Chidaneh.com placeholder image

محوطه سازی ویلا مدرن، با خرید آبنمای سنگی

به قلم: یاسمین ثریا

هنگامی که طراحی محوطه یک ویلای زیبا با شماست احتمالا ایده های مختلفی در سر دارید که بهترین نما را ایجاد کنید. یکی از گزینه هایی که همیشه پیش شماست و میتوانید یک حیاط یا لابی زیبا برای ویلایتان بسازید، آبنمای سنگی است که در آن با جریان آب، صدای گوشنوازی را به مهمانهای منزل هدیه کنید. برای این منظور میدانید برای تهیه آبنما باید چه مواردی را مد نظر داشته باشید؟ برای نصب و اجرای آبنما باید به چه کسی اعتماد کنید؟ در راهنمای چیدانه درباره خرید آبنمای سنگی کلی نکته به شما میگوییم.

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

سرویس خواب بالسا

محوطه سازی ویلای مدرن با آبنما زیباست؟

برای زیباسازی محوطه ویلا باید گزینه های مختلفی که دارید را در نظر بگیرید. مثلا چمن مصنوعی، انواع گلکاری و پرگول و آلاچیق. در این میان آبنمای سنگی زیبا در مرکز حیاط با کنار دیوارها صدای جریان آب را به گوش ساکنان ویلا میرساند واین حس زیبای جریان رود را به آنها منتقل می کند. بنابراین یکی از گزینه های خوب برای محوطه سازی ویلای مدرن، انتخاب آبنمای سنگی است. باغ هایی که در طراحی محوطه آن ها از سنگ استفاده شده است بدون شک از خلاقانه ترین و بهترین طراحی باغ ها به حساب می آیند. در طراحی محوطه باغ باید به یاد داشته باشید که در ابتدای کار از عناصری مانند سنگ ها و گیاهان زیاد استفاد نکنید. زیرا این کار باعث ایجاد سردرگمی در شما می شود. آن چه که در این جا به آن اشاره شد تنها گوشه ای از ایده هایی است که می توانید در طراحی محوطه باغ از آن ها استفاده نمایید. باغ خود را مانند جعبه ای کوچک در نظر بگیرید و در طراحی آن از ایده های مختلف استفاده نمایید

متریال آبنمای سنگی دقیقا چیست؟

متریال اصلی آبنمای سنگی همانطور که از اسمش پیداست، سنگ است. شما میتوانید انواع سنگهای مرغوب را به خونه سنگی سفارش دهید، این بستگی به بودجه شما و کاربری آبنمای سنگی دارد. مثلا در یک ویلایی که در مناطق سردسیر قرار دارد باید از مرغوبترین سنگها استفاده کنید که در اثر سرما و یخبندان سنگ آبنما ترک نخورد و به مرور زمان دچار فرسایش نشود.در یک طراحی جذاب باید عوامل کاربردی و زیبایی شناسی هر دو به یک اندازه استفاده شود. استفاده از گیاهانی که نگهداری از آن ها آسان بوده و با شرایط محیط سازگاری داشته باشد از جمله عواملی است که باید در هنگام انتخاب گیاهان مورد توجه قرار داد

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

انواع سنگ آبنما در محوطه سازی چیست؟

اهالی فنی که آبنما را میسازند، برای ساخت آبنما از سنگ مرمر، سیمان و سنگهای سرامیکی استفاده میکنند که مسلما نوع مرمر دوام بیشتری دارد. انتخاب آبنماهای سنگی با میزان تراکم و قدرت مقاومت بالا برای فضای خارجی مناسب است ولی از طرف دیگر، افزایش هزینه را نیز در برخواهد داشت.ساخت یک دیوار سنگی راهکار خوبی برای محوطه سازی باغ می باشد. این کار باعث ایجاد فضایی سه بعدی بر اساس تِم به کار رفته در باغ می شود. ساخت دیواره هایی کوتاه و ضخیم می تواند ایده ای کاربردی نیز باشد، چرا که می توان از آن ها به عنوان محلی برای نشستن نیز استفاده کرد. این دیواره ها را می توان به عنوان محلی برای رویش برخی گیاهان نیز مورد استفاده قرار داد

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

مزایای آبنمای سنگی در محوطه سازی ویلای مدرن چیست؟

اگر در کنار دیوار یا وسط حیاط از آبنمای سنگی برای محوطه سازی ویلا استفاده کنید، نه تنها بنای زیبایی را به باغ یا ساختمان خود هدیه کرده اید بلکه از این مزایا هم بهره مند میشوید.

  1. آبنمای سنگی در برابر زلزله مقاوم است
  2. آبنمای سنگی در برابر سایش مقاوم است
  3. آبنمای سنگی تغییر رنگ نمیدهد
  4. آبنمای سنگی قابلیت نورپردازی دارد

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

معایب آبنمای سنگی در محوطه سازی ویلای مدرن

اگر از آن دسته افرادی هستید که در خانه یا ویلایتان بچه های دوست و آشنا زیاد رفت و آمد میکنند نباید آبنماهایی که حجم مخزن آبشان عمیق و بزرگ است را انتخاب کنید زیرا ممکن اس، کودکان هنگام بازی در آن واژگون شوند و نتوانند نفس بکشند. میتوانید مدلهای دیگر آبنمای سنگی را انتخاب کنید که عمق چندانی ندارند.

راه سنگی هم ایه خوبی است. اجرای این روش بسیار کاربردی بوده و این امکان وجود دارد که آن را به نقطه مرکزی باغ تبدیل نمایید. با ساخت این محل دیگر نیازی نیست از میان گل ها و درختان عبور کنید و در این صورت به گیاهان شما نیز آسیب نمی رسد و کفش های شما نیز تمیز می ماند. استفاده از سنگ های بزرگ و کوچک در کنار محل ساخته شده برای دسترسی به قسمت های مختلف باغ باعث ایجاد بافت و زیبایی محوطه باغ می شود. به دنبال سنگ هایی با رنگ های مشابه ولی اندازه و شکل های مختلف باشید. اگر برای کف سازی این محل از کاشی استفاده می کنید به یاد داشته باشید که رنگ آن ها روشن تر از رنگ سنگ های به کار رفته در اطراف آن ها باشد. برای ایجاد چنین محلی می توانید از سنگ ریزه نیز استفاده نمایید. با استفاده از سنگ ریزه های رنگی راه باریکی برای عبور از میان باغ ایجاد کرده و بر زیبایی محوطه باغ بیافزایید.

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

آبنمای سنگی را در کجای محوطه ویلا نصب کنیم؟

این که آبنما را در کجای محوطه بیرون ویلای خود در نظر بگیرید، اول بسته به سلیقه خوتان دارد و دوم به نظر طراح بر میگردد. برای نصب آبنما باید به چند نکته توجه کنید که معمولا طراحان و اهالی فن خونه سنگی آنها را به شما میگویند.

اجرای طراحی کاربردی از مواردی است که باید در طراحی محوطه باغ در نظر داشت. برای مثال استفاده از سنگ برای محوطه ای که در آن گلدان های زیادی وجو دارد بسیار مناسب می باشد. زمانی که گلدان ها را آبیاری می کنید، مقداری آب از زیر آن ها خارج می شود. اگر این گلدان ها روی سطح سنگی قرار گرفته باشند این آب به راحتی خشک شده و از ایجاد قارچ و کپک گیاهی جلوگیری به عمل می آید. بنابراین مطمئن خواهید بود که فضای باغ شما تمیز و بهداشتی باقی خواهد ماند.

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

ایا محل نصب آبنما به برق دسترسی دارد؟

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

آیا مدل انتخابی شما در محل نصب خوب می شود؟

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

سنگ هایی که از آن ها در محوطه سازی استفاده می شود انواع مختلفی دارند و هیچ یک از آن ها شبیه به یکدیگر نیستند. پیشنهاد ما استفاده از یک سنگ بزرگ در فضای باغ و پوشاندن اطراف آن به وسیله سنگ ریزه می باشد. با این حال زمانی که می خواهید به طراحی باغ بپردازید می توانید علایق شخصی خود را در طراحی آن به کار گیرید

خونه سنگی
صندلی سنگی
خونه سنگی

قابلیت نگهداری از آبنما وجود دارد؟

آبنمای سنگی را اگر در محوطه سازی ویلا مدرن به کار برده اید همانند دیگر تزیینات داخلی و خارجی نیاز به نگه‌داری و رسیدگی دارد. اول ببینید می توانید عملیات نگهداری از آنن را خودتان انجام دهید؟ مثلا در طول زمستان حتما باید خشک شوند و آب لوله‌های آن‌ها خارج شود.

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

سایر اجزای محوطه با آبنمای سنگی هماهنگی دارند؟

اگر در محوطه سازی ویلای مدرن زیاد به فکر نمای سنگی یا دیگر اجزای سنگی نبوده اید، می توانید یکی از این صندلیهای سنگی زیبا را با آبنمای سنگی مورد نظرتان هماهنگ کنید و طرحی مشابه برای هردوی این اجزا در نظر بگیرید.باغ های سنگی از زیبایی خاصی برخوردار هستند. استفاده از سنگ ها در طراحی باغ راه حلی ایده ال برای پوشاندن کف باغ می باشد. استفاده از مالچ و دیگر موادی که برای پوشاندن کف باغ از آن ها استفاده می شود با گذشت زمان نیاز به تعویض داشته و در طول استفاده به نگهداری فراوان نیاز دارد. به علاوه این گونه مواد ظاهری شبیه به خاک داشته و جذابیتی ایجاد نمی کنند. استفاده از سنگ ریزه برای پوشش کف باغ باعث ایجاد ظاهر سه بعدی می شود که زیبایی آن با دیگر گزینه ها قابل مقایسه نیست.

خونه سنگی
صندلی سنگی
خونه سنگی

خونه سنگی
صندلی سنگی
خونه سنگی
خونه سنگی
صندلی سنگی
خونه سنگی
خونه سنگی
صندلی سنگی
خونه سنگی

 

مدلهای آبنمای سنگی در محوطه سازی ویلای مدرن

اگر قصد استفاده از آبنما در حیاط یا محوطه باغ دارید، تمام آن چه که نیاز دارید، استفاده از خلاقیت خود در این زمینه می باشد. با یک نقشه ساده می توانید از یک آبنمای خوب بهره برده و محیط زیبایی برای خود و خانواده فراهم کنید. در ادامه به بیان برخی از این ایده ها می پردازیم.

استفاده از گیاهان در اطراف آبنما و سنگ های تزئینی مناسب محوطه باغ، ظاهر بسیار زیبایی به آبنما می بخشد.
استفاده از سنگ هایی با ابعاد مختلف، نمای طبیعی تری ایجاد می کند.
اندازه آبنما حتما نباید بزرگ باشد و استفاده از یک آبنمای کوچک نیز می تواند مؤثر واقع شود. اگر برای شما مقدور باشد که آبنما را در نزدیکی استخر یا حوض بسازید، در این صورت زیبایی آن دو چندان خواهد شد.
استفاده از رنگ های مختلف نیز می تواند در ساخت یک آبنمای زیبا به شما کمک کند.
آبنما می تواند به عنوان نقطه کانونی در حیاط خلوت یا باغ نیز در نظر گرفته شود. اگر برای شما امکان دارد می توانید آبنما را در نقطه ای که بیش تر در معرض دید قرار دارد، نصب کرده و سایر المان ها را با توجه به آن طراحی کنید.
شما می توانید با ساخت یک حوض و قرار دادن آبنما در بالای آن زیبای آن را دو چندان کنید.
برای ساخت آبنما می توانید از چوب نیز استفاده نمایید. این کار باعث دو چندان شدن زیبایی آبنما نیز می شود.
اجرای یک روش نورپردازی مناسب در کنار استفاده از آبنما باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا می شود.
کاشت درخت و گل های تزئینی در اطراف آبنما نیز از ایده های کاربردی می باشد و به زیبایی آبنما می افزاید. اگر در اطراف آن مکانی برای کاشت درخت وجود ندارد می توانید از گلدان های بزرگ و کوچکی که در آن گیاهان آپارتمانی کاشته شده است استفاده نمایید.

آبنمای دیواری برای محوطه های لوکس و سلطنتی

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

آبنمای مرکز باغ

طراحی محوطه های باز مانند حیاط خلوت و باغ از جمله طراحی هایی محسوب می شود که فرد می تواند با توجه به علایق خود و بدون هیچ محدودیتی نسبت به انجام آن اقدام نماید. برای مثال استفاده از یک شومینه بیرونی، ساخت یک استخر، کاشت درختان مختلف و غیره از جمله ایده هایی است که افراد می توانند برای طراحی باغ از آن استفاده نمایند. فضای باغ یا حیاط خلوت باید به گونه ای باشد که مکان خوبی برای هم نشینی با دوستان و خانواده فراهم کند. از جمله ایده های دیگری که می توان برای طراحی حیاط خلوت از آن استفاده کرد ساخت یک حوضچه و آبنما می باشد. استفاده از یک حوض و آبنما در محوطه های باز مانند حیاط و باغ ایده ای بسیار جذاب و منحصر بفرد می باشد. این کار باعث ایجاد فضایی آرام بخش و دنج شده و فضای خوبی برای هم نشینی با خانواده و دوستان فراهم می کند. استفاده از یک آبنما نیز می تواند تاثیر مشابهی داشته باشد. مزیتی که استفاده از یک آبنما نسبت به حوض دارد در این است که استفاده از آبنما یکنواختی موجود در فضا را نیز در هم می شکند و نمای زیباتری ایجاد می کند. طراحی آبنماها بسیار گسترده می باشد و گزینه های زیادی برای استفاده از آن ها در مقابل شما قرار دارد. این طراحی می تواند کاملا شکل طبیعی یا آرتیستیک داشته باشد و این امر به سلیقه شما و فضایی که قصد طراحی آن را دارید، بستگی دارد.

خونه سنگی
آبنما سنگی
خونه سنگی

با اضافه کردن یک آبنما به محوطه باغ یا حیاط خلوت، به طور قطع فضا تغییر بسیار چشمگیر و مثبتی خواهد کرد. با این کار ارزش باغ و یا خانه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. صدای آب نیز باعث ایجاد آرامش شده و فضای مناسبی برای ریلکس کردن ایجاد می کند.استفاده از یک آبنمای زیبا باعث ایجاد محیطی دلنواز برای هم نشینی با خانواده و دوستان می شود. صرف غذا در چنین محیطی نیز بسیار خاطراه انگیز خواهد شد. نکته مثبت در مورد استفاده از آبنماها، این است که می توان آن ها را در هر نقطه ای که تمایل دارید، قرار دهید. برای انجام این کار بهتر است آبنما را در مکانی که فضای کافی در اطراف آن برای نشستن وجود دارد، نصب کنید

آبنمای لابی باغ

خونه سنگی
صندلی سنگی
خونه سنگی

آبنماها علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز، باعث ایجاد فضایی آرام نیز می شوند. وجود چنین المانی در فضای باغ باعث می شود، لذت کنار هم بودن در فضای باغ دو چندان شود. شاید بتوان گفت که استفاده از آبنما کلیدی ترین نکته برای ایجاد فضایی مناسب می باشد. در ادامه به برخی از مزیت هایی که استفاده از آبنما در پی دارد، اشاره می کنیم.

جریان مداوم آب در آبنما باعث می شود که آب همیشه تمیز باقی بماند. این کار باعث افزودن اکسیژن بیشتر به فضای باغ یا حیاط خلوت نیز می شود.
استفاده از یک آبنمای زیبا گزینه ای در جهت لوکس سازی محوطه های باز محسوب می شود. 
اگر زمانی قصد فروش باغ خود را داشته باشید، این آبنما باعث افزایش قیمت باغ خواهد شد

 

خونه سنگی
صندلی سنگی
خونه سنگی

خونه سنگی
صندلی سنگی
خونه سنگی
خونه سنگی
صندلی سنگی
خونه سنگی

پایان انتخاب آبنمای سنگی

حالا که در انتخاب آبنمای سنگی با ما همراه بودید، دوست دارید از دیگر کارهای شرکت خونه سنگی دیدن کنید؟ سری به سایت آنها بزنید و اگر پرسشی دارید حتما از اهالی فن آنها بپرسید.

مطالب پیشنهادی:

آبنماهای باغهای زیبایی که تاحالا ندیده ای

مدل استخر ویلایتان را از اینجا انتخاب کن

برای نورپردازی آبنمای باغ و ویلا ایده ای داری؟

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه