Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید فر توکار، کدومش رو انتخاب کنم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

انتخاب وسایل و تجهیزات آشپزخانه از اصلی ترین و مهم ترین انتخاب ها در دکوراسیون منزل است. این که شما بتوانید محصولاتی را خریداری کنید که بر اساس نیاز، بودجه، ابعاد منزل و… اولویت بندی شده اند مسئله مهمی است که برای رسیدن به آن باید اطلاعات خود را در رابطه با نوع محصول مورد نظر افزایش دهید. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به موضوع خرید فر توکار بپردازیم و راهنمای خرید آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

راهنمای خرید فر توکار

چوب و هنر

درباره فر توکار

به طور کلی می توان گفت که فرهای توکار موجود در بازار امروزه در سه نوع گازی، برقی و گازی و برقی قابل تقسیم بندی هستند. طبیعی است که هر کدام از آنها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که در ادامه به طور کامل به هر کدام خواهیم پرداخت.

لوازم خانگی بکو Beko
فر برقی توکار بکو
لوازم خانگی بکو Beko

فر توکار برقی

همان طور که می توان از نام این نوع فر توکار نیز برداشت کرد این فرها از انرژی برق استفاده می نمایند و برای پخت اصلی غذا و گرمای تکمیلی آن تنها از طریق این انرژی کار می کنند. شکل گیری حرارت در این نوع فر توکار توسط المنت ها حرارتی صورت می گیرد که این المنت ها در برخی از مدل ها در قسمت بالایی دستگاه قرار دارند و در برخی از مدل ها نیز در قسمت پایین.

مطلب مرتبط: چگونه داخل فر را تمیز کنیم، 5 گام موثر!

انتخاب فر توکار

از مزایای این نوع فرهای توکار می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سرعت عمل
  • پخت یکنواخت
  • امکان طراحی به شکل لمسی
  • قفل کودک
  • ممانعت از اتلاف انرژی

اگر بخواهیم معایب این نوع از فرها را نیز بررسی کنیم می توانیم به هزینه بالای برق آن اشاره کنیم.

درباره فر توکار

فر توکار گازی

این نوع از فرهای توکار برای پخت خود به انرژی گاز احتیاج دارند و برای روشن شدن نیز با موتور جوجه گردان از انرژی برق بهره می گیرد. از مزایای این نوع از فرها می توان به هزینه مصرفی پایین آن اشاره کرد، چرا که مصرف سوخت این نوع از فرها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در کنار این نیز از معایب فر توکار برقی می توان به ایجاد مشکلاتی در روند پخت غذا اشاره کرد. حرارت بالای شعله های گاز باعث می شود که در بسیاری از موارد غذا بیش از حد داغ شده و ته بگیرد.

لوازم خانگی بکو Beko
فر توکار بکو
لوازم خانگی بکو Beko

فر توکار گاز و برقی

این نوع از فرها که هم به برق وصل می شوند و هم به گاز برای گرم کردن و حرارت دادن به فضای داخلی خود از شعله گاز استفاده می کنند و برای جوجه گردان، تایمر، جرقه برق و… نیز از برق بهره می گیرند. برای نصب این نوع از فر توکار باید حتما انشعاب گازی و فلکه گاز از اجاق مبله و یا گاز رومیزی مجزا باشد، چرا که در غیر این صورت نصب و گارانتی آن دچار مشکل خواهد شد.

مطلب مرتبط: فرق مایکروفر با مایکروویو، کدومو بهتره بخریم؟

خرید فر توکار

نکات خرید فر توکار

برای آن که بتوانید فر توکار مناسبی را با توجه به نیازهای خود تهیه کنید باید مسائل متفاوتی را مد نظر قرار دهید که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

یکی از مسائل و نکات مهمی که باید در زمان خرید فر توکار به آن توجه داشته باشید اندازه فر است. ارتفاع فر و عمق آن باید با توجه به ابعاد و اندازه ای که کابینت های آشپزخانه شما دارند انتخاب شود. به همین دلیل نیز حتما از ابعاد دقیق حفره کابینت خود باخبر باشید.

مسئله دیگر حجم فر توکار است. ظرفیت استاندارد فرهای توکار غالبا چیزی حدود 80 لیتر است که می تواند متغیر نیز باشد. اگر خانواده ای پر جمعیت دارید بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که حجم آنها پاسخگوی نیازتان باشد، در غیر این صورت نمونه هایی با حجم کمتر نیز کافی خواهد بود.

فر توکار در آشپزخانه

نکته حائز اهمیت دیگر لعاب داخل فر و همین طور ساختار درب آن است. بهتر است که فر توکار شما دارای لعابی مضاعف باشد و درب آن نیز با دو لایه شیشه طراحی شده باشد، چرا که این ویژگی باعث می شود که گرمای داخل فر محفوظ بماند و محیط بیرونی فر نیز گرمای کلافه کننده ای پیدا نکند.

امروزه مدل های متنوعی از فر توکار در بازار موجود هستند که قابلیت های متفاوتی اعم از جوجه گردان یا میله برشته کن، بریان کردن غذا، یخ زدایی، تنظیم برنامه پخت غذا، فن خنک کننده و… را دارند که طبیعتا شما می توانید با توجه به نیاز خود و همین طور بودجه ای که برای خرید این محصول در نظر گرفته اید آنها را برگزینید.

مطلب مرتبط: لوازم برقی آشپزخانه، تو خریدش شک نکن!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی ماندانا بازیاری
استودیو پر

قیمت فر توکار

طبیعتا با توجه به نوسانات قیمت و هزینه های بازار نمی توان قیمت مشخصی را برای مدل های فر توکار مشخص کرد، به همین دلیل نیز اگر بخواهیم بازه ای کلی از قیمت فر توکار را ارائه دهیم می توانیم از چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان تا سی میلیون تومن اشاره کنیم.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

بهترین برند فر توکار

به طور کلی برندهای بسیاری به تولید فر توکار می پردازند که از میان بهترین آنها می توان به اخوان، سینجر، بوش، داتیس، فورس، آلتون، اسنوا، آریستون، آ ا گ، هاردستون، کندی و… اشاره کرد.

مطلب مرتبط: 10 برند برتر لوازم خانگی برای جهیزیه عروس!

سینا عزیزی
عکاسی از منزل مسکونی هدی باقری در گرگان
سینا عزیزی

پرفروش ترین مدل های فر توکار

در این بخش می خواهیم سه مدل از پرفروش ترین مدل های فر توکار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به آنها انتخاب راحت تری داشته باشید.

  • فر توکار اخوان مدل F35: این مدل از فر توکار با داشتن برنامه پخت، استفاده از برق، یخ زدایی، جوجه گردان، صفحه نمایش و… به یکی از سه مدل پرفروش فر توکار تبدیل شده است.
  • فر توکار سینجر مدل SES1: این مدل نیز با داشتن عملکرد گاز و برق، رده مصرفی A ، سیستم گازرسانی، قابلیت مایکروویو، گریل، یخ زدایی، جوجه گردان و… توانسته در میان یکی از سه مدل پرفروش فر توکار خودنمایی کند.
  • فر توکار بوش مدل HBN559W3I: این مدل نیز دارای رده مصرفی A بوده و با داشتن برنامه پخت، یخ زدایی، صفحه نمایش و… به یکی از سه مدل پرفروش تبدیل شده است.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

تعمیر و نصب اجاق و فر گاز، خودم یا اهل فنش؟!

راهنمای خرید اجاق گاز، از مدل های مبله چه می دانید؟

بهترین برند لوازم خانگی در جهان، لوکس ترین ها از 6 برند!

مراقبت از لوازم خانگی، حواستان به همه چیز باشد!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه