ایده برای بازسازی خانه | 17 ایده بازسازی خانه های قدیمی

ایده برای بازسازی خانه | 17 ایده بازسازی خانه های قدیمی

به قلم: مژگان احمدی

ایده برای بازسازی خانه های قدیمی

با اینکه در مطالب قبلی چیدانه راجع به بازسازی خانه مطالبی قرار داده ­ایم، ولی این موضوع جای زیادی برای بیان کردن دارد. از اصول و قوانین بازسازی گرفته تا نکته ­ها و ایده ­های کوچک! به همین دلیل در این مطلب با همراهی گروه معماری بهنام حضرتی قرار است راجع به ایده­ برای بازسازی خانه بیشتر بگوییم. اگر شما هم فکر می­ کنید منزلتان نیاز به تغییراتی دارد ولی ایده ­ای برای آن ندارید، این مطلب را بخوانید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی
تابلو فرش ریحان

ایده برای بازسازی خانه

با اجرای بازسازی خانه، شما می ­توانید تغییر را در منزل خود احساس کنید. پس لازم نیست حتما به جابه­ جایی و خرید خانه جدید فکر کنید؛ و با چند تغییر منزل خود را نو کنید. بازسازی می ­تواند با اهداف کاربردی ­تر کردن فضاها و یا تغییر دکوراسیون و جذاب­ تر شدن منزل انجام شود. گاهی هم بزرگ و یا کوچک شدن قسمت­ هایی از خانه مد نظر است.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

ایده بازسازی خانه های قدیمی

تا چند سال گذشته اولین ایده برای خانه ­های قدیمی، فروش و نقل مکان به جای جدید و یا تخریب ساختمان و ساخت دوباره خانه و یا آپارتمان جدید بود؛ ولی این روزها بسیاری از افراد دوست دارند خانه قدیمی خود را حفظ کنند و با به روز کردن و کابردی کردن آن، در زندگی در فضای یک خانه قدیمی لذت ببرند. مخصوصا اگر خانه ویلایی باشد، وجود حیاط و مساحت زیاد نعمت بزرگی برای زندگی­ های شهری امروزی است. حتی افرادی هستند که به دنبال خرید یک خانه قدیمی هستند که بتوانند بعد از بازسازی در آن زندگی کنند. شرکت­ های زیادی هستند که می­ توانند خانه ­های قدیمی را با ایده­ های جذابی بازسازی کنند.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

ایده برای بازسازی خانه­ های کوچک

بازسازی خانه فقط مختص خانه­ های قدیمی و بزرگ نیست، اگر خانه­ ی کوچکی دارید که به فکر تغییر در آن هستید؛ ایده­ های زیادی برای بازسازی آن پیدا خواهید کرد. به طور مثال این روزها طراحی و ساخت آشپزخانه ­های باز از ترفندهای کاربردی برای دلباز شدن و بزرگتر شدن فضای نشیمن و آشپزخانه است. و یا تغییراتی کوچک مانند اجرای آینه ­های مدرن در بخش­هایی از منزل، فضا را بزرگتر نشان می­ دهد. برای اینکه بازسازی خانه را به صورت اصولی پیش ببرید بهتر است با صفر تا صد دریافت مجوز بازسازی خانه آشنا شوید. در ادامه مطلب ایده­ های زیادی برای بازسازی انواع ساختمان و خانه بیان کرده ­ایم.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

ایده بازسازی ساختمان

در این بخش از مطلب در مورد تعداد زیادی ایده برای بازسازی خانه صحبت کرده ­ایم. شما می ­توانید با توجه به نیازها، اهداف خود، میزان بودجه و شرایط فضای منزل می ­توانید تعدادی از ایده ­ها را اجرا کنید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

1.بازسازی کف منزل

اگر از کفپوش موکتی خانه خسته شده ­اید، می ­توانید به کفسازی جدید فکر کنید. کفپوش لمینت و یا پارکت برای شما که به گرمای کف منزل عادت کرده ­اید؛ انتخاب مناسبی است. در انتخاب کفپوش به وجود کودکان  و افراد مسن در منزل توجه کنید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

2. تغییر در کابینت ­های آشپزخانه

برای بازسازی کابینت­ های آشپزخانه می­ توانید ایده ­های زیر را اجرا کنید:

     -نوسازی و تعمیر لولاها و دستگیره­ های کابینت­ های قدیمی

     -تغییر رنگ کابینت ­های آشپزخانه

     -تعویض مدل و سبک کابینت­ ها و نصب کابینت­ های جدید

     -تعویض دستگیره­ های کابینت

     -تعویض سنگ کابینت

     -تعویض کاشی بین کابینتی

     -حذف و یا اضافه کردن تعدادی از کابینت­ های آشپزخانه

3. نصب شلف دیواری

اگر می­ خواهید چیزی شبیه طاقچه در خانه داشته باشید؛ نصب شلف دیواری فکر خوبی است. شلف را می­ توان در یک اتاق خواب کوچک،  روی دیواری در آشپزخانه که کابینت ندارد و یا حتی در اتاق نشیمن نصب کرد و روی آن وسایل دم دستی و کوچک را قرار داد.

4. بازسازی بالکن خانه

بازسازی بالکن و تراس و تبدیل آن به فضایی کاربردی، تغییر بسیار مثبتی است. یک بالکن سبز و کوچک که می­ توانید عصرهای بهاری در آن کتاب بخوانید و یا عصرانه بخورید. به جای اینکه بالکن خانه را تبدیل به انباری کنید؛ با چند ایده بازسازی بالکن یک فضای جذاب و دلباز خواهید داشت:

     -استفاده از چمن مصنوعی و چوب پلاست برای پوشش کف تراس

     -چیدمان چند مبلمان فضای باز در بالکن با توجه به ابعاد بالکن

     -قرار دادن تعدادی گیاه داخل گلدان و یا فلاورباکس در بالکن

     -رنگ زدن نرده­ های بالکن

     -استفاده از شلف برای قرارگیری گلدان و وسایل تزئینی روی آن

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

5. تغییر رنگ در بازساری منزل

کاری کوچک که تغییر بزرگی در منزل ایجاد می­ کند؛ تغییر رنگ همه بخش ­ها و یا یک قسمت از فضای منزل است. می­ توانید با دوباره رنگ کردن همه دیوارها، خانه را با همان رنگ قبلی ولی تمیزتر نوسازی کنید و یا یک رنگ مناسب و جذاب جدید را امتحان کنید. رنگ ­های خنثی و ملایم، دیرتر شما را خسته می ­کنند. ولی یک رنگ خاص و پررنگ هم می­ تواند نقطه کانونی در نمای دیوارهای داخلی خانه باشد.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

6. نصب آینه در بازسازی خانه

آینه­ جلوه ی خاصی به خانه شما می ­دهد. نصب آینه در بازسازی منزل راه حلی برای خاص شدن خانه شماست. آینه دکوراتیو به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. مخصوصا اگر به فکر بازسازی خانه کوچک خود هستید؛ از آینه غافل نشوید. اجرای آینه دکوراتیو در بخشی از دیوار نهارخوری و یا قرار دادن آینه و کنسول در پذیرایی، ایده ­هایی برای استفاده از آینه در منزل هستند.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

7. نورپردازی منزل

نور مناسب و کافی در هر بخش از خانه لازم است. همچنین سیستم نورپردازی منزل باید طوری باشد که بتوانید به میزانی که نیاز به نور دارید آن را تنظیم کنید. به طور مثال می­ توانید چراغ­ دیواری در اتاق خواب نصب کنید، از چراغ ایستاده در نشیمن برای مطالعه استفاده کنید و یا از یک لوستر جذاب برای سقف پذیرایی استفاده کنید. همچنین نورهای مخفی در سقف کناف از نمونه­ های به روز در نورپردازی خانه هستند.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

8. بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

یکی از مواردی که لوکس بودن خانه را نشان می ­دهد، حمام و سرویس بهداشتی جذاب و استاندارد است. برخی از ایده­ های بازسازی برای حمام و سرویس بهداشتی عبارتند از:

     -تعمیر و تعویض لوله­ کشی­ ها

     -تعمیر و نوسازی شیرآلات و نصب شیرآلات جدید

     -تعویض کاشی ­های حمام

     -نصب روشویی جدید در حمام و سرویس

     -نصب آینه متناسب با روشویی

9. برچسب های دیواری

پیش­تر برای بازسازی دیوارها از رنگ زدن آنها صحبت کردیم، یکی از ایده­ های جدید برای جذابیت دیوار نشیمن و یا پذیرایی و حتی اتاق خواب، نصب برچسب­ های دیواری است. این نوع برچسب­ ها مانند یک اثر هنری و دکوراتیو فضای منزل را جذاب می ­کنند. سعی کنید از طرح­ های ساده استفاده کنید تا زود از آن خسته نشوید و فضای خانه شلوغ نشود.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

10.بازسازی پنجره­ های ساختمان

تغییر و تعویض پنجره ­ها، اصول بازسازی مخصوص خودش را دارد. اگر در آپارتمانی زندگی می­ کنید که پنجره­ هایی معمولی دارد می ­توانید آنها را با پنجره دوجداره تعویض کنید؛ اما فراموش نکنید اگر پنجره ­ها رو به نمای بیرونی ساختمان باشند باید همه اعضای آپارتمان موافق با این تغییر باشند.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

11. گیاهان در بازسازی منزل

اگر خانه ­تان مساحت کافی دارد؛ می ­توانید فضایی داخل آپارتمان برای قرار دادن گیاهان استفاده کنید. وجود گیاهان آپارتمانی حس طراوت را به خانه می ­آورند. همچنین اگر به فکر ایده بازسازی خانه ­ای قدیمی هستید که حیاط دارد؛ از گیاهان و باغچه ­ها غافل نشوید. گیاهان جدید بکارید و جایی برای گل­ های فصلی بگذارید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

12. استفاده از آثار هنری

کمی ذوق هنری کافی است تا شما را سمت آثار هنری بکشد. شما می­ توانید در حین بازسازی خانه به جانمایی چند اثر هنری مانند؛ کتیبه ­ی بزرگ سفالی برای روی دیوار، نصب تابلو نقاشی روی دیوار پذیرایی، اجرای نقاشی و پتینه روی دیوار و.. فکر کنید.

13. حذف شومینه

سال­ها قبل وجود شومینه نشانی از لوکس بودن فضای منزل بود، ولی این روزها طرفداران کمتری دارد. برای اینکه فضایی در خانه باز کنید می ­تواند شومینه را حذف کنید. ولی اگر به وجود این عنصر در خانه علاقه دارید، می ­توانید ظاهر آن را نوسازی کنید و بگذارید باقی بماند.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

14. بلند نشان دادن سقف

بلند بودن سقف خانه نشانی از لوکس بودن دارد. اگر به فکر بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه هستید از ایده­ های زیر در بازسازی خانه استفاده کنید:

     -استفاده از خطوط عمودی در طراحی دیوارها

     -نصب پرده ­های بلند در پنجره ­ها

     -استفاده از چراغ نقطه ­ای در سقف

     -هم رنگ کردن سقف و دیوار

     -نصب تابلوها و یا آینه عمودی و کشیده روی دیوار

15. هوشمند سازی خانه

بازسازی می­ تواند با هدف هوشمندسازی خانه باشد. خانه هوشمند، امکانات بسیاری را برای راحتی افراد فراهم می­ کند. نصب قفل هوشمند، سیستم اعلام حریق، سنسور تشخیص نشت گاز و دود، پریز برق هوشمند، پرده هوشمند، نظارت از راه دور و.. از امکاناتی است که خانه هوشمند به شما می ­دهد. قبل از تصمیم برای این کار بهتر است اول بدانید که خانه هوشمند چیست؟ و بعد در بازسازی خانه آن را به شرکت­ های متخصص بسپارید.

16. اجرای دیوار سبز

دیوار سبز یک سطح زنده و پوشیده از گیاهان است که هم برای فضای داخلی و هم فضای بالکن و تراس قابل نصب است. اگر به گل و گیاه علاقه­ مند هستید، با اجرای دیوار سبز مدرن، می­توانید هم گیاه را به خانه خود بیاورید و هم فضایی شیک و جذاب ایجاد کنید.

17. بازسازی فضای زیرپله

یکی از امکانات خانه ­های دو طبقه، وجود زیر پله است. این فضا بستگی به میزان فضایی که ایجاد می ­کند می ­تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. برخی از ایده ­های بازسازی فضای زیرپله عبارتند از:

     -قرار دادن قفسه کتابخانه

     -فضای ذخیره سازی؛ قرار دادن کمد و یا جاکفشی

     -فضای مطالعه و استراحت

     -قرارگیری میز کار

     -طراحی فضایی برای حیوانات خانگی

     -فضایی برای بازی کودکان

     -فضایی برای گلدان­ ها

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

ایده بازسازی منزل؛ به تغییرات کوچک فکر کنید!

قرار نیست برای بازسازی و ایجاد تغییر در منزل، به تغییرات خیلی بزرگ و عجیب فکر کنید. یک گروه بازسازی متخصص در این زمینه می­تواند به شما ایده­ های مختلفی مانند آنچه که در بالا اشاره کردیم ارائه دهد و آنها را اجرا کند. حتی شما می ­توانید بازسازی منزل را در طی زمان و به مرور انجام دهید تا هم هزینه آن برایتان مقدور باشد و هم روند انجام کارها زمان زیادی از شما نگیرد. به طور مثال شما می­ توانید به جای رنگ کردن کل خانه، رنگ دیوار اصلی را تغییر دهید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

کلام آخر

ایده­ های مختلفی را برای بازسازی خانه بیان کردیم. اگر تصمیم به بازسازی منزل و یا خانه قدیمی خود دارید، مهم است که کار خود را به چه کسی بسپارید. اهالی فن چیدانه در زمینه­ ی معماری و بازسازی در کنار شما هستند. شما می ­توانید به پروفایل آنها سر بزنید و با کارشناسان در ارتباط باشید.

گروه معماری بهنام حضرتی دارای مهندسین مجرب و باسابقه درخشان در رشته‌های معماری و عمران است. از خدمات این مجموعه می‌توان به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، بازسازی، طراحی و اجرای انواع پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری و ویلایی اشاره کرد. شما هم اگر قصد بازسازی منزل یا محل کار خود را دارید با مراجعه به سایت گروه معماری بهنام حضرتی کار خود را به متخصصین این حوزه بسپارید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه