Chidaneh.com placeholder image

مبلمان منزل چوبی، طبیعتی کوچک در قلب خانه شما

به قلم: آلاله جعفری فرد

در زندگی آپارتمانی و شلوغ این روزها، یکی از اتفاقاتی که می‌تواند محیط خانه را از پژمردگی دربیاورد و روح آن را سرحال و سرزنده کند استفاده از عناصر طبیعی در اقلام و لوازم خانه است. در همین راستا مبلمان منزل چوبی از بهترین انتخاب‌هاست که علاوه بر جذابیت و خوش‌انرژی بودن چوب در منزل، دوام و کیفیت مبلمان شما را تضمین خواهد کرد. در خرید مبلمان چوبی شرط اول خود را بر روی کیفیت چوب بگذارید، اگر از چوب مرغوب در مبلمان استفاده نشده باشد مجبور می‌شوید پس از مدت کوتاهی آن را تعویض کنید و هزینه مجددی را بپردازید.

مبلمان نقشینه
مبل راک
مبلمان نقشینه

تابلو فرش ریحان

بنابراین عاقلانه‌تر این است که برای خرید خود به برندی مورداعتماد و خوش‌سابقه مراجعه کنیم. گروه مبلمان نقشینه با استفاده از بادوام‌ترین و بهترین چوب‌های جنگلی کیفیت خرید شما را تضمین می‌کنند.

مبلمان نقشینه
مبل مدرن چوبی ساده
مبلمان نقشینه

مبلمان نقشینه
مبل مدرن چوبی ساده
مبلمان نقشینه

انواع چوب در مبلمان منزل چوبی

کیفیت و ماندگاری یک مبل چوبی را نوع چوب آن مشخص می‌کند. اصولا از چوب‌های زیر در ساخت مبلمان استفاده می‌شود:

  • چوب راش
  • چوب روسی
  • چوب توسکا
  • چوب افرا
  • چوب چنار
  • چوب آبنوس
  • چوب بلوط

مبلمان نقشینه
مبل تکی بارتوس
مبلمان نقشینه

بنابراین قبل از خرید مبلمان به نوع چوب، ظاهر و رنگ آن، بوی چوب و میزان مقاومت و مرغوبیت جنس چوب مبلتان توجه ویژه‌ای داشته باشید. دقت کنید که در استفاده از لوازم چوبی همواره تضادها را رعایت کنید! اگر نور محیط شما کم است و اتاق پذیرایی نسبتا تاریکی دارید از مبلمان با چوب روشن استفاده کنید و اگر محیط شما روشن و پرنور است چوب تیره فضای شما را باشکوه و جذاب خواهد کرد. رنگ روکش مبل نیز فاکتوری تعیین‌کننده است، اگر چوب مبلتان تیره است پارچه آن را روشن انتخاب کنید و برعکس، بنابراین هنر رعایت تضادها خیلی‌جاها در چیدمان دکوراسیون به کمک شما خواهد آمد.

مبلمان نقشینه
مبلمان مدرن راحتی صورتی سفید
مبلمان نقشینه

نگهداری از مبلمان منزل چوبی

فقط خرید کردن و به خانه آوردن مبلمان مهم نیست، محافظت از آن و تمیز نگه داشتن مبل بسیار مهم است تا این اکسسوری مهم خانه سالهای سال برای شما کار کند و فرسوده نشود. در این قسمت چند نکته در رابطه با نحوه مراقبت از مبلمان منزل چوبی را برای شما مطرح می‌کنیم:

مبلمان نقشینه
مبلمان راحتی چوبی؛ شیک و خاص
مبلمان نقشینه

مراقب رنگ مبلمان چوبی باشید

اگر این نکات را رعایت نکنید ممکن است پس از مدت کوتاهی لکه‌هایی بزرگ بر روی مبلمان چوبی منزلتان ظاهر شود و شکلی نازیبا و زننده ایجاد کند.

  • از قرار دادن اشیای تیز و برّنده بر روی مبلمان دوری کنید، اگر مبل منزل چوبی شما خط و خش ببیند به سختی ترمیم می‌شود.
  • لیوان چای و اشیای داغ را بر روی چوب مبل نگذارید، با این کار باعث می‌شوید رنگ روی کار مبل ذوب شود.
  • وسایل خیس بر روی چوب لکه‌های سفیدرنگ سمجی ایجاد می‌کنند که پاک کردن آن‌ها بسیار دشوار است.
  • اگر روی مبل لکه‌ای مشاهده کردید هرگز آن را با اجسام زبر نسابید، در این صورت بافت چوب از بین می‌رود.
  • اگر در سطح چوب مبلمان آلودگی مشاهده کردید آن را با واکس مخصوص تمیز کنید، استفاده از آب برای شستشوی چوب هرگز روش مناسبی نیست!

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

مبلمان نقشینه
مبلمان راحتی چوبی؛ شیک و خاص
مبلمان نقشینه

حواستان به موریانه‌ها و حشرات چوب‌خوار باشد!

یکی از معضلات صاحبان مبلمان چوبی این است که هرازچندگاهی زیر مبل خرده چوب مشاهده می‌کنند و اضطراب وجود حشرات و موریانه‌ها در لابلای شیارهای چوب آن‌ها را آزار می‌دهد. در این صورت چاره چیست؟ دو راه بیشتر ندارید! یا مبلمان خود را عوض کنید و یا از محلول‌های مخصوص استفاده کنید. دقت کنید که این محلول‌ها برای حشرات بالغ به‌کار می‌روند و تخم آن‌ها را از بین نمی‌برند، پس به صورت دوره‌ای و متناوب این محلول‌ها را برای تمیزکاری مبلمان چوبی خود مصرف کنید.

مبلمان منزل چوبی شما باد کرده است؟

فکر می‌کنید چه چیزی باعث می‌شود روکش چوب بالا بیاید و مبلمان باد کند؟ بله! آب و رطوبت! خیس کردن چوب باعث می‌شود این آب به سطوح زیرین بافت چوب نفوذ کرده و باعث ورم و تبله کردن آن شود. بنابراین خوب حواستان را جمع کنید که اشیای خیس و نمدار را بر روی چوب مبلمان قرار ندهید. کمترین ضرری که رطوبت به چوب می‌رساند ایجاد لکه‌های بزرگ و سرسخت روی آن است.

مبلمان نقشینه
مبلمان راحتی چوبی؛ شیک و خاص
مبلمان نقشینه

مواظب باشید مبلتان ترک نخورد!

اگر دما و رطوبت محیط خانه شما طوری است که مدام در حال تغییر و سرد و گرم شدن باشد، چوب مبلتان دائما منبسط و منقبض شود و این باعث ایجاد ترک‌خوردگی در آن می‌شود. پس دما و درجه رطوبت محیط را پایدار نگه دارید و مبلمان را از تابش مستقیم نور آفتاب دور کنید. از ترک‌های ریز مبلتان به سادگی نگذرید، آن ترک‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و به یکباره مبلمان شما را از دور خارج می‌کنند!

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

دفرمه شدن تشک مبلمان منزل چوبی

بهتر است اگر همواره در یک سمت مبل لم می‌دهید در جهت تکیه دادن خود تجدید نظر کنید! استفاده نامتعادل از بخش مخصوصی از مبلمان باعث فشردگی موضعی و غیربالانس بودن ظاهری مبلمان چوبی شما می‌شود. هرچقدر هم مدل مبلمان شما زیبا و شکیل باشد، یک تشک نافرم می‌تواند این جذابیت ظاهری را کاملا خنثی کند.

مرتبا مبلتان را نظافت کنید!

سعی کنید گردگیری مبلمان را در برنامه کارهای خانه خود قرار بدهید. سرکشی به وضعیت مبلمان می‌تواند در نگهداری صحیح از آن بسیار موثر باشد.

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

سخن پایانی

مبلمان منزل چوبی حرارت خاصی به قالب کلی خانه می‌بخشد و ظاهر بصری دکوراسیون را دلچسب و چشم‌نواز می‌کند. مبلمان چوبی به راحتی با دیگر عناصر منزل ست می‌شود و هارمونی گرم و جذابی ایجاد خواهد کرد. با انتخاب مبلمان چوبی به مهمانان خود نشان بدهید که اهمیت زیادی برای جزئیات دکور منزل خود قائل هستید و گرمای اتمسفر خانه و تداعی حس و حال طبیعت در قلب آن برایتان مهم است. مبلمان نقشینه با ارائه خوش‌طرح‌ترین و بادوام‌ترین مدل‌های مبلمان چوبی رضایت مشتریان را جلب کرده و به همه نوع سلیقه‌ای احترام می‌گذارد. می‌توانید انواع تولیدات این شرکت را در صفحه پروفایل گروه مبلمان نقشینه مشاهده کنید.

اگر به این مقاله علاقمند بودید مطالب پیشنهادی زیر را از دست ندهید:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه