Chidaneh.com placeholder image

پوستر دیواری یا کاغذ دیواری، کدومو انتخاب کنم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما با کاغذ دیواری آشنایی داریم و احتمالا اولین انتخاب ما برای یک پوشش متفاوت از رنگ دیوار است. اما با پیشرفت تکنولوژِی این روکش‌های جذاب هم پیشرفت کردند و انواع متنوع‌تری از آن‌ها در بازار پدیدار شدند. کاغذ دیواری قابل شستشو، سه بعدی و پوسترهای دیواری گوشه‌ای از این تنوع هستند. ما همراه با مجموعه کاغذ دیواری و لمینیت اردهالی دکو، به شما کمک می‌کنیم که با مطالعه این مطلب تا حد زیادی با پوستر دیواری، نگهداری و تفاوت آن با کاغذ دیواری آشنا شوید و شاید در پایان وسوسه شوید یکی از دیوارهای منزل خود را با آن‌ها دکور کنید. 

سرویس خواب بالسا

کدام پوستر دیواری را انتخاب کنیم؟

در کاغذ دیواری‌های مرسوم یک طرح تکرار شونده وجود دارد و رول‌های کاغذ تا هر ابعادی که دیوار شما دارد کنار هم نصب شوند اما در پوسترها یک تصویر یا نقش با ابعاد مشخص چاپ می‌شود که بعد از نصب روی دیوار جلوه ویژه‌ای به فضای مورد نظر می‌‎دهد. طرح پوسترهای دیواری تنوع بسیار زیادی دارند و در هر مکانی که نصب شوند، آن فضا را تبدیل به یک محیط هنری می‌کنند.
 

کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو
دیوارپوش و آینه دکوراتیو منزل مسکونی با طراحی خاص
کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو

کدام دیوار مناسب پوستر دیواری است؟

بسیار خب این اولین سوال بعد از تصمیم گیری شما برای خرید پوستر دیواری است، بیایید تا باهم چند نکته را در نظر بگیریم؛ 

  • دیواری را انتخاب کنید که ابعاد و چشم انداز مناسبی دارد.
  • محل نصب پوستر نباید در معرض آلودگی و رطوبت باشد.
  • مبلمان زیادی در مقابل دیوار انتخابی نچینید.

کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو
دیوارپوش و آینه دکوراتیو منزل مسکونی با طراحی خاص
کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو

ترکیب پوستر و کاغذ دیواری؟

اگر قصد ایجاد تغییر در دیوار اتاق خواب را دارید می‌توانید برای مثال دیوار پشت تخت خواب را با طرح پوستر دیواری مورد علاقه تان بپوشانید و باقی دیوارها را از کاغذ دیواری که رنگی هماهنگ با زمینه طرح دارد پوشش دهید. برای فضای پذیرایی نیز می توان از همین روش استفاده کرد و تغییری چشم نواز در دکوراسیون منزل ایجاد کرد.

کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو
دیوارپوش و آینه دکوراتیو منزل مسکونی با طراحی خاص
کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو

پوستر دیواری سه بعدی، یک دیوار جادویی!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چطور می‌توانید یک فضای کوچک را فقط با یک حرکت بزرگتر جلوه دهید؟ راهکارهای زیادی در دنیای دکوراسیون وجود دارند که به شما کمک می کنند یک فضا بزرگتر جلوه کند و یکی از آن ها استفاده از پوستر دیواری سه بعدی است. اگر طرح و دیوار مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید بدون شک خود شما نیز هربار که به آن نگاه می‌کنید فریب این حقه ذهنی را خواهید خورد.

تفاوت پوستر با کاغذ دیواری در چیست؟

تفاوتِ اصلی پوستر، عدم ترک خوردگی، یکپارچگی طرح روی دیوار، نصب راحت، هزینه کم‌تر و طول عمر بالا است. البته شاید فک کنید برای خانه‌هایی که کوچک هستند، پوستردیواری مناسب نیست اما اشتباه است، طرح های عمق‌دار مثل دریا، ساحل یا جنگل فضا را بزرگ‌تر نیز نشان می‌دهند.

ماندگاری و نظافت دیوار

کاغذهای دیواری و پی وی سی از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و برای نظافت قابلیت شستشو با شوینده را دارند. پوسترهای دیواری با اینکه قابلیت شستشو ندارند اما نسبت به رنگ، کم‌تر گرد و غبار و آلودگی را جذب می‌کنند و با یک دستمال مرطوب به آسانی تمیز می شوند.

کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو
دیوارپوش و آینه دکوراتیو منزل مسکونی با طراحی خاص
کاغذدیواری و لمینیت اردهالی دکو

تفاوت قیمت و کیفیت پوستر با کاغذ دیواری

شاید در نگاه اول قیمت روکش های کاغذی کمی گران تر از رنگ به نظر برسند اما با توجه به کیفیت مواد تولیدی آن‌ها درصورت استفاده خواهید دید که سرمایه گذاری خوبی کرده‌اید، زیرا رنگ آمیزی در مرور زمان و در معرض نور تغییر رنگ می‌دهد ولی پوستر دیواری رنگ ثابتی دارد. کاغذ دیواری و پوسترها با توجه به ابعاد انتخابی شما دارای تنوع قیمت بسیاری هستند و به آسانی می توانید با بودجه مورد نظرتان طرحی را انتخاب کنید.

 

تفاوت در تنوع طرح و رنگ

پوستر دیواری در مقایسه با کاغذ دیواری از تنوع بیشتری در طرح و رنگ برخوردار است و میتوان فقط با روکش کردن یک دیوار تغییر چشمگیری در فضا ایجاد کرد.در مقابل کاغذ دیواری تا هر ابعادی که دیواری شما طول یا عرض داشته باشد را پوشش می‌دهد و محدودیتی ابعادی پوستر دیواری چاپی را ندارد.

“برای سفارش انواع مدل ها با کیفیت بالا، می توانید با گروه کاغذ دیواری و لمینیت اردهالی دکو در ارتباط باشید"

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه