Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی سنتی، چه المان هایی به کار ببریم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

 

 

قالیشویی ادیب

طبق قرار همیشگی وب سایت چیدانه با مخاطبین خود، بسیاری از همراهان عزیز، سوالات مشاوره دکوراسیون خود را با ما در میان می گذارند و ما هم در اسرع وقت پاسخگوی آنها خواهیم بود. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا کمی به موضوع طراحی دکوراسیون سنتی بپردازیم و در چیدمان خانه ای به این سبک به یاری شما بیاییم.

عارفه فضلی
بازسازی منزل قدیمی
عارفه فضلی

سوال مخاطب:

برای طراحی داخلی سنتی خانه باید چه المان هایی به کار ببریم؟

پاسخ چیدانه:

در وب سایت چیدانه مطالب و ایده های بسیاری در رابطه سبک سنتی چیدمان وجود دارد که در این مطرح می خواهیم جمع بندی ای مفید و کاربردی از آنها در پاسخ به این مخاطب عزیز داشته باشیم.

خانه چوب
خانه سنتی مدرن ایرانی
خانه چوب

عناصر مورد استفاده در دکوراسیون منزل سنتی

برای آنکه بتوانید دکوراسیون منزل خود را به سبک سنتی چیدمان کنید باید اصول و یا عناصری را در چیدمان و طراحی دکوراسیون خود مد نظر قرار دهید، برای مثال چنانچه در مطلب «دیزاین سنتی، حس دلنشین زندگی در دکوراسیون ایرانی» آمده است:

 در یک دکوراسیون سنتی ایرانی نقوش و رنگ ‌ها حرف اول را می ‌زنند. بیشتر حس خوبی که از این سبک دکوراسیون ناشی می ‌شود حاصل همین توجه به رنگ و طرح و نور در خانه است. اگر به دنبال اجرای دکوراسیون سنتی ایرانی در خانه ‌تان هستید، به دنبال آیتم ‌هایی با طرح و رنگ ‌های سنتی باشید. بیشتر لوازمی که در فروشگاه ‌های صنایع دستی به فروش می ‌رسند آیتم‌ های فوق ‌العاده‌ ای برای تزئین خانه به سبک سنتی ایرانی هستند. گلیم‌ های ایرانی، آویزهای سنتی، پشتی‌ های طرح ‌دار و کوسن‌ هایی با طرح سنتی فضای خانه را جذاب ‌تر می ‌کنند.

برای آشنایی با برخی از این وسایل سنتی منزل می توانید به مطلب «وسایل سنتی منزل، 33 مدل زیبا برای خانه ایرانی شما!» سری بزنید و از کالاهای معرفی شده در آن استفاده کنید.

شرکت پنجره تاپکو
پروژه های سبک سنتی معماری ایرانی اسلامی تاپکو
شرکت پنجره تاپکو

وقتی نام دکوراسیون سنتی می آید در ذهن بسیاری ما خانه هایی با پنجره ارسی شکل می گیرد، پس شما هم آستین ها را بالا بزنید و از این عنصر سنتی نیز در دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از دکوراسیون سنتی سوهانک
عرفان شریف نژاد: عکاس

رنگ در دکوراسیون سنتی

طبیعتا یکی از مهم ترین المان ها و عناصر در هر دکوراسیون منزلی، رنگ آن است. این موضوع در رابطه با دکوراسیون سنتی نیز وجود دارد. چنانچه در مطلب «دکوراسیون سنتی ایرانی، رنگ ها را چطوری ست کنیم؟» می خوانید یکی از شرکت های مشاور و طراح دکوراسیون با نام شیدبان به ارائه آلبوم هایی از مجموعه ایده هایی نو و کاملا ایرانی می پردازد که می تواند در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل سنتی شما به کمکتان بیاید. با مطالعه این مطلب می توانید با برخی از این مجموعه ها به خوبی آشنا شوید و از آنها ایده بگیرید.

دکوراسیون سنتی در تورهای خانه گردی چیدانه

برای آنکه بتوانید دکوراسیون سنتی خوبی را در خانه خود طراحی کنید باید با نمونه های موفق این سبک از چیدمان نیز آشنا شوید، به همین دلیل هم در این بخش شما را با تعدادی از بهتری دکوراسیون خانه سنتی موجود در تورهای خانه گردی وب سایت چیدانه آشنا خواهیم کرد.

امیر صادقی
عکاسی منزل ستاره و سامان
امیر صادقی

در تور خانه گردی «دکوراسیون سنتی با گره چینی ها، منزلگاه عاشقانه های ستاره و سامان!» مشاهده می کنید که این زوج چگونه با استفاده درستی از یکی از اصلی ترین عناصر دکوراسیون سنتی توانسته اند این سبک از چیدمان را در خانه خود استفاده نمایند. استفاده از مبلمان گره چینی یکی از بهترین و در عین حال راحت ترین راه ها برای داشتن دکوراسیون سنتی است. همان طور که در این تصویر نیز مشاهده می کنید مبلمان گره چینی این خانه در دکوراسیون سنتی آن خوش نشسته است.

گره و مبلمان آل یاسین
میز سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

در مطلب «دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی، عارفه سنتی ها را دوست دارد!» می بینید که سبک تلفیقی نیز توانسته پاسخگوی علاقه صاحب خانه به سبک سنتی باشد. یکی از اصلی ترین راه ها برای داشتن سبک سنتی در این خانه استفاده از دیوار آجری است. دیوار آجری می تواند با تداعی خانه های قدیمی، دکوراسیون سنتی شما را به فضایی گرم و دنج نیز تبدیل کند. نمونه این حس خوب را نیز در این تصویر مشاهده می کنید. 

عارفه فضلی
بازسازی منزل قدیمی
عارفه فضلی

علاوه بر این، استفاده از کاشی های سنتی بر روی هر کدام از پله ها نیز در زیبایی این دکوراسیون سنتی افزوده است. بنابراین کافی است که فضای خانه خود را بررسی نموده، پتانسیل های آن را پیدا کنید  و آنها را به کار بگیرید.

شیما خراسانی
گلیم در دکوراسیون سنتی
شیما خراسانی

شاید در نگاه بسیاری از شما این موضوع مطرح شود که با داشتن خانه ای کوچک نمی توان دکوراسیون سنتی را به خوبی طراحی کرد. یکی از همراهان وب سایت چیدانه در تورخانه گردی خود به شما نشان داده است که متراژ خانه دلیلی بر بی توجهی به سبک آن نخواهد بود. در مطلب «خانه 40 متری آزاده در تهران با دکوراسیون سنتی» می توانید با ذوق و سلیقه این صاحب خانه رو به رو شوید و شاهد ایده هایی الهام بخش از آنها باشید. 

در نهایت نیز توصیه ما این است که با مطالعه مطلب «دکوراسیون سنتی، خلاقیت در خانه همراهان چیدانه!» تصاویری از خانه های مخاطبین ما را به خوبی مشاهده کنید و از ایده های آنها بهره بگیرید. همان طور که می دانید حفظ دکوراسیون اصیل و سنتی ایرانی می تواند در حفظ فرهنگ و اصلت گذشته ما تاثیرگذار باشد. نمونه ای از این اصالت در دکوراسیون سنتی قدیمی را نیز در مطلب جالب «سریال شهرزاد، گشتی در دکوراسیون سنتی خانه های ایرانی» مشاهده کنید.

شما می توانید این مطالب مشابه را نیز مطالعه نمایید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه