Chidaneh.com placeholder image

انواع کاکتوس خانگی، این همراه همیشه سبز در منزل شما!

به قلم: تحریریه چیدانه

نگهداری از گیاهان آپارتمانی همیشه جذابیت های مخصوص به خود را دارد و می تواند در ایجاد حس و حال مثبت و دلپذیر در خانه تاثیرگذار باشد. معمولا تمامی متخصصین و طراحان دکوراسیون منزل وجود یک یا چند گلدان را از عناصر اصلی یک خانه به شمار می آورند. طبیعتا تنوع بسیار بالای گیاهان آپارتمانی باعث می شود که هر فردی با توجه به سبک زندگی، آب و هوای محل زندگی، زمان و حتی حوصله خود بتواند یک یا چند گلدان را تهیه کرده و از آنها نگهداری نماید.

در این میان یکی از پرطرفدارترین گیاهان کاکتوس ها هستند. این نوع از گیاهان آپارتمانی به واسطه شکل ظاهری و نحوه نگهداری ویژه ای که دارند مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرند. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به انواع کاکتوس خانگی پرداخته، تعدادی از بهترین ها را به شما معرفی کرده و از شرایط نگهداری از آنها برایتان بگوییم. پس اگر شما هم عاشق داشتن خانه ای سبز و پرطراوت هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چوب و هنر

باغ من
گلهای کاکتوس
باغ من

انواع کاکتوس خانگی

نگهداری از کاکتوس در خانه

طبیعتا قبل از آن که گیاه کاکتوس خود را به خانه بیاورید باید با روش های نگهداری و همین طور نکاتی که برای حفظ طراوت و سلامتی آن لازم است را بدانید. یکی از اصلی ترین ویژگی های گیاه کاکتوس نیاز به نگهداری کم آنهاست. بهتر است برای رشد بیشتر گیاه خود با توجه به نوع آن، کاکتوستان را در معرض نور خورشید قرار دهید. در فصل زمستان می توانید گیاه را در مکان هایی به سمت جنوب قرار دهید تا آفتاب مورد نیاز به آن بتابد. از بابت فصل های بهار، تابستان و پاییز نیز خیالتان راحت باشد. شما می توانید کاکتوس خانگی خود را  در فضای باز و آفتاب گیری مثل بالکن قرار داده و از رشد آنها آسوده خاطر باشید.

با توجه به گرم بودن هوا در فصل های تابستان و بهار توصیه می شود که آبیاری و آبدهی گیاه کاکتوس خود را هفته ای دو تا سه بار انجام داده و هر بار به مقدار یک سوم از حجم گلدان به آن آب دهید.

مطلب مرتبط: انواع کاکتوس تزیینی را به دکوراسیون خانه خود بیاورید!

باغ من
گلهای کاکتوس
باغ من

نگهداری از کاکتوس در خانه

خاک مناسب گیاه کاکتوس نیز از موضوعات مهم در رابطه با نگهداری از کاکتوس در خانه است. معمولا خاک مناسب کاکتوس ها از موادی مانند یک سوم کود پوسیده، یک سوم برگ پوسیده و یک سوم خاک مرغوب است که به آن ماسه نیز اضافه می شود. یادتان باشد که در زمان تعویض گلدان کاکتوس خود مراقب ریشه گیاه باشید تا هیچ گونه آسیبی نبیند. علاوه بر این بهتر است که تا یک یا دو روز بعد از تعویض گلدان کاکتوس خود آن را آبیاری کنید.

در نهایت نیز باید اشاره کنیم که اگر هر زمان تصمیم به خرید گونه و نوعی از کاکتوس ها گرفتید بهتر است با مشورت یک متخصص با توجه به ویژگی های آن نوع از کاکتوس خانگی دست به نگهداری و آبیاری آن بزنید، چرا که کاکتوس ها هر کدام در شرایط به نسبت متفاوتی رشد خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی : نگهداری کاکتوس، خانه سبز میترا با انواع گلهای زینتی!

 کاکتوس چانه

کاکتوس خانگی چانه

کاکتوس چانه

این نوع از کاکتوس که با اسم کلاه قرمز یا یاقوتی نیز شهرت دارد به آب خیلی زیادی برای رشد خود نیاز نخواهد داشت، اما این بدان معنا نیست که به مراقب نیز محتاج نیست! باید گفت که قسمت رنگ و یاقوتی رابطه خوبی با نور ندارد، اما قسمت سبز رنگ می تواند کمی در معرض نور خورشید قرار بگیرد. به همین دلیل هم معمولا توصیه می شود که این نوع کاکتوس خانگی خود را در بالکن نگهداری نمایید.

مطلب مرتبط: تکثیر کاکتوس، همین روزا بیشتر میشن!

کاکتوس سرئوس تتراگونوس

کاکتوس خانگی سنوس تتراگونوس

کاکتوس سرئوس تتراگونوس

کاکتوس سرئوس تتراگونوس که نام دیگر آن قلعه جادویی است گزینه خوبی برای نگهداری در خانه است. این نوع از کاکتوس خانگی با جذب نور و همین طور در جهت نور خورشید رشد پیدا می کند. به همین دلیل نیز بهتر از برای حفظ رشد در تمامی جهت ها، آن را هر چند وقت یک بار بچرخانید. این نوع از کاکتوس معمولا رشد خوبی دارد و با توجه به نحوه نگهداری شما می تواند حداقل تا یک دهه همراه شما باشد.

مطلب پیشنهادی : عجیب ترین گیاهان، 18 گلدان متفاوت برای خانه سبزتان!

کاکتوس ژمینو کالیسیوم بالدیانوم

کاکتوس خانگی ژمینو

کاکتوس ژمینو کالیسیوم بالدیانوم

این نوع از کاکتوس که با نام چانه کوتاه نیز معروف است می تواند به خوبی در گلدان رشد کند. باید بگوییم که این نوع کاکتوس خانگی تحمل بی آبی را دارد. یکی از اصلی ترین دلایل زیبایی کاکتوس ژمینو کالیسیوم بالدیانوم داشتن گل هایی صورتی و یا سفید رنگ است، اما یادتان باشد که تیغ های این گیاه بسیار تیز و برنده هستند!

مطلب مرتبط: اصول نگهداری کاکتوس در خانه!

کاکتوس آپونتیا میکروداسیس

کاکتوس خانگی آپونتیا

کاکتوس آپونتیا ميكروداسيس

آپونتیا ميكرودائيس که خیلی از ما آن را با نام زبان مادر شوهر می شناسیم از آن دسته کاکتوس هایی است که می تواند شما را در خانه تان همراهی کند. خارهای این گیاه به صورت یکدست سطح آن را پوشانده است. برای نگهداری از این نوع کاکتوس خانگی نیز معمولا بعد چیزی حدود دو سال نیاز به تعویض گلدان خواهد شد. توصیه ما این است که برای حفظ طراوت این کاکتوس آن را در گلدان هایی بدون لعاب کاشته و نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی : گیاهان خاص آپارتمانی، 11 گیاه کمیاب با نگهداری‌ آسان!

مامیلاریا هانیانا

کاکتوس خانگی مامیلاریا

کاکتوس مامیلاریا هانیانا

این نوع از کاکتوس خانگی که به کاکتوس بانوی پیر نیز شهرت دارد دارای تیغ و پرز بر سطح خود است. در فصل بهار این نوع کاکتوس گل های صورتی و یا بنفشی پیدا می کند که زیبایی حیرت انگیزی را در خانه شما ایجاد خواهند کرد. برای خاک گلدان این کاکتوس خانگی بهتر است به سراغ ترکیبی از خاک گلدان و شن بروید و چیزی حدود یک هفته در میان نیز آن را آبیاری نمایید.

مطلب پیشنهادی : قلمه زدن گیاه آپارتمانی، آزاده از دنیای سبز گیاهان خود می گوید!

کاکتوس آسترو فیتوم آستریاس

کاکتوس خانگی آسترو فیتوم

کاکتوس آسترو فیتوم آستریاس

این نوع کاکتوس که با نام کاکتوس ستاره ای نیز شهرت دارد، شامل 8 قسمت می شود که هر کدام کرک و نقاط کوچک سفید رنگی دارند. جالب است بدانید که یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این گیاه را تبدیل به یک کاکتوس پرطرفدار برای نگهداری در خانه کرده است داشتن گلی زرد رنگ در فصل بهار است. پس سعی کنید که برای نگهداری از این نوع گیاه نهایت حوصله و دقت خود را به کار بگیرید تا این گل را با چشم خود ببینید. اگر ابعاد و اندازه کاکتوس برایتان مهم است باید بگوییم که آسترو فیتوم آستریاس چیزی حدود 5 تا 15 سانتی متر قطر دارد و گزینه مناسبی برای نگهداری در خانه به شمار می آید.

نمونه های بیش تر را درچیدانه پیدا کنید :

گالری نگارینه
کاکتوس
گالری نگارینه
گالری نگارینه
کاکتوس
گالری نگارینه
گالری نگارینه
کاکتوس
گالری نگارینه
مستر کاکتوس | mr_cactus
گل و گیاه خانگی
مستر کاکتوس | mr_cactus
مستر کاکتوس | mr_cactus
باغ شیشه ای
مستر کاکتوس | mr_cactus
مستر کاکتوس | mr_cactus
کاکتوس
مستر کاکتوس | mr_cactus

“در زمینه گیاهان خانگی، محوطه سازی و فضای سبز می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه