Chidaneh.com placeholder image

لوازم روشنایی منزل؛ معرفی وسایل روشنایی جدید برای خانه

به قلم: یاسمین ثریا

خرید لوازم روشنایی منزل، فقط یافتن لوستر فروشی مشهور و مجلل شهرتان خلاصه نمی‌شود؛ بلکه باید برای خرید هر وسیله روشنایی، اصول اولیه نورپردازی را بدانید. حتما در فیلم‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و خانه اطرافیان، دیده‌اید که نورپردازی چقدر نمای دکوراسیون را بهتر می‌کند. شاید لوازم صاحب‌خانه چندان هم لوکس و مد روز نباشند اما همین که بدانی نور باید از کجا، به چه چیزی بتابد، تصویر آن شی یا اتاق، در ذهن بیینده به مراتب ارزنده‌تر می‌شود. در این راهنمای خرید لوازم روشنایی منزل با همراهی مجموعه روشنایی هاتو به شما یاد می‌دهیم که برای هر بخش خانه‌تان چه نوع لامپ، چراغ، آباژور یا لوستری بخرید که بهترین تصویر را از خانه‌تان به رخ مهمان‌ها بکشید.

وسایل روشنایی جدید

خرید لوازم روشنایی منزل، برای هال خانه

در هال خانه، نور باید از 3 یا 4 گوشه بتابد و یکی از این منابع نوری، بر  بهترین بخش دکوراسیون هال، متمرکز شود؛ این شی می‌تواند یک گلدان، کاناپه، صندلی ننویی یا تابلو باشد؛ هنگام خرید لوازم روشنایی منزل، می‌توانید از آباژورهای ایستاده‌ای که نورشان به سمت بالا متمرکز می‌شود یا برعکس شیدشان رو به پایین است و نور را به سمت پایین می‌تاباند، انتخاب کنید.

چوب و هنر

مثلا در این دکوراسیون یک لوستر بزرگ، با تزئینات صدفی نور ملایمی از سقف می‌تواند و چراغ‌های ایستاده کنار مبلمان، بر دکور ظروف مدرن هم می‌تابد.

چراغ‌های آویز مسی یا رز گلد با طرح قهوه‌ای چرم هماهنگی دارند و باعث شده تضاد کلاسیک و مدرن، توازن معقولی داشته باشد.

یادتان باشد در خرید لوازم روشنایی منزل برای اتاق نشیمن، هال یا تی‌وی‌روم لوستر یا آباژورهایی را انتخاب نکنید که نورشان مستقیم به صفحه تلویزیون بتابد.

روشنایی هاتو - هاتو لایتینگ
چراغ آویز شیک و زیبا مدل اکرون
diamondروشنایی هاتو - هاتو لایتینگ

خرید لوازم روشنایی منزل، برای پذیرایی

در خرید لوازم روشنایی برای پذیرایی خانه‌تان، اول ببینید مبلمان‌تان ساده است، کلاسیک یا رویال؟ اگر برای بخش پذیرایی خانه، مبل مجزایی ندارید می‌توانید مانند این تصویر از یک لوستر ساده بالای میزتان استفاده کنید.

یا اگر فضای پذیرایی‌تان مبلمان گران قیمت و پر از جزییات هنری است، یک لوستر سنگین و زیبا، در خور دکوراسیون پذیرایی‌تان بخرید.

روشنایی هاتو - هاتو لایتینگ
چراغ LED استوانه مدرن و شیک
diamondروشنایی هاتو - هاتو لایتینگ

خرید لوازم روشنایی منزل، برای ناهارخوری

برای‌ این‌که میز ناهار خوری‌تان باشکوه و مجلل به نظر برسد باید یک آویز یا لوستر را بالای میز ناهارخوری نصب کنید. هنگامی که نور بالای میز ناهارخوری را روشن می‌کنید، میز ناهار خوری روشن‌ترین بخش اتاق ناهارخوری می شود. پس اگر می‌خواهید برای خرید لوازم روشنایی منزل به بازار بروید به دنبال لوسترهای خطی زیبا یا آویز‌های تکی یا چندتایی باشید. این‌که تزیئنات یا جزئیات این لوازم روشنایی چگونه باشد، به سبک دکوراسیون خانه و خصوصا میز ناهارخوری‌تان بستگی دارد.

این لوستر خطی زیبا، با کریستای‌های یکنواختش، ضمن آن‌که فضا را سنگین نکرده، باعث شده ظاهر خیلی ساده میز کمی جان بگیرد.

مطلب مرتبط: چراغ بالای میز ناهارخوری، 5 اصل برای یک روشنایی دلچسب!

 لوازم روشنایی آشپزخانه

خرید لوازم روشنایی منزل، برای آشپزخانه

در آشپزخانه می‌توانید بالای اجاق گاز، بخشی از سطح کابینت که بیشتر کار می‌کنید یا روی وسایل برقی کوچک زیبای‌تان نورهای کوچکی را متمرکز کنید. در خرید لوازم روشنایی منزل، می‌توانید به فکر لوستر یا آویز‌های کوچکی هم برای کانتر یا میز آشپزخانه‌تان باشید.

اگر کانتر اپن ساده‌ای دارید، یک لوستر کم‌نور اما پر حجم فضای خالی بالای کانتر را برای‌تان پر می‌کند.

بعضی خانه‌ها کوچک‌اند و  یک دست مبل دارند. حالا اگر بالای این یک دست مبل، لوستری خیلی بزرگ کار شود، خانه کوچک به نظر می‌رسد. در این مواقع می‌‌توانید بالای میزناهار خوری یا در مرکزی‌ترین نقطه سقف یک لوستر جمع و جور کریستالی نصب کنید.

در یک خانه بزرگ می‌توانید از لوسترهای حجیم با طرح‌های جدید و انحصاری استفاده کنید.

روشنایی هاتو - هاتو لایتینگ
چراغ آویز شیک و زیبا مدل اکرون
diamondروشنایی هاتو - هاتو لایتینگ

خرید لوازم روشنایی منزل، برای ویلای دوبلکس

ویلاهای لوکس و بزرگ معمولا بهتر است با لوازم دکوری مدرن پر شوند. مثلا این لوستر با طرح‌های باریک‌اش فضای کلاسیک شومینه دیواره اتاق را جالب‌تر کرده است.

اگر ویلایی بزرگ دارید؛ با المان‌های حجیم و پرنور دکوراسیون پرش کنید.

لوستری با قطر و ارتفاع زیاد فضای داخل پاگرد ویلاهای دوبلکس را پر می‌کند.

برای مشاهده نمونه های بیشتر لوازم روشنایی، اینستاگرام هاتو را ببینید.

روشنایی هاتو - هاتو لایتینگ
چراغ آویز دیاموند با طراحی جذاب
diamondروشنایی هاتو - هاتو لایتینگ

خرید لوازم روشنایی منزل، برای اتاق خواب

در اتاق خواب هدف اصلی هر کسی این است که کمی استراحت کند یا بعد از یک روز طولانی کاری، به یک خواب عمیق برود. بنابراین نباید فضا را با نور زیاد، پر انرژی و هیجان‌انگیز کنید. نور باید آن‌قدر ملایم باشد که به محض ورود به اتاق خواب، پلک‌های‌تان گرم شود. هنگام خرید لوازم روشنایی منزل برای اتاق خواب، از آباژورهای کوچک یا دیوارکوب‌های ظریفی مانند چراغ آکاردئونی استفاده کنید و طوری آنها را در فضا به کار برید که حداقل نور مستقیم به چشمان‌تان بتابد. بهتر است نوع و سایز دیوارکوب، آباژو یا چراغ سقفی طوری انتخاب شوند تا نورشان به تخت خواب نتابد.

 لوازم روشنایی منزل

یک لامپ ایستاد مختصر  و مفید برای کنار تخت، تا  قبل از خواب کتاب بخوانید. یک چراغ کنار تخت‌خواب برای دکوراسیون مدرن، لازم نیست پایه بلندی داشته باشد.

می‌توانید اتاق ‌خواب‌تان را با چراغ‌های مدرن تزئین کنید. البته اگر طرح تخت‌خواب‌تان ساده است.

 لوازم روشنایی منزل

این چراغ آکاردئونی با طرح جالبش برای آنهایی که در اتاق‌شان مطالعه می‌کنند، عالی است

 

روشنایی هاتو - هاتو لایتینگ
چراغ اویز لوکاس در رنگ های سفارشی
diamondروشنایی هاتو - هاتو لایتینگ

خرید لوازم روشنایی منزل، برای حمام

در حمام و دستشویی نورپردازی بالای سینک و کنار آیینه بسیار مهم است تا هنگام آرایش کردن و ریش‌تراشیدن، دقت کافی داشته باشید. می‌توانید هنگام خرید لوازم روشنایی منزل، از چراغ‌های تکی یا جفت در اطراف آیینه استفاده کنید تا بیشترین نور به سمت صورت‌تان بتابد و بتوانید به بهترین نحو ممکن به آرایش و پیرایش صورت‌تان بپردازید.

 لوازم روشنایی منزل

نکات خرید لوازم روشنایی منزل

در ادامه به بررسی بعضی از نکات مهم خرید لوازم روشنایی منزل می‌پردازیم.

ارتفاع شید آباژور

شید آباژور باید آن‌قدر بلند باشد که لامپ و سیم‌کشی آن دیده نشود و از طرفی آن قدر کوتاه نباشد که پایه آباژور لاغر و خالی به نظر برسد. بعضی از متخصصان طراحی دکوراتیو داخلی می‌گویند. البته باید ببینید برای خرید لوازم روشنایی منزل به یک آباژور بزرگ نیاز دارید یا اگر آباژور باریک باشد، فضای شما بهتر به نظر می‌رسد.

 

لامپ اضافی ممنوع

هنگام خرید لوازم روشنایی منزل، مراقب باشید که در به کار بردن لامپ‌های سقفی زیاده‌روی نکنید زیرا چراغ های پرنور برای بالای سر مناسب نیستند به جای آن ها بهتر است از لامپ هایی با نور ملایم در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید. 

 لوازم روشنایی منزل

مثلا این لوستر مدرن با این‌که در وسط سقف نصب شده اما نور ملایمی دارد و می‌توان  حتی چند آباژور هم اطراف فضای نشیمن اضافه کرد.

در این طرح لوستر، نور در شیشه‌های لوستر محبوس شده و با تابش مستقیم، حالت دنج فضا را از بین نمی‌برد.

یک لوستر حچیم با تعداد لامپ محدود، فضای خالی شما را پر می‌کند اما با نوز زیاد، سبب کلافگی‌تان نمی‌شود.

این چراغ آویز با طرح مدرن، نوری ملایم به فضای نشیمن خانه می‌تاباند.

یک دیوارکوب مدرن با تعدادی ریسه کریستال برای میز جلوی در، انتخاب شده است. بیینده با ورود به خانه احساس می‌کند این خانه اصالت دارد.

 لوازم روشنایی منزل

نورپردازی تراس

در خرید لوازم روشنایی منزل برای تراس می‌توانید به فکر آویزهای کوچک به اشکال مختلف باشید که هم در تاریکی شب تراس‌تان روشن شود، هم رهگذران خیابان نتوانند جزییات آپارتمان‌تان را به وضوح ببینند. استفاده از تکنولوژی‌های جدید و لامپ‌های هوشمندی که با تاریک شدن هوا روشن هم فکر خوبی است.

 

طرح و رنگ مدرن

وقتی در خرید لوازم روشنایی منزل گیج شده‌اید و میان آن همه طرح نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید؛ بهتر است از اصل توازن استفاده کنید. اگر مبلمان یا دکوراسیون خانه‌تان ساده است، می‌توانید از لوسترهای با طرح‌های شلوغ یا رنگ‌های متنوع بخرید. برعکس اگر مبلمان یا وسایل‌تان خیلی طرح و رنگ‌های پیچیده دارد باید از لوسترها یا آباژورهای ساده استفاده کنید.

 لوازم روشنایی منزل

بعضی از مدل های چراغ‌های آویزی مدرن محفظه‌ای برای آب دارند که می‌توانید ریشه گیاهان را در آن بگذارید. با استفاده از این ایده جالب ضمن روشن کردن گوشه‌ای از هال، یک گلدان هم گوشه خانه دارید و از نمای سرسبز آن لذت می‌برید.

یک سبک متفاوت چراغ ایستاده که در خانه‌های مدرن یا اتاق یک فرد جوان، تبدیل به جز برجسته‌ای در دکوراسیون داخلی می‌شود.

 لوازم روشنایی منزل

لوستری چند شاخه با طرح مدرن که با مبلمان ساده، بی‌نظیر می‌شود

در پایان:

حالا که با هم نکات مهم در خرید لوازم روشنایی منزل را بررسی کردیم، باید ببینیم که شما برای نورپردازی منزل‌تان چه نکاتی را در نظر می‌گیرید؟ آیا نکته‌ای هست که بخواهید با ما در میان بگذارید؟ منتظر ایده‌های ارزشمند شما هستیم. 

کارشناسان در مجموعه روشنایی هاتو شما را برای خرید لوازم روشنایی منزل راهنمای می‌کنند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه