ست مبل و میز غذا‌خوری، چطوری باهم هماهنگشون کنیم؟

ست مبل و میز غذا‌خوری، چطوری باهم هماهنگشون کنیم؟

به قلم: حسین رجب چالی

انتخاب ست مبل و میز غذاخوری با سبک و وزن ظاهری یکسان، باعث می شود هر اتاقی هماهنگ به نظر برسد و رنگی که در موقعیت استراتژیک و درست استفاده شده باشد می‌تواند چشم شما را به داخل اتاق بیشتر جلب کند. خانه‌ای خریده‌اید که نمی‌توانید برای مبله کردنش صبر کنید، تصویر کاناپه‌های راحت و صندلی‌های میز نهار‌خوری در سرتان به رقص درمی‌آید، اما وقتی نوبت به کنار هم قرار دادن این افکار می‌رسد، ذهن شما گیج می‌شود.

 خیلی از ما علاقه‌مند به چیدن خانه‌ای با مدل‌های متنوع مبلمان و میز غذاخوری شامل، محصولاتی از طراحان مختلف یا حتی دوره‌های مختلف هستیم. متنوع، فقط کلمه‌ای برای کنار هم انداختن چیزهایی که به کارتان می‌آید نیست. این کلمه یک استراتژی برای کنار هم قرار دادن عناصری با ظاهری زیبا، گلچین شده که شامل یک شماتیک تزیینی برای هماهنگی فضا است.

سرویس خواب بالسا

مبلمان و میز غذا خوری

ست مبل و میز غذاخوری

انتخاب رنگ برای مبل و میز غذاخوری

یک راه استراتژیک برای ترکیب و هماهنگ کردن مبلمان خانه‌تان، استفاده از رنگ است. روشی مناسب برای اتصال بین قطعات مختلف در یک اتاق. مثلا ممکن است شما اتاقی داشته باشید که پر از مبلمان ناهم‌خوان است. خب، بهتر است که به فکر تغییر رنگ آنجا باشید. اساس این کار، یک طرح شماتیک تک‌رنگ با با دیوارهای سفید و مبلمان سفید در سبک‌های مختلف است که سال‌هاست رواج دارد.

مطلب پیشنهادی: میز و صندلی ناهارخوری، ترکیب رنگ و نقش و مدل!

رنگ‌هایی که در چرخه رنگ کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، باطراوت‌ترین ترکیب رنگی را ارائه می‌دهند. اما اگر می‌خواهید از چندین رنگ در مبل و میز غذاخوری یا لوزم‌جانبی خود استفاده کنید، به فکر یک پس زمینه‌ی خنثی مانند سفید یا بژ باشید.

مبل و میزناهارخوری

ست مبلمان و نارخوری

بازی چشم برای ست مبلمان و غذاخوری

تکرار یک اصل طراحی است که اجزای داخل یک اتاق را به یکدیگر پیوند می‌زند، برای مثال اگر یک اتاق پر‌رنگ با یک عنصر یا محصول نارنجی رنگ داشته باشید، این محصول نقطه ی کانونی خواهد بود. اما اگر اتاقی داشته باشید که سرتاسر آن رنگ نارنجی است، چشم شما تشویق به بازی و گردش در اتاق می شود.

استفاده از پارچه و روکش استفاده از پارچه‌های با بافت متضاد و جسورانه، یک راه عالی برای پیوند چند نوع مبلمان است که معمولا از دید چرخ رنگ با یکدیگر هم‌خوانی ندارند. بافت‌های غیر عادی و با‌طراوت همه جا هستند و اتاق‌هایی که به خوبی ترکیب بافت‌های مختلف را در خود دارند شگفت‌انگیز خواهند شد. می‌توانید برای مبل و میز غذاخوری خود از یک بافت الگوی راه‌راه استفاده کنید و برای صندلی مهمان‌تان از یک بافت گلدار چند رنگ. پس از همان بافت گلدار ولی در اندازه‌ی کوچک تر برای کوسن‌ها استفاده کنید.

مبلمان و غذاخوری توفیق
میز و صندلی غذاخوری
مبلمان و غذاخوری توفیق

اگه می‌خواهید اتاق خود را ساده نگه دارید، قالی یا قالیچه‌ای را پیدا کنید که رنگ آن همانی باشد که شما در اتاق خود در نظر دارید که استفاده کنید. حواستان باشد که عاقلانه این است که قالی و قالیچه را قبل از مبله کردن اتاق خریداری نمایید.

مکن است زمان زیادی را صرف پیدا کردن قالیچه‌ی مناسبی برای هماهنگ‌کردن با مبل راحتی سبز روشن‌تان که بافتی گل‌گلی دارید کنید، ولی بهتر است که اول قالیچه را پیدا کنید و بعد مبلمان‌تان متناسب با قالیچه خریداری کنید.

سایز و اندازه ست مبل و میز غذاخوری

اهمیت سایز و اندازه در انتخاب مبل و میز ناهارخوری

زمان مبله کردن یک اتاق به ابعاد و اندازه دقت کنید. مثلا یه میز کوچک قهوه باید با دیگر ابعاد مبلمان شما از نظر اندازه هم‌خوانی داشته باشد.

راه دیگری برای رسیدن به تعادل، انتخاب مبل و میز غذاخوری است که از نظر وزن بصری با یکدیگر مطابقت دارند. یک مبل راحتی خیلی نرم با یک میز با پایه‌های دوکی شکل و دراز هم‌خوانی ندارد. در عوض باید به دنبال میز بزرگی باشید که از نظر بصری با مبل راحتی هم‌خوانی داشته باشد.

مطلب مرتبط: میز ناهارخوری گرد، دورهمی های خوشمزه با مدل های جدید!

اندازه‌ی مبلمان باید یا اندازه‌ی اتاق جفت و هم‌خوان باشد. اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید نباید آن را با یک دست مبلمان بزرگ مبله کنید. قطعا این اتاق خیلی شلوغ به نظر می‌رسد و جایی برای رفت و آمد شما و مهمانان‌تان نخواهد بود. برعکس اگر در خانه‌تان اتاق غذا‌خوری بزرگی دارید، یک میز نهار‌خوری کوچک و چهار نفره در بزرگی اتاق گم خواهد شد. همان‌قدر که مبلمان شما نیاز به داشتن مقیاس و اندازه دارد، همان‌قدر نیز باید در اتاق کاربرد داشته باشد.

مبلمان و غذاخوری توفیق
مبلمان و غذاخوری
مبلمان و غذاخوری توفیق

مواد و متریال مبل و میز غذاخوری

اگر مبلمان چوبی را با همان حالت چوبی ترجیح می‌دهید، پیدا کردن قطعات چوبی با همان چوب مانند راهی مناسب برای هماهنگ کردن ترکیب متفاوت مبلمان است. اگر آدم شجاعی هستید، می‌توانید ترکیبی از چوب‌های روشن و تاریک را با هم ترکیب کنید، اما مطمئن شوید که از هر نوع چوب به اندازه‌ی کافی در مبلمان و اثاثیه‌ی خود دارید تا بتوانید آن‌ها را باهم هماهنگ کنید. برای مثال اگر یک میز پذیرایی بزرگ با رنگ قهوه‌ای تیره دارید، باید برای میزهای کوچک‌تر را با رنگ روشن انتخاب کنید. شما حداقل باید دو عدد از میز‌های کوچک‌تر را طوری انتخاب کنید که نظر بصری هم‌وزن میز بزرگ‌تر باشند. فلز یک متریال خوب برای تنوع مبلمان در دوره‌ی حاضر است، ولی در اتاق‌های رسمی به خوبی کاربرد ندارد.

ست مبل و میزناهارخوری در دکوراسیون منزل

مبلمان سلطنتی و میز غداخوری

در آخر

در این مطلب از چیدانه درباره ویژگی‌های یک ست مبل و میز غذاخوری مناسب از انتخاب رنگ، سایز، متریال و مواد و غیره در دکوراسیون داخلی منزل سخن گفتیم. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید با متخصصین چیدانه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه