Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون کافی شاپ؛ ایده بگیرید!

به قلم: سمانه زارعی

طراحی دکوراسیون کافی‌شاپ، یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های تاسیس یک کافی­‌شاپ است. برای اینکه بتوانید مشتری‌های بیشتری جذب کنید و درآمد بیشتری داشته باشید باید به دکوراسیون کافی‌شاپ اهمیت بدهید. ایده‌های زیادی در رابطه با طراحی دکوراسیون کافی شاپ وجود دارد، که شما باید با در نظر گرفتن عوامل زیادی مانند منطقه‌ای که در آن قرار دارید، نوع مشتری‌ها، اهداف و سلیقه خودتان و… سبک مناسبی برای دکوراسیون کافی‌شاپ خود انتخاب کنید.

 

سرویس خواب بالسا

هفت رنگ
کافه کرنر
هفت رنگ

اگر برای طراحی دکوراسیون کافی‌شاپ خود مطمئن نیستید و یا می‌خواهید دکوراسیون کافی‌شاپ خود را با بودجه مناسبی اجرا کنید، در این مطلب برخی از ایده‌­های دکوراسیون آورده شده است که شما را در طراحی دکوراسیون کافی‌شاپ کمک خواهند کرد.

این مطلب را بخوانید: دکوراسیون کافی شاپ تمام عیار، ۸ راز طراحی!

 

دکوراسیون مکزیکی

دکوراسیون مکزیکی کافی­‌شاپ

بسیاری از کافی­‌شاپ­‌های مکزیکی با دو چیز پر شده است: کتاب و موزیک. در استفاده از رنگ­‌ها جسور باشید، این چیزی است که دکوراسیون سبک آمریکای لاتین را تداعی می‌کند. طرح موزائیکی گزینه‌­ی مناسبی برای دیوارها و یا روی میز است. اگر می‌خواهید از گل و گیاه استفاده کنید، گیاهانی با رنگ قرمز متمایل به قهوه­‌ای استفاده کنید.

این مطلب را بخوانید: ساخت صندلی‌های لهستانی از کافی‌شاپ‌های اروپایی تا خانه‌های ایرانی

 

دکوراسیون کافی شاپ

دکوراسیون روستیک کافی‌شاپ

طراحی دکوراسیون را با استفاده از چوب شروع کنید، چوب را با لامپ­‌هایی که در کافی‌­شاپ برای نورپردازی وجود دارد ترکیب کنید. نکته اصلی اینجاست که عناصر در حالت طبیعی خود دیده شوند. با مبلمان چوبی فضا را پر کنید و برای راحتی از کوسن‌­های دست‌­دوز برایشان استفاده کنید. گیاهان ترکیب خوبی برای دکوراسیون کافی‌­شاپ با سبک روستیک ایجاد می­کنند. تا جایی که می­‌توانید نور طبیعی را در فضای کافی­‌شاپ پخش کنید و ظروف غذا را هم ساده انتخاب کنید.

 

دکوراسیون ایتالیایی کافی شاپ

دکوراسیون ایتالیایی کافی‌­شاپ

اگر می­‌خواهید به سمت کافی­‌شاپ ایتالیایی بروید چیزی که واقعا باید در آن تمرکز کنید یک اسپرسو عالی است. هنگام طراحی دکوراسیون کافی­‌شاپ با سبک ایتالیایی به نقاط دنج آن تمرکز کنید.

این مطلب را بخوانید:۱۰ ایده برای طراحی کافی‌شاپ متفاوت

 

دکوراسیون ایتالیایی

دکوراسیون مینیمال کافی­‌شاپ

برای ایجاد دکوراسیون مینیمال به هنرهایی که از دیوار آویزان می‌­شود فکر کنید. خطوط واضح و صاف را در دکوراسیون کافی­‌شاپ به کار ببرید.

این مطلب را بخوانید: طراحی داخلی کافی‌شاپ، شیک‌ترین میز و صندلی‌های کافه

 

دکوراسیون صنعتی

دکوراسیون صنعتی کافی‌­شاپ

اگر فضایی که برای کافی‌­شاپ در نظر گرفته‌­اید خیلی راحت و تمیز نیست، نگران ظاهر آن نباشید می­‌توانید برای این فضا از یک سبک دکوراسیون صنعتی برای دکوراسیون کافی‌­شاپ استفاده کنید. صندلی­‌ها و میزهای چوبی کشیده گزینه‌­ی مناسبی برای نشستن هستند. مشتریانی که سبک­‌های کلاسیک را می­‌پسندند عاشق آن خواهند شد.

 

دکوراسیون پاریس

دکوراسیون پاریسی کافی شاپ

اگر می‌خواهید مشتریان خود را به کرپ با قهوه دعوت کنید، دکوراسیون پاریسی برای کافی­‌شاپ شما مناسب است. چترهای قرمز و سایه‌­بان­‌هایی که در فضا باز قرار می‌گیرند، عابران پیاده را برای خواندن روزنامه جذب می­کند. در فضای داخلی تعداد زیادی اثر هنری بر روی دیوار به کار ببرید و فضا را کم نور نگه دارید تا بتوانید سبک کافه­‌های پاریس را تداعی کنید.

 

هومن بالازاده
نمای داخلی کافه Espriss
هومن بالازاده

دکوراسیون مدرن کافی‌­شاپ

دکورهای به سبک مدرن در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت زیادی پیدا کردند. یک اصل اساسی در این نوع دکوراسیون این است که باید فرم از عملکرد پیروی کند، به این معنی که هر قسمت از مبلمان و دکوراسیون باید ساده و دارای یک عملکرد و هدف مشخصی باشد. دیوارهای صاف سفید با پیشخوان قهوه‌­ای و میزهای هم­خوان با آن، فضایی مدرن و تمیز ایجاد می­‌کند که هر عاشق قهوه را به خود جذب می­‌کند. چراغ‌­های با نور زیاد باعث درخشش وسایل استیل کافی­‌شاپ می­‌شود.

ویژگی­‌هایی مانند؛ کم بودن جزئیات پیچیده، استفاده از رنگ­‌های خنثی، مرتب بودن وسایل و استفاده از رنگ­‌هایی مانند:: قهوه‌­ای، کرم، سفید، خاکستری به مدرن شدن دکوراسیون کافی­‌شاپ کمک خواهد کرد.

این مطلب را بخوانید: طراحی داخلی کافی‌شاپ مدرن، ۵ پاتوق دنج ایرانی!

 

هومن بالازاده
نمای داخلی کافه ام ولنجک
هومن بالازاده

در طراحی دکوراسیون کافی­‌شاپ به این نکات توجه کنید:

بسته به نوع کافی­‌شاپ، بخشی از شخصیت و حسی که کافی­‌شاپ ایجاد می­‌کند، توسط ترکیبات رنگی و تم دکوراسیون کافی­‌شاپ نمایان می­‌شود. عناصر شاخص در دکوراسیون کافی‌­شاپ خود را طوری انتخاب کنید که نشان دهید مشتریان برایتان مهم هستند و برایشان جذاب باشد.

 

گروه معماران مدام
پروژه امیر چاکلت
گروه معماران مدام

مواردی که باید پس از انتخاب سبک دکوراسیون کافی­‌شاپ توجه شود:

کتاب‌ها و مجلات:

مبلمان جهانتاب
پروژه های جدید جهانتاب
diamondمبلمان جهانتاب

از کتاب‌هایی استفاده کنید که مضمون آن با کافی‌شاپ شما جور باشد. می‌توانید کتاب‌هایی با مفاهیم مختلف برای مشتری‌هایی با علایق متفاوت در نظر بگیرید.

 

مبلمان جهانتاب
دکوراسیون کافی شاپ دارکوب
diamondمبلمان جهانتاب

سرویس و ظرف غذا:

رنگ و فرم ظروفی که در کافی­‌شاپ استفاده می­‌کنید باید متناسب با سبک دکوراسیون کافی‌­شاپ شما باشد. به طور مثال در یک کافی­‌شاپ با دکوراسیون مدرن ممکن است از ماگ و بشقاب­‌هایی با رنگ روشن استفاده شود در حالی که در یک کافی­‌شاپ با دکوراسیون روستیک، ظروف با رنگ خنثی به کار می­‌رود.

 

مبلمان جهانتاب
میز و صندلی رستوران
diamondمبلمان جهانتاب

 

آثار هنری:

از آثار هنری متناسب با سبک دکوراسیون کافی­‌شاپ خود استفاده کنید. می­‌توانید از آثار هنرمندان محلی در دکوراسیون کافی‌­شاپ برای اینکه نشان دهید برایشان ارزش قائل هستید، استفاده کنید. و یا آثاری که نشان‌­دهنده اهمیت آن موضوع برای شماست؛ مثلا اگر حقوق شهروندی برایتان اهمیت دارد می­‌توانید از آثاری که آن را نشان می­‌دهند و یا عکس­‌هایی که آن را به تصویر می­‌کشد استفاده کنید.

 

 

بازی در کافی شاپ

بازی:

بازی‌­های درنظر گرفته شده برای کافی­‌شاپ باید با فضای کافی­‌شاپ متناسب باشند. به طور مثال اگر دکوراسیون کافی­‌شاپ شما شاد و گرم است می­‌توانید از بازی­‌هایی مانند شطرنج و یا مهره بازی استفاده کنید تا مشتریان تمایل داشته باشند که در کافی­‌شاپ بمانند و از بازی و حضور در کافه لذت ببرند.

هفت رنگ
کافه کرنر
هفت رنگ

موسیقی:

موسیقی ظرفیت زیادی برای جذب مشتری برای کافی­‌شاپ شما را دارد. موسیقی در کافی­‌شاپ می­‌تواند براساس فضای کافه و نوع مشتری‌­ها و هم­چنین ساعت روز تعیین شود. به طور مثال اگر کافی­‌شاپی با دکوراسیون روستیک دارید بهتر است موسیقی مردمی پخش شود. اگر سبک دکوراسیون کافی­‌شاپ شما مدرن است؛ ممکن است ترانه­‌های پرطرفدار و محبوب را انتخاب کنید. حتی انتخاب موسیقی می‌‌­تواند براساس سلیقه‌­ی مشتری­‌هایی که در کافی شاپ حضور دارند باشد. به این نکته توجه کنید که اگر مشتری‌­ها با رایانه کار می­‌کنند نباید از موسیقی‌­هایی استفاده کنید که حواسشان پرت شود، آهنگ ملایم و بی­کلام در این مواقع بهتر است.

 

دکوراسیون داخلی بالینکو
طراحی کافی شاپ در سعادت آباد
دکوراسیون داخلی بالینکو

سخن نهایی: اگر شما ایده‌ای متفاوت از سبک­‌های مختلف دکوراسیون دارید می­‌توانید در دکوراسیون کافی‌­شاپ خود به کار ببرید، چرا که در این صورت دکور متفاوتی خواهید داشت که مشتریان شما در جای دیگری آن را تجربه نکرده‌­اند. و یا عناصری از سبک‌­های مختلف دکوراسیون کافی‌شاپ را با هم ترکیب کنید و یک دکوراسیون منحصر به فرد خودتان داشته باشید.

 

مبلمان جهانتاب
مبلمان رستوران بابونه
diamondمبلمان جهانتاب

این مطالب برای مطالعه پیشنهاد می‌شود:

گشتی در دکوراسیون داخلی کافه لمیزهای تهران

طراحی داخلی کافی‌شاپ با تم دریایی

نگاهی بر رستوران و کافی‌شاپ‌های برنده طراحی

طراحی کافی‌شاپ، طراحی محبوبم اینجاست

 

اگر قصد تغییر دکوراسیون کافی‌­شاپ خود را دارید و یا به دنبال وسایل و مبلمان لازم برای دکوراسیون کافی‌­شاپ هستید می‌­توانید در قسمت کسب و کارهای چیدانه به صفحه شرکت­‌های طراح دکوراسیون سر بزنید و از آنها راهنمایی بخواهید.

اهالی فن چیدانههمراه شما هستند

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه