Chidaneh.com placeholder image

انواع میز جلو مبلی؛ 64 مدل میز وسط مبل زیبا در دکوراسیون نشیمن

به قلم: نادیا مهردادیان

از آنجایی که میز وسط مبل یکی از عناصر اصلی و مهم در فضای نشیمن است و نظر اکثر مهمان‌ها را به خود جلب می‌کند، نمی‌توان وجود مبلمان بدون میز جلو مبلی را تصور کرد! میز جلوی مبل باید کامل کننده‌ی دکوراسیون داخلی نشیمن باشد و علاوه بر زیبایی، توجه به عملکرد و کاربرد آن بسیار مهم است. در بسیاری از موارد انتخاب جلو مبلی به همراه مبلمان صورت می‌گیرد و از این نظر هماهنگی یا به قول معروف ست شدن آنها کار راحت‌تری است. اما در بسیاری از موارد چنین نیست و شما می‌توانید با انتخاب انواع میز جلو مبلی جدید، دکوراسیون داخلی خود را تغییر دهید. با ما همراه باشید تا در این مطلب از چیدانه با نکاتی در رابطه با انتخاب میز جلو مبلی مناسب آشنا شوید و بدانید که چه مدل میز جلومبلی، با دکوراسیون شما همخوانی دارد.

میز جلومبلی

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

سرویس خواب بالسا

انواع میز جلو مبلی و کاربرد آن ها در دکوراسیون

از میز جلوی مبل تنها برای زیبایی دکوراسیون استفاده نمی‌شود، بلکه کاربردهایی دارد که باعث می‌شود نیاز به آن برای جلوی هر مبلمانی حس شود. میز وسط مبل برای قراردادن لوازم پذیرایی و ظروف دکوری است و از دیگر موارد استفاده می‌توان به کاربرد آن هنگام مطالعه و نوشیدن چای اشاره کرد. هنگامی‌که روی مبل نشسته و مشغول انجام چنین اموری هستید، وجود میز نشیمن به شدت احساس می‌شود، پس باید در انتخاب آن بیشترین دقت را داشته باشید.

ثمین موسوی
دیوار آجری پذیرایی
ثمین موسوی

میز جلومبلی جدید

چگونه میز جلومبلی انتخاب کنیم؟

با اینکه معمولا امکان خرید ست جلو مبلی مناسب با مبلمان برای شما فراهم است، اما گاهی ممکن است که میز جلوی مبل ایده‌آل خود را در کنار مبلمان مورد نظر پیدا نکنید. همچنین ممکن است به دلیل تغییر دکوراسیون قصد خرید یک میز جلومبلی جدید را داشته باشید! در این شرایط می‌توانید از میزهای تکی استفاده کنید که در هر طرح و ابعادی قابل سفارش هستند و برای داشتن انتخابی مناسب حتما به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید: 

  1. میز جلو مبلی باید از نظر سبک طراحی با دیگر وسایل نشیمن یا پذیرایی، به خصوص مبلمان، همخوانی داشته باشد.
  2. جنس میز جلومبلی باید با توجه به متریال‌های به کار رفته در وسایل دیگر انتخاب شود.
  3. اندازه میز جلوی مبل باید متناسب با ابعاد و اندازه فضای مورد نظر باشد.
  4. میزهای بدون گوشه مانند دایره و بیضی برای خانه‌هایی که کودک دارند، مناسب‌تر هستند.

منزل زیبای خانم منصوری فر

میز جلومبلی شیک

برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی بیش از حد در فضا نیز بهتر است جنس میز نشیمن از متریال‌های مکمل در دکوراسیون انتخاب شود؛ مثلا اگر بیشتر وسایل چوبی است، میز جلو مبلی سنگی یا فلزی به فضا جذابیت بیشتری می‌دهد. همچنین اگر متریال‌های کار شده در فضا سنگی و پارچه‌ای است، استفاده میز چوبی می‌تواند باعث تعادل محیط شود.

گالریا
میز جلو مبلی کاشی کاری گالریا
گالریا

خرید میز جلومبلی

راهنمای خرید میز جلوی مبل

در هنگام خرید میز جلومبلی علاوه بر موارد ذکر شده باید موارد دیگری را مدنظر داشت که توجه به این نکات به شما در انتخاب میز وسط مبل مناسب کمک خواهد‌ کرد. 

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

فرم میز جلومبلی

فرم میزجلومبلی:

اولین فاکتور مهم برای خرید میز جلو مبلی مناسب، توجه به فرم محیط یعنی کوچک و باریک بودن و یا بزرگ و پهن بودن فضا است. اگر میز وسط مبل ابعاد کوچک‌تر یا بزرگ‌تری نسبت به فرم منزل داشته باشد جلوه خوبی نخواهد داشت.

وزن میز جلومبلی

وزن جلومبلی:

معمولا جلو مبلی زیاد جا به جا نمی‌شود اما توجه وزن محصول کمک می‌کند تا هنگام جا به جایی و بلند کردن میز آسان‌تر باشد.

منزل زیبای خانم منصوری فر

انواع مدل میز جلو مبلی
میز جلومبلی سنتی

جنس صفحه و پایه‌های میز جلومبلی:

توجه به جنس صفحه‌ی میز جلو مبلی که بستگی به سلیقه و نظر شما دارد و نحوه‌ی اتصال پایه‌ها با صفحه جلومبلی که با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد نیز از موارد مهمی هستند که حتما باید از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردار باشند. 

آینه آرمان
مدل میز جلو مبلی مدرن
آینه آرمان

میز جلومبلی کشودار

انواع مدل میز وسط مبل

میز وسط مبل به عنوان یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون نشیمن کاربرد بسیاری دارد. در حال حاضر مدل میز‌ جلومبلی در انواع مختلف در بازار موجود است و انتخاب میز جلوی مبل برای هر سبک و سلیقه‌ و همچنین برای خانه‌هایی با متراژهای متنوع آسان‌تر شده است. این تنوع شامل شکل، جنس، سبک و رنگ‌های مختلف جلو مبلی می‌شود.

استودیو پر
عکاسی خانه مسکونی کوچه اولیا
استودیو پر

مدل میز جلو مبلی

1) جلو مبلی در شکل‌های مختلف

شکل میز جلو مبلی به طورکلی می‌تواند دکوراسیون نشیمن را تغییر دهد. پس باید با توجه به سبک مبلمان و همچنین دکوراسیون داخلی محیط موردنظر، از میان شکل‌های زیر یک شکل مناسب را برای جلومبلی انتخاب کرد. به طور کلی اگر مبلمان روبروی هم قرار دارند، استفاده از میزهای مستطیل یا بیضی و اگر چیدمان به‌صورت ال شکل است استفاده از میز دایره‌ای یا مربع پیشنهاد می‌شود.

میز جلومبلی گرد

میز جلو مبلی گرد:

این مدل جلومبلی برای سبک‌های ساده و مینیمال مناسب است. این نوع میز در اصطلاح فضا پرکن بوده و به‌همین‌دلیل برای خانه‌هایی با متراژ کوچک پیشنهاد نمی‌شود.

میز جلومبلی بیضی شکل

میز جلومبلی بیضی شکل:

این مدل میز وسط مبل سادگی میز گرد و سبک مینیمال و کلاسیک بودن میز مستطیلی را در خود جای داده است و به دلیل گوشه‌های منحنی برای فضاهای کوچک هم مناسب است.

سینا عزیزی
عکاسی از منزل مسکونی هدی باقری در گرگان
سینا عزیزی

میز جلومبلی مربع

میز جلوی مبل مربع:

این مدل میز نشیمن معمولا موردپسند همه افراد نیست، چون کمی حالت فانتزی به فضا داده و نسبت به میز جلو مبلی مستطیل شکل فضای بیشتری اشغال می‌کند. به‌همین‌دلیل برای فضاهای بزرگ و دلباز مناسب است. 

فروزان رحمانی
منزل خانم بهناز رحمانی
فروزان رحمانی

میز جلومبلی مستطیل شکل

میز جلومبلی مستطیل شکل:

میز جلومبلی مستطیل شکل به‌دلیل هماهنگ بودن با تمامی سبک‌ها و همچنین ابعاد مناسب‌شان همیشه موردپسند بیشتر مردم بوده‌اند. میز جلو مبلی مربع یا مستطیل عموما برای هر فضا با هر متراژی قابل استفاده است.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی نوشهر
استودیو پر

گروه مبلمان یاشیل
میز تلویزیون و جلو مبلی یاشیل
گروه مبلمان یاشیل

دکوژه
میز جلو مبلی طرح الماس
دکوژه

علاوه بر اینها میز وسط مبل فانتزی نیز در بازار موجود است که اصولا شکل خاصی ندارد و از ترکیب چند طرح هندسی به وجود آمده و بیشتر در دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود. همچنین جلومبلی چند ضلعی، میز جلو مبلی کشودار، میز جلوی مبل با طبقه‌های دکوری، جلو مبلی 3 تکه، میز جلومبلی 4 تکه، میز جلوی مبل با 4 عسلی نیز مدل‌های دیگر موجود هستند. 

جنس میز جلومبلی

وودکده
میز جلو مبلی چوبی طرح روستیک
وودکده

2) انواع میز جلو مبلی با چه جنس‌هایی در بازار موجود است؟

جنس میز جلومبلی و کیفیت و مرغوبیت آن از مهم‌ترین مواردی است که در انتخاب جلو مبلی مناسب باید به آن توجه شود. امروزه میزهای نشیمن با متریال‌های مختلفی مثل شیشه، فلز، چوب، ام دی اف و سنگ طراحی و ساخته می‌شوند که باید با توجه به بافت مبلمان‌های اطراف میز جلوی مبل و همچنین جنس دیگر وسایل موجود در دکوراسیون انتخاب شوند.

آینه آرمان
مدل میز جلو مبلی مدرن
آینه آرمان

میز جلومبلی سنگی

میز جلومبلی سنگی:

این روزها میزهای جلو مبلی با صفحه سنگی تبدیل به محبوب‌ترین ترندهای دکوراسیون شده‌اند. در این جنس جلو مبلی می‌توانید با تعیین سنگ دلخواه و قرار دادن آن روی یک پایه فلزی شیک به انتخابی ایده‌‌آل دست پیدا کنید. از دیگر مزایای میز وسط مبل سنگی، علاوه بر زیبایی می‌توان به مقاومت بالا در برابر خط و خش و نظافت آسان آن هم اشاره کرد. مطلب انواع میز جلو مبلی سنگی احتمالا شما را با این نوع میز بیشتر آشنا خواهد کرد.

شیشه خم اطلس
میز جلو مبلی
شیشه خم اطلس

میز جلومبلی شیشه ای

میز جلو مبلی شیشه‌ای:

جلو مبلی‌های تماما شیشه‌ای و یا با صفحه شیشه‌ای، القا‌کننده فضای رسمی به محیط شرکت و محل کار بوده و بیشتر برای فضای اداری مناسب هستند. میز جلو مبلی شیشه‌ای سبک مدرن و شیکی را به فضا داده و تنها عیب آن نمایان‌شدن جای انگشت، آلودگی و کثیفی روی آن است.

آینه آرمان
مدل میز جلو مبلی مدرن
آینه آرمان

میز جلومبلی فلزی

میز جلوی مبل فلزی:

این نوع میز نشیمن به‌طور کامل از فلز ساخته ‌شده و در بعضی مواقع دارای سطح شیشه‌ای و پایه‌های فلزی هستند. همچنین ترکیب چوب و فلز در اکثر این میزها به چشم می‌خورد. استفاده از پایه‌های فلزی با صفحه سنگی، شیشه‌ای و یا چوب طبیعی نیز در دکوراسیون امروزی گسترش پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این مدل مطلب میز جلو مبلی استیل را بخوانید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

میز جلومبلی چوبی

میز جلو مبلی چوبی:

چوب طبیعی انتخاب بسیاری از افراد هنگام خرید میز جلومبلی است. جلو مبلی چوبی ‌می‌تواند ساده و مینیمال و یا پر از ظریف کاری باشد و در اکثر سبک‌های دکوراسیونی استفاده ‌شود.

شیما خراسانی
میز جلو مبلی مدرن
شیما خراسانی

گروه مبلمان یاشیل
میز جلو مبلی در دکوراسیون منزل
گروه مبلمان یاشیل

مدل میز جلو مبلی mdf

مدل میز جلو مبلی mdf:

این نوع میز جلو مبلی جدید نسبت به مدل‌های چوبی سبک‌تر و مقرون به صرفه‌تر است و امروزه یکی از رایج‌ترین انواع میز عسلی جلومبلی است که در طرح‌های ساده و یا کشودار تولید می‌شود. مدل میز جلو مبلی mdf به دلیل طرح‌های ساده‌ای که دارد به راحتی با مبلمان راحتی و یا استیل ست می‌شود.

دکوراسیون داخلی کنسول
میز جلو مبل پایه خراطی
دکوراسیون داخلی کنسول

میز جلومبلی جادار

آینه آرمان
مدل میز جلو مبلی مدرن
آینه آرمان

3) سبک‌های مختلف میز جلوی مبل

انواع میز جلو مبلی از نظر سبک به 4 دسته‌‌ی زیر تقسیم‌ بندی می‌شود.

میز جلو مبلی مدرن:

انواع جلو مبلی شیک و مدرن معمولا دارای ظاهری ساده، بدون خط و نقوش اضافه و با خطوط منظم هستند و زیبایی و عملکرد را کنار هم دارند. این نوع میز جلو مبلی جدید برای مبل‌های راحتی و در فضای مدرن خانه و یا محل کار مناسب بوده و درحال‌حاضر تنوع میز جلو مبلی مدرن با توجه به متریال‌های مختلف در ساخت آن، بیشتر از سایر سبک‌ها است.

صنایع چوبی خورشید
میزجلومبلی
صنایع چوبی خورشید

میز جلومبلی کلاسیک
میز جلومبلی سلطنتی

میز جلوی مبل کلاسیک:

جلو مبلی کلاسیک معمولا از جنس چوب، منبت‌کاری شده و یا دارای طرح‌های کوبیده شده است و با مبلمان سبک کلاسیک و سلطنتی همخوانی دارد. این نوع میز جلو مبلی بیشتر در رنگ‌های مختلف چوب، طلایی، بژ و مشکی، با طرح‌های سنتی ساخته می‌شود و جنس صفحه اغلب میزهای کلاسیک از شیشه و یا چوب است.

رترو استودیو
چیدمان مبلمان و میز جلو مبلی
رترو استودیو

میز جلومبلی روستیک

میز وسط مبل روستیک:

میز وسط مبل روستیک با ظاهری روستایی و قدیمی از متریال چوب ساخته می‌شود و الگوهای طراحی آن نسبت به میز جلو مبلی مدرن و کلاسیک ساده‌تر است. جنس صفحه‌ی آن نیز از چوب و ساختار بدنه‌ی میز از سایر متریال‌های سبک صنعتی است.

مبلمان ماجان
جدیدترین مدل مبلمان راحتی پذیرایی
مبلمان ماجان

مبلمان مانلی هوم | Maneli Home
میز تلویزیون و میز جلو مبلی هلندی
مبلمان مانلی هوم | Maneli Home

میز جلومبلی صنعتی

میز جلومبلی صنعتی:

میز جلومبلی صنعتی با ترکیب دو متریال چوب و فلز و ظاهری کاملا خشک و خشن، یادآور اجزای صنعتی است و بیشتر برای فضاهایی به رنگ تیره مناسب است. در این باره خواندن مطلب میز جلو مبلی چوب و فلز به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

استودیو پر
خانه ی آپادانا
استودیو پر

امیر صادقی
منزل آقای کلکسیونر
امیر صادقی

میز جلومبلی سفید

4) رنگ مناسب برای میز وسط مبل

یکی از مواردی که شما را هنگام خرید انواع میز جلو مبلی سردرگم می‌کند، رنگ آن است. رنگ میز جلو مبلی باید با مبلمان و تم اصلی فضا هماهنگ باشد تا محیطی یکدست و مرتب داشته باشید. به عبارتی رنگ چوب بدنه و پایه‌های مبلمان باید با جلو مبلی هماهنگ و متناسب باشد. معمولا میزهایی به رنگ چوب‌های مختلف روشن و تیره نسبت به مدل‌های دیگر طرفدار بیشتری دارد. اگرچه میز نشیمن با رنگ‌های فانتزی و مختلف نیز در بازار موجود است.

گروه هنری نماد
میز جلومبلی کالیگرافی
گروه هنری نماد

میز جلومبلی تمام چوب

ابعاد استاندارد در انواع میز جلو مبلی چقدر است؟

هنگام خرید هر یک از انواع میز وسط مبل علاوه بر توجه به مدل میز جلو مبلی و جنس آن، به ابعاد و اندازه جلومبلی هم توجه ویژه‌ای داشته باشید، چراکه در صورت استاندارد نبودن ارتفاع میز جلو مبلی، هنگام قرار دادن و برداشتن وسایل از روی آن دچار مشکل خواهید شد. ارتفاع میز جلوی مبل به نوع مبلمان بستگی دارد؛ معمولا ارتفاع استاندارد جلومبلی برای مبلمان راحتی بین 40 تا 45 سانتی‌متر و ارتفاع استاندارد جلو مبلی برای مبلمان استیل یا کلاسیک حدود 50 سانتی‌متر است.

در نظر داشته باشید که فاصله میز با مبل باید بین 35 تا 50 سانتیمتر باشد تا علاوه بر دسترسی راحت به میز، رفت و آمدی بدون دردسر داشته باشید. همچنین برای اینکه تمام افرادی که روی مبل می‌نشینند، دسترسی راحتی به میز داشته باشند، بهتر است طول میز بین یک دوم (2/1) تا سه چهارم (4/3) طول مبل روبروی آن باشد.

میز جلومبلی مدرن
ابعاد میز جلومبلی
قیمت میز جلومبلی

مبلمان مدرن ادوا
میز جلومبلی استیل کد A597
مبلمان مدرن ادوا

قیمت انواع میز جلو مبلی

قیمت میز جلوی مبل بر اساس اندازه، جنس، نوع روکش، طرح و اعتبار تولید کننده‎ی آن تعیین می‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت میز جلو مبلی چوبی، میز جلوی مبل استیل و میز جلو مبلی سنگی دارای قیمت بالاتر و مدل میز جلو مبلی mdf و میز وسط مبل شیشه‌ای دارای قیمتی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند.

چله چوب
میز جلومبلی
چله چوب

گروه هنری نماد
میز جلومبلی کالیگرافی
گروه هنری نماد

ارتفاع میز جلومبلی
اندازه میز جلومبلی

کلام آخر

میز جلو مبلی به عنوان یکی از عناصر اصلی و  کاربردی در دکوراسیون داخلی است که علاوه بر قرارگیری وسایل بر روی آن، تاثیر این میز در زیبایی فضا انکارناپذیر است. به همین ترتیب انتخاب درست ابعاد، مدل و شکل جلو مبلی می‌تواند دکوراسیون نشیمن شما را به کلی تغییر دهد. برای انتخابی بهتر با متخصصین مراکز فروش مبلمان چیدانه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه