. در سال‌های اخیر به‌دلیل تنوع زیاد پرده‌ زبرا در طرح، ابعاد متنوع، سهولت در استفاده، امکان ایجاد حریم خصوصی و قابلیت تنظیم نور طرفداران زیادی پیدا کرده است. مهم‌ترین ویژگی این نوع پرده قابلیت تنظیم نور ورودی و به میزان دلخواه است. در این مطلب از چیدانه با همراهی گروه دکوراسیون نووا تولید کننده انواع پرده زبرا به معرفی مدل‌های جدید و متنوع پرده زبرا این مدل کاربردی و زیبا می‌پردازیم. با ما همراه باشید…

چوب و هنر

پرده زبرا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

پرده زبرا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

مدل‌های پرده زبرا با طراحی‌های مدرن و متفاوتی در بازار موجود هستند. پرده زبرا از یک نوار افقی پارچه و یک نوار افقی تور که به‌صورت موازی کنار هم قرار گرفته‌اند‌، تشکیل شده. می‌توان به‌وسیله یک دسته‌ و با کمک غلتک‌هایی که در کنار پرده وجود دارد، کنترل، نوارها را به‌صورت دلخواه کنار یکدیگر قرار داد و میزان نور ورودی را تنظیم کرد. پرده زبرا از انواع پرده‌های تزئینی است که می‌توان از آن به‌عنوان پرده پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و دفاتر کار استفاده کرد. البته باید در نظر داشت که با توجه به سبک دکوراسیون منزل یا محل کار از انواع مدل پرده‌های زبرا استفاده کرد.

مزایای مدل پرده زبرا

مزایای مدل پرده زبرا

پرده زبرا به تنهایی قابلیت و مزایای پرده‌های کرکره‌ای، رولی، شید و توری را همزمان دارد.

  • این پرده دارای دو لایه موازی روی هم بوده که به‌صورت دوبل طراحی شده و امکان کنترل میزان نور بدون جمع کردن به‌صورت سایه و روشن را فراهم می‌کند.
  • طراحی پرده طوری است که با کمک دو لایه توری و غیر توری و حرکت آن‌ها روی هم می‌توان میزان نور وارد شده به محیط را بیشتر از دیگر انواع پرده کنترل کرد. حتی می‌توان با جمع کردن کامل پرده، فضا را روشن کرد و از حداکثر نور و دید در فضای منزل استفاده کرد.
  • همچنین دوام بالای این پرده‌ها، قابلیت نصب ‌راحت و وزن کمتر نسبت به دیگر پرده‌های کرکره‌ای از مزایای دیگر پرده زبراست.

 پرده زبرا زیبا

معایب پرده زبرا

پرده زبرا با وجود تمام ویژگی‌های مثبت معایبی نیز دارد:

  • یکی از این معایب نحوه شست و شوی پرده زبراست. برای آن‌که بتوان پرده زبرا را به‌خوبی تمیز کرد باید قطعات آن را از یکدیگر جدا کرد که در جداسازی احتمال آسیب دیدن قطعات وجود دارد. ی
  • کی دیگر از معایب پرده زبرا این است که در برخی موارد ایراداتی در زنجیر بالابر پرده ایجاد می‌شود که باز یا بسته کردن پرده را دچار مشکل می‌کند. در برخی موارد هم زنجیر به‌مرور آسیب دیده و پاره می‌شود.
  • از مهم‌ترین عوامل خرابی پرده‌های زبرا مشکلات گیربکس آن است که با مستهلک شدن یا عدم تناسب بین گیربکس و وزن پرده در مکانیزم آن اختلال ایجاد می‌شود. بهتر است از گیربکس‌های با جنس مقاوم و باکیفیت بالا استفاده شود.

انواع مکانیزم پرده زبرا

انواع مکانیزم پرده زبرا

پرده‌های زبرا به‌طور کلی دارای دو نوع مکانیزم دستی و موتوری هستند:

  • درمکانیزم دستیمی‌توان با کمک زنجیر پرده، میزان نور ورودی محیط را کم و زیاد کرد و آن را بین 10 تا 50 درصد تغییر داد.
  • امامکانیزم موتوریپرده زبرا با داشتن موتور الکتریکی ظریف و کوچک و ریموت کنترل این امکان را فراهم می‌کند که از فاصله دور هم بتوان پرده را بالا و پایین برد و نور را به اندازه دلخواه به‌صورت اتوماتیک در محیط تنظیم کرد.

نحوه شست و شوی پرده زبرا

نحوه شست و شوی پرده زبرا

همان‌طور که گفتیم یکی از معایب پرده زبرا سختی و مشکلاتی است که در شست و شوی آن ممکن است پیش ‌آید. اما توجه داشته باشید که می‌توان با روش‌هایی فرآیند شست و شو را آسان کرد. می‌توان پرده زبرا را به‌صورت ایستاده و در همان مکان ابتدا با سر برس جارو برقی گرد و غبارهای موجود روی سطح پرده را تمیز کرد و با کمک بخارشوی یا شامپوی فرش شست و شو داد. از این روش می‌توان برای شست و شو با فاصله کم استفاده کرد.

اما اگر در فاصله زمانی بیشتری به شست و شوی پرده زبرا می‌پردازید؛ ابتدا پرده را از پایه‌های نگهدارنده آن آزاد کنید برای باز کردن، پرده را توسط زنجیر تنظیم کننده تا پایین باز کرده سپس قاب را از بست دیواری جدا کنید و پرده را روی سطحی صاف پهن کنید. سپس با کمک یک اسفنج نرم و مواد شوینده حل شده در آب، آن را به آرامی بشویید. پس از شست و شو پرده را با فشار کم آب‌کشی کرده و در آخر آن را در مکانی صاف آویزان کنید تا به‌طور کامل خشک شود.

 

مدل پرده زبرا

استفاده از پرده زبرا در انواع سبک‌های دکوراسیون

پرده زبرا در انواع مدل‌های پرده زبرا ساده، طرح‌دار، پلیسه‌ای و ترکیبی موجود است. اگر می‌خواهید دکوراسیون منزل‌تان شیک و خاص به نظر برسد بهتر است از بین این طرح‌های متنوع، پرده‌ای متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل انتخاب کنید. برای مثال پرده زبرا با ظاهر ساده و کاربردی خود برای دکوراسیون به سبک مینیمال و مدرن انتخاب مناسبی است. اما در دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک بهتر است این نوع پرده را همراه با دکوری متناسب با سبک کلاسیک به‌صورت ترکیبی به‌کار ببرید.

استفاده از پرده زبرا در فضاهای مختلف منزل

استفاده از پرده زبرا در فضاهای مختلف منزل

برای دوخت پرده زبرا از انواع مختلف پارچه‌های طرح‌دار یا ساده استفاده می‌شود و می‌توان از انواع پرده زبرا منزل نوا برای پنجره‌های آشپزخانه، اتاق خواب یا سالن پذیرایی استفاده کرد. معمولا این پرده به تنهایی در دکوراسیون سالن پذیرایی استفاده نمی‌شود، مگر در دکوراسیون‌هایی به سبک مدرن و در مواقع دیگر به‌صورت ترکیبی با پرده‌های دکور استفاده می‌شود. پرده زبرا بیشتر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه و اتاق خواب استفاده می‌شود و با توجه به مدل و رنگ‌های متنوع می‌تواند برای انواع دکوراسیون مناسب باشد.

 مدل پرده زبرا پذیرایی

مدل‌های پرده زبرا پذیرایی

یکی از بهترین انواع پرده‌ کرکره‌ای که می‌توان با آن سالن پذیرایی را تزیین کرد، پرده‌های زبرا است. می‌توان با بالا و پایین کردن دو لایه موازی پرده مقدار نور ورودی به فضای پذیرایی را به‌صورت دلخواه تنظیم کرد و نورپردازی مناسب و متفاوتی در منزل ایجاد کرد. همچنین کارایی و نمای منحصر به فرد پرده زبرا موجب شده این نوع پرده مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرد. تنوع رنگ‌های پرده زبرا زیاد است و می‌توان با توجه به رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون پذیرایی، رنگ پرده را انتخاب کرد. حتی می‌توان برای شکیل شدن فضا پرده زبرای پذیرایی را همراه با پرده‌های دکور به‌صورت ترکیبی استفاده کرد.

مدل‌های پرده زبرای آشپزخانه

مدل‌های پرده زبرای آشپزخانه

امروزه پرده زبرا از انواع پرده آشپزخانه در این فضا و به‌خصوص آشپزخانه‌های ایرانی کاربرد زیادی دارد. می‌توان با نصب این پرده‌ها روی پنجره آشپزخانه، دکوراسیون متفاوت و جذابی داخل فضای آشپزخانه ایجاد کرد. بهتر است رنگ پرده‌های زبرا با رنگ کابینت‌های آشپزخانه و دیگر اجزای دکوراسیون این فضا همخوانی و مطابقت داشته باشد. همچنین با این نوع پرده می‌توان میزان نور ورودی را تنظیم کرد و از دکوراسیون زیبای آشپزخانه در زمان آشپزی یا صرف غذا لذت زیادی برد.

استفاده از پرده زبرا در انواع سبک‌های دکوراسیون

مدل‌های فانتزی پرده زبرا برای اتاق کودک

پرده زبرا اتاق کودک نووا با طرح‌های فانتزی و کارتنی از جذاب‌ترین مدل‌های پرده اتاق کودک است که جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به اتاق آن‌ها می‌بخشد و فضایی جذاب و دوست داشتنی با طرح‌های مورد علاقه‌شان برای کودکان و حتی نوجوانان ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که نوع دکوراسیون و طراحی فضای اتاق خواب کودکان و نوجوانان می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه و رفتار آن‌ها داشته باشد. بهتر است از طرح‌های استفاده کنید که در عین زیبایی و تناسب با سلیقه آن‌ها، فضایی آرامش بخش و دلپذیر برایشان ایجاد می‌کند.

پرده زبرا اداری

پرده زبرا اداری

پرده اداری پوششی است که به عنوان یک عنصر تزیینی و کاربردی در ساختمان‌های اداری استفاده می‌شود. فضاهایی مانند ادارات، مطب‌ها و بیمارستان‌ها. پرده اداری به دلیل تاثیر فراوان بر دکوراسیون شرکت، کارکنان و افرادی که وارد محیط کار می‌شوند اهمیت زیادی دارد. انواع پرده زبرا با ظاهر ساده و کاربردی خود گزینه مناسبی برای فضاهای اداری، دفاتر کار و شرکت‌ها هستند. با انتخاب پرده اداری مناسب می‌توان محیط مناسبی برای کارمندان ایجاد کرد تا در آرامش مشغول به کار شوند. پرده‌ زبرا اداری نووا بهترین انتخاب برای دکوراسیون‌های ساده اما در عین حال مدرن محل کار است.

نصب پرده زبرا

نصب پرده زبرا

پرده زبرا به دو صورت دیواری و سقفی نصب می‌شود. اجزای پرده زبرا شامل پایه‌های مخصوص نصب و پرده آماده است که در کارخانه تولید می‌شود. قبل از خرید پرده باید بدانید که پرده زبرا دیواری یا سقفی را انتخاب کرده‌اید.

نصب دیواری:

برای نصب پرده زبرا دیواری، 10 تا 15 سانتیمتر از محل اندازه‌گیری پایه پرده به سمت داخل علامت زده و سوراخ می‌شود. سپس پایه پرده با پیچ روی دیوار نصب شده و پایه سقفی به‌صورت افقی و هم‌راستا با آن، زیر پایه دیواری با پیچ و مهره نصب می‌شود. در آخر پرده را از قسمت شیار پشتی داخل پایه بالا قرار داده و قسمت جلویی پرده را به بالا فشار داده تا در داخل پایه قرار گیرد.

نصب سقفی:

نصب پرده زبرا سقفی هم مانند دیواری است. ابتدا 10 تا 15 سانتیمتر به سمت داخل را علامت زده و سوراخ کرده، سپس پایه سقفی به سقف پیچ می‌شود. پرده را از شیار پشت، داخل پایه سقفی گذاشته و قسمت جلو را به سمت بالا فشار داده تا داخل پایه قرار گیرد.

پرده زبرا از انواع پرده کرکره‌ای افقی

و در آخر

پرده زبرا از انواع پرده کرکره‌ای افقی است که سبکی مدرن و مینیمال دارد. اما با راهکارهایی قابل استفاده در سبک دکوراسیون کلاسیک هم می‌شود. این نوع پرده قابلیت انواع پرده‌های شید رول، کرکره‌ای، توری و  پارچه‌ای را هم‌زمان دارد. این پرده کاربردی با قابلیت تنظیم میزان نور ورودی، استفاده آسان و نصب راحت در انواع طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در بازار موجود است. با توجه به سبک دکوراسیون می‌توان از انواع آن‌ در فضاهای داخلی مورد نظر استفاده کرد.

گروه دکوراسیون نووا با یک دهه سابقه در طراحی و ساخت محصولات مدرن دکوراسیون با به کارگیری مدرنترین تکنولوژی روز، همواره جدیدترین محصولات را به بازارعرضه می‌کند. حذف واسطه، مشاوره خرید محصول و قیمت مناسب با کیفیت بالا، از مهم‌ترین خصوصیات این مجموعه است. پرده‌های مدرن رولی نووا شامل پرده زبرا، شید، سیلویت و شب و روز در تنوع چاپی، ساده و اداری و موجود است. شما هم اگر می‌خواهید از پرده‌های زبرا جذاب و کاربردی در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان استفاده کنید. می‌توانید با تماس با گروه دکوراسیون نووا بهترین و شیک‌ترین انتخاب را در رنگ، طرح و سایز دلخواه خود داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه