Chidaneh.com placeholder image

مدل پرده ساده، سادگی و زیبایی در کنار هم!

به قلم: تحریریه چیدانه

انتخاب پرده در دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین و البته اصلی ترین انتخاب ها به شمار می آید و نیازمند بررسی و دقت بالایی است. امروزه تنوع طرح، مدل، نوع و جنس پرده های موجود در بازار آن قدر بالا است که می تواند هر کسی را با هر نوع سلیقه و البته نوع و سبک دکوراسیون منزل تحت پوشش خود قرار دهد. در این میان خیلی از افراد ترجیحشان مدل پرده ساده است و تصمیم دارند که برای انتخاب پرده منزل خود به دنبال طرح های پیچیده ای نروند.

مدل پرده ساده در آشپزخانه

چوب و هنر

پرده سرای اطلس پاسداران
پرده پذیرایی مخمل
پرده سرای اطلس پاسداران

به همین دلیل هم در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به موضوع مدل پرده ساده در دکوراسیون منزل بپردازیم و توضیحاتی را در نحوه استفاده از این نوع پرده برایتان در میان بگذاریم. پس اگر شما هم به دنبال راه های استفاده از مدل پرده ساده خانه هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی : انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی

استفاده از پرده ساده برای هر سبک دکوراسیونی

پرده سرای اطلس پاسداران
پرده مدل پانچ
پرده سرای اطلس پاسداران

استفاده از پرده ساده برای هر سبک دکوراسیونی

یکی از مزیت های استفاده از پرده ساده در دکوراسیون منزل آن است که شما می توانید آن را برای هر نوع و سبک دکوراسیونی منزل خود استفاده نمایید. شما می توانید با انتخاب پرده ساده منزل خود در همراهی و همنشینی سایر وسایل دکوراسیونی دقت لازم را به کار ببرید تا خانه تان دقیقا به همان سبکی که مد نظر دارید شکل گرفته و چیدمان شود. انتخاب صرفِ رنگ پرده ساده، خود تاثیر به سزایی در ایجاد سبک دکوراسیونی دارد، برای مثال در برخی از شرایط شما می توانید با تهیه پرده ساده ای به رنگ قهوه ای و یا طلایی، آن را در دکوراسیونی با سبک لوکس استفاده کرده و در شرایطی دیگر با انتخاب رنگ سفید یا طوسی از آن برای دکوراسیونی با سبک مدرن بهره بگیرید. این یعنی تاثیر متقابل سایر وسایل در کنار مدل پرده ساده شما تعیین کننده خواهد بود.

نکته مهمی که در رابطه با مدل پرده ساده وجود دارد آن است که این نوع از پرده به دلیل آن که طرحی ندارند، تمامی توان و تاثیر خود را در رنگ خود نشان خواهند داد، بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای مدل پرده ساده از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مطلب پیشنهادی : انواع مدل پرده ، انتخاب و خرید آسان می شود!

استفاده از پرده ساده در دکوراسیون شلوغ

پرده سرای اطلس پاسداران
پرده ساده
پرده سرای اطلس پاسداران

مدل پرده ساده در دکوراسیون شلوغ

پرده ساده می تواند در دکوراسیونی شلوغ و پر از طرح به کمک شما بیاید و فضا را به تعادل برساند. اگر حس می کنید که سایر وسایل دکوراسیون شما پر از طرح هستند و یا تعداد وسایل ریز و درشت زیاد است می توانید از مدل پرده ساده کمک بگیرید و فضای اتاق را منسجم تر نمایید. این مسئله حتی در رنگ دکوراسیون منزل شما نیز تاثیرگذار است. اگر دکوراسیون منزل شما تیره است و این تیرگی، نوعی گرفتگی و یا شلوغی در فضا ایجاد کرده است شما می توانید با انتخاب مدل پرده ساده و البته روشن به کمک این فضا رفته و آن را به تعادل برسانید.  

مطلب پیشنهادی : 15 پرده زیبا که دکوراسیون منزل تان را دگرگون می کنند!

پرده ساده به عنوان نقطه کانونی

مدل پرده ساده به عنوان نقطه کانونی

شما می توانید با ترفندها و رعایت اصولی، حتی یک پرده ساده را تبدیل به یک نقطه کانونی کنید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید رنگ قرمز پرده ساده اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند. برای رعایت هماهنگی این رنگ با سایر قسمت های دکوراسیون نشیمن از کوسنی با همین رنگ نیز استفاده شده است. بنابراین انتخاب یک رنگ مناسب و برجسته برای مدل پرده ساده می تواند در چنین شرایطی به یاری شما آید.

مطلب پیشنهادی : آنچه قبل از انتخاب پرده اتاق خواب باید بدانید!

ترکیب پرده ساده و طرح دار

استفاده از پرده ساده در کنار پرده طرح دار

یکی از جذابیت هایی که استفاده از مدل پرده ساده دارد آن است که می توانید آن را با پرده ای دیگر ترکیب کرده و در جلوه بیشتر هر کدام از این پرده ها تاثیرگذار باشید. معمولا در کنار پرده هایی که طرح ها و نقوش زیاد و فشرده ای دارند از یک پرده ساده ولی هماهنگ از نظر رنگی با آن استفاده می شود. با دقت در این تصویر می توانید نمونه ای بارز از این نوع پرده را مشاهده کنید. پرده طرح دار و گل گلی ای که می بینید دارای گل هایی با رنگ زرد است و به همین دلیل هم برای پرده هم نشین با آن نیز به سراغ نمونه ای ساده و زرد رنگ رفته شده است.

مطلب پیشنهادی : 6 نکته‌ای که باید قبل از انتخاب پرده‌ها بدانید!

ترکیب چند رنگ از پرده ساده

استفاده از رنگ های متفاوت از مدل پرده ساده

شاید در وهله اول به نظر برسد که پرده ساده به لحظا شکل معمولی و ساده خود نمی تواند تصویری متفاوت ایجاد کند، اما شما می توانید با کمک چند پرده ساده، اما با رنگ هایی متفاوت ترکیبی خارق العاده و متنوع بسازید. در این تصویر نمونه بارزی از آن را مشاهده می کنید که نصب چند پرده ساده با رنگ های متفاوت در کنار هم توانسته ترکیبی متفاوت شکل داده و به نوبه خود طرح و الگویی ایجاد نماید.

مطلب پیشنهادی : پرده شید رومی زینت بخش دکوراسیون منزل شما

مدل نصب پرده ساده

نحوه نصب مدل پرده ساده

با وجودی که مدل پرده ای که انتخاب کرده اید ساده است، اما شما می توانید با خلاقیت در نصب و استفاده از مدل های متنوع و متفاوتی از طراحی پرده ساده، فضایی منحصر به فرد و متنوع ایجاد کنید. با توجه به تصویری که مشاهده می کنید شما می توانید پرده ساده خود را با ساده ترین راه ها به شکل ویژه ای آویخته و به آن مدل دهید.

مطلب پیشنهادی : مدل پرده آشپزخانه، کدوم به خونه من میاد؟!

نصب پرده ساده در خانه

سخن آخر

با وجود تمامی راه ها و ایده هایی که تا به اینجای مطلب در رابطه با مدل پرده ساده با شما در میان گذاشته شد، باید گفت که اولین و مهم ترین مسئله در رابطه با انتخاب مدل و نوع پرده ساده، سلیقه و علاقه شما است. شما می توانید حتی ساده ترین پرده را در کنار ساده ترین وسایل قرار داده و در عین حال فضایی خارق العاده ایجاد نمایید. تنها چیزی که در تمامی شرایط باید به آن توجه داشته باشید حفظ زیبایی و ذوق موجود در فضا است. شما می توانید با بررسی برخی مدل ها و ایده هایی در این زمینه به مدل مورد نظر خود دست یابید.

اگر به دنبال پیده مناسب برای منزل خود هستید حتما اهالی فن چیدانه را دنبال نمایید.

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه