Chidaneh.com placeholder image

طراحی کلینیک پزشکی، با روش های هوشمندانه

به قلم: تحریریه چیدانه

زیبایی در سادگی است؛ این مثال در بسیاری از موارد گفته شده اما نمود واقعی آن در بازسازی این فضا رویکردی واقعی‌تر داشته است. طراحی فضا داخلی کلینیک پزشکی از زرق و برق زیادی برخوردار نیست و تمامی ظاهر کالبدی آن با توجه به کارکرد فضا طراحی شده است. کلینیک پزشکی نیاز به طراحی پیچیده ندارد، زیرا پیچیدگی مراجعه کنندگان را از لحاظ روحی مشوش می‌کند و کارکرد را دچار اختلال می کند. سادگی در طراحی فضا داخلی کلینیک ارجحیتی است که با نیاز های کارفرما ترکیب شده و نتیجه ای درخور توجه را ارائه داده است.

چوب و هنر

در روند طراحی و اجرای پروژه کلینیک پزشکی، محیط پس از تخریب کلی فضاهای قبلی به متراژ 300 متر با طراحی جدید و متفاوتی ارائه شده است؛ جلوه این طراحی را می‌توان در ساخت این مطب به صورت تفکیک شده با کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز به صورت مجزا، مشاهده کرد. روند این طراحی توسط چیدانه و با معرفی معیار های اصلی پروژه که توسط شرکت معماران کارینا انجام شده است، به شما معرفی می‌شود.

طراحی کلینیک پزشکی

طراحی هوشمند کار در کلینیک را آسان‌تر کرده است!

عملکرد، مهم ترین موضوع در طراحی داخلی است. عملکرد به عنوان مهم‌ترین موضوع در این پروژه و در تمامی ابعاد آن دیده می‌شود. از ظاهر کالبدی آن گرفته تا سیستم های تاسیسات الکتریکی، مکانیکی و فاضلاب قرار گرفته در زیر آن، تمامی موارد در این پروژه با معیار عملکرد طراحی شده است.
طراحی پروژه‌ی کلینیک پزشکی، بدین جهت رویکردی هوشمند دارد، زیرا که تمامی نیاز های افراد را در نظر گرفته و نیازهای پیش بینی نشده آن‌ها را نیز مد نظر قرار داده است، مکانی پاسخگو برای تمامی نیاز‌ها که در جزئی‌ترین بخش آن نیز این رویکرد اعمال اثر شده است.

طراحی کلینیک پزشکی

طراحی کلینیک پزشکی با رنگ سازمانی

بارز‌ترین موضوع در طراحی پروژه زمینه سفید رنگ آن است. انتخاب این رنگ از هوشمندی طراحان کارینا است. رنگ سفید نمایانگر پاکیزگی و سلامت است که کاربرد آن در طراحی کلینیک پزشکی این ویژگی ها را  به افراد القا می کند. رنگ سفید علاوه بر تاثیرات ذهنی، ویژگی های بصری و تنظیم شرایط محیطی نیز دارد. اجرا دیوار ها، کف و دیگر بخش ها با رنگ سفید باعث می شود نور، هوا و حرارت به خوبی در محیط پخش و شرایط پخش آن تا سطح زیادی بهبود یابد. علاوه بر این، با به کارگیری رنگ سازمانی “بنفش" سعی در حفظ یک پارچگی شده است.

طراحی کلینیک پزشکی

نورپردازی صحیح فضا را دلنشین کرده است

نورپردازی نیز از عوامل مهم موفقیت در این پروژه است. کلینیک پزشکی و تمام محیط های درمانی عمومی نیاز به نورپردازی مناسب با سطح پخش نور خوب دارند. طراحان پروژه کلینیک پزشکی با بکارگیری از نورپردازی های نقطه‌ای، انتخاب رنگ سفید و متریال سنگ های صیقلی در کف و دیوار های مطب ها، نور را به خوبی در این فضا به نمایش داده و محیطی دلنشین را خلق کرده اند.

طراحی کلینیک پزشکی

استفاده از متریال مناسب در تمامی بخش های کلینیک پزشکی

انتخاب متریال با کیفیت و مناسب در تمامی بخش های بازسازی پروژه نقطه قوت دیگری است. متریال ها شاید به دلیل ظاهر بصری مشابه، در دید اول تنوع چندانی ندارند اما در تمامی بخش ها از هم به لحاظ جنس و طرح متفاوت هستند. طراح، متریال ها را در هر کاربری فضایی به صورت جدا تعریف کرده و در بعضی از موارد با انتخاب یک متریال دو فضا را از هم تفکیک کرده است. ظرافت انتخاب مصالح، تنها در نوع آن ها نبوده بلکه تیم طراحی کارینا سرویس این انتخاب را بر اساس بالاترین کیفیت انجام داده‌اند.

طراحی کلینیک پزشکی

به‌طور کلی بازسازی فضا های خدماتی و درمانی کاریست که نیازمند آشنایی با اصول طراحی این گونه فضاها است. آشنا بودن با یک گروه متخصص در این امر راهکاری مناسب برای رسیدن به یک فضای اصولی، هدفمند، زیبا و کارا است. شرکت معماران کارینا با دارا بودن متخصصان و مهندسان معمار، مشاور خوبی برای شما در زمینه طراحی، اجرا و بازسازی تمام محیط های خدماتی، اداری و عمومی است.

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه