Chidaneh.com placeholder image

طراحی منزل با کاغذ دیواری: کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون

به قلم: تحریریه چیدانه

استفاده از کاغذ دیواری می‌تواند به ما کمک کند تا خانه‌ای زیبا‌تر و دلپذیرتر داشته باشیم. تنها کافی است که بدانیم آن را در کجای منزل و به چه نحوی به کار بگیریم و چگونه مبلمان فضای داخلی را متناسب با آن بچینیم. در این مطلب قصد داریم چند نمونه از کاربرد کاغذ دیواری در فضاهای داخلی مختلف را به شما معرفی کنیم و همراه با شما ببینیم که روش‌های استفاده از آن چگونه است. دانستنی های لازم برای انتخاب کاغذ دیواری را با شما مرور خواهیم کرد. با دکوراسیون داخلی پرده چی همراه باشید.

chidaneh ad banner

انتخاب پوشش کاغذ دیواری برای طراحی منزل

قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ وسایل منزل توجه کنید، زیرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر وسایل، علاوه بر اینکه خانه را بی نظم و خسته کننده نشان می‌دهد، برای افراد خانواده احساس آشفتگی ایجاد می‌کند؛ بنابراین حتما به هماهنگی رنگ‌ها توجه داشته باشید.هارمونی رنگ ها و چیدمان یکی از دلایلی است که می تواند دکوراسیون یک خانه را چشم نواز کند ، در صورت هماهنگ نبودن چشم به سرعت خسته شده و دکوراسیون منزل یکنواخت می شود ، بنابراین بهتر است در انتخاب کاغذ دیواری مناسب به سبک چیدمان منزل ، رنگ وسایل منزل از جمله مبل ها ، پرده ها و … توجه کنید . ابعاد خانه نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر انتخاب کاغذ دیواری و طرح آن است.

دکوراسیون داخلی پرده چی
کاغذ دیواری لاکچری پذیرایی
دکوراسیون داخلی پرده چی

اصول انتخاب کاغذ دیواری برای طراحی منزل

برای طراحی فضاهای داخلی ابتدا طیف رنگی مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و پس از آن خرید را انجام بدهید. هنگام انتخاب کاغذ دیواری بهتر است به دیگر وسایل و اجزا فضا هم فکر کنید. طیف رنگی، سبک دکوراسیون، نورپردازی و نورگیری فضا از عوامل تاثیر گذار در انتخاب کاغذ دیواری هستند. لازم نیست که قبل از شروع کار دقیقا بدانید که چه چیزی را مد نظر دارید اما دانستن کلیت آن کاملا ضروری است.

مطالب پیشنهادی: 

دکوراسیون داخلی پرده چی
کاغذ دیواری لاکچری پذیرایی
دکوراسیون داخلی پرده چی

طراحی منزل با کاغذ دیواری و ست کردن رنگ آن

اگر به ست کردن و هماهنگی رنگ در دکوراسیون منزل خود علاقه مند هستید می توانید از طرح‌ کاغذ دیواری‌هایی انتخاب کنید که طیفی از رنگ‌های دیگر دکوراسیون داشته باشند. معمولا طرح کاغذ دیواری منزل را با مبلمان و یا پرده می‌توان ست کرد. سعی کنید یک طیف رنگی را درنظر بگیرید و در دیگر وسایل نیز از همان استفاده کنید. 

مطلب مرتبط: ست کاغذ دیواری و مبلمان، چه رنگی با چه مبلی؟

دکوراسیون داخلی پرده چی
جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری راش آلمان
دکوراسیون داخلی پرده چی

به دلیل وسیع بودن سطح دیوارها انتخاب رنگ کاغذ دیواری تاثیر بسیار زیادی در روشن و پرنور جلوه کردن فضا دارد. اگر دوست دارید خانه ای پر نور و روشن داشته باشید بهتر است به سراغ کاغذ دیواری هایی با زمینه رنگ سفید و یا طیف رنگ های خنثی بروید و در انتخاب مبلمان نیز همین نکته را مد نظر قرار دهید. با این روش به راحتی می تواند فضایی پر نور را در دکوراسیون منزل خود به وجود بیاورید.

دکوراسیون داخلی پرده چی
جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری راش آلمان
دکوراسیون داخلی پرده چی

نیازی نیست که کاغذ دیواری سطح همه دیوارهای اتاق را بپوشاند شما می توانید با توجه به مکانی که برای وسایل خاص در چیدمان فضا در نظر گرفته اید با استفاده از کاغذ دیواری جلوه ای ویژه به یکی از دیوارها و حتی قسمتی از آن ببخشید. دیوارهای دیگر با رنگ آمیزی مناسب پوشانده خواهند شد. به عنوان مثال دیوار پشت تلوزیون می تواند دیواری خاص و ویژه در فضای داخلی خانه شما باشد.

مطلب مرتبط: ترکیب کاغذ دیواری و رنگ، 5 ایده برای داشتن هر دو!

دکوراسیون داخلی پرده چی
جدیدترین طرح‌های کاغذ دیواری راش آلمان
دکوراسیون داخلی پرده چی

شما حتی می توانید از دو کاغذ دیواری متفاوت در یک فضا استفاده کنید. نکته مهم در این انتخاب توجه به طرح و نقش و ترکیب رنگی آنهاست. دقت داشته باشد که این کار نباید حس بی نظمی و آشفتگی در فضا به وجود بیاورد.

 

دکوراسیون داخلی پرده چی
انواع مدل‌های پارکت زنیت
دکوراسیون داخلی پرده چی

کاغذ دیواری جدید هماهنگ با کف پوش

هماهنگی کفپوش خانه با کاغذ دیواری بسیار مهم است؛ بنابراین بهتر است از کاغذ دیواری‌های گل‌دار یا با طرح و شکل‌های شلوغ برای خانه‌هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس کاغذ دیواری‌های ساده را برای خانه‌هایی با کفپوش‌های طرح‌دار به کار ببرید تا این هماهنگی، زیبایی خانه شما را چند برابر کند.

برای پوشش دیوارهای منزل، کاغذ دیواری ایده مناسبی‌ست. تنوع طرح‌های آن کمک ویژه‌ای به دیزاین دیوارهای منزل خواهد کرد. قصدم ازین کار صرفا برای دیوارهای سالن نشیمن خواهد بود. برای کفپوش منزل از پارکت استفاده می‌کنم. برای ست کردن با محیط می‌توانم از کاغذهای دیواری طرحدار رنگی استفاده کنم که با کفپوش منزل هارمونی برقرار کنند. کاغذ دیواری پرده‌چی این امکان را برای من فراهم کرده چون هم کیفیت خوبی دارند و نصبشان راحت است. کاغذ دیواری تنوع خیلی خوبیه برای خونم چون فقط دوتا از دیوارهای نشیمنو میخوام کاغذ دیواری کنم. من پارکتِ رنگ روشن انتخاب کردم، حالا برای ست کردنش، این کاغذ دیواری های طرحدار  رنگی خیلی خوب میشن. کاغذ دیواری های پرده چی کیفیت خیلی بالایی دارن و راحت نصب میشن.

مطلب مرتبط: 20 مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون

دکوراسیون داخلی پرده چی
جدیدترین مدل‌های موکت ظریف مصور
دکوراسیون داخلی پرده چی

دیوارپوش های دیگر می توانند به راحتی با کاغذدیواری ترکیب شوند. هنگامی که از دیوارپوش های چوبی، سنگی و حتی آجری در کنار کاغذ دیواری استفاده می کنید باید به خاطر داشته باشید که طرح و رنگ آنها تاثیری متقابل بر روی هم خواهند داشت. بنابراین همه نکاتی تا به اینجا گفته شد به خاطر داشته باشید.

مطلب مرتبط: ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک؛ سلیقه طراحان امروزی و مدرن

در پایان:

اگر به دنبال کاغذ دیواری و یا دیوارپوشی مناسب برای دکوراسیون منزل خود می گردید می توانید از پروفایل دکوراسیون داخلی پرده چی در چیدانه دیدن کنید، نمونه کارهای آن‌ها را ببینید و برای برقراری ارتباط با آنها به اطلاعات تماس آنها دسترسی داشته باشید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه