Chidaneh.com placeholder image

سقف دکوراتیو کناف، بهترین ایده برای تغییر فضا

به قلم: سارینا بلوچی

معرف هر فضا سه جنبه اصلی آن است: کف، دیوار، سقف. در تمامی فضاها با هر کاربری این سه بخش بر روی تمامی ویژگی های کارکردی فضا اثر گذار است. دیوار ها محدوده هر مکانی را تعریف می کنند، کف محل رفت آمد را نشان می دهد و سقف این دو مورد را به تعریفی کامل تر در بیان فضا می رساند . سقف حد و اندازه واقعی یک مکان را تعیین می کند و تصویری صحیح از آن می سازد. سقف اگر کوتاه باشد حس ناراحتی را در فرد تشدید می کند و اگر بلند باشد موجب رهاشدگی ذهنی در افراد می شود. تاثیر سقف در فضا از اصول ساختمانی فرا تر است و در تزیینات داخلی نیز کارکردی مهم دارد .

کناف و معماری داخلی  آتیمان
اجرای پروژه اداری شرکت دانا در سعادت آباد
کناف و معماری داخلی آتیمان

تابلو فرش ریحان

سقف اگر به صورت دکوراتیو و طراحی شده اجرا گردد تاثیر بصری و ذهنی بیشتری بر روی فضا و افراد حاضر در آن فضا دارد . اجرا سقف به صورت دکوراتیو در فضاهای مسکونی ، تجاری و اداری به وفور استفاده می شود و علت کاربرد زیاد آن تاثیر زیبایی شناختی و بهبود کیفیت بصری در تمامی این موقعیت ها است . سقف دکوراتیو کناف یکی از جدید ترین، کم دردسر ترین و متنوع ترین انواع روش های اجرای سقف دکوراتیو است که اجرای آن به دست طراحان گروه آتیمان می توانند فضایی جدید را برای شما خلق کند .

کناف و معماری داخلی  آتیمان
اجرای دکوراسیون داخلی اداری پروژه فرسا تجارت به سبک مدرن
کناف و معماری داخلی آتیمان

چرا از کناف برای سقف استفاده کنیم؟

کناف از جدیدترین مصالح ساختمانی وارد شده به ایران است . کناف در توضیحی کوتاه ، پانل هایی روکش دار گچی است که به صورت پیش ساخته تولید می شود . کناف در اصل نام اولین شرکت تولید کننده این مصالح است که به علت محبوبیت و استفاده زیاد آن در صنعت ساختمان به همین نام شناخته می شود . کناف مزایا فراوانی دارد و همین مزایا موجب شده از آن در بسیاری از بخش های مربوط به ساختمان سازی استفاده شود . یکی از این کاربرد ها استفاده به عنوان متریال پایه برای تزیین و دکوراتیو کردن دیوار و سقف است . کناف به راحتی بر روی تمامی سطوح متصل می شود ، مقاومت بالایی دارد ، وزن کمی دارد ، عملکرد عایق حرارتی و صو تی دارد و از همه مهم تر دردسر های روش های سنتی را ندارد و بسیار ساده تر و سریع تر اجرا می شود .

کناف و معماری داخلی  آتیمان
طراحی و اجرای دکوراسیون اداری شرکت مبنا در میرداماد
کناف و معماری داخلی آتیمان

کناف، ایده پذیرترین متریال

برای دکوراتیو کردن سقف ایده هایی متفاوت می توان داشت. طرح های مربع شکل، دایره ای، بیضی و حتی طرح هایی که جزو اشکال هندسی نیستند؛ برای اجرای تمامی این طراحی ها باید بتوان مصالحی را به کار برد که علاوه بر امکان اجرا آن، نتیجه کار زیبا و بدون نقص باشد. کناف این اختیار را به شما می دهد تا هر طرحی را اجرا کرده و از زیبایی سلیقه خود لذت ببرید . انعطاف در طراحی یکی از مهم ترین مزایا متریال کناف است که موجب کاربرد بالا آن نیز شده است. با بکارگیری کناف در دکوراتیو کردن سقف می توان طرح هایی خاص و متفاوت را که در هیچ جای دیگر ندیده اید اجرا کرد.

در کنار انعطاف پذیری کناف، خاصیت نورپردازی فوق العاده آن نیز نباید از قلم بیفتد. کناف نور را به خوبی پخش می کند و این مزیت در طراحی سقف که عمده تمرکز نور بر روی  آن است، به شما طراحی خاص می دهد .  

چیدانه پیشنهاد می کند : نورپردازی ساختمان، از صفر تا صدش را بدانید!

کناف و معماری داخلی  آتیمان
اجرای دکوراسیون داخلی اداری پروژه فرسا تجارت به سبک مدرن
کناف و معماری داخلی آتیمان

سقف دکوراتیو با کناف چگونه اجرا می شود؟

تزیین سقف با استفاده از کناف یکی از ساده ترین شیوه های دکوراتیو کردن فضای داخلی است. کناف در اندازه تایل های مختلفی تولید می شود. علاوه بر تنوع اندازه در نوع و کارکرد آن ها نیز انتخاب های زیادی وجود دارد. تنوع در تولیدات این متریال موجب می شود هزینه و زحمت کمتری نیز برای اجرا آن صرف شود . نصاب پس از اندازه گیری مصالح و فضا ، کناف را با اندازه مشخص تهیه کرده و قاب هایی آلومینیومی را با توجه به طراحی به سقف اصلی متصل می کند. تایل های کناف در قاب های آلومینیومی قرار گرفته و به آن پیچ می شود . در نهایت روی کناف را با بتونه تمیز کرده و رنگ می کنند.
اجرای کناف همانطور که ساده است اما به افرادی ماهر برای اجرا نیازمند است تا نتیجه نهایی بدون هیچ ایرادی باشد. به پیشنهاد چیدانه، شرکت آتیمان با بکارگیری اصول ساختمانی سقفی منحصر به فرد با شیوه دکوراتیو کناف به شما ارائه می دهد. 

کناف و معماری داخلی  آتیمان
اجرای پروژه اداری شرکت دانا در سعادت آباد
کناف و معماری داخلی آتیمان

سقف دکوراتیو کناف، مناسب برای تمامی فضاها

سقف دکوراتیو در تمامی فضا ها استفاده می شود. سقف دکوراتیو کناف نیز به علت مزایا و تنوعی که دارد نیز بسیار محبوب است و انتخاب اول بسیاری از افراد در تزیین سقف خانه و محل کارشان است . امروزه از این سقف در فضای نشیمن، پذیرایی، اتاق های کار و جلسه، سالن ها و تالارها، لابی ها، رستوران و کافی شاپ ها و بسیاری دیگر فضا ها استفاده می شود. سقف دکوراتیو کناف محدودیت اجرایی ندارد، به نورپردازی کمک و زیبایی هر مکانی را دو چندان می کند.

“برای اطلاع از جزییات و سفارش با گروه کناف و معماری داخلی آتیمان در ارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی چیدانه :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه