Chidaneh.com placeholder image

انواع دیوارپوش فایبرگلاس، 30 طرح شیک و جذاب

به قلم: نرگس قلی زاده

دیوارپوش فایبرگلاس نوعی متریال کامپوزیتی است و برخلاف دیوارپوش PVC دوستدار محیط زیست بوده و از مواد طبیعی تشکیل شده است، به همین سبب کمترین آسیب را برای محیط زندگی و انسان دارد. این دیوارپوش ها در دو نوع پارچه ای و تایل سه بعدی تولید می شود که دیوارپوش پارچه ای از الیاف شیشه به صورت تار و پود بافته می شود و استحکام شیمیایی و مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد و در برابر نفوذ آب و رطوبت استقامت بالایی دارد.

تابلو فرش ریحان

مطلب پیشنهادی:دیوارپوش پلیمری و فایبرگلاس، این ناشناخته ها را امتحان کنید!

مزایای دیوارپوش های فایبرگلس

  • ضد آتش بودن
  • مقاومت کششی
  • ضد آب بودن

ضد آتش بودن فایبرگلاس یکی از مزیت های اصلی آن است، دیوارپوشPVC  در زمان آتش سوزی مشتعل شده و دود بسیار زیادی ایجاد می کند که خطر خفگی را در پی دارد. مقاومت کششی فایبرگلاس بسیار بالاست و در سازه ها برای مقاوم سازی از آن بهره می برند، به واسطه ی این مقاومت از روکش های فایبرگلاس می توان در فضاهای پر ازدحام مانند بیمارستان ها، مکان های عمومی و ادارات با آسودگی خاطر استفاده کرد زیرا به سختی از دیوار جدا یا پاره می شوند همچنین با توجه به ضد آب بودن آنها به سادگی قابل شستشو و نظافت می باشند.

مطلب پیشنهادی : دیوارپوش های شیک و لوکس امروزی، بهترین انتخاب برای هال و پذیرایی شما!

مزایای دیوارپوش فایبرگلاس به طور خلاصه شامل موارد زیر می باشد:

  • دوستدار محیط زیست
  • بهداشتی و ضد آب
  • قابل تنفس
  • مقاومت و دوام
  • ضد آتش سوزی
  • قابلیت رنگ آمیزی
  • عایق صوتی

مطلب پیشنهادی : دیوارپوش چرمی، قبل از خرید بشناسید!

انواع دیوارپوش فایبرگلاس

  • دیوارپوش فایبرگلاس پارچه ای
  • دیوارپوش سه بعدی
  • دیوارپوش قایبرگلاس طرح آجر
  • دیوارپوش فایبرگلاس مدرن

دیوارپوش های فایبرگلاس در طرح های گوناگونی تولید می شوند که با توجه به نوع کاربرد در نواحی مختلف ساختمان ویژگی های خاص خود را دارند. دیوارپوش های پارچه ای برای مقاوم سازی بافت ترک خورده ی دیوارها، ستون ها و سقف نیز مورد مصرف قرار می گیرند و بافت و طرح های متنوعی دارند. دیوارپوش های سه بعدی به صورت پانل هایی طراحی و تولید شده اند و روی در نصب کنار هم جفت می شوند که طرح هایی مانند آجر، سنگ، اشکال هندسی و غیر هندسی را شامل می شوند.

مطلب پیشنهادی: دیوارپوش سه بعدی برای یک دکوراسیون شیک و ایده آل

دیوارپوش فایبرگلاس طرح آجر

این نوع دیوارپوش ها به دلیل سهولت در نصب هنگامی که نیاز به تغییر دکوراسیون فوری یک فضا مانند رستوران، کافه را داشته باشید فوق العاده کاربردی هستند. برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه هم دیوارپوش آجری انتخاب خوبی است زیرا بسیار سریع وکم هزینه حتی خود شما نیز می توتنید دیوار آشپرخانه، پذیرایی و یا راهرو را روکش کنید. دیوارپوش فایبرگلاس آجری به زیبایی با دکوراسیون چوبی هماهنگ می شود و برخلاف آجر طبیعی که سخت و خرد شونده است به راحتی می توانید برای نصب قاب و تابلو روی آن اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی : انواع دیوارپوش منزل، بهترین انتخاب دکوراسیون شما

دیوارپوش فایبرگلاس طرح سنگ

مانند دیوارپوش آجری به آسانی قابل نصب روی دیوار هستند و هزینه های تغییر دکوراسیون را به نسبت زمانی که بخواهید از سنگ طبیعی استفاده کنید بسیار پایین تر می آورند و مزایای بیشتری هم دارند. نظافت و نگهداری دیوارپوش سنگی درمقابل سنگ طبیعی خیلی آسان تر است زیرا ضد آب و مقاوم در برابر شوینده ها هستند و در صورت از بین رفتن بخشی از پانل به راحتی می توان آن را با یک پانل جدید جا به جا کرد که در سنگ طبیعی این اتفاق بسیار هزینه بر و در مواقعی غیر ممکن است.

مطلب پیشنهادی : دیوارپوش آجری، نگین و مسعود خانه‌ای ساخته‌اند درودیوارش همه عشق!

دیوارپوش فایبرگلاس مدرن

طرح های هندسی و غیرهندسی دیوارپوش های فایبرگلاس برای دکوراسیون مدرن انتخاب صحیحی هستند و سطح پایانی کار بعد از نصب بسیار راضی کننده است. از این طرح ها می توان برای لابی و پذیرش ساختمان های مدرن، سوییت هتل ها و در ساختمان های مسکونی در پذیرایی، اتاق خواب،سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه استفاده کرد. انتخاب یک دیوار که نقطه کانونی در خانه است برای نصب دیوارپوش تصمیم صحیحی می باشد و توجه افراد را در هر برخورد به خود جلب می کند. درصورتی که مایل به استفاده از رنگ های پررنگ مانند قرمز، آبی، بنفش یا نارنجی هستید بهتر است دیوارهای دیگر را تا حد امکان سفید باقی بگذارید تا فضا سنگین نشود، در عین حال استفاده از خانواده رنگ زرد یا سبز برای فضای نشیمن و اتاق خواب قدرت مانور شما را در انتخاب مبلمان برای هماهنگ کردن فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی: دیوارپوش هایی که فضای شما را دگرگون خواهند کرد

نصب دیوارپوش فایبرگلاس

روش نصب دیوارپوش پارچه ای با پانل های طرح دار متفاوت است. در قدم اول باید سطح دیوار را برای نصب هر نوع روکش دیواری از آلودگی و گرد وغبار پاک کرد، قدم بعدی مشخص کردن محل دقیق نصب دیوارپوش روی دیوار می باشد. برای نصب دیوارپوش پانلی از قبل ابعاد دیوار محاسبه شده و قطعات متناسب با آن سطح آماده شده اند، ابعاد دیوارپوش پارچه ای نیز باید در محل با ابعاد دیوار انتخابی کنترل شوند تا در حین چسباندن در کار وقفه ایجاد نشود. دیوارپوش های فایبرگلاس با چسب مخصوص روی دیوار چسبانده می شوند و هیچ گونه درز و ترکی بعد از نصب در سطح کار مشاهده نمی شود. 

نگهداری و نظافت دیوارپوش فایبرگلاس

دیوارپوش های فایبرگلاس با توجه به مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی در صورت آلودگی به آسانی قابل شستشو هستند که در بحث انتخاب دیوارپوش مساله ی مهمی است. به دلیل عدم جذب رطوبت و نفوذ آب احتمال رشد قارچ و کپک وجود ندارد و با خیال آسوده می توان در محیط مرطوب از فایبرگلاس استفاده کرد. ماندگاری دیوارپوش های فایبرگلاس بسیار بالاست و عمری 20 ساله برای آنها در نظر گرفته شده است با این حال در صورت خرابی دیوارپوش می توان به سادگی بخش آسیب دیده را تعویض کرد ولی برای این کار حتما باید از اهل فن کمک گرفت تا نتیجه رضایت بخش باشد.

مطلب پیشنهادی : دیوارپوش پارچه ای، انتخابی خاص برای لوکس بودن خانه!

“برای خرید دیوارپوش مناسب خانه‌تان از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

مطالب زیر حتما برای شما جذاب هستند:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه