دکوراسیون خانه 70 متری، طراحی مدرن و جوان‌پسند با سلیقه شایان!

دکوراسیون خانه 70 متری، طراحی مدرن و جوان‌پسند با سلیقه شایان!

به قلم: فهیمه مصدرالامور

زمانی که قرار است افراد از خانه‌ی والدین جدا شوند و برای دکوراسیون منزل خود برنامه‌ریزی کنند، ذوق و انگیزه بیشتر است. معمولا این اولین باری است که همه‌ی فضاهای خانه به سلیقه‌ی خودشان انتخاب و طراحی می‌شود و می‌توانند آن را کاملا جوان‌پسند و خاص دیزاین کنند. در این مطلب از تور خانه‌گردی چیدانه به شهرهای شمال کشور سفر کرده‌ایم. دکوراسیون خانه 70 متری شایان پورمژده در رشت به سبک مدرن طراحی شده و نکات شنیدنی دارد. این دکوراسیون را از دست ندهید.

خانه شایان در یک نگاه

سرویس خواب بالسا

خانه‌ی شایان در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل صاحب‌خانه: دانشجو
  • موقعیت شهر: رشت/ محله: محله رشتیان
  • متراژ فضا: 70 متر مربع
  • سال ساخت: 1392
  • طبقه: سوم
  • ملک اجاره‌ای
  • تعداد اتاق‌خواب: 2 خوابه
  • تعداد سرویس‌بهداشتی: یک عدد
  • سبک دکوراسیون: مدرن، مینیمال
  • رنگ‌های غالب: طوسی، مشکی، زرد
  • طراح: خودم و دوستم
  • مدت زمان طراحی داخلی: 5 ماه
  • هزینه‌ی دکوراسیون منزل: 25 تا 30 میلیون تومان

دکوراسیون خانه 70 متری

دکوراسیون خانه 70 متری خود را در 5 کلمه توصیف کنید؟

 ساده، خلوت، شیک، انرژی مثبت، راحت.

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

 من و دوستم که هم‌خانه هستیم، در نظر داشتیم خانه‌ای انتخاب کنیم که کوچک و نقلی اما درعین‌حال خوش‌ساخت و تمیز باشد. متاسفانه امروزه به‌دلیل شرایط بد بازار، ساخت‌وساز برای کسب سود بیشتر انجام می‌شود و در نتیجه متراژهای بالا برای خانه در موارد بیشتر در نظر گرفته می‌شود و این متراژ برای سازنده مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این مسئله یکی از مشکلات ما برای پیدا کردن خانه‌ی مدنظرمان بود ولی خوشبختانه بعد از مدت 5ماه گشت‌وگذار، این خانه را بازدید کردیم. این واحد با معیارهای ما مثل نورگیر بودن خانه، محله‌ی مناسب، متراژ، تمیزی و خوش‌ساخت بودن مطابقت داشت. اطلاعاتی از گذشته‌ی این خانه ندارم و البته بازسازی هم نشده است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل پرنور و دلباز شیوا در شیراز

داستان دکوراسیون خانه 70 متری

داستان چیدمان خانه 70 متری خود را تعریف کنید

درحقیقت زمانی که با دوستم تصمیم به اجاره‌ی خانه‌ای با هم گرفتیم، من بسیار هیجان‌زده بودم و با خود گفتم: “باید اینجا رو شببیه جایی درست کنیم که دلمون می‌خواد، جایی که از بودن توش لذت ببریم." چون افرادی امثال ما تا قبل از این زمان در خانه‌ی والدین مشغول زندگی هستیم و مشخصا خانه به سلیقه‌ی آنها طراحی شده است. پس این برای ما فرصتی بود که با همفکری و کنار هم گذاشتن ایده‌هایمان با هم خانه‌ی خودمان را چیدمان کنیم.

یک خانه که با خانه‌های دیگر فرق کند. باتوجه به نیاز خودمان چیدمان شود و از وسایل و طراحی‌های کلیشه‌ای به دور باشد. یک خانه با سبک و سیاق کاراکتر خودمان داشته باشیم و برای ریسک کردن جرئت کنیم تا رنگ‌هایی استفاده شود که شاید در خانه‌های دیگران بسیار کمتر به‌کار رفته باشد.

نشیمن دکوراسیون خانه 70 متری

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده‌اید؟

این رنگ‌ها و این سبک جزو سبک‌هایی بود که هر دوی ما با آن احساس راحتی می‌کردیم و حس خوبی به ما منتقل می‌کرد. سبکی به دور از شلوغی و وسایل بی‌مصرف. ما خلوت بودن خانه را ترجیح می‌دادیم چون از نظر بصری به ما آرامش می‌داد و اگر دقت کنید در دکوراسیون نشیمن خانه، اکسسوری خاصی دیده نمی‌شود. در ارتباط با رنگ‌ها و ترکیب رنگی فقط باید بگویم که از قبل برنامه‌ریزی خاصی نشده بود. همه‌ی آنها در فروشگاه به‌صورت دلی و سلیقه‌ای انتخاب شد.

مطلب پیشنهادی: سکوت بصری در طراحی داخلی، چگونه از شلوغی اجتناب کنیم؟

میز غذاخوری خانه 70 متری

آیا برای دکوراسیون خانه 70 متری روند خاصی را پیش گرفته‌اید؟

ما سعی کردیم از فضاهای داخلی منزل استفاده بهتر و بهینه‌تری انجام دهیم و وسایلی که ضرورتی برایمان نداشت، خریداری نشود! مثلا ما دلیلی برای خرید یک ست کامل مبلمان هفت نفره ندیدیم. چون صرفا فقط باعث می‌شد خانه با مبلمان پر شود و ظاهر زیبایی ایجاد نکند.

مورد دیگر این بود که باتوجه به فضای داخلی نشیمن، به نظرمان خرید یک میز جلومبلی صرفا خانه را شلوغ‌تر می‌کرد. ازآنجایی‌که خانه کوچک است، فاصله‌ی بین مبلمان و میز غذاخوری هم کم است و ما برای پذیرایی و نوشیدن چای و قهوه سر میز غذاخوری می‌رویم. من مخالف میز جلومبلی نیستم. چه بسا بسیار هم آن را دوست دارم و به نظرم باعث زیبایی خانه می‌شود، اما باتوجه به سبک دکوراسیون منزل، متراژ و کاربردش برای ما، وسیله واجد شرایطی به حساب نمی‌آمد.

مبل و آباژور دکوراسیون خانه 70 متری

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می‌دهد؟

شاید به اعتقاد بسیاری از افراد این سبک خانه‌ی ما، حس خانه بودن نداشته باشد و این افراد معتقد باشند در خانه برای خانه شدن باید از المان‌ها و رنگ‌های خاصی استفاده شود! اما به نظر من به جایی می‌توان خانه گفت که وقتی صاحب‌خانه وارد آن شود، احساس آرامش و راحتی کند. این حسی است که وقتی من از بیرون به داخل خانه کلید می‌اندازم و فضای داخلی را می‌بینم، پیدا می‌کنم.

داشتن فضای دنج در خانه برای من اهمیت بسیاری داشت.

راهرو و فرش دکوراسیون خانه 70 متری

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

متاسفانه دو سال پیش زمانی که خواستیم خانه را با سبک مورد نظرمان دیزاین کنیم. محدودیت‌های زیادی داشتیم و بسیاری از وسایلی که دوست داشتیم برای خانه بخریم یا در بازار و اینترنت پیدا نبود یا قیمت بسیار بالایی داشت که برای ما مقرون‌به‌صرفه نبود، چون اصولا اقلام عامه‌پسندی به حساب نمی‌آمد و کمتر کسی از این سبک‌ها برای دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کرد. مثلا ما سه ماه تمام به دنبال میز ناهارخوری با رنگ مورد نظر بودیم. اما متاسفانه پیدا نمی‌کردیم و ازآنجایی‌که یک فرد وسواسی هستم، نمی‌توانستم ریسک کنم تا نجار آن را برایم بسازد چون ترجیح می‌دهم محصول را آماده ببینم و انتخاب کنم. همینطور برای بقیه‌ی اجناس مثل فرش، صندلی، ساعت، مبل، میز تلویزیون و… وقت زیادی گذاشته شد.

اتاق خواب دکوراسیون خانه 70 متری

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده‌اید؟

در واقع ما اصلا فضای مناسبی برای میز غذاخوری نداشتیم و در نهایت مجبور شدیم اپن کوچک آشپزخانه‌ای که داشتیم را برداریم و میز غذاخوری را جایگزینش کنیم که محل بسیار مناسبی برایش شد.

از طرف دیگر میز اپن آشپزخانه را به اتاق‌خواب منتقل کردیم تا هم از کمدهای آن به‌عنوان نگهداری لوازم آرایشی بهداشتی استفاده شود و هم قسمت روی آن به‌عنوان پاتختی و لوازم دکوری به کار رود.

مطلب پیشنهادی: آشپزخانه نیمه اپن، 37 ایده جنجالی برای بستن اپن آشپزخانه شما

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می‌کنید؟

من برای خریدهای منزل با توجه به نوع محصول، از تمام محلات چه بالای شهر چه پائین شهر و چه خرید اینترنتی استفاده می‌کنم.

صندلی توری فلزی دکوراسیون خانه 70 متری

وسیله یا فضای مورد علاقه‌تان در خانه چیست؟

نشستن روی صندلی توری فلزی و اتاق نشیمن فضای مورد علاقه‌ی من هستند.

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت‌ها دوست دارید؟

در حقیقت ما بیشتر تمرکز و انرژی‌مان را برای فضای نشیمن خانه گذاشتیم. چون اولین قسمتی از خانه که هم دید دارد و هم وارد آن می‌شویم، اتاق نشیمن است. پس برای ما هم دکوراسیون این قسمت اهمیت بیشتری داشت. اتاق خواب فضایی است که کمتر از قسمت‌های دیگر می‌پسندم چون هزینه و زمان زیادی را برای آن صرف نکردیم.

فیکوس الاستیکا

آخرین وسیله‌ای که برای خانه خریده‌اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

گیاه فیکوس الاستیکا که در اتاق است را از گل‌فروشی خواهرم تهیه کردم. در ضمن وسیله‌ای در خانه وجود ندارد که خودمان آن را ساخته باشیم.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی؛ چگونه در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

اگر قرار باشد، وسیله یا چیدمانی را در خانه تغییر دهید، چه چیزی را انتخاب می‌کنید؟

متاسفانه ما مالک این خانه نیستیم و احتمال زیاد امسال از این خانه می‌رویم، ولی در غیر این صورت بسیار دوست داشتیم دیوارهای خانه را رنگ‌آمیزی کنیم و کابینت‌ها و کفپوش را تغییر دهیم.

دکوراسیون نشیمن مدرن

دکوراسیون نشیمن مدرن

  • مبلمان: 4.5 میلیون تومان
  • میز تلویزیون: یک میلیون تومان
  • میز و صندلی غذاخوری: 1.2 میلیون تومان
  • لوستر: 500 هزار تومان
  • آباژور: 550 هزار تومان
  • لوازم دکوری: 2 میلیون تومان
  • فرش : 600 هزار تومان
  • گیاهان و گلدان‌ها: 500 هزار تومان

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

  • یخچال: برند دوو، 3 میلیون تومان
  • ماشین لباسشویی: 3 میلیون تومان
  • مایکروفر: قدیمی و برای مادرم بود
  • لوستر: 500 هزار تومان
  • ظروف: 3 میلیون تومان

عکس‌های بیشتری از دکوراسیون خانه 70 متری را در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید:

تلویزیون و میز دکوراسیون خانه 70 متری

اتاق خانه 70 متری

اتاق کار دکوراسیون خانه 70 متری

ورودی خانه

میز و کم اتاق خواب

گلدان و نورگیر دکوراسیون خانه 70 متری

اتاق خواب و کار دکوراسیون خانه 70 متری

در انتها با تجربه‌هایی که به دست آوردید، توصیه‌ی شما به مخاطبان چیست؟

توصیه من به مخاطبان این است که: “هیچ‌جا بهتر از خونه‌ی آدم برای احساس راحتی و آرامش داشتن نیست." پس برای انتخاب سبک و طراحی داخلی منزل خود وقت بسیاری بگذارید. بهترین راهنما برای ایده گرفتن و انتخاب سبک مورد علاقه‌تان استفاده از اینترنت و نمونه‌های مختلف است.

سعی کنید اقلام و محصولات خانه را به‌صورت خردخرد و زمانی که واقعا از انتخاب خود رضایت دارید، تهیه کنید نه آنکه مجبور شوید خریدها را به‌صورت کلی و در یک زمان مشخص و محدود انجام دهید. این فاصله انداختن در زمان خریدها و کم‌کم تکمیل کردن خانه، باعث می‌شود ایده‌ها و انتخاب بهتری در خریدهای بعدی داشته باشید. در آخر ممنونم از دوستانی که مطلب ما را مطالعه کردند.

شما هم می‌توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس‌اپ یا تلگرام به شماره 09961615376 ارسال کنید و یا به پیج چیدانه یا پیج منزل دایرکت کنید تا روایت خانه‌ی شما را هم بشنویم.

عکاس: سهیل زندآذر | بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه