بازسازی و ساخت ویلا؛ خلق تجربه‌ای متفاوت از حضور در یک ویلای نوساز

بازسازی و ساخت ویلا؛ خلق تجربه‌ای متفاوت از حضور در یک ویلای نوساز

به قلم: فهیمه مصدرالامور

معمولا محل زندگی ما چه ساختمان مسکونی، چه ویلا مانند هر مکانی نیار به مراقبت و نگهداری دارد. به‌روزرسانی و بازسازی ویلا، باعث می‌شود علاوه‌بر تجربه‌ی یک سفر دلنشین و به یاد ماندنی، احساس خوبی از نو بودن در مکانی زیبا و بدون دغدغه‌های پرهزینه‌ی نوسازی فراهم شود. بر همین اساس طراحی، بازسازی و ساخت ویلا در زمره‌ی پروژه‌های بزرگ شرکت‌های ساختمانی و طراحی داخلی قرار گرفته. با ما در ادامه مطلب با دلایل و مراحل بازسازی ویلا و طراحی و اجرای آن، همچنین مزایا و انواع سبک بازسازی ویلا همراه باشید.

دلایل بازسازی ویلا

سرویس خواب بالسا

دلایل بازسازی ویلا

بازسازی و ساخت خانه ویلایی ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود. در ادامه تعدادی از این دلایل را برای تصمیم‌گیری بهتر برایتان بازگو خواهیم کرد.

  • فرسودگی مصالح ساختمان ویلا و از بین رفتن استحکام آن
  • گسترش زیربنا و یا طبقات دربازسازی و ساخت ویلا
  • تخریب و فرسایش تاسیسات مکانیکی ویلا
  • تکراری و قدیمی بودن محیط ویلا
  • تغییر طراحی داخلی معماری در بازسازی و ساخت ویلای قدیمی
  • مقاوم‌سازی سازه‌ای در اصلاح وبازسازی ویلا
  • طراحی و نوسازی نمای ویلا

بازسازی و ساخت ویلا برای چه کسانی مناسب است؟

  1. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که سالیان زیادی‌ست در ویلایی با قدمت بالا زندگی می‌کنید؛ یک بازسازی حرفه‌ای و تخصصی را در برنامه خود بگنجانید. به این ترتیب خاطرات شما نیز در آن ویلا تازه‌تر می‌شود.
  2. گروه بعدی که بازسازی ویلا را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم؛ افرادی هستند که ویلای آن‌ها قدیمی شده و یا دیگر پاسخگوی نیاز‌های آن‌ها نیست.
قبل از بازسازی ویلا
قبل از بازسازی ویلا
بعد از بازسازی ویلا
بعد از بازسازی ویلا

چک لیست مراحل بازسازی و ساخت ویلا

مراحل بازسازی ویلا را عموما به چند دسته تقسیم می‌کنند:

  • به یاد داشته باشید هر مقدار که موضوع طراحی و بازسازی ویلا را بیشتر برای خود شفاف کنید، طراح شما بهتر و دقیق‌تر می‌تواند با یک بازسازی باکیفیت، متناسب با نیازهای شما قدم بردارد.
  • در مرحله بعدی بودجه‌ی مورد نظر خود برای بازسازی و ساخت ویلا را مشخص کنید. این‌کار کمک می‌کند تا معمار و طراح بتوانند کار خود را مطابق با بودجه و بدون اتلاف هزینه‌های شما به پایان رسانند.
  • اما طراحی ویلا یکی از مهم‌ترین مرحله‌ها در بازسازی ویلا است. در این مرحله، طراح؛ ویلای شما را با توجه به نیازها و بودجه طراحی می‌کند و به صورت انیمیشن و تصاویر سه بعدی ارائه می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید تا قبل از شروع بازسازی و ساخت، طراحی ویلای خود را مشاهده کنید.
  • درصورتیکه طراحی شما تایید شد، ضمن آماده‌سازی لیست مصالح و تجهیزات مورد نیاز، زمان آن رسیده تا کارگاه را برای تخریب و شروع بازسازی آماده کنید. همچنین پس از انجام تخریب‌ها، زمان مناسبی را برای تغییر و تعویض تاسیسات مکانیکی و الکتریکی در نظر بگیرید.
  • گچ‌کاری، کف‌سازی، سقف کاذب، کاشی‌کاری، رنگ و غیره از جمله مواردی است که باید در اولویت اجرایی قرار بگیرند.
  • با رسیدن زمان نصب بخش‌های چوبی و کابینت‌های ویلا، شما به اواخر کار نزدیک می‌شوید و کم‌کم می‌توانید شاهد نتیجه زحمات خود و تیم طراحی و اجرا باشید. پس از انجام ریزه‌کاری‌های نهایی زمان آن می‌رسد تا از طراحی و بازسازی ویلای خود لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: چند ایده تاثیرگذار برای درخشش حیاط ویلا

در ادامه این مطلب انواع سبک‌هایی از طراحی، بازسازی و ساخت ویلا، یاری‌کننده مسیر پیش روی شماست.

انواع سبک طراحی و بازسازی ویلا

انواع سبک طراحی و بازسازی ویلا

طراحی، بازسازی و ساخت ویلا معمولا با در نظر گرفتن سبک‌های مختلف دکوراسیونی پیاده‌سازی و اجرا می‌شود که در ادامه به برخی از این سبک‌ها اشاره می‌کنیم:

طراحی ویلا به سبک مدرن

به طور کلی شهرک‌های ویلایی و باغ‌های سرسبز اطراف آن، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای تجربه‌ی یک زندگی آرام در طبیعت بکر و خارج از محیط شهری است. شما هیچ چیزی به جز اصول زیبایی‌شناسی بصری مانند: تعادل، ایستایی، توازن، تناسب و ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز در ویلایی مدرن نخواهید یافت. در طراحی ویلا و انتخاب الگوهای مدرن معمولا می‌توان بیشترین خلاقیت را در طراحی و ساخت ویلا به کار برد. با انتخاب الگوهای مدرن‌سازی، این فرصت فراهم می‌شود که چیزی متفاوت از پیش ایجاد و خلق کنید. لازم به ذکر است طراحی ویلای مدرن را باید یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ها نیز بدانیم.

معمولا این طراحی و ساخت و ساز با لوکس‌سازی همراه است و هزینه‌های بیشتری را ایجاد می‌کند. از طرفی بازسازی و ساخت ویلای مدرن در بخش‌های اساسی و بنیادین، کاملا مطابق با اتفاقی است که در طراحی و ساخت یک ویلای کلاسیک یا معمولی در جریان است.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکوراسیون برای خانه‌های ویلایی

طراحی ویلا سنتی

یکی از فاکتورهایی که باعث می‌شود تا ویلاهای سنتی طرفداران بیشتری داشته باشند؛ هزینه‌ی ارزان‌تر بازسازی و ساخت این ویلاها است.

طراحی ویلای مینیمال

شما می‌توانید با به‌کاربردن خطوط به ظاهر ساده و تاثیرگذار در نظر بیننده، جلوه‌ای به یاد ماندنی و تاثیرگذار به وجود آورید و فضای آرام و دلبازی را خلق کنید.

طراحی ویلا سبک روستیک

استفاده از چوب‌های درجه یک و همین‌طور طراحی لوکس و لاکچری از پیش‌نیازهای طراحی ویلای سبک روستیک است. به کار بردن طراحی خاص، متریال درجه یک و به کار بردن المان‌های مدرنیته در طراحی ویلا به سبک روستیک، کاربرد دارد. از سوی دیگر درصورتیکه بتوان یک نورپردازی حرفه‌ای در فضای عمارت ویلای چوبی نیز اجرا کرد؛ یک دکوراسیون حیرت‌انگیز را شاهد خواهیم بود.

طراحی ویلای اختصاصی

این مدل طراحی معمولا با توجه به خواست مشتری انجام می‌پذیرد. اختصاصی‌سازی ویلا، باعث می‌شود که یک سازه‌ی به کلی متمایز و منحصربه‌فرد و با خلاقیت کامل و تکیه بر نوآوری را ایجاد کنید.

مزایای بازسازی ویلا

مزایای بازسازی ویلا

  1. حتی اگر یک ویلای نوساز از بروزترین فناوری‌ها و جدیدترین سبک‌های معماری در طراحی استفاده کند نیز نمی‌توان آن را با یک ویلای قدیمی که تداعی‌کننده خاطرات و احساسات خوب است، مقایسه کرد!
  2. برای بازسازی ویلا نیازی به مجوزهای ساخت و تغییر کاربری زمین برای ساخت ویلا نیست.
  3. از دیگر مزایای مهم بازسازی ویلا نسبت به خرید آن، جلوگیری از هدر رفتن منابع طبیعی و کمک به کم‌شدن آلودگی محیط زیست است.
  4. مزیت دیگری که بازسازی ویلا نسبت به خرید یک ویلای جدید و نوساز دارد، هزینه‌ی آن است. هزینه ساخت ویلابرای کارفرما در ساخت، بسیار بیشتر از بازسازی ویلای قدیمی است. بنابراین در منابع مالی و زمان به دلیل نداشتن هزینه‌های مرتبط با تخریب، خاک‌برداری و… نیز صرفه‌جویی می‌شود.

طرح ساخت ویلا چیست؟

طرح ساخت ویلا چیست؟

لازم به یادآوری است که طرح ساخت ویلا عموما پس از بررسی نظر اولیه مشتری و تطابق آن با چیزی که در عملیات واقعی، امکان‌پذیر است، ایجاد می‌شود. این طرح اولیه بازسازی و ساخت ویلا، پس از بررسی و ممیزی‌های نهایی، به دست تیم اجرایی سپرده می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌کنیم این طرح را با گروه معماری زیما کاملا تخصصی پیش ببرید و کلیه موارد جزئی تا کلی، مطابق با برنامه‌ی عملیاتی یک ویلای بی‌نقص و کاملا استاندارد و به‌روز را به ارمغان آورید.

مدت زمان ساخت ویلا

همه می‌دانیم که معمولا مشتری علاقه‌مند است مدت زمان ساخت ویلا کوتاه تر باشد و هرچه سریع‌تر عمارت تکمیل شود. اما در نظر داشته باشید که فرآیند ساخت ویلا کاملا زمان‌بر است. بنابراین در چنین شرایطی بهترین گزینه، بازسازی ویلا است که هزینه‌ی کمتری را هم در بر دارد.

گروه معماری زیماسازه، پیشرو در ارائه خدمات ساخت و ساز

گروه معماری زیماسازه، پیشرو در ارائه خدمات ساخت و ساز

تیم زیما، متشکل از طراحان و کارشناسان آموزش‌دیده، با سابقه چند ساله در زمینه‌های طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های ساختمانی و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی، بازسازی ‌و مشاوره در خصوص چیدمان است.

هدف زیماسازه، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی در محیط است. به این ترتیب شما می‌توانید طراحی و اجرای ویلا در شهرهای مختلف کشور مانند نوشهر، محمودآباد، شمال و با سبک‌های مختلفی مانند مدرن و لوکس و… را به این برند بسپارید.

خدمات تیم زیماسازه

  • طراحی دکوراسیون داخلی
  • بازسازی و ساخت ویلا
  • طراحی نما و نماسازی
  • بازسازی پروژه‌های مختلف ساختمانی
  • طراحی و اجرای پروژه‌های لوکس ویلایی
  • طراحی و اجرای آشپزخانه‌های لوکس
  • مشارکت در ساخت
  • طراحی و اجرای محوطه، روف گاردن و استخر

بازسازی و ساخت ویلا

گروه معماری زیماسازه

کلام آخر

به فکر بازسازی ویلای قدیمی خود باشید! این روزها هزینه ساخت یک ویلا از ابتدا شاید برایتان مقرون به‌صرفه نباشد. اما اگر ویلای قدیمی خود را بازسازی کنید؛ علاوه بر حفظ خاطرات شیرین گذشته، تجربه‌ای متفاوت از حضور در یک مکان مدرن و به‌روز را نیز احساس می‌کنید. ما در این مطلب راهنمای کاملی از دلایل بازسازی ویلا، مراحل آن و انواع سبک‌هایی که می‌توانید به کار برید را بازگو کردیم. به جاست برای مشاوره و طراحی ویلا سری به پروفایل زیما بزنید و با نمونه کارهای این مجموعه حرفه‌ای بیشتر آشنا شوید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه