Chidaneh.com placeholder image

کابینت های گلاس: انواع کابینت هایگلاس جدید، شیک و پرطرفدار

به قلم: سمانه زارعی

کابینت‌ها بخش مهمی از دکوراسیون آشپزخانه هستند که می­توانند جلوه­ای خاص به خانه شما ببخشند. کابینت های گلاس از انواع پرطرفدار کابینت مدرن بوده که از آن بیشتر برای دکور و نما استفاده می‌شود. کابینت های گلاس به نام‌های دیگری چون ملامینه و وکیوم نیز شناخته می‌شود. سطح صیقلی و براق این کابینت موجب درخشش و زیبایی بیشتر آشپزخانه شما شده و به‌خصوص رنگ‌های روشن آن بسیار مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک و کم نور خواهد بود. قیمت کابینت های‌گلاس نسبت به کابینت‌های پرکار کلاسیک چون ممبران پایین‌تر است. در این مطلب از چیدانه به معرفی کابینت های گلاس مدرن و ترک و بررسی ویژگی‌ها، رنگ‌های پرطرفدار، مزایا و معایب، نحوه تمیز کردن و بررسی کیفیت و قیمت این کابینت‌های شیک و جذاب پرداخته می‌شود. با ما همراه باشید…

کابینت های گلاس
کابینت های گلاس جدید
کابینت های گلاس رنگی

کابینت های گلاس چیست؟

کابینت های گلاس از کلمه انگلیسی high glass به معنای درخشندگی زیاد گرفته شده و نسل جدیدی از کابینت ­ MDFبوده که روی سطح آن با یک لایه روکش معروف به پلکسی گلاس از جنس پلی‌کربنات شفاف پوشانده شده است. پلاکسی گلاس نوعی پلاستیک بوده که سطحی شیشه‌ای و شفاف داشته و از شیشه سبک‌تر اما مقاوم‌تر است. هایگلاس در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند. توجه داشته باشید که معمولا بدنه داخل کابینت هایگلاس از ام‌دی‌اف ساخته ‌شده و برای نمای بیرونی و درها از هایگلاس استفاده می‌شود.

اسکای اسکرپر
کابینت های گلاس مدرن

کابینت های گلاس مدرن

سادگی و حداقل استفاده از جزییات از شاخصه‌های سبک مدرن بوده که در طراحی کابینت‌ های گلاس به‌خوبی مشاهده می‌شود. سطح براق، صاف و صیقلی کابینت های کلاس، بافتی ساده در نمای آشپزخانه به‌وجود می‌آورد. این نوع کابینت بسیار مناسب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های مدرن خواهد بود. بهتر است برای انتخاب کابینت هایگلاس مدرن از رنگ­های خنثی استفاده کنید تا نمایی لوکس و شیک در آشپزخانه مدرن شما ایجاد شود.

طرح کابینت های گلاس ترک

طرح کابینت های گلاس ترک

افرادی که از نظرشان این کابینت مدرن خیلی ساده است می‌توانند انواع کابینت هایگلاس طرح‌دار را برای آشپزخانه خود به‌کار برند و از یکنواختی و سادگی این نوع کابینت کم کنند. معروف‌ترین این سبک طرح کابینت های گلاس ترک می‌باشد. توجه داشته باشید که این کابینت‌های طرح‌دار ممکن است به مرور زمان تکراری شده و چشم را خسته کنند.

کابینت های گلاس آشپزخانه کوچک

کابینت های گلاس برای آشپزخانه کوچک

از آن‌جایی که آشپزخانه‌های کوچک در دکوراسیون داخلی منزل کوچک فضای کمی دارند، کابینت های گلاس با سبک مدرن و ساده خود بسیار مناسب برای این آشپزخانه‌ها بوده و یه‌خصوص رنگ‌های روشن آن نمای دلباز و بزرگ‌تری به آشپزخانه شما خواهد داد. سطح صیقلی، براق و شیشه‌ای کابینت هایگلاس موجب شده برای آشپزخانه‌های با نور کم هم انتخاب مناسبی باشد. این کابینت‌ها با رفلکس نور محیط بیرونی و داخلی، باعث روشنایی فضای آشپزخانه می‌شوند.

انواع کابینت های گلاس جدید و پرطرفدار از نظر رنگ­بندی
انواع کابینت های گلاس جدید آبی

انواع کابینت های گلاس جدید و پرطرفدار از نظر رنگ­بندی

کابینت‌های هایگلاس تنوع رنگی بالایی داشته که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد. در بین انواع کابینت های گلاس جدید معمولا رنگ‌های روشن پرطرفدارتر هستند، چراکه آشپزخانه­ای دلباز و پرنور ایجاد می‌کنند. با توجه به سلیقه، دکوراسیون و شرایط فضای آشپزخانه خود می‌توانید بهترین رنگ را برای کابینت هایگلاس انتخاب کنید. انواع پرطرفدار رنگ‌های کابینت های گلاس شامل موارد زیر است:

کابینت های گلاس سفید

کابینت های گلاس سفید

کابینت هایگلاس سفید، پرطرفدارترین رنگ در بین انواع متنوع رنگ‌های کابینت های گلاس بوده که فضایی ساده و مدرن در آشپزخانه به‌وجود آورده و به ساده‌ترین شکل و به زیبایی با انواع رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی ست خواهد شد. هایگلاس سفید نور را به خوبی منعکس کرده و فضای آشپزخانه‌ را بزرگ‌تر، روشن‌تر و پر نورتر نشان می‌دهد. می‌توان هایگلاس سفید را در کنار رنگ‌های دیگری به صورت ترکیبی نیز استفاده کرد تا از یکنواختی و بی روح شدن فضا جلوگیری شده و تنوع بیشتری در آشپزخانه ایجاد­ شود.

کابینت های گلاس سفید صدفی

کابینت های گلاس سفید صدفی:

به جای کابینت های گلاس سفید خالص که فضایی سرد و بی‌روح ایجاد می‌کند، می­توان طیف‌های جذاب‌تر رنگ سفید، چون کابینت هایگلاس سفید صدفی یا سفید استخوانی را در آشپزخانه خود ایجاد کرد.

کابینت های گلاس سفید براق

کابینت های گلاس سفید اکلیلی:

شاین و براق بودن کابینت های گلاس سفید اکلیلی که یکی از جذاب‌ترین انواع کابینت‌های مدرن است، باعث شفاف­تر و چشم‌گیرتر شدن دکوراسیون آشپزخانه می‌شود. در صورت نورگیر بودن آشپزخانه این نوع کابینت هایگلاس با انعکاس نور باعث درخشش بیشتر کابینت آشپزخانه شما می‌شود.

کابینت های گلاس دو رنگ

کابینت های گلاس دو رنگ

برای اینکه کابینت‌های آشپزخانه خیلی هم‌‌سطح و یکرنگ نباشد، می­توان از کابینت های گلاس دو رنگ استفاده کرد که بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ که کابینت‌های بیشتری دارند مناسب هستند. می‌توان کابینت­های زمینی را به یک رنگ و کابیت­‌های دیواری را به رنگ دیگری سفارش داد، یا جزیره آشپزخانه را به رنگ متفاوتی با باقی کابینت‌ها انتخاب کرد.

کابینت های گلاس سفید طلایی

کابینت های گلاس سفید طلایی:

اگر به رنگ لوکس طلایی علاقه دارید و می‌خواهید این رنگ را وارد دکوراسیون آشپزخانه مدرن خود کنید، می‌توانید با استفاده از رنگ طلایی در تزیینات یا یراق آلات کابینت های گلاس سفید طلایی داشته باشید.

کابینت های گلاس سفید نقره‌ای

کابینت های گلاس سفید نقره‌ای:

رنگ نقره‌ای، طیف روشن و براق رنگ طوسی به‌حساب می‌آید. ترکیب کابینت هایگلاس سفید نقره‌ای در دکور مدرن و روشن آشپزخانه ترکیبی دلپذیر و جذاب ایجاد می‌کند. حتی در کنار کابینت سفید نقره‌ای می‌توان با به کار بردن وسایل برقی سیلور چون یخچال و ماشین ظرفشویی سیلور، هماهنگی زیبایی ایجاد کرد.

کابینت های گلاس سفید طوسی

کابینت های گلاس سفید طوسی:

رنگ خاکستری یا طوسی که این روزها ترند شده در کنار کابینت‌ های گلاس سفید ترکیب رنگی زیبایی ایجاد می‌کند. کابینت های گلاس سفید طوسی با استفاده از رنگ‌های خنثی هماهنگی بی‌نظیری با سبک مدرن خواهد داشت. ترکیب رنگ خنثی طوسی با هر رنگی می‌تواند جلوه‌ای چشم‌نواز ایجاد کند. توجه داشته باشید که بهتر است رنگ طوسی را به تنهایی به‌کار نبرید تا فضای آشپزخانه شما بی‌روح نشود.

کابینت های گلاس سفید مشکی

کابینت های گلاس سفید مشکی:

رنگ مشکی که رنگی پرکاربرد در طراحی دکوراسیون مدرن بوده، فضا را لوکس و جذاب‌تر نشان می‌دهد. این رنگ تیره در فضای آشپزخانه بهتر است در ترکیب با رنگ‌های روشن به‌خصوص کابینت های گلاس سفید به‌کار رود تا تعادل در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد شود. دکور کابینت هایگلاس سفید مشکی جزو جدیدترین و مدرن‌ترین انواع کابینت هایگلاس محسوب می‌شود.

کابینت های گلاس سفید و قهوه‌ای

کابینت های گلاس سفید و قهوه‌ای:

کابینت های گلاس سفید رنگ در ترکیب با کابینت قهوه‌ای ترکیب رنگی زیبا و دلپذیری ایجاد می‌کند. کابینت هایگلاس سفید قهوه‌ای با گرمای رنگ قهوه‌ایی سردی رنگ سفید را خنثی ‌کرده و حس گرما در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند. برای رنگ قهوه‌ای می‌توان از روکش‌های چوبی هم استفاده کرد که حس طبیعی‌تری در فضا ایجاد می‌کند.

کابینت های گلاس مات

کابینت های گلاس مات

کابینت‌های­ های گلاس در دو نوع مات و براق طراحی و تولید می­شود. اگر به کابینت های گلاس براق علاقه‌ای ندارید می­توانید انواع مات هایگلاس را انتخاب کنید. هایگلاس براق شفاف نور را بیشتر انعکاس داده و برای آشپزخانه­های کوچک مناسب است اما کابینت های گلاس مات مناسب آشپزخانه‌های بزرگ بوده و فضایی متفاوت، جذاب و لوکس ایجاد می‌کند.

مزایای کابینت های گلاس

مزایای کابینت های گلاس

قبل از اینکه بخواهید کابینت های گلاس را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید. برخی از مزایای این نوع کابینت عبارتند از:

  • انعکاس نور، شفافیت و براق بودن
  • تنوع رنگی
  • سادگی و زیبایی
  • طول عمر بالا
  • وزن سبک
  • دیر کثیف شدن و به‌راحتی تمیز شدن
  • تنوع طرح‌‌های مختلف از ساده تا موج‌دار
  • داشتن طرح‌های مات
  • قیمت نسبتا مناسب
  • امکان تغییر دستگیره‌ها با سلیقه شخصی
معایب کابینت های گلاس

معایب کابینت های گلاس

برخی از ویژگی‌های کابینت های گلاس ممکن است مشکل‌ساز شود و جزو معایب این نوع کابینت محسوب می‌شوند، برخی از این معایب عبارتند از:

  • مقاومت پایین در برابر خط و خش
  • ایجاد لکه، چربی و جای انگشت به دلیل سطح براق
  • احتمال آسیب دیدن در برابر رطوبت بالا
  • احتمال ایجاد آسیب به‌دلیل تیزی لبه‌ها
  • امکان خش افتادن در اثر تماس مداوم جسم‌های سخت و ضربه‌های شدید
دستگیره‌های کابینت های گلاس
کابینت های گلاس بدون دستگیره

دستگیره‌های کابینت های گلاس

دستگیره‌های کابینت های گلاس معمولا براق با شکلی ساده و ظریف به کار می‌روند تا سبک مدرن را به خوبی در آشپزخانه به نمایش بگذارند. برای کشوهای کابینت هایگلاس نیز می‌توان از دستگیره‌های فلزی براق و کشیده استفاده کرد و با تاکید بر خطوط افقی جلوه زیبا و شیکی به آشپزخانه بخشید. البته این کابینت‌های مدرن امروزه بدون دستگیره با درب مگنتی یا تاچ نیز طراحی می‌شوند تا سادگی سبک مدرن را بیش از بیش نشان دهند.

تمیز کردن کابینت های گلاس

تمیز کردن کابینت های گلاس

تمیز کردن آشپزخانه که به‌دلیل پخت و پز غذا داخل آن در معرض چربی و کثیفی بیشتری است، معمولا دغدغه افراد است. بیشتر کابینت‌های موجود در بازار سطوح برجسته و فرورفته دارند که باعث می‌شود سطح کابینت زودتر گرد و خاک یا چربی و کثیفی را به خود جذب کند. توجه داشته باشید که تمیز کردن این سطوح کار ساده‌ای نخواهد بود. اما سطح صاف و یکدست کابینت های گلاس موجب می‌شود این کابینت دیرتر کثیف شده و در صورت کثیفی، سطح آن به راحتی با یک دستمال تمیز می‌شود.

برای این کار می‌توان یک دستمال مایکروفایبر را کمی خیس و لکه‌ها را تمیز کرد و سپس با یک پارچه نرم خشک روی سطح را پاک کرد. توجه داشته باشید که برای تمیزکردن کابینت هایگلاس از اسفنج زبر، مایع‌های سفید کننده و اسیدی یا پودر ماشین لباسشویی استفاده نشود. برای پاک‌کردن لکه‌هایی مانند قهوه نیز می‌توان از دستمال نم‌دار و کمی شوینده معمولی غیراسیدی استفاده کرد.

مقاومت در برابر خش کابینت های گلاس

مقاومت در برابر خش کابینت های گلاس

کابینت های گلاس در مقابل اجسام نوک تیز چون چاقو، مقاومت کمی داشته و به دلیل براق بودن و بازتاب نور، خط و خش‌های روی آن بیشتر دیده می‌شوند. به همین دلیل بهتر است از کابینت هایگلاس برای صفحه کابینت یا کانتر استفاده نشود. ورقه‌های مرغوب های گلاس، مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش داشته، های گلاس تیره لکه‌ها را بیشتر نشان داده و های گلاس روشن خط و خش را کمتر نشان می‌دهد. مدل‌های طرح‌دار های گلاس نیز، خط و خش را کمتر نشان می‌دهند. برای ایجاد خش کمتر روی این کابینت می‌توان از دستگیره های پروفیلی یا شاخه‌ایی که پایه بلندتری دارند، استفاده کرد تا احتمال برخورد به کابینت کمتر شود.

کیفیت کابینت های گلاس

بررسی کیفیت کابینت های گلاس

برای بررسی کیفیت کابینت هایگلاس، می‌توان با انداختن چراغ قوه روی سطح آن، موج‌ها و نواقص روی سطح آن را کنترل کرد. کابینت های‌گلاس باکیفیت باید کاملا صاف، بدون موج، براق و یکدست باشد. بهترین نوع کابینت های گلاس ساخت کشورهایی چون آلمان، ایتالیا و اتریش است. 

قیمت کابینت های گلاس

قیمت کابینت های گلاس

ورق‌های کابینت هایگلاس، در ایران و خارج تولید می‌شوند. قیمت کابینت های گلاس نسبت به انواع کابینت ام‌دی‌اف بالاتر اما نسبت به کابینت کلاسیک پایین‌تر است، چراکه این کابینت مدرن، ساده بوده و تاج، زیرچراغ، ستون و سرستون در ساخت آن‌ها به‌کار نمی‌رود. قیمت کابینت هایگلاس بر اساس عرض و عمق و ارتفاع کابینت، کیفیت روکش های گلاس کابینت، ایرانی و خارجی بودن، متراژ کابینت­ زمینی و دیواری کیفیت یراق آلات استفاده شده تعیین می‌شود.  برند کابینت آشپزخانه های گلاس نیز بر هزینه آن تاثیر زیادی دارد. بیشتر کابینت سازان، از برندهای هایگلاس ترک چون aisik ایشیک و AGT که قیمت مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارند، استفاده می‌کنند. 

کابینت های گلاس قرمز
کابینت های گلاس طوسی

کلام پایانی

آشپزخانه فضایی مهم در خانه است که طراحی آن در دکوراسیون داخلی منزل اهمیت بالایی دارد. مهم‌ترین بخش آشپزخانه نیز کابینت‌ها هستند که باعث راحتی کار و زیبایی آشپزخانه می‌شود. رنگ و طرح کابینت‌ انتخابی تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه دارد. در بین انواع متنوع کابینت، کابینت های گلاس مدرن با نمایی ساده، شیک و جذاب می­تواند انتخاب بسیار خوبی برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن منزل شما باشد. این کابینت در رنگ‌های متفاوت و پرطرفدار، در انواع متریال و کیفیت و در داخل و خارج از کشور تولید می‌شود. شما هم اگر به کابینت های گلاس علاقمندید، این مطلب از چیدانه اطلاعات مفیدی در خصوص این کابینت ساده اما جذاب به سبک مدرن در اختیار شما قرار می‌دهد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه